2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5179
2019 Swift Sport
« on: November 27, 2024, 13:49:47 PM »
2013-2017 am avut un Swift Sport ZC32S, luat nou.
O deceptie de masina. Adica ea faina, putea fi si perfecta la o adica, dar ECU facea doar ce voia el, asa ca i-am facut vant.
Singura parte cu adevarat buna a masinii aleia a fost ca din cauza ei, pe cale de consecinta gratie/multumita/datorita ei, mi-am luat Impreza.

Pentru ca Impreza, in ciuda planului initial a devenit rejina la garaj, am 7 ani cu un Ignis Sport din 2004 (HT81S) ca daily. Aprilie 2018 - prezent. Sper sa mai stea, ca-mi mai trebuie, altfel sunt peeton.
Ignisul, fiind cu cablu intre pedala si motor, se conduce si comporta normal, asa cum ar trebui sa fie o masina. Dar mi-a ajuns la os lipsa de confort, de ergonomie, calvarul la care ma supune la fiecare drum de Iasi de exemplu.
Se adauga faptul ca n-are sisteme de siguranta aproape deloc, in afara de ABS si 2 airbaguri frontale. E doar un Matiz cu mai putine usi si cu foarte mult motor.
Ii pusesem gand rau de prin pandemie, dar s-au intamplat chestii, gen swapuri si motoare pleznite, si am tot amanat.
In ordine, ma uitam dupa SG aspirat, dup-aia dupa XV manual, ca-ntr-un final sa vreau Megane GT220.

Total intamplator, desi stiam modelul din titlu de la lansare, foarte tarziu am descoperit doua chestii esentiale, si uimitoare deopotriva:
- 970kg;
- 150-160 cai reali, desi declarati sunt 140.
Cuplul de diesel sa zic ca il stiam.

In comparatie, GT220-ul, in 3 usi, are 220 cai la 1320kg. Fix si exact aceeasi putere specifica. Or nefiind fan viteza in linie dreapta, am zis ca tampit sa fiu sa car 350kg dupa mine cand ma duc dupa lapte. Si oricum, Ignisul mi-a demonstrat definitiv ca pe parte de manevrabilitate, lightweightul e totul la o masina.

Au fost vreo 2-3 saptamani de documentare, de cautat masini, de dialoguri pestrite cu diversi vanzatori.
Intr-un final, motivat fiind de culoare, desi dialogul cu vanzatorul greoi rau (un mosulica simpatic, dar care nu stie deloc cu engleza sau calculatoarele), am platit-o p-asta.

Apropo, p-astea le cheama ZC33S. Nu-s mare fan codificari, dar internetul numai asa le stie.



Habar n-am ce am cumparat. Pozele din anunt jalnice, descrierea precara, alte informatii n-am. Repet, nu din rea vointa vanzatorului, dar efectiv nu se descurca, cred ca vinde masini doar face to face si pe suport de hartie din celuloza.

Masina inca asteapta sa fie cocotata pe platforma ca sa plece la drum incoa', eu is muci de nerabdare inca de cand am platit-o (5 zile astazi), iar acum astept o sedinta si ma plictisesc.

Ah, astea au un prost obicei de boost cut, mi-am asumat riscul. Ce e uimitor e ca nimeni din comunitate nu stie de ce. Daca face si ea, am gasit pe cineva dispus sa arunce o privire, ramane de vazut ce se intampla.
NU am condus una niciodata, las sa fie surpriza. Daca nu-mi place, cel mai probabil ramane. Am in garaj una care-mi place, deci sunt deschis la compromisuri.
Nu e ultima versiune, hibrida. Ca n-am vrut, nu vad rostul, nu face nimic sistemul ala, doar bifeaza cerinte legale europene.
M-am urcat intr-una hibrida, nu mi-a placut. Stiu, ciudat sa fi insistat totusi. Compromisuri cred.
Din nefericire, are mizerii d-alea cu banda, cu CC adaptiv, ori franeaza singura cand i se pare doar ei o idee buna. Dar are butoane de dezactivare, le leg pe direct eventual (gluma).
Ideal si teoretic n-as merge cu ea iarna asta, ca e cruda si nesparcaita. Dar nu stiu ce va fi.

