2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #80 on: February 19, 2025, 11:38:14 AM »
De fapt, daca ma gandesc mai bine... La inceputul iernii, aici a fost o continua si perpetua ceata. Drumurile zabalosite cu ce naiba dau astia, cum bine a zis cineva in alt topic, "date cu sampon". Iar cu ceva Hankook de iarna pe Ignisu' vechi, de asta nu mai zic, zero-ZERO aderenta. Deci doua masini am condus in perioada aia, nimic, invarteam rotile-n gol sau ma duceam taras in curbe.

Iar intr-un film de la tyrereviews, ala a zis clar, pe mazga, la temperaturi reduse, all season au aderenta. Cele de iarna nu. Iar cele de iarna exceleaza la zapada. Poate si polei. Or d-astea nu mai avem, oricat ar ninge, ca se isterizeaza lumea daca nu vede negru pe jos.

De aici dilema.

https://youtu.be/bKtnczk8Mxk?si=tuXeHL-OIZ0GhvyE
Undeva p-aici pentru cine e curios, n-am rabdare sa caut momentul exact. De fapt sunt mai multe.

Si da, samaerte maicatomulu', dar daca sunt -10*C, e soare si uscat pe jos, ii dau de toti caii.
« Last Edit: February 19, 2025, 11:45:43 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3159
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #81 on: February 19, 2025, 12:39:21 PM »
In filmul pus de tine zice de summer ca s-a dus pi p..raștie, de winter a zis ca e oleaca mai bine pe greasy surface decat all-season.
Oricum, mie mi-a intarit convingerile. Dedicate vara iarna, iar cu cele de vara daca e uscat stau si pana la temp usor negative, daca e zloata trec pe winter.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #82 on: February 19, 2025, 19:04:00 PM »
Ieri, pe cea mai in ciuda cu putinta ninsoare, a ajuns asta.



Pentru cat a costat, adica anormal de putin, e super lucratura.
Soarta si atat, nimic altceva, face ca pe Subaru sa fi avut aceeasi terminatie de esapament timp de 5 ani. Pana acum, ca intamplarea face ca evacuarea asta sa fie la vanzare.
Adica mi se parea mare terminatia pe Subaru, acum am dublu pe Swift. Cam ciudat. Nu le voi putea compara niciodata pe ambele masini, alaturate, aia e.
Poza din martie 2020.



Astazi am asteptat sa se incalzeasca ca sa le vad una langa alta, OEM si Ulter.



Repet, vremea asta imposibila ma umple de ciuda, ca eu n-am rabdare.
Probabil c-am sa recurg la inevitabil, iar sambata am sa arunc Subaru in zapada ca s-o bag iar p-asta-n casa.

Apoi, Ignisului i-am montat o finala Fox, cu certificare EC si TUV, care m-a dezamagit profund pe parte de sunet, ca lipsea pe deplin.
Si asta are certificare, deci ma astept sa fie la fel de inutila precum cea de origine. Producatorul declara o tonalitate mai joasa, mai guturala, eu tot cred ca minte. Dar inca sper... Altfel, alti bani aruncati.

Iar in seara asta au ajuns dupa anglea diful fata si bypass valve-ul ala fiabil si prealaudat.



Nici nu le-am scos din cutii, esplic si de ce. Aseara, pur intamplator, am gasit o poza pe grupul posesorilor.
Iar in poza asta vad un difus captivus in cutie. Daca trebuie sa scot ciorchinele ala de viteze ca sa dau afara diferentialul, eu lesin.
Reamintesc, NU am manual de servis!!!




andea, va rog, daca BPV-ul are (si sigur are) alta tarie de arc, stranuta daca nu resoftez? Eu am intrebat vanzatorul, mare specialist in Swifturi Sport, dar ce avea sa zica...
Ma gandesc ca asta declanseaza la lift-off, off-boost, load zero, deci n-ar prea trebui sa conteze. Dar am zis sa te-ntreb.
« Last Edit: February 19, 2025, 19:06:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #83 on: February 28, 2025, 18:13:50 PM »


Asta-i o pisica maxim de panicata si sperioasa de prin cartier. Si frumoasa foc as adauga. Profit de orice ocazie ca sa-i restaurez increderea-n umanitate. Ce f#t unii, incerc sa repar eu, aia e.
Am gasit-o azi pentru ca asteptam afurisitu' ala de curier.



