Nu exista date pe internet mai deloc, doar coduri de piesa, ceva cupluri de strangere pe grupul de fb si reviewuri. Am sa fac urmatoarele posturi cu iz de tutorial, desi e departe de a fi unul, eu orbecai aici. Mai degraba inspiratie paguboasa.
Ca sa iasa cu gugl: ZC33S diff install Quaife clutch replacement gearbox removal, at you own risk, bla.
Ziua 1 fu ieri, vineri.
Inainte insa, a mai fost un drum la un prieten cu presa.
De acolo am imprumutat si un subler mare.

Revenind la ziua de ieri. Din nou, am facut rocada.
Zilele astea am cel mai misto si, as adauga, in viziunea mea atipica, frumos daily.

Mai intai am spalat-o, iar de la spalatorie pana in garaj s-a umplut de praf, ca astia suntem.
Apoi, slabit piulite planetara. Pe roti, frana de mana actionata, a mers relativ usor. Inainte, ca sa menajez filetele arborilor, am indreptat gulerele. Piulitele noi sunt comandate, insa sunt pe backorder. Cel mai probabil, cele noi, cand or fi s-ajunga, vor ramane pentru alta data.

A urmat suspendarea. O cutie de viteze avea sa iasa pe dedesubt, asa ca m-am dus mai sus putin. Am ceva experienta ampla cu Subaru la capitolul cutii de viteze afara.

Apoi scurgerea uleiului, foarte proaspat de altfel, dar probabil e si cutia relativ curata la interior.
Dupa experienta Ignisului, am comandat cod de buson golire cu magnet. Asta nu are, insa aveam sa aflu de pe grupul de fb, cica ar avea un magnet imens in cutie, neservisabil. Transmisia de STI are si ea un magnet imens in cutie, dar cu acces fara desfacerea cutiei. Si are si magneti pe busoane, ca are doua.

Cat s-a scurs uleiul ala, am adunat hordareala pentru poza.

- intriga episodului ovcors, autoblocantul. Acum, si cu rulmentii pe el.
- disc, placa, rulment, pentru ca-s foarte lenes, si daca tot desfac, prefer sa evit sa mai fac o data. Oricum, sunt ridicol de ieftine, piese OEM.
- silicon de etansare semicartere, lichid de frana (ambreiaj), ulei de cutie GL4.
- bucse rigide de timonerie, suporti cutie si motor rigizi.
Sper ca e tot acolo, aflu imediat.
Apropo, ideea-i sa fie gata luni. Daca nu, nu, am cel mai frumos daily.
Si reiterez aspectul cel mai de kko al masinii asteia - NU am manual de service! Improvizez, nu ma grabesc, imi dau silinta.
Ecranul asta se opune traiectoriei de coborare a cutiei. Afara.

Bieleta antirasturnare afara si ea.

La recomandarea unui baiat neo zeelandez, tehnician Suzuki, am desfacut amortizoarele de pe portfuzete, etrierele de pe suporti.
Ca sa nu se rupa captorii ABS (am aflat the hard way), am redus unghiul de cadere al semipuntilor cu coliere din plastic.

Planetara lunga (dreapta) iese neasteptat de usor dupa inlaturarea bridei de fixare pe rulmentul palier. Am notat orientarea cu vopsea.

Planetara scurta are clips de blocare, deci se face parghie si se declipseaza.

Pentru acces la demaror and such, am concluzionat ca front-pipe tre' sa plece.
A fost si ultima vizita a zdrentei in garaj, ca incepea sa fie mizerabil, aspir imediat dupa ce scriu aici.

Pentru ca altfel l-as fi spart la extragere, ceea ce pare a fi un absorbant NVH a iesit si el.

Iar zona de deasupra cutiei am eliberat-o cat de cat prin scoaterea conductei IC-clapeta. Cam neplacut sa vad ca era plina de ulei. Nu scap, va trebui sa improvizez un AOS, insa e timp si la anu'.

