2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #40 on: December 19, 2024, 20:34:51 PM »
Enkeiurile de fabrica ale masinii, in culoare tot de fabrica.
15x5", 4x100, ET45, doar 5.5kg.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #41 on: December 20, 2024, 19:33:06 PM »
Fiind primul drum ever cu prostia asta de masina, sa fie detalii multe si aici, text integral de pe forumul suzuki. Ce nu are sens, ori nu s-a mai mentionat aici, scuze.

Am bautut azi tot Brasovul, pe la toate depozitele/huburile Sameday. De DOUA ori! "Haos" e un termen prea bland. Cand nu mai speram, am primit coletul cu numerele.



Am fatait-o o ora, prin zoaie si ceata, dar nu m-am putut abtine.

Ergonomie, confort, si altele din zona aia:
- nu-mi gasesc pozitia in scaun, ma rupe spatele. Poate fi din cauza de somn putin, lucrat la calculator azi si foarte mult timp petrecut in Ignis. Dar ca sa fie clar, fix aici, la bucata asta de text, m-am dus in garaj si m-am urcat in Subaru. Perfectiune. Are o umflatura in zona lombara Recaro ala, pe mine se muleaza anormal de bine. Suzuki e plat, si asta nu mi se potriveste. In toate reviewurile e laudat pentru scaune, se pare ca eu nu ma incadrez, aia e.
- volanul mi-ar fi placut mai aproape, desi e tras maxim, ma cam intind dupa el, ca am cracii lungi. Poate se rezolva ambele probleme cu scaun mai spre fata, mai experimentez.
- nu vad capatul capotei. De fapt nu vad capota deloc.
- vizibilitatea periferica e groaznica. Au cam exagerat toti cu senzatia de cocon si de siguranta perceputa, de fapt inchipuita. De unde ideea ca a te uita afara prin periscop inspira siguranta, nu ma prind, dar multe nu inteleg eu.
- maneta de semnal e amplasata ciudatel, parca ma intind mult dupa ea, mai studiez.
- trebuie sa scot din meniu impulsul de semnal, m-am dezobisnuit, iar acum mi se pare o prostie, ma trezesc ca-i dau impuls scurt si se termina palpaiala prematur. Bine ca se poate dezactiva, clasic e perfect.
- e zgomotos spatele, rezoneaza cam deranjant. Probabil pe motiv de evacuare muta, se aud alte porcarii. Fata e ok.
- cea mai nasoala, derutanta si enervanta chestie - se aburesc geamurile fata. Poate-i filtrul de habitaclu original, am vreo doua noi, mai vad.
- functia de dezaburire parbriz, butonul ala, care la absolut orice masina de pana acum da ventilatorul blana, aici nu umbla la ventilator. Doar muta fluxul de aer pe degivrare si porneste AC-ul. Adica dureaza mai mult de 3 secunde degivrarea. Pacat, au dat functia pe silentiozitate. Specie ciudata.
- keylessu'... Da, de asta imi era dor, recunosc.
- Swiftul dinainte avea 4 manere de viraj, inclusiv la sofer, ma mai agatam de el uneori, in trafic bara la bara de exemplu.
- cea mai de porc de departe faza, si stiam de ea, o anticipasem. Fata de usa, sus, la imbinarea cu geamul e jenant de ingusta. Inalt fiind, am tendinta naturala de a-mi sprijini cotul acolo. Dar nu am pe ce. E groaznic, e motiv de vanzare asta la mine. Am sa trec peste, aia e.

