Momentele cand Subaru ma enerveaza, ca doar motorul lui fu cat vreo 2 Stifturi d-astea, si ramane unde e
Si asa ajunge sa stea prostu' de mine afara, in frig, noaptea, sa masoare compresii, sa-i faca colonoscopie raciului si clisme.
Asta-i starter kitu', valul 1.
Mai sunt de venit...... 3 transe cred.
Dat afara tubulatura de admisie si carcasa filtrului, ca sa vad splendoarea sparcaielii cu ulei. Eu zic ca e nasol pentru 80 mii km si 5 ani.
Primul pas, masuratoare compresii la rece, de dragul variabilitatii cat mai reduse.
Valoare nominala 15 bar.
Minim acceptabil 13.
Confirmat din 2 surse, deci probabil ca ala e, fiind raport de comprimare de 10:1 si incrucisare supape redusa, ca turbo.
Eu am avut cam 8-10 la toate in seara asta, din cauza de:
- motor rece;
- compresmetru panarama (va trebui sa caut ceva mai rasarit, nu se mai poate asa);
- segmenti blocati cu subturare cronica.
- baterie relativ lesinata. E originala, si tare ma indoiesc c-a vazut vreodata reincarcare;
- poate, nu exclud, motor terminat.
Date fiind cele de mai sus, asa, la feeling, eu sunt totusi increzator cu 10bar.
Mi-am amintit de endoscopul panarama (si p-asta-l schimb neaparat) si am zis sa ma uit inauntru. Chiar daca nu vad nimic, macar sa am un "nimic" de referinta.
Sa ziceti daca voi vedeti motor carbonizat, ca eu nu vad nimic, e prea negru tot.
Pentru inmuierea si dizolvarea presupusei/inchipuitei ancrasari a segmentilor am folosit carb cleaner Mannol (am mai zis ca-l ador) si ceva injector cleaner recomandat de amicul de la piese.
Aici n-am aplicat vreo procedura anume, doar spontaneitate.
Am turnat, am spreiat, am rotit motorul, am scos cu seringa, am rotit, am mai turnat, si tot asa, un haos deplin.
Maine dimineata repet haosul.
Si m-am gandit ca daca tot (visez eu) decolmatez segmentii, cresc compresia, reduc blow-by, implicit pierderile de ulei, de ce sa nu am si un capac curat, sa vad amploarea pierderilor viitoare.
Ca urmare...
Segmentii stau la inmuiat pana maine, iar daca e vremea nasoala, pana duminica.
Compresiile probabil ca vor creste pe motiv de baterie pusa la incarcat. Nu stiu.
Le voi mai masura o data la cald dupa ce merg/fugaresc masina si ajunge garnitura noua de capac.
Ma abtin de la pronosticuri, cine a urmarit topicul celalalt intelege