2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5299
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #120 on: April 08, 2025, 23:44:13 PM »
Bucuresti.
Nu stiu, ala e pretul, aia e.
________________________________

Dau cu edit, ca-i o interventie marunta rau, dar atat am, crucia ma-tii posta romana.
Totodata, m-ar scuti, sper, de bataie de cap monstru in cativa ani.
Maine plec la Iasi, am de dus chestii si de adus chestii, asa ca umblu la portbagaj. Ca urmare, in ceasul al doijpelea, desi n-ar prea conta, ca n-am prea umblat la usa aia...

Dar mai intai, punere in contextul personal.

Ignis, incovoiere pura. Sorry, dar atata poza am gasit. Am mazgalit cu rosu alura burdufului.



Subaru, ceva mai bine, pare a fi incovoiere si torsiune.



Nu stiu cum era Swiftul Sport din 2012, nici nu stau sa mai caut poze.

Aici, in sfarsit, se pare c-au remediat problema, e majoritar torsiune.
Am golit un tub de vaselina siliconica in burduf. Cred c-am exagerat si sper doar sa n-o gasesc la vara pe tapiteria plafonului.



Evolutie, desi nu prea ar fi trebuit s-o greseasca de la bun inceput. Aia e, evolutie oricum ai da-o.

__________________________

Later edit:

La bicicletele de curse (intamplarea face ca o bicicleta de curse sa se afle-n poza), logo-urile anvelopelor, in cazul asta posesorul a optat pentru producator, se pun in dreptul valvelor. Ajuta in caz de pana cu identificarea rapida a valvei, chestie de secunde. Nu ca i-ar ajuta pe unii, care merg pe Leaota la plimbare.



Dar ce sa vezi, asa face si Braid cu jantele lor de curse. Abia acum observ, cu o bere-n mana.
Am facut si o poza cu sticarul, in caz ca zboara la spalat si doresc sa-l reproduc. Si va zbura, cel mai probabil.



Micile detalii care perie OCD-ul cred  ::)
« Last Edit: April 12, 2025, 13:54:58 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5299
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #121 on: April 18, 2025, 23:50:39 PM »
40 de zile au fost intre intrarea coletului in tara si livrare. Conotatia de sezon e evidenta, ma bate tumnesio.

Am avut multe evacuari de-a lungul anilor, taivaneze, americane, englezesti, europene. Astia-s in alta liga. Japonezii ei, de fel, sunt din alt film. Apropo de film, i-am facut, ii fac upload pe iutub alta data.



De fapt m-am uitat acum, 257e costa astazi, retail.
Atrocitatea aia italiana, 285e. Aia de am tinut-o 5km si am scos-o, ca sa nu stric masina. Si cu niste suduri ordinare, parte din ele flux.

Colectia actuala.



Potriveala nu e ideala, insa am o banuiala ca e de la tolerante nefericite si de capete opuse intre Polonia (adica finala) cu Japonia, asta. Desiiiii, avand in vedere ca nepotriveala era cam similara si cu OEM, creca-i de la Polonia. Nu stiu.

Era in contact cu un colt de podea. Pentru ca un asemenea contact e inadmisibil, l-am eliminat renuntand la un tampon. As prea bine putea s-o las asa, oricum are droaie de tampoane, iar evacuarea actuala e mult mai usoara decat originala (4.5 vs 6kg astea, finalele nu mai stiu, am notat undeva).
In caz de, am aplicat folie ce reflecta caldura radianta, adica cazul asta.
Si oricum, distanta creste cand se incinge.



Distanta va fi ok dupa ce fac un distantier intre flanse, probabil in iulie.
Suna parca (?) mai urat decat aia italiana, dar sunt multe variabile. O data temperatura exterioara, primul drum a fost pe la 28 grade, unde aia italiana iarna, frig. Ceva diferenta de diametru pe final. Si frontpipe schimbat. Experienta m-a invatat ca schimbari mici la evacuare au impact mare pe sunet. Si invers.

Oricum, evacuarea asta e in linii mari.
Iar eu la Posta Romana nu mai ajung in viata asta.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5299
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #122 on: April 19, 2025, 10:53:22 AM »
Nu exista date pe internet mai deloc, doar coduri de piesa, ceva cupluri de strangere pe grupul de fb si reviewuri. Am sa fac urmatoarele posturi cu iz de tutorial, desi e departe de a fi unul, eu orbecai aici. Mai degraba inspiratie paguboasa.
Ca sa iasa cu gugl: ZC33S diff install Quaife clutch replacement gearbox removal, at you own risk, bla.

