2019 Swift Sport
Subaru club Romania

2019 Swift Sport

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #120 on: April 08, 2025, 23:44:13 PM »
Bucuresti.
Nu stiu, ala e pretul, aia e.
________________________________

Dau cu edit, ca-i o interventie marunta rau, dar atat am, crucia ma-tii posta romana.
Totodata, m-ar scuti, sper, de bataie de cap monstru in cativa ani.
Maine plec la Iasi, am de dus chestii si de adus chestii, asa ca umblu la portbagaj. Ca urmare, in ceasul al doijpelea, desi n-ar prea conta, ca n-am prea umblat la usa aia...

Dar mai intai, punere in contextul personal.

Ignis, incovoiere pura. Sorry, dar atata poza am gasit. Am mazgalit cu rosu alura burdufului.



Subaru, ceva mai bine, pare a fi incovoiere si torsiune.



Nu stiu cum era Swiftul Sport din 2012, nici nu stau sa mai caut poze.

Aici, in sfarsit, se pare c-au remediat problema, e majoritar torsiune.
Am golit un tub de vaselina siliconica in burduf. Cred c-am exagerat si sper doar sa n-o gasesc la vara pe tapiteria plafonului.



Evolutie, desi nu prea ar fi trebuit s-o greseasca de la bun inceput. Aia e, evolutie oricum ai da-o.

__________________________

Later edit:

La bicicletele de curse (intamplarea face ca o bicicleta de curse sa se afle-n poza), logo-urile anvelopelor, in cazul asta posesorul a optat pentru producator, se pun in dreptul valvelor. Ajuta in caz de pana cu identificarea rapida a valvei, chestie de secunde. Nu ca i-ar ajuta pe unii, care merg pe Leaota la plimbare.



Dar ce sa vezi, asa face si Braid cu jantele lor de curse. Abia acum observ, cu o bere-n mana.
Am facut si o poza cu sticarul, in caz ca zboara la spalat si doresc sa-l reproduc. Si va zbura, cel mai probabil.



Micile detalii care perie OCD-ul cred  ::)
« Last Edit: April 12, 2025, 13:54:58 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #121 on: April 18, 2025, 23:50:39 PM »
40 de zile au fost intre intrarea coletului in tara si livrare. Conotatia de sezon e evidenta, ma bate tumnesio.

Am avut multe evacuari de-a lungul anilor, taivaneze, americane, englezesti, europene. Astia-s in alta liga. Japonezii ei, de fel, sunt din alt film. Apropo de film, i-am facut, ii fac upload pe iutub alta data.



De fapt m-am uitat acum, 257e costa astazi, retail.
Atrocitatea aia italiana, 285e. Aia de am tinut-o 5km si am scos-o, ca sa nu stric masina. Si cu niste suduri ordinare, parte din ele flux.

Colectia actuala.



Potriveala nu e ideala, insa am o banuiala ca e de la tolerante nefericite si de capete opuse intre Polonia (adica finala) cu Japonia, asta. Desiiiii, avand in vedere ca nepotriveala era cam similara si cu OEM, creca-i de la Polonia. Nu stiu.

Era in contact cu un colt de podea. Pentru ca un asemenea contact e inadmisibil, l-am eliminat renuntand la un tampon. As prea bine putea s-o las asa, oricum are droaie de tampoane, iar evacuarea actuala e mult mai usoara decat originala (4.5 vs 6kg astea, finalele nu mai stiu, am notat undeva).
In caz de, am aplicat folie ce reflecta caldura radianta, adica cazul asta.
Si oricum, distanta creste cand se incinge.



Distanta va fi ok dupa ce fac un distantier intre flanse, probabil in iulie.
Suna parca (?) mai urat decat aia italiana, dar sunt multe variabile. O data temperatura exterioara, primul drum a fost pe la 28 grade, unde aia italiana iarna, frig. Ceva diferenta de diametru pe final. Si frontpipe schimbat. Experienta m-a invatat ca schimbari mici la evacuare au impact mare pe sunet. Si invers.

Oricum, evacuarea asta e in linii mari.
Iar eu la Posta Romana nu mai ajung in viata asta.

WRX SW 2002

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #122 on: April 19, 2025, 10:53:22 AM »
Nu exista date pe internet mai deloc, doar coduri de piesa, ceva cupluri de strangere pe grupul de fb si reviewuri. Am sa fac urmatoarele posturi cu iz de tutorial, desi e departe de a fi unul, eu orbecai aici. Mai degraba inspiratie paguboasa.
Ca sa iasa cu gugl: ZC33S diff install Quaife clutch replacement gearbox removal, at you own risk, bla.

Ziua 1 fu ieri, vineri.

Inainte insa, a mai fost un drum la un prieten cu presa.
De acolo am imprumutat si un subler mare.



Revenind la ziua de ieri. Din nou, am facut rocada.
Zilele astea am cel mai misto si, as adauga, in viziunea mea atipica, frumos daily.