Functii "de siguranta", zona aia de care am fugit ca de naiba. Scuze daca nu cunosc termenii, nu ma pasioneaza.
- cruise controlul adaptiv e dragut, franeaza masina cand se apropie de aia din fata. Cum de fel, sunt atent la drum si nu stau pe telefon, n-am sa-l folosesc niciodata.
- cruise controlul normal e imprecis si ambiguu, setezi o viteza, dar fluctueaza. Probabil tot de dragul confortului, ca sa nu fie smucituri. Dar nah, functia e acolo, poti odihni piciorul.
- lane keep assist ori merge caterinca, gen vireaza singura, ori nu merge deloc. Vai, ce prostie!!! E buton pe volan, aici probabil ca nu va mai fi apasat decat de cateva ori, din curiozitate, pana uit ca exista.
- lane departure warning, ce prostie inutila.
- am speriat pe cineva (sper ca nu totusi) apropiindu-ma mult de el, voiam sa vad cum franeaza singura. N-a bipait, n-a franat... Ma rog. Daca reactioneaza tarziu, asta e bine.
- ESP-ul e cum mi-l aminteam. Sigur e bun pentru publicul larg, dar eu nu-s fan. La un ac de par i-am dat cu frana de mana, si degeaba dadeam gaz la iesire, ea inca frana, are un lag minunat.
- or mai fi si altele, inca nu le-am descoperit sau simtit. Dar cert e ca bordul e o colectie haotica de mesaje, avertismente si informatie ingramadita ilizibil si dezorganizat. Pot sa-l ignor sau sa ma obisnuiesc.
- bag la categoria asta farurile cu led. Nu stiu inca cat or fi de bune, dar in mod sigur e pacat ca s-a renuntat la spalatoarele pe care le avea generatia anterioara.

Suspensia.
- e un salt imens comparat cu Ignisul. Mai confortabila decat fostul Swift Sport. Dar parca nu e chiar tanc, deci tot nu stiu, 17 sau 16 inchi...
- la schimbare de treapta in gaz plin si in curba masina se roteste ingrijorator. Aici e un efect cumulat de motor prea puternic si articulatii prea flexibile. Am mai patit la Subaru, am remediat, cu efecte diverse, dar e masina de fun. Mai vad, insa daca cere rigidizare care compromite confortul, asa o las.
- de ruliu nu stiu nimic, n-am avut deloc aderenta astazi, m-am dus doar taras pe jeg.

Directia.
- ma uitam chiar ieri ca axa amortizor e practic verticala. Si deja ma dezumflam, ca n-am vazut inca nimic aftermarket pentru crestere caster, brate sau flanse cu excentricitate. Si totusi, revine pe drept ceva de speriat, mai mare dragul pana aici, adica revine hotarat, are progresivitate superba, as zice chiar agresiva. Partea discutabil nasoala e ca se simte din avion si cu ochii inchisi ca faza e electronica si electrica, din ce naibii motorase are pe coloana. Nu e nimic natural acolo, dar... nah. Cu Ignisul, la +120 la ora tineam cu 3 maini de volan, ambiguitate cat cuprinde. Aici n-am o greata. Dragut, nenatural, dar dragut.
- demultiplicarea e cam mare, dar nah, e Swift la baza, masina de oras, tre' sa nu sara de pe drum la miscari bruste. Sigur n-am sa plang, ma obisnuiesc. Chiar, sa numar turele lock to lock candva. Si la asta, si la Ignis. STI-ul are 2.5.
- volanul e in continuare o bataie de joc. Subtire si cu plasticul ala inexplicabil la baza. E la coada listei, dar e cu bold.
- am intrat la mine pe strada in cateva guri de canal suprainaltate, cu 2km/h, ca sa simt deportul rotii (offestul sau ET-ul in popor). Pe stanga imi sare volanul spre stanga, inspira deport pozitiv. Pe dreapta nu sare deloc, dar nu-s sigur c-am luat gurile alea de canal rotunde fix in plin. Mai repet in curte, cu dale drepte. De ce? Ma ajuta sa-mi fac o idee daca cresterea de diametru a rotii si scaderea de offset cu 5mm (nu gasesc jante faine cu offset 50) mi-o zapaceste. As zice ca nu, sau imperceptibil, dar mai am de verificat.

Cutia.
- parca agata putin treapta 1, citeam chiar azi pe grup ca multi sunt exasperati de problema, lor nu le intra cu totul uneori. Unul cica a vandut-o din cauza asta si si-a luat Kia. Pe mine nu ma deranjeaza catusi de putin, avea si fostul Swift Sport simptom similar, who cares. De fapt imi chiar place.
- la mers constant si relativ turat in trepte inferioare, se aude fluierat de diferential. Superb. Oricum, uleiul de schimb e deja aici.
- treapta 1 e anormal de scurta. Chiar n-am mai patit la nicio masina, fie si diesel. Insa vad beneficiul la crawling. Deci nu ma deranjeaza, dimpotriva, dar las loc de razgandire.
- schimbatorul e departe de ideea de masina sport. Intr-adevar, e cam flexibil si elastic, acum inteleg de ce toti schimba bucsele alea de fixare, de le-am comandat si eu. Dar merge ok, chiar nu m-a deranjat. Inca. Ah, Ignisul e sublim fata de asta, precis, mecanic. Aia e, nu-mi pasa asa tare.
- n-am aprofundat, nici n-am prea mers normal, insa n-am sesizat anomalii de etajare. Revin pe subiect daca e cazul.
- treapta 6, 3000rpm, 120 la ora pe GPS. In seara asta, cu 195/50/16 mici si uzate. As zice ca pot creste diametrul rotii, e loc.
- eroarea de vitezometru pare a fi pe la 6-7%, again, e loc de crescut diametru.