Ziua 1 fu ieri, vineri.

Inainte insa, a mai fost un drum la un prieten cu presa.
De acolo am imprumutat si un subler mare.



Revenind la ziua de ieri. Din nou, am facut rocada.
Zilele astea am cel mai misto si, as adauga, in viziunea mea atipica, frumos daily.



Mai intai am spalat-o, iar de la spalatorie pana in garaj s-a umplut de praf, ca astia suntem.
Apoi, slabit piulite planetara. Pe roti, frana de mana actionata, a mers relativ usor. Inainte, ca sa menajez filetele arborilor, am indreptat gulerele. Piulitele noi sunt comandate, insa sunt pe backorder. Cel mai probabil, cele noi, cand or fi s-ajunga, vor ramane pentru alta data.



A urmat suspendarea. O cutie de viteze avea sa iasa pe dedesubt, asa ca m-am dus mai sus putin. Am ceva experienta ampla cu Subaru la capitolul cutii de viteze afara.



Apoi scurgerea uleiului, foarte proaspat de altfel, dar probabil e si cutia relativ curata la interior.
Dupa experienta Ignisului, am comandat cod de buson golire cu magnet. Asta nu are, insa aveam sa aflu de pe grupul de fb, cica ar avea un magnet imens in cutie, neservisabil. Transmisia de STI are si ea un magnet imens in cutie, dar cu acces fara desfacerea cutiei. Si are si magneti pe busoane, ca are doua.



Cat s-a scurs uleiul ala, am adunat hordareala pentru poza.



- intriga episodului ovcors, autoblocantul. Acum, si cu rulmentii pe el.
- disc, placa, rulment, pentru ca-s foarte lenes, si daca tot desfac, prefer sa evit sa mai fac o data. Oricum, sunt ridicol de ieftine, piese OEM.
- silicon de etansare semicartere, lichid de frana (ambreiaj), ulei de cutie GL4.
- bucse rigide de timonerie, suporti cutie si motor rigizi.
Sper ca e tot acolo, aflu imediat.
Apropo, ideea-i sa fie gata luni. Daca nu, nu, am cel mai frumos daily.
Si reiterez aspectul cel mai de kko al masinii asteia - NU am manual de service! Improvizez, nu ma grabesc, imi dau silinta.

Ecranul asta se opune traiectoriei de coborare a cutiei. Afara.



Bieleta antirasturnare afara si ea.



La recomandarea unui baiat neo zeelandez, tehnician Suzuki, am desfacut amortizoarele de pe portfuzete, etrierele de pe suporti.
Ca sa nu se rupa captorii ABS (am aflat the hard way), am redus unghiul de cadere al semipuntilor cu coliere din plastic.



Planetara lunga (dreapta) iese neasteptat de usor dupa inlaturarea bridei de fixare pe rulmentul palier. Am notat orientarea cu vopsea.



Planetara scurta are clips de blocare, deci se face parghie si se declipseaza.



Pentru acces la demaror and such, am concluzionat ca front-pipe tre' sa plece.
A fost si ultima vizita a zdrentei in garaj, ca incepea sa fie mizerabil, aspir imediat dupa ce scriu aici.



Pentru ca altfel l-as fi spart la extragere, ceea ce pare a fi un absorbant NVH a iesit si el.



Iar zona de deasupra cutiei am eliberat-o cat de cat prin scoaterea conductei IC-clapeta. Cam neplacut sa vad ca era plina de ulei. Nu scap, va trebui sa improvizez un AOS, insa e timp si la anu'.



A urmat dezechiparea cutiei de alte maruntisuri ce raman pe masina. Intr-o ordine oarecare.

In spate parte stanga e capatul asta de cablaj, cu o mufa. Si o brida. Am reusit doar desfacand surubul bridei de pe cutie.



In spate central, aceeasi ramura de cablaj are o brida intermediara. Cum clipsul era imposibil a fi detasat, am desfacut din nou surbul.



Un cablu de masa lateral stanga.