Zdreanta cu rezidenta oficiala, aici shade pe niste jante.

Jantele insele. Ignorati teava aia, e ocupatie de uichen'.





Iar aici, parametrul pe care RPR (Registrul Pluiimele Roman) nu-l verifica niciodata, desi e cel mai important de departe. Dar e fiert pe dimensiune anvelopa.



Anywayz.
Mi-am luat jante de iarna. Misto rau as zice, dar daca gugl anunta 7.2kg, eu am cantarit 8.4. Tant mieux, deci dau in gropi cu ele relax.
Pe de alta parte, astea fiind pe comanda, ma gandeam la un ET55 pentru ailalta, roti de iarna, s-o mai scot si eu cand e zapada. Dar la cat sunt de grele, mai vad.

Ah, si creca m-am hotarat, vor fi senzori TPMS, ca ieri ma gandeam la modul de anulare. La 8.4kg, ce mai conteaza 30g masa excentrica pe circumferinta.
Doar ca tot nu stiu, olsizan sau iarna.
WRX SW 2002

Forester

  • 3159
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #84 on: February 28, 2025, 21:49:04 PM »
Crezi ca un ET de 35-40 conteaza asa de mult in comparatie cu 50? Sau la ce te referi?
De obicei masinile arata mult mai bine cu un ET usor mai mic. Iar la hyundaiu de l-am avut, zau ca se simtea si mult mai stabila, e adevarat cu jante 6J vs 5.5 cat pune hyundai din fabrica. Si n-a avut nici o greata 19 ani cat a stat la mine. Spre finalul intervalului s-a simtit nevoie de a schimba totusi niste bucsi stabilizatoare.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14120
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #85 on: February 28, 2025, 21:58:55 PM »
 :-* Meaaam cat de frumi sunt!  :-*  Sa le invarti cu placere! Bestiale! TPMS la Tzutzuki e  cu senzor in janta? Verifica inainte. La audi ma apucasem sa caut si eram gata sa comand, cand am dat peste discutii si am aflat si eu ca e din ala din ABS de masoara diametrul rotii, mult mai putin precis, spre deloc daca se desumfla toate odata, dar eficient si ieftin si fara batai de cap pentru utilizator. Idem la mazda.

Forester, la cum il stiu pe Muttley, ar pune si ET60 daca ar incapea, doar doar sa nu arunce cu sare si nisip pe aripi, usi, bare, oglinzi si asa mai departe. Dar, sa zica el.
« Last Edit: February 28, 2025, 21:59:30 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3159
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #86 on: February 28, 2025, 22:17:44 PM »
...
Forester, la cum il stiu pe Muttley, ar pune si ET60 daca ar incapea, doar doar sa nu arunce cu sare si nisip pe aripi, usi, bare, oglinzi si asa mai departe. Dar, sa zica el.

Banuiam niste motive de genul, dar cred ca sunt exagerate.
La kuga am pus de iarna roti originale, evident cu toti parametri ca la carte, jante mai inguste decat cele de vara. Din acest punct de vedere nu-mi prea place, sunt prea inauntru rotile. Eh, si cu toate astea, s-a facut in zloata asta fix ca porcu'. Nu a fost departe de Forester la care aveam ET mai mic cu 12mm pe iarna si care da, se umplea pana sus...  :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #87 on: March 01, 2025, 00:32:40 AM »
Senzori fizici, da.

Masina oricum se face kkt pe drumurile noastre, un offset mai mic doar contribuie in plus. Bonus, proiecteaza tot nisipul ala pe muchia aripii, o sableaza.

Insa RAR, ca nu le-a placut scoala, n-au de unde sti ca micsorarea offsetului induce un moment suplimentar de basculare pe suspensie care in timp phiute tot. Rulmenti, articulatii, bielete de directie, caseta, iar la McPherson inclusiv amortizoare.
Micsorarea de offset strica scrub radius (deportul rotii in romana), il duce pe pozitiv, creste bump steer, iar la diferente mari poate merge pana la a smulge volanul din mana in groapa, te arunca in exteriorul baltii la acvaplanare, in sant sau in tirul din contrasens, si tot asa. Adica mizerii d-alea de pot muri oameni. Dar nuuuu, "ai pus 10mm in plus la anvelopa!!!".
Si oricum, directia si suspensia se simt ca dracu' daca se exagereaza.

