2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

MihaiFlorescu

  • *
  • 14114
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #60 on: January 25, 2025, 10:49:32 AM »
Senzatie! Sa le invarti sanatos, ca fericit sigur ai sa fii.

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #61 on: January 25, 2025, 13:08:07 PM »
Tocmai am terminat, recunosc, cu greu, sa termin cele 660 pagini ale manualului utilizatorului.
La capitolul "intretinere" mi-a fugit somnul si am cascat ochii mari.

De altfel, cred c-am descoperit de ce japonezele nu prea au succes in Europa. Sau in Romanica. Adica mai degraba te duci catre un producator care cere schimb ulei motor la 30 mii km. "E lonlaif, bos". Sau schimb ulei de cutie de viteze "niciodata, dacat sa conpleteaza".

Bun, in poza e planul de intretinere "severe conditions".
In tara asta se construieste mult si prost, se despadureste, drumurile adiacente sunt neasfaltate, deci avem praf cacalau. Ajuta si clima uneori secetoasa, ori furtunile de vant tot mai dese. Mai sa uit de deszapezirile excesive, unde se folosesc nisip si sare fina.
Autostrazi nu prea sunt.
Nici educatie, pentru un trafic civilizat.
Si nici cultura mersului pe jos sau cu bicicleta, deci masina va merge constant pana la coltul blocului.
Consider ca ne incadram cu succes la conditii severe.



- curele accesorii la 40 mii km, anyone?
- ULEI MOTOR LA 5 MII KM???!?  =)) =)) =)) Atentie, nu paranoia utilizator. Producatorul!!!
- antigel flush si inlocuire la 3 ani? Pana si eu mai uit...
- bujii irridium la 30 mii km. Wow...
- lichid de frana la 2 ani. Si nu cu seringa din vas, ca e zero, ci purjare la 4 roti si la cutie, pe receptorul ambreiajului. Vise.
- si asta-mi place cel mai tare, ulei de cutie la 30 mii km sau... 2 ani!!! In loc de "pe veat' ".

Si sa nu spuna careva ca Suzuki vrea sa incaseze bani in reprezentante, ca daca ar fi asa, toti ar avea abordarea asta.
Nu, probabil sunt doar sinceri. Gen "coae, vrei sa o pastrezi, vrei sa nu se rupa sub tine, sa fie bine sa nu fie rau? Fa asa!".

Mno, toata lumea VAG de maine.
« Last Edit: January 25, 2025, 13:24:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3158
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #62 on: January 25, 2025, 17:44:20 PM »
Mda, deci balsam pt mine, deci nu eram io dus cu capu sa schimb la 5.000 uleiul. Am dat putin pe langa la cutie, la XT schimbam la 50k, dar la diff spate la 25k pentru am vazut ca se innegrea destul de urâțel. In schimb cel din cutie ramanea galben si frumos.

Iar ce ai pus tu e la masina 2019!
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #63 on: February 11, 2025, 08:28:59 AM »
Am facut lunea trecuta identificarea la RAR, asa ca d-acu-ncolo-i dezlegare.

Astea-s de sambata.
Turbo inlet siliconic, chipurile pentru sunet. Sunet o lae. Nici macar la 202 la ora pe waze.



Dup-aia am facut nefacubilu', am inversat masinile.



Schimbul de ulei cutie a mers foarte usor si repede, ma mir. De regula, ca arhitectura, astia le fac in ciuda mentenantei.



A urmat pitch mountu' poliuretanic.



...iar apoi, evacuarea.



______________________

Testdrive-ul de sambata a durat vreo 2-3 ore si s-a lasat cu consum de ~12l/100km. Dar a fost cu revelatii imense.

Uleiul de cutie - n-am simtit nimic, schimba la fel, la rece nu agata mai mult decat cu cel anterior, deci nimic special. Sa vad cu ce-l schimb la primavara/vara, dupa ce desfac cutia. Probabil Redline, nush.

Evacuarea, e imposibil de suportat asa, suna ca o drujba. E clar ca ce doresc eu nu se poate obtine cu finala de fabrica, asa ca imediat ce am ajuns la calculator am comandat finala noua. Cea mai ieftina de pe piata, comandata local, cu discount mare. Daca nu-mi place, naspa, deja se aduna cam multe piese care nu-mi plac, Suzuki modern nu-i Subaru vechitura se pare.

