Tot timpul am trait cu impresia ca Dacia 1310 m-a-nvatat sa conduc.
Aiurea, in ultima saptamana mi-am dat seama ca Subaru cu motor pretentios e supremul.
Daca cu Dacia eram in treapta 5 si venea dealul, calcam acceleratia blana si speram sa urce. Scadea turatia, ca era lesinata, ok, retrogradam cand ajungea pe la 2000rpm probabil. Auzeam detonatie? Bun, daca era vara si aveam chef coboram, mai roteam delcoul spre dreapta (parca). Daca nu, nu.
Cu Subaru e distractie maxima, nu permite o clipa de neatentie, altfel sare -2.11 grade ala. Nici vorba sa apesi acceleratia ca sa urci dealul. Retrogradezi, o tii la 4000rpm cu pedala la 5-10% si speri sa scapi inca o data.
Iar dupa ce trece dealul, iti reamintesti ca ai vrut cu tot dinadinsul cutia 6MT cea mai lunga, ca sa mergi relax la drum lung, cu 3000rpm la 130 la ora. Gata, se pare ca fu cea mai mare greseala. Ca daca schimbi la 4000rpm in sus, pici la 3000, si sare corectia. Trebuie sa schimbi la 5000, ca sa cada pe la 3500 si sa fii safe. Desigur, cu o harmalaie monstru in masina, ori cu un consum explodat de la 10 la suta la 13 la suta. Nu ca ar conta prea tare, ca inca nu-mi iau de la gura, dar ca chestie.
Am vrut motor cu cuplu, mi-a iesit pe nas.
Am vrut spool la 3000rpm, il am, dar nu am voie sa ma bucur de el, ca n-am ce cauta sub 4k. Asta e paradoxul cel mai stupid.
In fine, in teorie, motorul asta suna extrem de bine, si chiar mi-ar atinge la perfectie dorintele. Dar in practica e nasol.
Cutia ramane asta, iar urmatorul motor va fi cu totul altceva.
Vad in urma, 25 mai primul drum.
Ieri am bagat-o-n casa pentru hibernare, 5 luni mai tarziu, din care vreo 2 pauza de inlocuire evacuare, deci dupa 3 luni de condus efectiv. Are cu 6411km mai mult.
N-am mers niciodata cu ea in halul asta de mult, retin ca-n anii dinainte de swap faceam 1000-2000km pe sezon. E mare lucru!
Asadar, prognoza meteo anunta o ultima zi decenta ieri, sambata 2 noiembrie.
Plimbare!
Pentru ca in zona epuizasem cam toate variantele, i-am facut o vizita surpriza maica-mii si m-am dus la Piatra Neamt.
Andea imi zicea demult ca el pleaca 200km, lasa laptopul prin masina pornit pe inregistrare log, si are o imagine clara.
I-am dat ieri 2 astfel de loguri, de cate ~250km fiecare, sa fie totul clar.
El spune ca e bine. Eu spun ca acel bine m-a obosit maxim, auditiv si psihic, ca motorul a stat turat ca biaxul.
Nu stiu ce sa fac pe mai departe, am ca variante:
- merg "corect", cu turele in plop, motorul tine 200 mii km.
- merg normal, se imprastie la prima, a doua, a zecea pedala.
Am timp de gandire. Inclin spre a 2-a varianta tbh.
Altele...
Franele se muta de la locul lor pe jante, si placute, si discuri. Dar am mai zis despre asta.
Poate spre primavara comand frane normale.
TOTUSI... Pe la multi km/h, ca eram dupa o depasire plina, un pisoi s-a gasit sa traverseze strada. Ala era mort prin deces in conditii normale, dar au scapat, si el, si constiinta mea. Ca de obicei, e cu bune si rele.
Stickerul cu 1.6i are efectul anticipat cu prisosinta, desi e dezolant sa constat ca-s astfel de oameni pe strada. E.g., mers in coloana, ma depaseste fara semnal si mi se-nfige-n fata. Ma rog...
Am mai aspirat o data garajul, am bagat-o perfect curata la somn.
Si dupa 2 luni de meaonat la usa, i-am dat voie.
Asta, se pare, e circuitul natural al zdrentei in Subaru, de pe plafon in pedalier.
Ca sa inchei...
Masina merge perfect, e vis si nebunie, tot ce-mi puteam dori. La o adica, am adunat-o piesa cu piesa cum am vrut eu, iar rezultatul confirma.
Bai, dar nu pot s-o conduc asa, e prea moartea pasiunii.
Repet, am sa-i fac un motor de 8000 de ture, cu valvetrain schimbat, cu forjate usoare, acolo da, fie si coasting la 4k, ca am unde sa ma duc in sus. Desi cumva cred ca reducand niste chestii pe acolo, nu va mai fi nevoie, va merge bine-mersi si la 3k.
Dar asa cum e acum, e cam dezamagitoare situatia.
Mai vad, e timp.