N-am inteles vreodata partea cu "masina arata mai bine cu roata in rasul aripii". Exista si denumire in engleza pentru asta, ceva cu flush si poke.

Forester, daca ai pus janta mai lata pe aceeasi anvelopa, atunci flexeaza cauciucul mai putin, e prea normal sa fie masina mai directa, doar ca pierzi la amortizare.

Bine, un -5mm la offset probabil ca nu-l simti. Dar altii o ard cu -30, cu distantiere, jale.
Si recunosc, am vrut fix de fabrica pentru iarna pentru ca muchiile aripilor si rugina.

Forester, ia de aici: https://www.carthrottle.com/news/what-scrub-radius-and-why-it-important
« Last Edit: March 01, 2025, 01:05:58 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #88 on: March 01, 2025, 19:57:27 PM »
Pun poze mai intai cu evolutia.







Se pare ca practice makes... imbunatatiri. Ca perfect n-are cum sa iasa, la ce aparat de sudura folosesc.

De exemplu, am imbracat-o dintr-o singura bucata de plapuma. Una. Iar inciziile au iesit de planji.



Apoi, inchiderile capetelor, cu bordura dreapta... Planji iar.
Deci primele, la Impreza, erau jalnice.



Si n-am avut nicio strapungere. Sau macar niciuna majora. Si am si terminat-o-n doar o zi.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #89 on: March 03, 2025, 16:34:50 PM »






Ieri le-am montat, astazi am plimbat-o putin. Bai, da-s oribile... Mi s-a spulberat orice dilema 17 vs 16. As pune 13!
WRX SW 2002

dan_b

  • 1388
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #90 on: March 03, 2025, 19:43:16 PM »
daca te uiti mai repede, pare ca mergi direct pe jante :)
dar masina tot distractiva va fi, deci have fun!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #91 on: March 04, 2025, 18:43:54 PM »
...iar din seara asta, si cu numere negre  ^-^

WRX SW 2002

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #92 on: March 07, 2025, 15:34:25 PM »
https://youtu.be/bKtnczk8Mxk?si=tuXeHL-OIZ0GhvyE

Am reluat filmul intr-o seara si m-am uitat lung si cu angrijorare la rezultate.



Pe umed, inclusiv la 2*C, all season par a fi mai smekere decat winter, poza de sus. Reamintesc, asta a folosit la test varfuri de gama, best in class.
Pe uscat e si mai clar.

Desi nu se mai aplica decat in mod extraordinar, am detaliat in urma, hai si zapada. As baga si polei in aceeasi categorie.



Adica diferentele winter/allseason sunt, dar parca nu-s coplesitoare. Deci in cazul ala extrem de putin probabil in care prind zapada, aia e. De fapt singura situatie in care as ajunge sa merg pe zapada ar fi o luni dimineata la ora 7, cand sunt obligat sa merg la birou si a nins cu cada toata noaptea. Sau situatii deosebite, si cam atat.
Ce n-am precizat e ca eu, nu stiu de ce, probabil instinct de conservare peste medie, cand e umed merg cu mortu'. Stiu ca daca o scap se duce mult pana o prind la loc, si-s borduri, contrasensuri si santuri in jur. Deci n-ar trebui sa fie probleme, sunt prea fricos.

In concluzie am comandat olsizan. Iar din oferta extrem de limitata pentru dimensiunea de am gandit-o ca fiind optima pentru masina asta, am ales ce-i aici. As fi luat Maxxisul, dar nah, m-am gandit sa nu las loc de regret, indoiala, d-astea.

Si adaug ca intotdeauna, indiferent de masina, in toti anii si de fiecare data, cand am schimbat de la vara la iarna am zis ca am handicapat masina, am stricat-o, mi-am batut joc de ea. Invers, opusul.
D-aia am zis sa incerc si varianta asta noua, "mai putin de iarna".

Posibil sa fi facut o imensa tampenie, deci nu faceti ca mine.
Revin cu impresii finale in 5-6 ani.


