2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #20 on: December 04, 2024, 14:56:38 PM »
Ce capac de umplere are? E din ala tip nou care se infileteaza jumatate de sfert de tura? Astea sunt niste nenorociri. La audi am comandat altul. Cautat online si am vazut ca multi se plang de ele.

E drept ca nu curge la mine si e doar 1cm imbacsit pe jumatate din gatul de umplere.
Dar nu te duce direct in scenariul cel mai rau.

La mazda ca si la tine, condusa doar in oras de o doamna. Nu tragea masina de toti caii, cum m-as fi asteptat. I-am pus fuel system cleaner in rezervor, de la Sonax si plinul cu benzina scumpa, apoi autostrada si ture. A inviat. Torque steer pe a 2-a. Poti incerca asta mai intai.
« Last Edit: December 04, 2024, 14:57:34 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1343
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #21 on: December 04, 2024, 15:05:28 PM »
Da, sub 14.000 km nu e nicio revizie, dar e la an. Asadar au tinut regula de un an, nu de km...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #22 on: December 04, 2024, 15:09:58 PM »
Mihai, ce treaba are busonul propriu-zis? Presiunea aia de mi-am luat stropi mari de ulei in ochi e cu busonul scos  ;D
Da, am s-o descant de dracii o iau cu toate zemurile. Numai sa aiba numere si asfalt uscat, ca risc caroseria practic iarna asta.

De cand lucrez de acasa, eu fac cu Ignisul cam 5-7 mii km pe an, deci cu asta ar trebui sa fie la fel. Ma gandeam la 2 schimburi pe an, cu 2 vascozitati. Depinde doar de cat imi place si cat de acceptabila e starea reala a motorului.
Toate-s cu bataie lunga, evaluare indepartata, aia e.
Nu va luati masini iarna!
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #23 on: December 04, 2024, 15:31:29 PM »
...- partea de sus a motorului e plina de ulei, vomitat pe la garniturile de capac.
...
Astea nu se vedeau in poze? Sau n-ai cerut de la motor?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #24 on: December 04, 2024, 15:34:41 PM »
Mihai, ce treaba are busonul propriu-zis? Presiunea aia de mi-am luat stropi mari de ulei in ochi e cu busonul scos  ;D

Auch! Asta nu am citit sau nu ai scris.

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #25 on: December 06, 2024, 23:02:05 PM »
Momentele cand Subaru ma enerveaza, ca doar motorul lui fu cat vreo 2 Stifturi d-astea, si ramane unde e  >:(
Si asa ajunge sa stea prostu' de mine afara, in frig, noaptea, sa masoare compresii, sa-i faca colonoscopie raciului si clisme.



Asta-i starter kitu', valul 1.
Mai sunt de venit...... 3 transe cred.



Dat afara tubulatura de admisie si carcasa filtrului, ca sa vad splendoarea sparcaielii cu ulei. Eu zic ca e nasol pentru 80 mii km si 5 ani.



Primul pas, masuratoare compresii la rece, de dragul variabilitatii cat mai reduse.
Valoare nominala 15 bar.
Minim acceptabil 13.
Confirmat din 2 surse, deci probabil ca ala e, fiind raport de comprimare de 10:1 si incrucisare supape redusa, ca turbo.

Eu am avut cam 8-10 la toate in seara asta, din cauza de:
- motor rece;
- compresmetru panarama (va trebui sa caut ceva mai rasarit, nu se mai poate asa);
- segmenti blocati cu subturare cronica.
- baterie relativ lesinata. E originala, si tare ma indoiesc c-a vazut vreodata reincarcare;
- poate, nu exclud, motor terminat.

Date fiind cele de mai sus, asa, la feeling, eu sunt totusi increzator cu 10bar.



Mi-am amintit de endoscopul panarama (si p-asta-l schimb neaparat) si am zis sa ma uit inauntru. Chiar daca nu vad nimic, macar sa am un "nimic" de referinta.









Sa ziceti daca voi vedeti motor carbonizat, ca eu nu vad nimic, e prea negru tot.

Pentru inmuierea si dizolvarea presupusei/inchipuitei ancrasari a segmentilor am folosit carb cleaner Mannol (am mai zis ca-l ador) si ceva injector cleaner recomandat de amicul de la piese.



Aici n-am aplicat vreo procedura anume, doar spontaneitate.
Am turnat, am spreiat, am rotit motorul, am scos cu seringa, am rotit, am mai turnat, si tot asa, un haos deplin.
Maine dimineata repet haosul.

Si m-am gandit ca daca tot (visez eu) decolmatez segmentii, cresc compresia, reduc blow-by, implicit pierderile de ulei, de ce sa nu am si un capac curat, sa vad amploarea pierderilor viitoare.
Ca urmare...





Segmentii stau la inmuiat pana maine, iar daca e vremea nasoala, pana duminica.
Compresiile probabil ca vor creste pe motiv de baterie pusa la incarcat. Nu stiu.
Le voi mai masura o data la cald dupa ce merg/fugaresc masina si ajunge garnitura noua de capac.

Ma abtin de la pronosticuri, cine a urmarit topicul celalalt intelege  :angel:
« Last Edit: December 06, 2024, 23:07:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #26 on: December 07, 2024, 07:33:29 AM »
Ironic parcursul... iau o masina in orb, ajunge la mine baltind de ulei, deja caut pe ebay motor nou, acum patesc ce urmeaza mai jos.