Si am lasat la final motorul. Pentru ca e caterinca totala.
- trage superb. Nu e spectaculos, dar cuplul ala cam mare, pe caroseria asta cam usoara si fara inertie... wow. Deci WOW!
- am mers cu Torque si ceva e maxim de ciudat. Boostul maxim, care e mic de altfel, la 13psi (putin sub 1 bar) e sub 2500rpm, pe la 2000 din ce am observat. Peste 3000 de ture se taie semnificativ. Cred ca e feature, ca sa nu se rastoarne lumea cu ele-n camp. Daca as putea, as schimba. Poate cu timpul, daca gasesc pe cineva de incredere sa rescrie ECU. Sau o las asa si gata. Dar simt ca e un potential imens acolo, neexploatat, si ma roade gandul asta.
- pe grupul posesorilor, lor cica li se umple animatia aia de boost pana la penultima linie. Mie-mi raman 2 goale. Dar nu ezita, nu pare sa aiba celebrul boost cut. Doar nu face boost cine stie ce. I-am facut un plin de benzina de 100, mai am niste octane boostere pe aici, poate e benzina veche si ECU pe safe mode, nu ma agit inca. Sau ceva problema mecanica, am vazut ca au niste bypass valves cam modeste. E timp.
- retin ca la Swiftul Sport dinainte eram foarte suparat pe smuciturile de la schimbarile de treapta, gen clapeta nu avea pic de modulatie. Aici, uimitor, n-am sesizat nimic ciudat. Si stiam inca din curte ca are rezolutie buna pedala.
- de rev hang nu stiu nimic inca, n-am avut grija asta inca, dar n-am simtit nimic anormal inca. Dar sigur e acolo, nu scap eu de asa ceva...
- e cam zgomotos. Spre bucuria mea as adauga. Insa doar motorul, nu si evacuarea, aia e moarta.
...
- in tara asta, unde se dezgheata drumurile cu PAMANT, masina asta are zero aderenta. Mers drept, calcat in 3, patinat ca la balamuc, TC, beculete-n bord, de toate. Treapta 2 e degeaba.
Fac paranteza, e nonsens deplin, se contamineaza deliberat soselele cu rahaturi alunecoase. Pamant si nisip. Dar, again, anti vaccinisti, calin presedinte, astia suntem.
- cu liniuta de la capat, adica-mi trebuie autoblocantul ala. Si un nenorocit de manual de servis, ca altfel ma uit la el.

Pe scurt... Masina e o conserva moderna, si pe parte de conserva mai sunt o groaza de chestii pe care le-am vazut, dar le mai insir pe parcurs. Moderna, pentru ca e o tableta. Aproape tableta, ca inca are motor misto, ambreiaj si H pattern.
Sunt incantat de ea? Nu stiu.
As fi fost mai bine cu Megane de 220 cai? Nu stiu. Dar ala are fata de usa lata sus.
Ramane? Probabil, ca incerc sa fiu flexibil si sa las de la mine. Oricum am supradoza de fericire in garaj, imi dau reset cu Subaru.
Adica masina nu e perfecta, dar nici (foarte) rea nu pare  ???

PS: am uitat de camera de marsarier. Fostul Swift albastru avea senzori de parcare din fabrica. Excelenti si ireprosabili. Camera asta ori nu stiu eu s-o folosesc, ori e un regres dezolant. Adica o ignor total.

