Ei, draci.
N-are sens. Cica duc 270-300 cai motoarele, dar pentru ce? E mica, e usoara, inteleg ca are cutia fragila, iar la viteze mari cam inspira viata vesnica. Bine, nu la 120 la ora ca Ignisul, ci mult mai tarziu. Dar tot nu e facuta pentru putere, si nici nu merita investitia si bataia de cap.
Alte masini merita cu prisosinta, dar un lightweight exceleaza in alte parti.
Ah, nu mai zic, suportul aftermarket exista, dar nu unde trebuie. In Mexic, Malaezia, capete d-astea de lume. Si s-au si facut putini ani, sunt relativ putine. N-are absolut niciun sens.
Bun, mai spun o data, eu fac copy-paste de pe forumul suzuki. Acolo forumul e privat, aici la liber, la liber e mai fun.
Incerc sa mentin ceva coerenta, dar daca sunt scapari, d-aia.
Daca-s probleme cu asta, anuntati.
===========
Astia au ajuns ieri dimineata, dar abia acum mi-am impiedicat de ei. Am indoit internetul in cautarea celor mai usori senzori, si atat m-a dus capul sa iau. Macar corespunde cu ce declara producatorul. La gram.

Dimineata am facut plinul, ca sa am o scuza sa incalzesc motorul. Ocazie cu care, in sfarsit, dupa atatea reseturi de odo, am putut sa compar real cu afisat. Chiar nu ma asteptam. Ala de la Swiftul albastru era teribil de optimist, asta pare sincer.

Programul zilei urma sa fie asta:
- schimb de ulei si filtru (aveau deja 2028km de omor, iar uleiul era modest);
- schimb front pipe. Voiam sa schimb odata cu intermediara, dar am fost curios sa vad daca asta singur schimba ceva. Si sunet si dinamica.
- masurat compresii CALDE, schimb bujii;
- filtru de aer. Ca avea o dubiosenie. Nemti scartari.

Imi pare rau ca n-am poza cu before, de cand a ajuns masina. O sa ma credeti pe cuvant, lantul era negru. Nu mai e.

Amplasarea busonului de golire e foarte misto, iar manevra asta chiar stoarce si ultima picatura.
Fun (cat de cat) fact. Intra 3.5l, iar busonul se strange la 35Nm.

Am pus uleiul de vara, 5-40, cam devreme. Am de gand sa merg cu 2 vascozitati, iar iarna sa raman cu 5-30. Dar ma gandesc ca regimul de iarna e mai sever, iar schimbul de iarna merge tinut mai putin. Oi vedea.
__________________
Comparatia e cam degeaba, aia noua fiind infofolita toata. Dar diferenta e simpla. 48mm de fabrica, 54mm asta.

Eram foarte interesat de lungimi, cum ornamentele din bara spate stau cam inauntru. Parea ok, gen ca-s la fel (muchie imbinare gresie).

Dar totusi, torul garniturii din fata parea mai amplu la asta noua, ceea ce ar permite garniturii sa intre mai adanc, astfel scurtand ansamblul teava-garnitura. Am mazgalit cercuri identice pe poza.

Pentru cativa mm in favoarea mea, desi nu voiam, am folosit distantierul din kit, care ajuta la reproducerea geometriei flansei originale. Probabil ca sa permita unghi de pivotare mai mare.

Catalizatorul eu credeam ca-i din fonta la iesire, si aveam de gand sa-l largesc cu freza. O lae, e tabla, nu i-am facut nimic.
Mic rau, la doar 38mm, dar tare ma tem ca la Subaru era acelasi diametru undeva pe traseu. Ce-i drept, inainte de turbo. Unde aici nu pot masura, ca ideal ar fi sa nu umblu vreodata.

La capatul indepartat, teava originala are piulite sudate. Asta noua vine cu piulite separate, insa par a fi din otel ordinar. Aveam niste piulite tare faine, ramase de la kitul de montaj al turbinei de la Subaru. Un soi de inox mai dur decat cel ordinar, ca nu ma pricep.
Saibe din inox n-aveam, dar oricum mai desfac o data acolo zilele astea, deci n-a fost bai. Am fost in Hornbach dupa, acum am.

