2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #80 on: February 19, 2025, 11:38:14 AM »
De fapt, daca ma gandesc mai bine... La inceputul iernii, aici a fost o continua si perpetua ceata. Drumurile zabalosite cu ce naiba dau astia, cum bine a zis cineva in alt topic, "date cu sampon". Iar cu ceva Hankook de iarna pe Ignisu' vechi, de asta nu mai zic, zero-ZERO aderenta. Deci doua masini am condus in perioada aia, nimic, invarteam rotile-n gol sau ma duceam taras in curbe.

Iar intr-un film de la tyrereviews, ala a zis clar, pe mazga, la temperaturi reduse, all season au aderenta. Cele de iarna nu. Iar cele de iarna exceleaza la zapada. Poate si polei. Or d-astea nu mai avem, oricat ar ninge, ca se isterizeaza lumea daca nu vede negru pe jos.

De aici dilema.

https://youtu.be/bKtnczk8Mxk?si=tuXeHL-OIZ0GhvyE
Undeva p-aici pentru cine e curios, n-am rabdare sa caut momentul exact. De fapt sunt mai multe.

Si da, samaerte maicatomulu', dar daca sunt -10*C, e soare si uscat pe jos, ii dau de toti caii.
« Last Edit: February 19, 2025, 11:45:43 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3158
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #81 on: February 19, 2025, 12:39:21 PM »
In filmul pus de tine zice de summer ca s-a dus pi p..raștie, de winter a zis ca e oleaca mai bine pe greasy surface decat all-season.
Oricum, mie mi-a intarit convingerile. Dedicate vara iarna, iar cu cele de vara daca e uscat stau si pana la temp usor negative, daca e zloata trec pe winter.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #82 on: February 19, 2025, 19:04:00 PM »
Ieri, pe cea mai in ciuda cu putinta ninsoare, a ajuns asta.



Pentru cat a costat, adica anormal de putin, e super lucratura.
Soarta si atat, nimic altceva, face ca pe Subaru sa fi avut aceeasi terminatie de esapament timp de 5 ani. Pana acum, ca intamplarea face ca evacuarea asta sa fie la vanzare.
Adica mi se parea mare terminatia pe Subaru, acum am dublu pe Swift. Cam ciudat. Nu le voi putea compara niciodata pe ambele masini, alaturate, aia e.
Poza din martie 2020.



Astazi am asteptat sa se incalzeasca ca sa le vad una langa alta, OEM si Ulter.



Repet, vremea asta imposibila ma umple de ciuda, ca eu n-am rabdare.
Probabil c-am sa recurg la inevitabil, iar sambata am sa arunc Subaru in zapada ca s-o bag iar p-asta-n casa.

Apoi, Ignisului i-am montat o finala Fox, cu certificare EC si TUV, care m-a dezamagit profund pe parte de sunet, ca lipsea pe deplin.
Si asta are certificare, deci ma astept sa fie la fel de inutila precum cea de origine. Producatorul declara o tonalitate mai joasa, mai guturala, eu tot cred ca minte. Dar inca sper... Altfel, alti bani aruncati.

Iar in seara asta au ajuns dupa anglea diful fata si bypass valve-ul ala fiabil si prealaudat.



Nici nu le-am scos din cutii, esplic si de ce. Aseara, pur intamplator, am gasit o poza pe grupul posesorilor.
Iar in poza asta vad un difus captivus in cutie. Daca trebuie sa scot ciorchinele ala de viteze ca sa dau afara diferentialul, eu lesin.
Reamintesc, NU am manual de servis!!!




andea, va rog, daca BPV-ul are (si sigur are) alta tarie de arc, stranuta daca nu resoftez? Eu am intrebat vanzatorul, mare specialist in Swifturi Sport, dar ce avea sa zica...
Ma gandesc ca asta declanseaza la lift-off, off-boost, load zero, deci n-ar prea trebui sa conteze. Dar am zis sa te-ntreb.
« Last Edit: February 19, 2025, 19:06:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #83 on: February 28, 2025, 18:13:50 PM »


Asta-i o pisica maxim de panicata si sperioasa de prin cartier. Si frumoasa foc as adauga. Profit de orice ocazie ca sa-i restaurez increderea-n umanitate. Ce f#t unii, incerc sa repar eu, aia e.
Am gasit-o azi pentru ca asteptam afurisitu' ala de curier.



Zdreanta cu rezidenta oficiala, aici shade pe niste jante.

Jantele insele. Ignorati teava aia, e ocupatie de uichen'.





Iar aici, parametrul pe care RPR (Registrul Pluiimele Roman) nu-l verifica niciodata, desi e cel mai important de departe. Dar e fiert pe dimensiune anvelopa.