PPS: nu pot sa-mi scot din cap. +13psi la 2000 de ture si 9psi la 5000. Normal ca are 150-160 cai reali, cand e loc de 180 lejer, fara crestere de boost. Bai, cat de trista societate am ajuns, sa bagi failsafe anti-idioti din soft. Sa LASE impresia ca trage, la un inofensiv 2000 de ture, iar sus, mortaciune.
Nu vreau sa dau nume, dar o duc la Cluj si o las acolo, cu cheia in cutia postala!
« Last Edit: December 20, 2024, 20:36:04 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14101
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #42 on: December 20, 2024, 21:25:15 PM »
Hmmm... cam multe asemanari. Am scris mult si am sters ca stiu cum iti tii jurnalele. Vorbim in privat.

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #43 on: December 23, 2024, 18:24:57 PM »
Bai, asta e topic de plictiseala si chat. Oricum puteti scrie aici ce vreti, aveti dreptul prin Constitutie. Adaug doar ca eu n-am nimic impotriva.

Am mai plimbat-o 2 zile, seara, cand a fost caaaaaaaat de cat uscat, desi n-a fost, dar mai bine de atat nu exista. Se pare ca am adunat in aceste 3 plimbari fix 323km.
D-acu-ncolo, meteoblu zice ca se strica vremea, deci nush, mai vad.
Ar trebui sa ma potolesc totusi, ca pe langa ca e plina de zoaie sarate pe caroseria ei neprotejata, inca nu (cred ca) am luat nicio piatra pe vopseaua asta fara defect. Nush dac-am mai zis. N-are, niciunul.

Pozitia la volan s-a-mbunatatit semnificativ cu:
- volan coborat putin, asta aducandu-l mai paralel cu mine cumva, s-a lungit cateta, uatevar, intelegeti voi.
- spatar scaun basculat un clic mai pe spate. Ceea ce e ciudat, sunt la 3 clicuri acum, desi eu de regula merg cu ele maxim verticale. Dar aia e.
Trebuie sa spun ca chiar asa, imperfect si fara contur lombar fiind, scaunul e de 24790284 ori mai confortabil pentru mine decat al Ignisului, cu a lui scobitura de soferi de maxim 1.60 inaltime, poate principalul motiv pentru care i-am luat inlocuitor.

Creca stiu de ce maneta de semnal o gasesc ciudata, are o cursa imensa. Ce la Ignis sau Impreza era capat, aici e doar impuls. Atata rau sa fie.

Fata de usa, am descoperit de ce e atat de dezastruos de ingusta. Era sub nasul meu tot timpul, dar nu s-au invartit rotitele. Usa e extreeeeem de umflata pe partea gresita, inspre afara. Se va vedea in poza.
Masinile de pana recent aveau usile verticale p-afara. Nu si aici, masina e cracanata toata, geamurile si plafonul par a forma turela unui tanc, iar aripile-s aproape in linia oglinzilor laterale.
Ciudat rau, styling modern probabil...
Si, la fel de probabil, creste zona deformabila la impact lateral, ca fac spagatul ca sa urc si cobor din ea, distanta prag-scaun e imensa.
Or asta fiind explicatia, recunosc ca e un argument bun, fie.



Cea mai buna, senzationala si extraordinara veste ar fi ca niciodata pana acum n-am avut nenorocitul ala de rev hang, ce m-a facut sa renunt la fostul Sport. I-am dat frana de motor grosolana, am fortat aparitia simptomului, asa cum mi-l aminteam, dar nimic.
In plus, repet, modulatia acceleratiei e ireal de buna. Ok, nu e ca la cablu, de exemplu, la mers constant, cursa pedalei e cam mare, scalingul asta nu le-a iesit grozav. M-oi obisnui, doar constat, n-as zice ca ma deranjeaza.
In linii mari, ma asteptam la muuuult mai naspa. Si e chiar bine.

Cursa pedalei de ambreiaj e cam mare, am omis sa zic data trecuta, dar exista niste variante de lungire a opritorului de sus, vad mai tarziu. Chestia-i ca daca se depaseste o anumita limita, se pune sub sarcina rulmentul de presiune, si se termina rapid ala. Sau ma obisnuiesc si aici, desi nu cred ca pot, e un pic peste limita de toleranta.

Si a inceput sa se dezmorteasca ECU parca.
Ieri s-a mai dus boostul o casuta pe ecranul din bord, iar pe Torque am vazut si 15.1psi, chiar de-a fost spike.
Astazi i-am turnat un octane booster panarama si iar s-a limitat pe la 13-14. Dar a fost si mai frig, nu stiu de unde e.
Merge ok si-asa, dar e clar ca are toane de turbo, acum am doua.