Vad fugitiv acum ca A2-70 ala e comparat (desi mai slab) cu 8.8, deci e bine de tot.
Si pe bune ca scancesc la fiecare suta de grame de i-o adaug. Aici e deja rau.

Anainte si dupe.

Asteia noi ii lipseste o curbura la mijloc, pe calapodul baii de ulei.
Fara izolatie n-ar fi fost probleme.
Cu izolatie, iar nu-s probleme, sunt distante peste tot.
In schimb, arcurile suruburilor par a fi cam aproape de tabla izolatiei. Daca ating, vor macina tabla pana-si fac loc, aia e. Poate nu uit sa ma uit la urmatorul schimb de ulei, ca d-aia detaliez tot p-aici.

Acum realizez ca am banda d-aia buna si haurie ce reflecta caldura. Poate desfac tot atunci si lipesc o fasie. Nu ca i-ar trebui, ca oricum e baia mult mai rece decat era.
Apropo, nush daca am mai zis. Cu evacuarea aia pe sub baia de ulei, se explica partial de ce vad 110 grade la mers cat de cat normal. Eu stiu ca e deliberat, ca motoare moderne si eficiente care merg cald, dar las-o naiba, e enorm.
Bun... Sau nu prea.
Si inainte ornamentele stateau cam ascunse, acu' parca s-au retras de tot.
Nu vreau sa iasa in exterior ca originalele, dar macar sa fie mai aproape de bara totusi.

Noua intermediara (a 2-a) ajunge zilele astea sper. Dar si acolo-s 2 variante - e mai lunga decat cea originala si se mai drege problema sau e si aia mai scurta si ma distrez, fac flanse distantiere, d-astea.
Sper sa aflu curand, cica e prin Bucuresti de ieri.

________________
Partea uimitoare e ca am ajuns cu compresmetrul in gaurile chiulasei in, estimez, vreo 7 minute de cand am oprit motorul. Ma gandesc c-asta tradeaza simplitatea masinilor moderne si ieftine, unde efectiv nu ai piese, ori solutiile constructive sunt simplificate maxim.
N-am poze, ca eram pe fuga, sa nu se raceasca motorul.
Insa degeaba.
Istoric:
- compresii reci bocna, motor cu depuneri - 10 bar.
- dupa curatare, motor rece - 10 bar.
- compresii cu ulei in capul pistoanelor reci bocna - 10 bar.
- compresii astazi, soc total - 10 bar.
Am avut inspiratia sa verific valorile de compresie de la Subaru, din urma cu mai putin de un an. Surpriza - 10 bar.
Nesimtitul asta asa-mi face figuri de 10 ani, se plafoneaza, agata acul, naiba stie. SINGURA data cand a indicat corect a fost cand mi-a aratat ca un piston de Subaru n-are compresie.
Cu prima ocazie sparg o suma frumusica intr-un compresmetru ca lumea. Peste 40kkm (parca asa era) masor compresiile pe bune.
Imi salvasem o poza de pe net cu codul de culori, dar n-o mai gasesc. Ma tem c-arata bine.

Desi pipele sunt foarte bine protejate de garniturile de pe bobine, n-am rezistat si le-am spalat putin.

E prima oara cand dau cu cupru pe filete. Iar aia 18Nm mi se par cam multi.

Iar aici, nush cine-i asta, n-am mai auzit. Acum are iar filtrul care trebuie. Desi e scump de nu-mi vine sa cred, iar vreun AM mai rasarit nu exista.

Cu front pipe nu simt nicio schimbare. Poate cel mult o usoara pierdere de cuplu la ture mici? Si parca trage mai "plin" sus. Ar fi minunat sa fie asa, dar cred ca-i doar in mintea mea. Producatorul declara avioane, 5 cai in plus, nu cred si n-are sens, dupa catalizator fiind.
Iar cu bujiile noi, tare ma tem ca aud discreta detonatie pe la 2500 ture. Ori de la filtru, ca daca e mai permisiv, e premiza de lean condition. Ori visez eu. Ii dau maine un ECU reset din telefon, sa fiu safe.
andea, stiu ca razi de mine cand iti spun ca aud detonatie, deci intreb altfel. Poa' s-apara de la un filtru de aer diferit? Eu stiam de la Subaru ca da, vezi CAI, RAM si alte panarame.