Mai ziceti voi, ca ma plictisesc  :(
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14074
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #1 on: November 27, 2024, 16:03:21 PM »
Sa o stapanesti sanatos. M-ai facut curios si abia astept un head to head. Imi fac timp si curaj sa prezint si eu achizitia in acest caz.

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #2 on: November 27, 2024, 16:05:13 PM »
Farasu' ala al tau, head to head cu Ignisu' :P
Mersi!


Ok, hai sa nu te supar atunci. Le comparam, dar nu prea avem ce. La cum am vazut eu noul tau daily, e hyper-limuzina pe langa Swift. Iar Swiftul merge mai tare. Nu prea au treaba, dar daca ai drum, hai! Dar pe la primavara, incolo.
« Last Edit: November 27, 2024, 16:13:39 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14074
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #3 on: November 27, 2024, 16:32:43 PM »
Castig la puritate :))))

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #4 on: November 27, 2024, 16:49:46 PM »
Si la turometrul ala perfect :(

Edit: iar ma plictisesc...

Deci sa vedeti la ce nivel de paranoia am putut ajunge.
In 2015, cand am luat Impreza, aveam deja Swiftul Sport vechi, 6 trepte ala. Si tot cautam la Impreza sa dau a 6-a. Chiar m-a incurcat treaba asta multa vreme.
Apoi am trecut la Ignis, 5 trepte si ala. Perfect, aveam acum doua masini in 5.
Apoi a trecut Impreza la 6 trepte. Si mergeam eu pe centura cu Ignisul si-i dau a 6-a, dar nu era acolo. Din nou, s-a intamplat de multe ori, inclusiv zilele trecute.
Ei, cu asta noua, in sfarsit reusesc iar sa le acord.

Dar partea dubioasa si de om psihopat e alta.
Swift vechi, Ignis, Subaru 5MT si Subaru 6MT, toate patru cu mers inapoi pe directia lu' a 6-a.
Renault cu marsarier la 1-a.
Eram dispus sa trec peste toate neajunsurile Meganului ala, si avea multe, dar nu reuseam sa ma impac cu ideea de a avea mersul inapoi in alta parte, comparat cu Impreza.
Swiftul asta nou are mersul inapoi unde trebuie.

Pe bune c-a fost un criteriu important de decizie  ???

Si a mai fost unul. Il aveam in cap, dar mi-a confirmat kkkennyyyyyy, cu acelasi enunt pe care il gandeam deja. Diversitate. Adica Meganu' ala s-ar fi apropiat binisor de performantele Imprezei, e de fapt un RS relaxat si cu suspensii mai moi. Dimensiuni comparabile, etc.
Macar Swiftul e mult mai mic si diferentele-s mai mari. Cu conditia sa nu umblu la putere, desigur. Inteleg ca duce pe la 270 cai motorul de fabrica, dar nu prea am de ce si nici nu vreau. Desi ar fi fun... Nu stiu.
« Last Edit: November 27, 2024, 17:18:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1344
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #5 on: November 27, 2024, 18:58:40 PM »
Misto kart, sa o folosesti cu placere, dupa ce ajunge la tine :)
Si da, o sa te enerveze maxim brake assistu', vezi cum faci.
Sper ca nu ai platit tot in avans, ca la nordis :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #6 on: November 27, 2024, 19:26:22 PM »
Ba fix tot am platit. Ii mananca judecatoria daca nu vine cotetu' :D
In poze vad ca e buton si pentru prostia aia cu frana.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #7 on: November 28, 2024, 17:51:29 PM »
Habar n-am ce am cumparat. Pozele din anunt jalnice, descrierea precara, alte informatii n-am.