Am o dilema insa. Reamintesc, trage de rupe jos, iar in ture se inmoaie. Si nu mi-e clar, in situatii de nevoie de acceleratie maxima, gen depasiri, eu ce fac?
- schimb la 5k, ca sa profit de raportul mare al treptei curente?
- schimb la 4k, ca sa profit de cuplu?
Varianta a 2-a e idioata prin definitie, acceleratia depinzand exclusiv de putere, niciodata de cuplu, iar aia e maxima la 5500 de ture cica. Dar e ataaaaat de lesinata in ture mari, ca simplul fapt ca-mi ridic intrebarea tradeaza cat de maxim de lesinata e.
Exista o foarte mica sansa sa mi se para, insa-i mica. Sa vad dupa ce anulez tobele intermediare si prinde glas daca se schimba ceva la perceptie. As zice ca nu.

Bun, intr-a 2-a poza apar:
- cei 323km, ca diferenta facuta cu o poza mai din urma, cu un telefon mai bun al carausului.
- consumul, dupa 2 zile de fugareala si monitorizare boost, si viteze de n-am sa le scriu aici. Impreza, in conditii similare, ar fi avut 20 la suta, Ignisul, probabil, in jur de 10. Presupun, ca n-am tras de el atat niciodata, e un aspirat prapadit, n-am avut de ce. Dar raman rezervat, asta e doar consum afisat, nu calculat. Sa fie si mult mai mare, nu ma deranjeaza la cat merg eu. Dar daca e real, si ia sub 7, e un beneficiu nesperat si interesant.
- lane departure warning, dezactivat ieri de la buton se pare ca ramane inactiv (great news).



Si am mai descoperit o chestie, initial credeam ca e justificata de motorul rece sau alte balarii, dar incep sa am indoieli. Nu functioneaza stop-startu', tot da erori ca-i unavailable cand ar trebui sa intre.
Nu ca ma plang, dimpotriva, dar ma mir.
Stie cineva de la ce e? Posibil bateria, ca e veche si din 2019? Pana recuperez lectura manualului.

Ah, in dimineata asta ma pregateam sa adaug in cos autoblocantul si un BPV Turbosmart (s-a confirmat, ala de fabrica e varza). Vedeti la link cat si-au luat astia vacanta...  >:(

Referitor la autoblocant, cacomparatie:
- WRX stock - 1450kg masa proprie, AWD, unde spatele si centralul sunt autoblocante, 290Nm. Pe vreo 3 roti adica.
- asta - 970kg masa proprie, ~250Nm reali. Pe o singura roata. Nu tineam neaparat sa ma leg la cap cu desfacutul cutiei fara manual de servis, dar nu vrea, nu poate.
« Last Edit: December 23, 2024, 19:18:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2019 Swift Sport
« Reply #44 on: December 25, 2024, 18:48:13 PM »
S/S poate fi dezactivat in primul rand de o baterie mai descarcata, dar si de climatizare, consumatori auxiliari, dar fiecare producator auto are setarile lui. Oricum la astea cu S/S bateriile sunt EFB sau AGM, mai pretentioase si evident, mai scumpe la inlocuire

MihaiFlorescu

  • *
  • 14101
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #45 on: December 26, 2024, 17:21:40 PM »
Clima data la maxim pe cald sau minim rece, motorul rece sau baterie sub un anumit grad de incarcare determina anularea start/stop de catre masina.

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #46 on: December 26, 2024, 17:40:10 PM »
M-am gandit la ce ziceti, asa c-am testat cu clima off, scaun incalzit off, orice consumator care sa ceara ICE off. Si da mesajul ala.
Deci ramane bateria veche de 5 ani, da-i-ar tumnesio sanatate, ca daca e responsabila de nefunctionarea S/S, e bff-ul mio si-i doresc viata lunga.

Intamplator, astazi a fost ceva soare pe aici, s-au zvantat zoaiele, asa ca tocmai m-am intors de la o tura.
Am intrat in curte de cel putin 2 ori in ideea de a ma opri, si iar am iesit. Nu pot sa cred in ce hal imi place, e stupid.