Cablurile de timonerie (premiera pentru mine sa demontez asa ceva) m-au facut cu nervii. Nu stiam cum se scot, pe net nu gaseam nimic. Cu ajutorul altui baiat de pe grup, sloven parca, foarte implicat, i-am dat de cap.
Opritoarele au un sistem pretensionat cu un arc intern. Se imping ca in poza, diametrul de fixare pe brida suport se reduce, se scot.



Pentru detasarea de pe parghiile selector, internetul zicea ca se salta pur si simplu, cu parghie. Am incercat, am cedat, pentru ca efectiv nu ma simteam bine fortandu-le. Am intrebat pe grup, s-a confirmat, se salta. Dar cel care m-a lamurit a adaugat ca se poate face parghie cu ceva scula cu falci pe langa surubelnita.
Parca-i altceva cand aplici forta de extragere in 2 puncte... Oricum mi-a dat cu panica.



Sus, pe cutie, e o alta ramura de cablaj, fixata intermediar in 2 puncte. Aici nu mi-a placut, clipsurile alea-s nedemontabile, s-au distrus la extragere. Intamplator, am 2 astfel de clipsuri disponibile. Sau ma rog, similare. Am sa cumpar 100, sunt nepretuite astea.



Debransat conducta receptorului de comanda ambreiaj. Care receptor apropos, e intern, integrat in rulmentul de presiune. D-aia zic ca-s ieftine piesele, ansamblu receptor-rulment de exemplu, sub 100e.



Suportul cutiei l-am detasat de pe cutie. Are 2 prezoane cu piulita si 1 surub. Pentru ca traiectoria de extragere a cutiei implica si translatie plana, am scos prezoanele. N-am avut tubulara torx sau ce natie o fi ala, asa c-am presat o tubulara de 7 (parca). Oricum, nu erau stranse tare.



Am reverificat de 7 ori ca toate sa fie detasate, sa nu fie obstacole, chestii.
Sustinut motorul cu un cric cu filet, cutia cu un cric mai mare echipat cu un suport de extragere cutii, si am desfacut restul suruburilor de pe flansa.



Aici au urmat 4 ore de chin, transpiratie si scarpinat in cap.
La mine cel putin, cutia a atins peste tot. Caseta de directie, suport cutie (am sfarsit prin a-l scoate de pe masina), cadru fata, lonjeron, ceva stut de apa de pe chiulasa.
Era iesita complet de pe motor, de-i vedeam varful arborelui de intrare. Dar nu cobora. Si nu stiu unde agata, nici acum.
Am frecat-o sus-jos, si-ntr-un final...



Continui azi dupa ce mi se usuca hainele de lucru. Nu-s murdare, dar aseara picurau transpiratie si ciuda din ele, asa c-au mers la spalat.

Si ca o comparatie, desi nu stiu daca isi are rostul...
Suruburile au fost date pe clipsuri. Multe clipsuri. E mai bine dpdv masa si emisii, recunosc, dar e delicat rau.
Masina e inghesuita si cu acces foarte dificil pe alocuri.
Nu sunt fan deloc la capitolul asta.

Ok, Subaru e cu aproape 20 de ani mai batran. Lumea se kk pe ea cu bujiile, ce sa spun, treaba de 40 minute in regim amator, o data la 60kkm.
In rest, accesul la un boxer longitudinal e pur si simplu logic, distribuit uniform si cu acces facil. Evacuare sub motor, admisie pe motor, distributie si accesorii in fata, transmisie in spate.
Repet, nu e justificata comparatia, clase diferite, generatii si mai si. Doar zic ca diferentele-s enorme.
« Last Edit: April 19, 2025, 10:56:07 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5299
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #123 on: April 23, 2025, 13:12:02 PM »
Spoiler la cald: in sfarsit, in a ț-jpea zi, testdrive in pauza de masa. Cacarea lumii, e fenomenal, incredibil.

Revinez 🥹
WRX SW 2002

Muttley

  • 5299
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #124 on: Today at 09:45:45 »
Ziua a 2-a fu scurta, cum scoaterea unei cutii de viteze cu o zi inainte este, indiscutabil, a dracu' de obositoare.

Pe grup am citit ca indexarea unghiulara a selectorului pe cutie, gratie jocului flansei fata de suruburi, influenteaza fericita angajare a treptelor. Asa c-am facut semne, abia apoi am scos.