A urmat dezechiparea cutiei de alte maruntisuri ce raman pe masina. Intr-o ordine oarecare.
In spate parte stanga e capatul asta de cablaj, cu o mufa. Si o brida. Am reusit doar desfacand surubul bridei de pe cutie.

In spate central, aceeasi ramura de cablaj are o brida intermediara. Cum clipsul era imposibil a fi detasat, am desfacut din nou surbul.

Un cablu de masa lateral stanga.

Cablurile de timonerie (premiera pentru mine sa demontez asa ceva) m-au facut cu nervii. Nu stiam cum se scot, pe net nu gaseam nimic. Cu ajutorul altui baiat de pe grup, sloven parca, foarte implicat, i-am dat de cap.
Opritoarele au un sistem pretensionat cu un arc intern. Se imping ca in poza, diametrul de fixare pe brida suport se reduce, se scot.

Pentru detasarea de pe parghiile selector, internetul zicea ca se salta pur si simplu, cu parghie. Am incercat, am cedat, pentru ca efectiv nu ma simteam bine fortandu-le. Am intrebat pe grup, s-a confirmat, se salta. Dar cel care m-a lamurit a adaugat ca se poate face parghie cu ceva scula cu falci pe langa surubelnita.
Parca-i altceva cand aplici forta de extragere in 2 puncte... Oricum mi-a dat cu panica.

Sus, pe cutie, e o alta ramura de cablaj, fixata intermediar in 2 puncte. Aici nu mi-a placut, clipsurile alea-s nedemontabile, s-au distrus la extragere. Intamplator, am 2 astfel de clipsuri disponibile. Sau ma rog, similare. Am sa cumpar 100, sunt nepretuite astea.

Debransat conducta receptorului de comanda ambreiaj. Care receptor apropos, e intern, integrat in rulmentul de presiune. D-aia zic ca-s ieftine piesele, ansamblu receptor-rulment de exemplu, sub 100e.

Suportul cutiei l-am detasat de pe cutie. Are 2 prezoane cu piulita si 1 surub. Pentru ca traiectoria de extragere a cutiei implica si translatie plana, am scos prezoanele. N-am avut tubulara torx sau ce natie o fi ala, asa c-am presat o tubulara de 7 (parca). Oricum, nu erau stranse tare.

Am reverificat de 7 ori ca toate sa fie detasate, sa nu fie obstacole, chestii.
Sustinut motorul cu un cric cu filet, cutia cu un cric mai mare echipat cu un suport de extragere cutii, si am desfacut restul suruburilor de pe flansa.

Aici au urmat 4 ore de chin, transpiratie si scarpinat in cap.
La mine cel putin, cutia a atins peste tot. Caseta de directie, suport cutie (am sfarsit prin a-l scoate de pe masina), cadru fata, lonjeron, ceva stut de apa de pe chiulasa.
Era iesita complet de pe motor, de-i vedeam varful arborelui de intrare. Dar nu cobora. Si nu stiu unde agata, nici acum.
Am frecat-o sus-jos, si-ntr-un final...

Continui azi dupa ce mi se usuca hainele de lucru. Nu-s murdare, dar aseara picurau transpiratie si ciuda din ele, asa c-au mers la spalat.
Si ca o comparatie, desi nu stiu daca isi are rostul...
Suruburile au fost date pe clipsuri. Multe clipsuri. E mai bine dpdv masa si emisii, recunosc, dar e delicat rau.
Masina e inghesuita si cu acces foarte dificil pe alocuri.
Nu sunt fan deloc la capitolul asta.
Ok, Subaru e cu aproape 20 de ani mai batran. Lumea se kk pe ea cu bujiile, ce sa spun, treaba de 40 minute in regim amator, o data la 60kkm.
In rest, accesul la un boxer longitudinal e pur si simplu logic, distribuit uniform si cu acces facil. Evacuare sub motor, admisie pe motor, distributie si accesorii in fata, transmisie in spate.
Repet, nu e justificata comparatia, clase diferite, generatii si mai si. Doar zic ca diferentele-s enorme.