Furtunul siliconic de pe admisie - am zis, niciun sunet. Dar il las, aia e.

Bieleta de cuplu (pitch mount). Aici e WOW!!!! Masina s-a transformat real.
Orice mangaiere de acceleratie se duce absolut direct in roti. Numai asta ar fi suficient motiv sa fie best mod ever.
Dar mai am.
Ma plangeam la inceput ca motorul trage doar jos, iar sus e mort. Nope, retrag tot. La FIX 4000rpm are loc o smucitura care te impinge-n scaun, tonul motorului se schimba, si trage pentru vreo 500rpm ceva mai tare decat inainte. Practic, acolo e punctul in care aderenta in treapta 2 e pa. Banuiesc ca acolo defazeaza fulia de pe admisie. Totusi, presiunea de supraalimentare, fix din punctul ala, scade. Nush cum e cand trag linie, dar pe parte de impresie artistica e spectacol.

Asadar, admisie siliconica + evacuare cu sunet oribil dar cu sunet nevertheless + acea superba bieleta rigida. Sunet, socuri de defazare distributie, alta masina, una mult mai misto decat ce era deja.

DAR... La pornirile de motor, la plecari de pe loc si la manevre de parcare, oribil. Vibratii, trosnituri. Relanti care se simte si-n plafon.
Motiv pentru care duminica am pus bieleta de fabrica inapoi, dupa ce mai intai am intarit-o cu niste bucati de furtun siliconic.



Acum am o usoara trepidatie la relanti, dar o las asa o vreme, in ideea ca se estompeaza, se inmoaie si taseaza alea, nu stiu. Oricum mai umblu cand da caldura, ca sa-i bag autoblocantul.
Iar spectacolu' cu VCT de la 4000 de ture a disparut, ori e suuuuuper greu sesizabil in trepte inferioare doar daca sunt atent. Adica a disparut.

O poza cu parcul auto actual.



...si una cu stopuri frumi.



Ar mai fi de notat un aspect dubios, pentru care n-am explicatie.
Face boost ca la balamuc acum. Daca inainte se oprea pe la 13psi, acum am constant peste 15.
andea imi spune de ani buni ca orice marire de sectiune dupa catalizator nu face nimic. Sau am ramas eu cu o idee fixa, desi exista nuante? Adica sigur sunt nuante, de vreme ce la Impreza cresc catbacku' de la 2.5 la 3 de nevoie.
Bine, aici eu n-am marit sectiunea cine stie ce, dar am eliminat cele 2 restrictii (tobe) de pe intermediara.
Ca turbo inletu' ala m-as mira sa faca ceva.

andea?  ???

WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4041
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #64 on: February 11, 2025, 08:41:58 AM »
ce as putea zice ? :)
temp. exterioara a fost similara ? (ca de o vreme pare mai frig afara)
in rest spuneam ca minunatul catalizator reprezinta in mod normal principala restrictie de pe evacuare/post turbo deci cat timp ala ramane nu ar trebui sa se schimbe nimic, acum daca chestiile date jos de tine generau restrictii de flow mai mari decat catalizatorul  .... ar fi interesant si ciudat sort off  :)
eu zic ca daca are un target around 14 si face cand 13 cand 15 in fct. de parametri exteriori ... e ok ...adica diferentele nu le consider majore

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #65 on: February 11, 2025, 08:45:10 AM »
Ok, inseamna ca intermediara de fabrica e restrictie. Si nu m-as mira, ca face super treaba pe parte de zgomot.

Da, absolut comparabila temperatura exterioara.
Am observat totusi ca daca e soare sau dupa apus, trage mai bine/face boost mai mult. E posibil sa aiba senzor de presiune atmosferica? Gen daca e soare si presiunea scade, adauga din boost?

« Last Edit: February 11, 2025, 08:51:46 AM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4041
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #66 on: February 11, 2025, 09:35:04 AM »
toate au senzor de pres atmosferica si aici intradevar sunt cateva nuante legate de pres. atmosferica si valorile absolute sau relative ale target boost / boost realizat
in general ECU targeteaza boost in valoare absoluta deci sa zicem 30psi target din care 15psi atmosferic + 15psi boost iar in momentul in care scade atmosferic teoretic creste celalalt dar nu tot timpul :) (pentru ca intra si niste compensari pe boost in fct de aceeasi pres. atmosf , temp ext. & others care nu sunt neaparat liniare)



Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #67 on: February 11, 2025, 09:37:24 AM »
E clar, sar'na!