Asa, deci eu, de un pragmatism bolnav fiind, si dezamagit de Swiftul dinainte, ala albastru, am zis sa imi setez asteptarile jos. Mai ales pentru ca n-am condus una inainte si am luat-o la modu' "fie ce kkt o fi".
Mai mult, desi am rascolit de ani buni oferta modelelor, de ramasesem la raciu' ala de Megane GT220, si totusi, am ales copaia asta, sunt, cumva, impacat ca "n-aveam ce altceva". Recunosc, am mai prospectat varianta i20N, dar dupa cateva reviewuri si lista de probleme m-am lecuit imediat.
Sa ma intorc la asteptari. Mi le setasem jos, ca sa am loc de compromis. Deci nici vorba... Mecanic, adica directie, hai si motor lesinat in ture mari, cutie de viteze, si in special suspensie, e peste nivelul "multumit". Adica daca as fi avut asteptari mari, pe alocuri le-ar fi depasit, probabil directia si mai ales suspensia.

*precizare, sa nu ramana asa. Motorul rupe, dar rupe (pe bune) doar 2000-3000rpm. Venind de pe WRX cu apucaturi de (mult) mai mult, lipseste ceva sus, unde se comporta ca un aspirat. E ok asa, nu-i fac nimic, e daily.

**alta precizare: nu se poate compara in 7 milioane de ani cu un Subaru turbo. Repet, e daily, si e spectacol.
Dacacautati, si sunteti croiti pe cum se conduce o masina, luati-va una. 2018-2019. Hibridul de dupa 2020 nu stiu cum e, nici nu ma intereseaza.
Cu placere!
WRX SW 2002

Forester

  • 3142
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #47 on: December 27, 2024, 10:01:26 AM »
...
Am o dilema insa. Reamintesc, trage de rupe jos, iar in ture se inmoaie. Si nu mi-e clar, in situatii de nevoie de acceleratie maxima, gen depasiri, eu ce fac?
- schimb la 5k, ca sa profit de raportul mare al treptei curente?
- schimb la 4k, ca sa profit de cuplu?
Varianta a 2-a e idioata prin definitie, acceleratia depinzand exclusiv de putere, niciodata de cuplu, iar aia e maxima la 5500 de ture cica. Dar e ataaaaat de lesinata in ture mari, ca simplul fapt ca-mi ridic intrebarea tradeaza cat de maxim de lesinata e.
...

Parca era o vorba, depasesti cu cuplul si atingi viteza maxima cu puterea. Sau ceva de genul.

Daca ai cu ce, masoara reprizele. Eu as paria pe a merge in zona de cuplu.
Imi amintesc cand am fost la drive test cu Logan 1 cu primul dizal, ala de 65 de cai parca. Mi-a placut cum a plecat de pe loc, parca parca as fi zis  ca e ceva mai vioi decat aspiratul meu de 1.6, dar cand am ajuns pe la 3000 de ture, fix cand aspiratul isi deschide mai bine cele 16v, asta murea, da' murea de tot, parca-i dadeam cu praf de frana nu cu acceleratie.
Eh, nu cred cacu loganu ala iti puteai pune problema sa depasesti mergand spre puterea maxima de la 4000 de ture.
Deci ma astept cumva sa fie similara treaba, evident nu la aceeasi scala, ca  teoretic cu loganu ala nu ar fi trebuit sa ai voie sa depasesti. :)
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #48 on: December 27, 2024, 10:10:15 AM »
Rupea deceiul cu 65 cai si fara intercooler prin 2006.
Mda, poate am sa masor reprizele, buna idee. Si da, e aproape ca un diesel, doar intervalul de turatie difera. Si nu pute.
WRX SW 2002

MyKe

  • 218
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #49 on: December 27, 2024, 11:34:32 AM »
Eşti tu învăţat cu melc mare şi turbat. :P

Judecând după curbele de cuplu şi putere (stock), pare destul de docilă, dar nu leşinată.



Hai cu melc mai mare şi aici dacă vrei să schimbi ceva.

:D

S-o stăpâneşti sănătos!
« Last Edit: December 27, 2024, 11:35:03 AM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #50 on: December 27, 2024, 17:13:19 PM »
De unde naiba 6500, ca mi-a intrat limitarea ieri la 6k...
Si vesca graficul ala n-are sens in dreapta, P=Mxn. Pare facut din pix.
Si e la impresie artistica cum repet, nu are 140 cai si nici 230Nm de fabrica  ^-^
____________________________________

Citeam azi manualul cu laptopu-n brate pe canapea, iar pe la capitolul cu mesajele de avertizare m-a luat somnul.
M-a trezit curierul. Si doar trebuia sa vina pe 30... Posibil DHL grabit odata ce am platit taxele alea monstruoase.