Hai ca s-a dus romanake s-o aduca-ncoa'. Si ala stie cu telefon si poze.
Adineauri am vazut-o si eu mai bine...







Din motive pe care n-am indraznit a le cere ca sa nu scuipe-n ciorba, o aduce abia marti.
Aia e, creca n-am de ales si duminica ma duc la Piatra Neamt cu Ignisul, sa dau cu stampila. Altfel ma urc pe pereti de nerabdare.

Asa am o ciuda pe Florescu cu turometrul ala al lui si vitezometrul lizibil.........  >:(
« Last Edit: November 28, 2024, 17:52:12 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1344
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #8 on: November 28, 2024, 18:25:57 PM »
Arata foarte bine, inclusiv bordul, din pct meu de vedere. Nu ma prind daca zici ca nu iti place ceva la ceasurile de bord sau doar glumesti.
Ce mi se pare, insa, total urat din partea lor, faptul ca e murdara la interior - presurile, praf pe bord.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #9 on: November 28, 2024, 18:30:24 PM »
Vitezometrul ma seaca, masina abia e capabila de 210 la ora. Limita legala e de 130. La ce moda asta cu 260 la panarama asta de masina, n-am sa inteleg.
Or densitatea aia de gradatii il face greu lizibil.
Mihai are turometrul IMENS si viteza afisata digital. Perfectiune.

E ok ca e mizerabila, prefer sa curat eu, decat unu' ofticat pe viata.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1344
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #10 on: November 28, 2024, 18:34:32 PM »
Aha, ok, fair point.
Dar poate are si asta optiunea sa afiseze viteza in locul ceasului de pe ecranul digital - butonezi la ea sau prin manual si vezi.
La Isuzu exista diverse configuratii pe ecranul digital, inclisiv afisare viteza central, poate are si sora mai mica functii de genu'
Eu l-am setat sa nu arate, prefer sa nu stiu cu cat merg :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dmp

  • *
  • 197
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #11 on: November 28, 2024, 20:28:19 PM »
Sa o conduci cu placere!
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #12 on: November 28, 2024, 20:32:23 PM »
Multumesc!

Vitezometru digital au bagat din 2020 incolo, pe hibrid. Asta n-are. Dar se drege cu CC-ul, e ok. Perfectiune e doar la Subaru. Si la Mazda lui Mihai.
« Last Edit: November 29, 2024, 08:20:56 AM by Muttley »
WRX SW 2002

marr

  • 2261
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #13 on: November 29, 2024, 13:51:41 PM »
Faina jucărică !
Sa fie intr-un ceas bun si sa te distrezi cat se poate de mult cu noua achizitie !

PS: Cred ca va trebui sa-ti extinzi garajul.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #14 on: November 29, 2024, 14:42:04 PM »
Mersi, marr.

Nu extind nimic, mai vand din ele, sunt 4 deja. Vor ramane 2, daily-ul (asta adica) si Subaru. Sunt batran si mi s-a luat de vechituri si surubareala.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14074
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #15 on: November 29, 2024, 16:48:08 PM »
Arata bine jucaria. Sunt invidios pe rotile tale, desi la ce transee s-au facut dupa ploi, azi m-am bucurat ca merg pe gogosi si nu am grija jantelor.

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #16 on: November 29, 2024, 17:02:06 PM »
Rotile-s un capitol tare dubios al modelului astuia, inca din 2007.
De la ZC31S (2007) pana-n prezent a fost o singura dimensiune, 195/45 cu 17x6.5, offset 50, 5x114.
Flancuri super joase, janta ingusta. Confort praf, rezistenta redusa la gropi.
Daca 195 era okish la cei 125 cai si 150Nm ai primului model, aici, la +230Nm, deja sunt coplesite, multi pun autoblocant, si mai multi pun anvelope late si lipicioase. Ma intreb de ce n-au schimbat vreodata, si ma pot gandi doar la masa masinii, care a scazut constant.