PS, ca mi-a scapat esentialul.
In afara de franarea de urgenta, toata povestea asta cu anvelopele, intotdeauna mi s-a parut cam umflata. Da, exista diferente majore, Hankook K125 m-a dat pe spate la confort si aderenta, semislickurile sunt imbatabile la aderenta pe uscat, iar niste Nokianuri, in 2013, erau fenomen pe zapada. Dar trebuie duse la limita ca sa le simti. Or daca mergi normal, sunt ok toate.
« Last Edit: March 07, 2025, 15:48:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1388
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #93 on: March 07, 2025, 16:35:19 PM »
Masina ta, alegerea ta :)
Intr-adevar, sunt atatea variabile pe jos, incat nu exista anvelopa perfecta, orice-ar fi.
Have fun!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14120
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #94 on: March 08, 2025, 13:26:30 PM »
Iar avem ceva in comun... am zis sa astept sa vina si actualizez topicul cu mai multe, dar luni-marti ma duc sa ridic vredestein, ca era singurul la dimensiunea aleasa fara eco, blue, green, save the whale sau EV in denumire. Plus alte oale de ciorba...
« Last Edit: March 08, 2025, 13:27:38 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #95 on: March 08, 2025, 13:33:13 PM »
Pe mine m-a interesat indicele de sarcina sa fie cat mai mic, ca deja-s jantele grele-n draci. Si cam atat.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #96 on: March 08, 2025, 17:01:44 PM »
Cand am montat rotile originale si cu anvelope intarite si cu talie joasa am constatat ca masina trosneste urat la manevre de parcare cu bracaj maxim. Deja-vu de la Ignis, la fel facea si aia, dar acolo am acceptat situatia si atat.
Iata de ce:



La deplasare spre fata, anvelopa se baga sub janta.
La dat cu spatele, anvelopa iese.
Cand tensiunea acumulata in anvelopa e prea mare, anvelopa sare violent in pozitie normala. Nu se intampla cu rotile de iarna pentru ca flancul e mai inalt si anvelopa mai elastica.
Motivul - trapez de directie amboulea, convergenta dinamica ce se inchide mult la bracaj.

Pentru ca erau aceleasi simptome si la Ignis, concluzionez ca e o chestie pe care Suzuki o face ca sa promoveze subvirarea, iar posesorii prea entuziasti dar si fara skiluri sa nu se dea cu rotile-n sus prin santuri.

Vestea buna e ca caseta de directie se afla in spatele puntii, iar micsorarea distantei cap de bara - cap de bara (baza mica a trapezului) se poate obtine usor prin cresterea caderilor spre negativ. Nu neaparat sa iasa conditia de virare perfect, dar macar sa nu se mai incordeze-n halul asta.

Ceva similar, daca-si aminteste careva, patisem la Impreza, cand m-am dus la -3 grade cadere fata. Doar ca acolo, caseta e in fata puntii, adica, culmea, naspa.

Daca intereseaza pe cineva, lamuritor aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann_steering_geometry

Eu voiam s-o masor asa cum e acum, virgina si de fabrica, de cand am luat-o, dar faza asta m-a infiletat si mai tare.
Convergentele le-am luat prin metoda cea mai precisa, cu sfori, dar am bagat si o masuratoare mai grosolana, cu toe plates. Mai mult ca sa-mi reconfirm ca desi grosolana metoda, se apropie bine de realitate.
Caderile ca de obicei, cu podeaua perfect orizontala in Y a garajului si cu pendul.



Se reconfirma, placile-s chiar ok. Pe spate, cu sfoara mi-a dat 0.43 grade inchidere, cu placile 0.41. Cvasi la fel.
Avantajul placilor - dureaza 5 minute, fata de vreo 2h cu sforile.
Avantaj sfori - precizie maxima si posibilitate masurare convergente partiale (esential la convergenta spate reglabila, adica la Subaru).



Asadar...

Spatele e cam inchis. Dar asta e bine cumva, cum toe-in + camber negativ = anvelope fericite.
Ce nu e chiar grozav e ca nu-s inchise la fel de mult. La ajustari fuzete cu saibe subtiri nu ma bag, e bataie de cap, trebuie calate si etrierele, e masina de strada. Dar am sa incerc sa corectez catusi de putin din fixarile puntii pe sasiu, cand schimb arcurile. Daca s-o putea, altfel probabil c-asa ramane.
Caderile pe spate sunt egale, -1 grad, foarte-foarte ok.