In ce HAL de ambalate erau toate, n-am cuvinte... In poza-s partial scoase, dar am umplut o cutie din cele doua doar cu bubble wrap.



Piesele par toate ireprosabile, mai ales evacuarea Beatrush. Iar zdreanta s-a ales si ea cu o jucarie noua.



De ce zic de ambalare...
Cu o saptamana-n urma a ajuns evacuarea Inoxcar din Italia. Am luat ceva european ca sa nu platesc taxe din Japonia. Daca stiam.......

Primul indiciu, ambalajul.



Am avut o tentativa de Craciun s-o montez, frig si lapovita, a fost un fail imens.



Poza 2 e cu flansa dinspre motor. Original imbinare cu garnitura sferica, italienii cu ceva tronconic. Etanseaza garnitura sferica pe teava conica, adica tangential, cu intersectie pe o curba, in loc de o suprafata? Am preferat sa nu aflu.
Si oricum...
Poza 3 e cu flansa dinspre finala. Original etansare cu garnitura inel deformabil (crush washer), asta cu ceva garnitura plata, pe care n-o am, si care oricum, nu vad cum s-ar impaca cu flansa finalei.
Un dezastru adica.
Nu mai zic ca unele suduri sunt facute cu flux, cu electrod de gard. Alea au sa rugineasca grav.

Am pus evacuarea originala la loc si am rascolit internetul dupa garnituri care doar PRESUPUN ca ar ajuta. Le comand la anu' si mai incerc o data.
Dar am mari indoieli c-o sa se aseze corect, ori ca flansele vor fi paralele cu cele de pe masina (cine a urmarit alt topic, stie ca am traume multiple). Sunt impacat cu ideea de 300e aruncati, si comand naibii din Japonia, ce trebuia sa fac din prima.

D-aia zic mai sus ca front pipe-ul japonez e ireprosabil, ca mi-a fost si jena sa le alatur pentru poza asta.



Acum astept sa treaca RAR-ul. Si sa vina primavara, ca sub ea nu ma mai bag pe frigul asta. Desi n-am incredere-n mine  :-[
« Last Edit: December 27, 2024, 17:16:57 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #51 on: January 05, 2025, 14:02:38 PM »
Ieri am ramas fara Ignis, gone forever (poza e la noua lui casa), deci acum ma descurc doar cu raciu' asta.

Asadar...
Experienta mea cu DBW se rezuma la multe Loganuri, Dustere si un reno de munca, un 1.3 turbo era ala. Si mai ales la un Swift Sport din 2012, masina personala, 2013-2017.
Toate astea aveau un feel on-off al pedalei de acceleratie, zero modulatie. In plus, Swiftul avea si un rev-hang imposibil, care m-a facut sa-l vand si sa-mi iau WRX-ul. Apoi, Ignisul, la fel, din dorinta de a avea cablu si acceleratie legata fizic, direct, de piciorul meu drept. Traumele ZC32S-ului, se pare, erau semnificative.
Ar mai fi fost fostul STI hatch al lui kkkennnnyyyyy, vreo 500km parca, dar cu ala m-am purtat cu manusi, fiind 2.5, si am oroare de motoarele alea (mint). Deci p-asta l-as exclude din istoric.

Si astfel, ma intorc la noul meu DBW.
Astazi am urmarit procentul de throttle angle pe torque, starnit fiind de faptul ca la coasting, adica mers cu viteza constanta, pedala cere apasare semnificativa. Adica cumva, pedala de acceleratie e liniar legata de clapeta. Ceea ce la cablu, cumva, e logaritmic.
Pe scurt:
- DBC - mergi constant cu 120 la ora cu pedala apasata 10% sa zic.
- DBW masina din topicul asta - mergi constant cu pedala pe la jumate (posibil exagerat, dar ca idee).
Chestia asta nu-mi place mai deloc, insa pot trai cu ea.