Suruburile, parte din ele, oxidate binisor. Neavand chef sau timp de zincare, spoiala cu email. Asta se usuca foarte greu, deci m-am ocupat din timp.



Si apropo, vopseaua asta, jprei, se gasea intr-o vreme peste tot, Dedeman, Hornbach, te impiedicai in ea. Dar era scumpa, probabil nu se vindea, asa c-a disparut din toate ofertele. Eu am cumparat de pe ebay, din Germania. Din nou, astia suntem.

Pe bucatica de manual de am gasit-o, cracanarea cutiei se face cu divais dedicat. Neavand asa ceva, am cracanat-o-n pasi, cu clesti potriviti si mult efort.



Si astfel, ajungeam unde aveam treaba.



Da, am gasit si magnetul. Pilitura fina, relativ normala as zice dupa 80kkm, relativ multa, n-as sti sa zic exact.



Desigur, diferentialul cu traiectorie de iesire blocata de alte pinioane. Stiam asta, iar dintr-un video japonez, mai stiam ca prin inlaturarea timoneriei de comanda marche arriere, se poate salta ansamblul astfel incat sa scoti diful.
Si a mers.



Inelele exterioare ale rulmentilor de diferential cad din carcase dupa incalzirea carcaselor. Easy.
Apare in poza si saiba de reglaj joc axial rulmenti.



Comparatie.



Acum era momentul in care evaluez diferenta de lungime axiala, cu impact pe joc.
Pentru asta, aveam sa masor, pe ambele diferentiale, distanta inel exterior - inel exterior. Diferenta ar trebui sa se regaseasca pe saiba/saibele de reglaj axial.
Mai intai am incercat cu sublerul ala imens. Am chemat un vecin, eu tineam diferentialele, el masura. A iesit diferenta de 0.5mm, enorm.
Asa c-am incercat singur cu sublerul imens. Au iesit cam la fel.
Treaba era tare ambigua, asa c-am schimbat abordarea.

Deci problema cu masuratorile e ca cusca de rulment depaseste nivelul inelului exterior, asta complica mult situatia, impreuna cu faptul ca rulmentii-s de diametre diferite.



Deci aproape imposibil de masurat cu sublerul mare, asa c-am schimbat.
Am descoperit ca toate cele 4 inele exterioare au aceeasi inaltime, fara abateri.



Or avand 2 inele in plus, as fi putut elimina problema custii care depaseste.



Prisma dreapta de pe masa e ca sa compenseze intervalul de masuratoare restrans al sublerului normal. Adica un fel de taburet, sa ajunga la raftul de sus.
Rigla, sau cala dreapta, e ca sa degajez diferentialul insusi si flansa coroanei.



Si asa au aratat masuratorile.



Praful de pe masa apare cand esti foarte ocupat cu masini, am zis sa zic.
No, am facut jdemii de masuratori, ca se adunau abateri din toate partile. Practic deja era statistica.
Concluzia, fericita de altfel - erau la fel. Sau poate cel nou sensibil mai lung (pana-n 0.1mm), ceea ce n-avea sa fie neaparat o problema in mintea mea, cum rulmentii vechi deja aveau uzura. Revin cu detalii aici.

Si ca fapt divers, nu retin daca am mai zis, aveam un teanc de saibe distantiere de pe la ceva rulment de roata de Iveco, din care ar fi urmat sa-mi croiesc saibe de reglaj.
Dar avusesem noroc si scapasem de partea asta.

Inca o comparatie. Aveam sa adaug +2kg pe puntea fata.



Cuplul de strangere suruburi coroana, am aflat de la amicul de pe grup, cat ala de strangere roata. Enorm. Am incercat cu vecin, nicio sansa, puteam sa tin coroana pana la 60Nm doar. Asa ca impact, cuplu aplicat necontrolat, aia e. Pus hard thread locker.
Marcajele cu vopsea sunt de fantezie, evident.



Chemat a 3-a oara vecinul, de data asta eu tineam pinioanele saltate, el inghesuia diful pe pozitie.



Am pus capacul, strans usor in 3 suruburi. Ideal ar fi fost in toate, la cuplu, dar eram prea zombie. Rotind diferentialul cu o planetara, n-am reusit sa simt agatari, asa c-am considerat ca e gata, adio saibe de reglaj.



Si somn de la 8 seara, cu bale pe perna.
WRX SW 2002