Oricum, eu nu merg cu 195/45/17 nici batut de RAR. P-aia dinainte renuntasem la 17 definitiv si ramasesem cu 195/55/16, "ilegal" cum ar spune comunistii din institutie. Arata oribil, dar nu se mai putea.
Aici inca nu stiu ce fac, ca pe 16 arata ingrozitor. Probabil cresc niste dimensiuni in anvelopa, dar inca nu stiu.
Astept sa fac primele drumuri, incerc si 17, si 16, masina vine cu ambele seturi "omologate".
Apropo, la 16, cica "dimensiunea recomandata de iarna", am incheiat citatul din manual, 195/50. Care ca diametru al rotii e mai mic decat aia de vara. Alta chestie inexplicabila, dar ce stiu eu...

Subiect greu asta, inca in aer, dependent de lowering springsurile pe care i le voi pune (cu fender gapu' curent nu ramane), samd.
___________________________________

De fapt, sa pun poze cu generatiile de Swift care au avut "Sport" in denumire. Ca a fost si Swift GTI prin anii '90, dar p-ala nu-l cunosc deloc.

HT81S, s-a numit Swift pe unele piete. 1.5, 140Nm, 109CP, 5 trepte. 910-930kg, depinde de autor.
Cea mai faina dinamic, de departe as zice. De fapt e spectacol pe un drum virajat si cu asfalt bun. Experienta condusului cea mai pura, motorul cel mai echilibrat.
Dar si cea mai neconfortabila, tortura curata.



ZC31S, 1.6, 150Nm, 125CP, 5 trepte. A crescut ca dimensiuni, cutia de viteze a ramas la fel de imposibil de scurta. Subiectiv, dpmdv, cea mai frumoasa dintre toate, mi-as fi luat una, dar erau scumpe, si am sfarsit la vremea aia cu una noua, generatia urmatoare. Si cele mai frumoase jante, de departe.
Am condus vreo doua, retin clar ca ducea lipsa rau de cuplu jos. A fost si cea mai grea, aproape 1100kg. Dar ca trasatura specifica, 7200rpm. Cea mai rev happy dintre toate. Probabil si motivul lipsei de cuplu, ca totul e un compromis.
Ah, aici au inceput-o cu evacuarile duble pe bara spate, trasatura lor specifica, si n-au mai renuntat la ele.
Poza de pe wikipedia.



ZC32S, acelasi 1.6, dar aici impins cumva la 136CP si 160Nm. Redline mai jos totusi, 6900.
Pe parte de confort, o evolutie majora. 6 trepte (inclusiv primele 5 usor mai lungi), cruise control, deja alta experienta la drum lung, am plimbat-o si la Londra, fara sa ma plang de confort. I-a scazut si masa, in 3 usi era la 1045kg. Personal nu m-am putut impaca niciodata cu controlul clapetei de acceleratie. Eu franam violent, ea accelera. Coboram muntele la 5000rpm, ca ea tinea clapeta deschisa, adio frana motor. Altfel, o masina superba, daca n-ar fi fost problema asta, ar fi ramas.



Si ZC33S, obiectul topicului.
Principala schimbare e trecerea de la vechiul aspirat (M16A) la turbo de pe Vitara (K14C). 230Nm si 140CP declarati. Real, mai sus.
Din pacate, se termina pe la 5000-5500rpm. Eu unu' n-am neaparat o problema cu asta, ca nu-s fan ture (extrem de) multe, dar am zis sa zic, fiind totusi o schimbare majora. Masa a scazut spectaculos la 960-970kg, desi se vinde din nefericire doar in 5 usi. As fi luat 3 usi fara sa stau pe ganduri, aia e.
E alta platforma, alta tehnologie, alt tot.
Pentru Europa (si altele), din 2022 au adaugat hibridizare pe curea accesorii. Masa a crescut, puterea a scazut, scopul imi scapa cu desavarsire. Or insasi evolutia asta m-a determinat, printre altele, sa fac pasul si sa cumpar. Cumva, am sentimentul, si totodata certitudinea, ca s-a terminat cu ICE pur.