Fata e pe convergenta zero si caderi de sub un grad, deci e loc destul sa-mi fac de cap, desi n-as depasi -1.5*, ca daily si ca anvelope. Plus c-ar deveni si mai supraviratoare decat e deja, s-ar apropia de Ignis (adica misto). Si probabil c-am sa si deschid putin fata, in caz ca nu se drege convergenta aia la capete doar din caderi.

______________________


Partea a 2-a a diminetii, BOV/BPV Turbosmart, suporta ambele configuratii.
Reamintesc, n-as fi schimbat asa ceva, dar zice lumea ca BPV-ul de fabrica e o gluma trista, fiind din plastic. La astea nu e ca la Subaru de acu' 25 de ani, cu BPV metalic.

Asta am scos din cutie, dar am sfarsit prin a nu folosi nimic din ce era pe langa. Inclusiv furtunul de vacuum, cam larg cel din cutie. Aveam 2 suluri ramase de la ailalta, culmea, tot Turbosmart, fix ce trebuia.



L-am facut putin bucati, ca e prima oara cand am asa ceva sub nas. Un piston, un arc, si cam atat. Dar, se pare ca tolerantele hiper-stranse sunt totul la astea, si ca precizia dimensionala costa.



Comparatie directa.
Si mentionez ca e al naibii de caldut in zona aia, turbina e fix dedesubt.
Le-am actionat repetat si succesiv p-ambele cu o surubelnita si da, clar... Aia de fabrica agata, merge neuniform. Astalalta e buttery smooth...



Ei ofera un surub mai scurt in kit, pentru ca nu se mai foloseste o brida de fixare cablaj. Surubul original e cel din stanga. Am folosit surubul din dreapta.
Eu am vrut sa las brida de cablaj, astfel accesul a devenit imposibil, asa c-am recurs la o varianta dubioasa si suicidala. Am strans surubul, apoi am clipsat cablajul. Daca vreodata trebuie demontat, trebuie sa tai agrafa cablajului. Ideal ar fi sa ramana asa forever.



Si mai observ o chestie ciudatica. BPV-ul descarca fix din turbo outlet, adica inainte de intercoolerul FMIC (adica lung), deci la kilometri distanta de corpul clapeta, responsabil de cresterea de presiune. La Subaru e fix langa clapeta. Dar daca functioneaza, cine-s eu sa judec.



In ordinea din poza: original, BOV, BPV.



L-am montat atmosferic si am mers in proba.
Ce se aude pe filmare e pe loc, cu sarcina zero si presiune mica. In mers, sunetul e mult mai puternic. Si as zice... misto.



Apoi i-am pus dopul si asa ramane. Desi tind sa cred c-am sa mai pun trompetica. Mi-e jena sa recunosc, dar chiar e haios sunetul.

N-am spalat-o niciodata. Dimineata la 5:45, sararita trata drumurile anti-canicula. Aia e, atat s-a putut.




andea, face constant maxim de 16psi, inainte era eveniment la 15.
E spike de deschidere BPV, nu? Evident ca nu pot urmari in timp real, e conexiune BT. Sau sa loghez...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4044
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #97 on: March 08, 2025, 22:37:26 PM »
poate fi ... poate nu fi ... daca e doar asa o valoare maxima candva ... habar nu am :)
poate bpv original nu inchidea 100% :)

Muttley

  • 5252
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #98 on: March 09, 2025, 05:31:19 AM »
Luvly! Deci i-am mai dat 5 cai, ma apropii de aia 160. Reamintesc, cica stock, masurat de unii, e intre 150 si 160.
Oricum, in linii mari, motorul asta e, nu-i mai fac nimic.

Mersi!  ^-^

Bine, evacuarea nu e gata.
Aute ce se intampla la capitala cand eu dormeam ca porcu'



Poza asta se va repeta mai incolo, sorry ^-^
« Last Edit: March 09, 2025, 22:16:04 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1388
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #99 on: March 09, 2025, 09:48:22 AM »

Oricum, in linii mari, motorul asta e, nu-i mai fac nimic.
Creca nu te crede nimeni :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.