Anywayz.
Mi-am luat jante de iarna. Misto rau as zice, dar daca gugl anunta 7.2kg, eu am cantarit 8.4. Tant mieux, deci dau in gropi cu ele relax.
Pe de alta parte, astea fiind pe comanda, ma gandeam la un ET55 pentru ailalta, roti de iarna, s-o mai scot si eu cand e zapada. Dar la cat sunt de grele, mai vad.

Ah, si creca m-am hotarat, vor fi senzori TPMS, ca ieri ma gandeam la modul de anulare. La 8.4kg, ce mai conteaza 30g masa excentrica pe circumferinta.
Doar ca tot nu stiu, olsizan sau iarna.
WRX SW 2002

Forester

  • 3158
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #84 on: February 28, 2025, 21:49:04 PM »
Crezi ca un ET de 35-40 conteaza asa de mult in comparatie cu 50? Sau la ce te referi?
De obicei masinile arata mult mai bine cu un ET usor mai mic. Iar la hyundaiu de l-am avut, zau ca se simtea si mult mai stabila, e adevarat cu jante 6J vs 5.5 cat pune hyundai din fabrica. Si n-a avut nici o greata 19 ani cat a stat la mine. Spre finalul intervalului s-a simtit nevoie de a schimba totusi niste bucsi stabilizatoare.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14114
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #85 on: February 28, 2025, 21:58:55 PM »
 :-* Meaaam cat de frumi sunt!  :-*  Sa le invarti cu placere! Bestiale! TPMS la Tzutzuki e  cu senzor in janta? Verifica inainte. La audi ma apucasem sa caut si eram gata sa comand, cand am dat peste discutii si am aflat si eu ca e din ala din ABS de masoara diametrul rotii, mult mai putin precis, spre deloc daca se desumfla toate odata, dar eficient si ieftin si fara batai de cap pentru utilizator. Idem la mazda.

Forester, la cum il stiu pe Muttley, ar pune si ET60 daca ar incapea, doar doar sa nu arunce cu sare si nisip pe aripi, usi, bare, oglinzi si asa mai departe. Dar, sa zica el.
« Last Edit: February 28, 2025, 21:59:30 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3158
  • The other right!
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #86 on: February 28, 2025, 22:17:44 PM »
...
Forester, la cum il stiu pe Muttley, ar pune si ET60 daca ar incapea, doar doar sa nu arunce cu sare si nisip pe aripi, usi, bare, oglinzi si asa mai departe. Dar, sa zica el.

Banuiam niste motive de genul, dar cred ca sunt exagerate.
La kuga am pus de iarna roti originale, evident cu toti parametri ca la carte, jante mai inguste decat cele de vara. Din acest punct de vedere nu-mi prea place, sunt prea inauntru rotile. Eh, si cu toate astea, s-a facut in zloata asta fix ca porcu'. Nu a fost departe de Forester la care aveam ET mai mic cu 12mm pe iarna si care da, se umplea pana sus...  :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5240
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #87 on: Today at 00:32:40 »
Senzori fizici, da.

Masina oricum se face kkt pe drumurile noastre, un offset mai mic doar contribuie in plus. Bonus, proiecteaza tot nisipul ala pe muchia aripii, o sableaza.

Insa RAR, ca nu le-a placut scoala, n-au de unde sti ca micsorarea offsetului induce un moment suplimentar de basculare pe suspensie care in timp phiute tot. Rulmenti, articulatii, bielete de directie, caseta, iar la McPherson inclusiv amortizoare.
Micsorarea de offset strica scrub radius (deportul rotii in romana), il duce pe pozitiv, creste bump steer, iar la diferente mari poate merge pana la a smulge volanul din mana in groapa, te arunca in exteriorul baltii la acvaplanare, in sant sau in tirul din contrasens, si tot asa. Adica mizerii d-alea de pot muri oameni. Dar nuuuu, "ai pus 10mm in plus la anvelopa!!!".
Si oricum, directia si suspensia se simt ca dracu' daca se exagereaza.

N-am inteles vreodata partea cu "masina arata mai bine cu roata in rasul aripii". Exista si denumire in engleza pentru asta, ceva cu flush si poke.

Forester, daca ai pus janta mai lata pe aceeasi anvelopa, atunci flexeaza cauciucul mai putin, e prea normal sa fie masina mai directa, doar ca pierzi la amortizare.

Bine, un -5mm la offset probabil ca nu-l simti. Dar altii o ard cu -30, cu distantiere, jale.
Si recunosc, am vrut fix de fabrica pentru iarna pentru ca muchiile aripilor si rugina.

Forester, ia de aici: https://www.carthrottle.com/news/what-scrub-radius-and-why-it-important
« Last Edit: Today at 01:05:58 by Muttley »
WRX SW 2002