Overall, masinile-s extraordinar de fiabile, dar se simte din avion ieftinul. La Ignis am lucrat mult, am desfacut mult, m-a enervat mult si des lipsa de acces la componente, mi-am jurat ca nu mai iau niciodata Suzuki. Sigur vor urma episoade in care s-o-njur si p-asta noua, n-are cum altfel.
Ceva ce la Impreza n-am patit, e cu totul altceva, cand sunt probleme, exista si justificare. La Suzuki nu.

Deci n-as zice ca sunt fan al marcii. Dar au farmec, nu pot nega. Au ceva al lor, un fel de autentic specific, mai ales HT81S. Poate e calitatea perceputa jalnica, care aminteste de un Logan din 2004. La urma urmei, aia si este Swiftul, cheap shitbox.
Adica nu-s fan, dar le apreciez.
« Last Edit: November 29, 2024, 18:11:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #17 on: December 04, 2024, 12:37:10 PM »


Raciu' e in curte de ieri, le-am facut poza tuturor, ca e o mare de GRI acolo.

Arata exceptional de bine pentru 77mii km, scaun sofer aproape ca nou, doar cateva zgarieturi pe plasticele din zona pasagerului.
Ce e uimitoare e vopseaua, dar inca nu m-am uitat prea bine. Ori e vopsita toata, ori nu inteleg, nu are nicio ciobitura, nicaieri. Iar asta e ciudat, cum posesorii se plang ca vopseaua e subtire si jalnica, citez, "cade numai daca te uiti la ea".
Daca toate bune pana la primavara si ma convinge ca-mi place, foliere totala, aia e.

Mai are frane originale si varza, 8 anvelope vechi din 2019, rahaturi d-astea marunte. Nu stiu sub ea ce e, ori cum se prezinta articulatii, d-astea.

Partea nasoala, singura cu adevarat nasoala, e motorul. E muci, la propriu si la figurat.
Blow-by foarte mare, tradat de:
- presiune imensa pe la gaura de buson de umplere;
- partea de sus a motorului e plina de ulei, vomitat pe la garniturile de capac.

Sper sa fie doar din cauza de proprietar femeie. Clar reviziile s-au facut cel putin foarte rar, daca nu si mai rau.
Am condus-o cateva minute pe strada la mine, am observat ca fuge chiar tare. Si ma gandesc ca respectiva doamna, posibil speriata de masina, a tinut-o subturata grav, deci depuneri, segmenti imbacsiti si lipiti, PCV infundat, chestii d-astea distractive.
Variante:
- rezolv cu curatare interna motor (flush, decapant turnat pe la bujii, schimburi de ulei multe si fugareala intensa);
- motor nou.

Dar orice continuare implica drept de circulatie, deci doar asta e urmatorul pas. Cum programarea la RAR e abia peste 2 luni, vor fi numere rosii.

Morala: tombola masinilor luate de la distanta si fara verificare. Surprize si bune, si rele.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1344
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #18 on: December 04, 2024, 14:01:55 PM »
Fii optimist! :)
Arata bine, merge bine, poate o fi bine si se rezolva doar cu o curatare si apoi intretinere corecta.
Si da, masini luate de pe talcioc online, pot fi cu surprize. Poate ii accesezi istoricul de service prin reteaua Suzuki din Romania, merita incercat. Asa macar stii daca si cand s-au facut reviziile.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5179
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #19 on: December 04, 2024, 14:06:06 PM »


Context: proprietara e ruda cu vanzatorul, d-aia-s reviziile la ei.

Acum, ce apare-n poza poate fi pe bune si e rau. Adica 18mii km e mult tare.
Daca nu e pe bune, e si mai rau.
Dar asta e situatia, si n-am sa intreb nimic, nicaieri, ca nu ma ajuta, e cum e.
WRX SW 2002