M-am uitat daca-i pasa de IAT, dar nimic. Ma deruta ca daca e cald umple scala, daca e rece, nu. Adica cumva pe dos. Cred ca asa se explica.
WRX SW 2002

Xander

  • 1316
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #68 on: February 11, 2025, 21:03:00 PM »
Cum zicea cineva pe aici, acum ceva vreme, dușmanul binelui e mai binele.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #69 on: February 11, 2025, 21:05:50 PM »
De acord, dar inca n-am stricat nimic 🥲
WRX SW 2002

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #70 on: February 18, 2025, 08:51:28 AM »
Relativ curand o sa-mi iau anvelope pentru sezonul rece.

1) mai are rost sa ma uit la cele de iarna? Sau direct all season?
Ne-am/neam handicapat de tot, daca nu se deszapezeste e isterie. Ieri dimineata, pe podul de langa mine, strat de zapada de 1-2cm, o masina mergea cu 3km/h. Adica nu mai vad rostul anvelopelor de iarna, starpim zapada mai ceva decat gramatica proasta.
Pe de alta parte, m-am tot uitat la comparative pe iutub, iar mixtele par net superioare pe umed si mazga. De uscat nu mai zic.

2) daca punctul anterior se confirma, eu cumpar o dimensiune ce pare a fi extrem de atipica. La astia cred ca ar fi o lista cat de cat completa de oferte, desi am sa cumpar de unde-i mai ieftin.
Michelinul inteleg ca exceleaza la zapada. Deci l-as elimina, ca nu ma intereseaza partea aia.
M-as fi dus direct la Kumho, dpmdv un producator bun, dar reviewurile-s foarte nasoale, cica se rup si nu stiu ce.
Vredesteinu' acum il vad.
No-name nu ma intereseaza.

Eu as lua Maxxis, pentru ca mi se pare un producator sever subestimat la noi, din motive ce n-am sa le inteleg vreodata.
Si pentru ca am avut, si pentru ca dupa vreo 6 ani, crampoanele inca erau super moi.

Mentionez ca la cat merg eu, adica mai deloc, le voi tine foarte-foarte multi ani.

No, pareri va rog.

Edit: am rasfoit comparativ reviewuri de Vredestein si Maxxis, e mai clar acum.
« Last Edit: February 18, 2025, 09:44:09 AM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14114
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #71 on: February 18, 2025, 10:13:57 AM »
Daca tot ai de vara set separat, nu mai bine iei de iarna? La o tractiune fata cred ca ajuta mai mult pe zapada.

Audi s-a deplasat ieri fara probleme si nu a trecut nici un utilaj pe la mine prin cartier.
Are semperit de iarna, venite la pachet cu jantele, dot 2023 final de an.
Tot semperit am si pe Mazda, dot 2017. Sunt crapate tare, s-a mers putin cu masina, au carne multa si crampoanele sunt moi si toate la locul lor, asa ca au ramas pe masina sezonul asta.

Downside e ca pe uscat, chiar si rece, sunt prea moi fata de all season pentru mers mai sportiv.

O sa scriu la mine o scurta parere despre all season vs. iarna.

dan_b

  • 1377
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #72 on: February 18, 2025, 10:17:13 AM »
Salut, teoretic all season, pt nevoile tale, dar asta are sens daca le folosesti si vara - ceea ce probabil nu o sa vrei.
Deci, daca le folosesti si vara, all season sunt perfecte pt sosea.
Daca le vrei doar de iarna, atunci de iarna, pt ca au comportament ceva mai bun decat all season - cauciuc mai moale, crampoane mai pronuntate, grip mai bun, deci, inclusiv pe rece, nu neaparat pe zapada.
Eu am devenit fan Yokohama, in rest nu am mai testat recent alte branduri.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #73 on: February 18, 2025, 10:26:11 AM »
La cele de vara nu renunt, n-ai cum sa te dai cu gelatine pe asfalt la +60 grade.
Dar inteleg ca compozitia materialului all season / iarna e aceeasi. Difera desenul benzii de rulare, gen sa nu se uzeze chiar instantaneu. Cel putin la Crossclimate cica asta-i abordarea.
Iar zapada vad ca 5 minute pe an rezista, ca imediat se varsa o tona de sare pe 1m patrat. Si chiar sa fie zapada, ma descurc cu orice la o adica.

