Cand am montat rotile originale si cu anvelope intarite si cu talie joasa am constatat ca masina trosneste urat la manevre de parcare cu bracaj maxim. Deja-vu de la Ignis, la fel facea si aia, dar acolo am acceptat situatia si atat.
Iata de ce:

La deplasare spre fata, anvelopa se baga sub janta.
La dat cu spatele, anvelopa iese.
Cand tensiunea acumulata in anvelopa e prea mare, anvelopa sare violent in pozitie normala. Nu se intampla cu rotile de iarna pentru ca flancul e mai inalt si anvelopa mai elastica.
Motivul - trapez de directie amboulea, convergenta dinamica ce se inchide mult la bracaj.
Pentru ca erau aceleasi simptome si la Ignis, concluzionez ca e o chestie pe care Suzuki o face ca sa promoveze subvirarea, iar posesorii prea entuziasti dar si fara skiluri sa nu se dea cu rotile-n sus prin santuri.
Vestea buna e ca caseta de directie se afla in spatele puntii, iar micsorarea distantei cap de bara - cap de bara (baza mica a trapezului) se poate obtine usor prin cresterea caderilor spre negativ. Nu neaparat sa iasa conditia de virare perfect, dar macar sa nu se mai incordeze-n halul asta.
Ceva similar, daca-si aminteste careva, patisem la Impreza, cand m-am dus la -3 grade cadere fata. Doar ca acolo, caseta e in fata puntii, adica, culmea, naspa.
Daca intereseaza pe cineva, lamuritor aici:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_steering_geometryEu voiam s-o masor asa cum e acum, virgina si de fabrica, de cand am luat-o, dar faza asta m-a infiletat si mai tare.
Convergentele le-am luat prin metoda cea mai precisa, cu sfori, dar am bagat si o masuratoare mai grosolana, cu toe plates. Mai mult ca sa-mi reconfirm ca desi grosolana metoda, se apropie bine de realitate.
Caderile ca de obicei, cu podeaua perfect orizontala in Y a garajului si cu pendul.

Se reconfirma, placile-s chiar ok. Pe spate, cu sfoara mi-a dat 0.43 grade inchidere, cu placile 0.41. Cvasi la fel.
Avantajul placilor - dureaza 5 minute, fata de vreo 2h cu sforile.
Avantaj sfori - precizie maxima si posibilitate masurare convergente partiale (esential la convergenta spate reglabila, adica la Subaru).

Asadar...
Spatele e cam inchis. Dar asta e bine cumva, cum toe-in + camber negativ = anvelope fericite.
Ce nu e chiar grozav e ca nu-s inchise la fel de mult. La ajustari fuzete cu saibe subtiri nu ma bag, e bataie de cap, trebuie calate si etrierele, e masina de strada. Dar am sa incerc sa corectez catusi de putin din fixarile puntii pe sasiu, cand schimb arcurile. Daca s-o putea, altfel probabil c-asa ramane.
Caderile pe spate sunt egale, -1 grad, foarte-foarte ok.
Fata e pe convergenta zero si caderi de sub un grad, deci e loc destul sa-mi fac de cap, desi n-as depasi -1.5*, ca daily si ca anvelope. Plus c-ar deveni si mai supraviratoare decat e deja, s-ar apropia de Ignis (adica misto). Si probabil c-am sa si deschid putin fata, in caz ca nu se drege convergenta aia la capete doar din caderi.
______________________
Partea a 2-a a diminetii, BOV/BPV Turbosmart, suporta ambele configuratii.
Reamintesc, n-as fi schimbat asa ceva, dar zice lumea ca BPV-ul de fabrica e o gluma trista, fiind din plastic. La astea nu e ca la Subaru de acu' 25 de ani, cu BPV metalic.
Asta am scos din cutie, dar am sfarsit prin a nu folosi nimic din ce era pe langa. Inclusiv furtunul de vacuum, cam larg cel din cutie. Aveam 2 suluri ramase de la ailalta, culmea, tot Turbosmart, fix ce trebuia.

L-am facut putin bucati, ca e prima oara cand am asa ceva sub nas. Un piston, un arc, si cam atat. Dar, se pare ca tolerantele hiper-stranse sunt totul la astea, si ca precizia dimensionala costa.

Comparatie directa.
Si mentionez ca e al naibii de caldut in zona aia, turbina e fix dedesubt.
Le-am actionat repetat si succesiv p-ambele cu o surubelnita si da, clar... Aia de fabrica agata, merge neuniform. Astalalta e buttery smooth...

Ei ofera un surub mai scurt in kit, pentru ca nu se mai foloseste o brida de fixare cablaj. Surubul original e cel din stanga. Am folosit surubul din dreapta.
Eu am vrut sa las brida de cablaj, astfel accesul a devenit imposibil, asa c-am recurs la o varianta dubioasa si suicidala. Am strans surubul, apoi am clipsat cablajul. Daca vreodata trebuie demontat, trebuie sa tai agrafa cablajului. Ideal ar fi sa ramana asa forever.

Si mai observ o chestie ciudatica. BPV-ul descarca fix din turbo outlet, adica inainte de intercoolerul FMIC (adica lung), deci la kilometri distanta de corpul clapeta, responsabil de cresterea de presiune. La Subaru e fix langa clapeta. Dar daca functioneaza, cine-s eu sa judec.

In ordinea din poza: original, BOV, BPV.

L-am montat atmosferic si am mers in proba.
Ce se aude pe filmare e pe loc, cu sarcina zero si presiune mica. In mers, sunetul e mult mai puternic. Si as zice... misto.
Apoi i-am pus dopul si asa ramane. Desi tind sa cred c-am sa mai pun trompetica. Mi-e jena sa recunosc, dar chiar e haios sunetul.
N-am spalat-o niciodata. Dimineata la 5:45, sararita trata drumurile anti-canicula. Aia e, atat s-a putut.

andea, face constant maxim de 16psi, inainte era eveniment la 15.
E spike de deschidere BPV, nu? Evident ca nu pot urmari in timp real, e conexiune BT. Sau sa loghez...