Unde voiam s-ajung insa...
Cu ochii in procentul ala am constatat ca si asta are rev hang. De exemplu, treapta 4, 4000rpm, lasat in frana de motor, procentul de deschidere clapeta scade treptat, proportional cu turatia. Desi nu deranjant, incomparabil mai tolerabil decat la Swiftul anterior. Totusi, m-am dezumflat putin la faza asta.
Pana cand...

Si mi s-a legat in cap o idee.
Imi amintisem ca la cablu, mersul constant in treapta 1 e cu smucituri grave, mai ales pe teren accidentat. Raport transmisie maxim, oscilatii masina, implicit oscilatii sofer si variatii apasare pedala. La toate.
Asa c-am incercat cu asta. Pfuai............. Deci am mers constant in treapta 1 si la 4000 de ture, ca nu-mi venea sa cred. Si anume ca merge liiiiin, fin si fara absolut nicio greata.
Aia pentru ca, din nou, variatia de unghi clapeta e foarte incetinita de ECU. La cablu poate fi instantanee, aici e lenta.

Cu noua descoperire in cap, am zis sa mai incerc ceva.
Introductiv, eu am inceput sa conduc pe Dacie 1310, deci cablu in forma pura. Si mi-am deprins un obicei sanatos, pe care altii nu-l au. La WRX din 2002 cu 500Nm sau cat o avea, realmente esential. Calci acceleratia blana, te duci in 6000 de ture, sub nicio forma nu iei piciorul din gaz fara ambreiaj. Aia e de fapt o inflexiune instantanee de la cuplu plin la cuplu negativ. Motorul se smuceste in partea opusa, se rup tampoane, planetare, se tufe tot. Posibil cea mai nociva brutalizare a unei masini manuale cu DBC.
Si mi-a intrat in reflex.
Revenind, cu noua descoperire in minte, am zis sa vad ce naiba face asta daca dupa pull iau piciorul din acceleratie si... atat.
Si am incercat in 4, adica cuplu diminuat de raport. Iar ca sa nu plang, am incercat la 4000 de ture. Am ramas prost, nimic, smooth AF tot.
Apoi mi-am bagat picioarele, am incercat in 2, la 5000 de ture. Si am inceput sa rad de uimire.

In concluzie, am peste 10 ani de hate vehement la adresa DBW. Pe bune dreptate as adauga, ca unii isi bat joc, programeaza ecurile la betie.
Insa a trebuit s-o-ncerc p-asta de ZC33S non-hibrid ca sa-mi schimb total parerea. Desigur, se impune o mentiune: sa fie facut sistemul cu cap.
Iar partea imbucuratoare e ca masina care mi-a rasturnat universul e afara, pe numele mio.

Atat, trebuia sa zic.
WRX SW 2002

NicNic

  • 228
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #52 on: January 06, 2025, 00:12:02 AM »
Nu ai intalnit pana acum la masinile cu carburator, sa aibe un mic amortizor pe clapeta de acceleratie, care amortizeaza semnificativ inchiderea clapetei pe ultima sa parte din cursa?
Am avut asa ceva pe o Nova GT si motorul de la masina aia nu se balbaia tare,  la trecerea din acceleratie in frana de motor.
« Last Edit: January 06, 2025, 00:14:43 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #53 on: January 06, 2025, 09:51:20 AM »
N-am vazut nici la carburatoare, nici la injectii. Dar foarte misto idee...
WRX SW 2002

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #54 on: January 06, 2025, 22:15:43 PM »
Ia, sondaj. 16 sau 17?
Modelul de janta ala va fi.

WRX SW 2002

dan_b

  • 1363
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #55 on: January 07, 2025, 00:00:42 AM »
16, zic
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14101
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #56 on: January 07, 2025, 00:10:02 AM »
16

Forester

  • 3142
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #57 on: January 07, 2025, 23:18:38 PM »
16
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

NicNic

  • 228
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #58 on: January 07, 2025, 23:41:44 PM »
16.

Si pentru design, dar si pentru confort.
Eu as prefera  sa renunt putin la stabilitatea masinii, avand in vedere dinamica de care dispune ....
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5210
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #59 on: January 25, 2025, 09:56:00 AM »
Mi-am comandat roti de iarna  ^-^
Contra unei taxe simbolice de 220e, vor fi argintii.
Vreo 4 saptamani le trebuie spaniolilor sa le ia la pila si sa le trimita-ncoa'.

Altfel, inca 9 zile si ma duc la institutia mea publica preferata.
WRX SW 2002