PS: masina va avea autoblocant, cat ar putea conta. Dar nu conteaza, ca nu ma intereseaza tractiunea sau aderenta laterala, doar franarea.

Deci nu m-ati convins niciunu'  :(
WRX SW 2002

dan_b

  • 1377
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #74 on: February 18, 2025, 11:15:00 AM »
Gestu' conteaza :))
Au compozitie diferita cele de iarna. Chiar cred ca nu are rost sa iei all season, daca le folosesti strict pt iarna, sunt mai bune cele de iarna.
All season au o compozitie care sa ofere un echilibru intre cauciul mai moale iarna, dar mai tare vara, crampoane mai mari pt iarna, dar nu prea mari pt vara etc. Si evident, desenul pt eliminare apa.
Dar, masina ta, distractia ta, noi "decat" raspundem la chestionar :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #75 on: February 18, 2025, 11:16:34 AM »
Dada, bine faceti, si apreciez.
WRX SW 2002

NicNic

  • 237
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #76 on: February 18, 2025, 14:12:06 PM »
Daca ai deja gume de vara, si doresti ceva pentru iarna, chiar nu inteleg de ce ai lua all-season ...

DIn experientele mele (drept ii ca-s ceva mai vechi), Michelin CrossClimate sunt foarte slabe pe carosabil umed sau cu zloata (comparativ cu Michelin Alpin A4). Iar Vredestein nu au rezistat prea bine in timp, dupa 4 ani sareau bucatele de cauciuc din ele.
Dar, repet, asta era acum ani buni, acum or fi mai altfel cele doua....

Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 14114
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #77 on: February 18, 2025, 16:57:59 PM »
Deci nu m-ati convins niciunu'  :(

Asta pentru ca, si ma bucur, nimeni nu incearca sa te convinga de nimic si nici nu ar trebui. Nu o sa incurajez pe nimeni sa ia una sau alta pentru sezonul rece. Pentru cald, eu zic obligatoriu anvelope de vara. Pentru iarna este alegerea personala a fiecaruia in functie de utilizare si de preferinte.
Deja in Bucuresti sunt toate strazile principale cu asfalt ud, fara pic de zapada pe ele. Pentru mine, cei 300m de mers pe zapada in cartier nu reprezinta un argument suficient pentru a trece pe anvelope full iarna, intrucat am aderenta mai buna pe ud si uscat cu cele all season, chiar si atunci cand este rece afara. Asta la Subaru.

La piticania alba FWD probabil o sa iau tot de iarna unele noi, cum are acum, intrucat degeaba am asfalt curat in 300m daca nu o sa pot sa o scot din parcare fara sa prajesc ambreiajul.
« Last Edit: February 18, 2025, 17:02:37 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #78 on: February 18, 2025, 17:04:23 PM »
Gata, am citit printre randuri, ca nu-s kior.
Mersi! ^-^
WRX SW 2002

Forester

  • 3158
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #79 on: February 19, 2025, 11:26:17 AM »
...
 Pentru cald, eu zic obligatoriu anvelope de vara. Pentru iarna este alegerea personala a fiecaruia in functie de utilizare si de preferinte.
Deja in Bucuresti sunt toate strazile principale cu asfalt ud, fara pic de zapada pe ele. Pentru mine, cei 300m de mers pe zapada in cartier nu reprezinta un argument suficient pentru a trece pe anvelope full iarna, intrucat am aderenta mai buna pe ud si uscat cu cele all season, chiar si atunci cand este rece afara. Asta la Subaru.
...

Poate nu mergi cu masina numai in bucuresti unde de bine de rau se mai curata zapada pe strazi, desi aseara era jale prin sectoarele 3-4 si mai ales pe la Unirii.
Iar daca vara iei dedicate, chiar nu vad vreun motiv sa nu iei de iarna al doilea set. Doar daca cu alea all-season mergi la limita pe asfalt rece si alea de iarna "iti raman mici", dar in cazul asta ce te faci la ceva gheata, zapada, sau temp mai scazute, nu -2/-3 cum a fost pana acum. Altfel spus, pe asfalt rece/ud pot merge normal cu cele de iarna, ca nu fac reising, dar pe zapada/gheata voi avea un confort si siguranta sporite. My parere.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008