Deci unul dintre foarte putinele motive pentru care nu-mi sterg contul de facebook sunt grupurile posesorilor. Evident ca nu ma refer la cele romanesti, naiba.
Uitati cu ce m-am trezit in dimineata asta, de la un pusti din Noua Zeelanda, tehnician la Suzuki........ N-am cuvinte.



Traducere: concept prost. Daca nu postam pe grupul ala, iar copchilu' asta nu vedea, sau nu dorea sa ajute, n-as fi stiut, as fi lasat-o-n carca bietei femei dinainte, c-a mers subturat.
Trebuie sa cumpar alt capac de chiulasa, nu doar garnitura.
Totodata, motorul, cel mai probabil, e ok.
Faptul ca uleiul s-a schimbat rar si Stefania (fosta proprietara) a mers cu ea gresit e o poveste paralela.

Spiciles  :-\ :-\ :-\

______________________

Dupa 2 zile de la primele poze.





Dar compresiile n-au crescut.
Pe de alta parte, n-au crescut cu 5ml de ATF in capul fiecarui piston, ceea ce e de bine.
« Last Edit: December 08, 2024, 18:31:28 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #27 on: December 10, 2024, 14:56:27 PM »
N-am pomenit vreodata ceva mai urat. Si am dat si bani...  ???
Vand roti alese de o nemtoaica.


WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #28 on: December 10, 2024, 15:49:10 PM »
sau le vopsesti repede all black si aia e.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #29 on: December 10, 2024, 15:50:52 PM »
Ah, nu, culoarea e perfecta.
Modelul, dimensiunea anvelopei, fender gapul, alea-s jale. Se rezolva toate :D
WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #30 on: December 10, 2024, 16:00:22 PM »
A, ok, vanzare pare ce trebuie :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #31 on: December 10, 2024, 18:12:18 PM »
589 lei RCA pe un an. Piatra Neamt, ca acolo am buletinul. Niciun eveniment in ultimii 25 de ani, deci niciodata.

50 lei pe luna asigurare, intr-o tara plina de idioti fara pic de creier, toti snobi si cu masini scumpe, care conduc ca ciubotele.
Pai cum sa nu fie parcul auto ticsit mort, si cum sa nu puta orasul a noxe in ultimul hal cand e rece. Oricine poate avea masina, oricate clase ar fi absolvit, si cu orice escroc ar vota din convingere.
M-as fi asteptat dupa ultimul faliment sa explodeze naibii preturile, dar pare-se ca nu.
PROASTA legislatie...
« Last Edit: December 10, 2024, 18:12:49 PM by Muttley »
WRX SW 2002

NicNic

  • 216
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #32 on: December 10, 2024, 19:36:30 PM »
Straniu de ieftin. Cel putin pentru mine, obisnuit cu "scoruri" de Bucuresti....

La Swift ai deja clasa de bonus? Nu e 0, ca de inceput?
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #33 on: December 10, 2024, 20:10:28 PM »
Nu stiu, nu ma intereseaza.
Aia e pe sofer cred, cum s-o ia de la zero? Ce vina are masina?
WRX SW 2002

NicNic

  • 216
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #34 on: December 10, 2024, 21:05:58 PM »
Clasa de bonus se aloca functie de proprietar. Fiindca tu poti, ca proprietar, sa nu fii si sofer, in mod automat ...

Plus ca, eu ma gandeam (greseala mea) ca ai inscris masina pe vreo firma ...

Oricum, e de invididat "scorul" pentru RCA-ul de la Swift .

LE: Scuze de poluare, am vazut ulterior ca s-a mutat discutia asta despre RCA.
« Last Edit: December 10, 2024, 21:09:53 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #35 on: December 13, 2024, 10:09:02 AM »
Groaznica rata de conversie la yenul japonez, si transportul si tot, nu mai fac NICIODATA!   :-[




Iar mai incolo asta, SI GATA!!!!  :( :( :(

https://shop.quaife.co.uk/shop/atb-differentials/suzuki-swift-1-4t-atb-differential/
« Last Edit: December 13, 2024, 13:31:20 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #36 on: December 19, 2024, 10:24:48 AM »
Ma tot incearca fantezii nerealiste de swap mecanica p-aia veche. Nu de alta, dar aia e speciala si cu imensa personalitate, imi vine s-o mananc de frumi ce-i.
Cu asta noua mi-e teama ca ma epilez si-mi las gleznele la vedere  :(

« Last Edit: December 19, 2024, 10:25:36 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #37 on: December 19, 2024, 17:21:47 PM »
Din fotoliul Previei mele care la anu' face 31 de ani, eu ti-as face galerie.
Acum multi ani am ajutat la transplantului mecanicii de pe un Impreza 2.0 pe un Leone SW. A iesit o nebunie de masina (sau asa o vedeam eu pe atunci). Nu stiu insa daca masina mai exista sau daca proprietarul e pe aici..
« Last Edit: December 19, 2024, 19:06:45 PM by Ilie »

Muttley

  • 5177
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #38 on: December 19, 2024, 17:33:44 PM »
Ei, fabulam si eu.
Am idei dintr-astea mult mai tampite, cu alta caroserie si mecanica, dar poate-ntr-o alta viata 🥴
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #39 on: December 19, 2024, 20:24:42 PM »
Ce jante-s alea in 4 prezoane? Alea albe...