Mai intai am spalat-o, iar de la spalatorie pana in garaj s-a umplut de praf, ca astia suntem.
Apoi, slabit piulite planetara. Pe roti, frana de mana actionata, a mers relativ usor. Inainte, ca sa menajez filetele arborilor, am indreptat gulerele. Piulitele noi sunt comandate, insa sunt pe backorder. Cel mai probabil, cele noi, cand or fi s-ajunga, vor ramane pentru alta data.



A urmat suspendarea. O cutie de viteze avea sa iasa pe dedesubt, asa ca m-am dus mai sus putin. Am ceva experienta ampla cu Subaru la capitolul cutii de viteze afara.



Apoi scurgerea uleiului, foarte proaspat de altfel, dar probabil e si cutia relativ curata la interior.
Dupa experienta Ignisului, am comandat cod de buson golire cu magnet. Asta nu are, insa aveam sa aflu de pe grupul de fb, cica ar avea un magnet imens in cutie, neservisabil. Transmisia de STI are si ea un magnet imens in cutie, dar cu acces fara desfacerea cutiei. Si are si magneti pe busoane, ca are doua.



Cat s-a scurs uleiul ala, am adunat hordareala pentru poza.



- intriga episodului ovcors, autoblocantul. Acum, si cu rulmentii pe el.
- disc, placa, rulment, pentru ca-s foarte lenes, si daca tot desfac, prefer sa evit sa mai fac o data. Oricum, sunt ridicol de ieftine, piese OEM.
- silicon de etansare semicartere, lichid de frana (ambreiaj), ulei de cutie GL4.
- bucse rigide de timonerie, suporti cutie si motor rigizi.
Sper ca e tot acolo, aflu imediat.
Apropo, ideea-i sa fie gata luni. Daca nu, nu, am cel mai frumos daily.
Si reiterez aspectul cel mai de kko al masinii asteia - NU am manual de service! Improvizez, nu ma grabesc, imi dau silinta.

Ecranul asta se opune traiectoriei de coborare a cutiei. Afara.



Bieleta antirasturnare afara si ea.



La recomandarea unui baiat neo zeelandez, tehnician Suzuki, am desfacut amortizoarele de pe portfuzete, etrierele de pe suporti.
Ca sa nu se rupa captorii ABS (am aflat the hard way), am redus unghiul de cadere al semipuntilor cu coliere din plastic.



Planetara lunga (dreapta) iese neasteptat de usor dupa inlaturarea bridei de fixare pe rulmentul palier. Am notat orientarea cu vopsea.



Planetara scurta are clips de blocare, deci se face parghie si se declipseaza.



Pentru acces la demaror and such, am concluzionat ca front-pipe tre' sa plece.
A fost si ultima vizita a zdrentei in garaj, ca incepea sa fie mizerabil, aspir imediat dupa ce scriu aici.



Pentru ca altfel l-as fi spart la extragere, ceea ce pare a fi un absorbant NVH a iesit si el.



Iar zona de deasupra cutiei am eliberat-o cat de cat prin scoaterea conductei IC-clapeta. Cam neplacut sa vad ca era plina de ulei. Nu scap, va trebui sa improvizez un AOS, insa e timp si la anu'.



A urmat dezechiparea cutiei de alte maruntisuri ce raman pe masina. Intr-o ordine oarecare.

In spate parte stanga e capatul asta de cablaj, cu o mufa. Si o brida. Am reusit doar desfacand surubul bridei de pe cutie.



In spate central, aceeasi ramura de cablaj are o brida intermediara. Cum clipsul era imposibil a fi detasat, am desfacut din nou surbul.



Un cablu de masa lateral stanga.



Cablurile de timonerie (premiera pentru mine sa demontez asa ceva) m-au facut cu nervii. Nu stiam cum se scot, pe net nu gaseam nimic. Cu ajutorul altui baiat de pe grup, sloven parca, foarte implicat, i-am dat de cap.
Opritoarele au un sistem pretensionat cu un arc intern. Se imping ca in poza, diametrul de fixare pe brida suport se reduce, se scot.



Pentru detasarea de pe parghiile selector, internetul zicea ca se salta pur si simplu, cu parghie. Am incercat, am cedat, pentru ca efectiv nu ma simteam bine fortandu-le. Am intrebat pe grup, s-a confirmat, se salta. Dar cel care m-a lamurit a adaugat ca se poate face parghie cu ceva scula cu falci pe langa surubelnita.
Parca-i altceva cand aplici forta de extragere in 2 puncte... Oricum mi-a dat cu panica.



Sus, pe cutie, e o alta ramura de cablaj, fixata intermediar in 2 puncte. Aici nu mi-a placut, clipsurile alea-s nedemontabile, s-au distrus la extragere. Intamplator, am 2 astfel de clipsuri disponibile. Sau ma rog, similare. Am sa cumpar 100, sunt nepretuite astea.



Debransat conducta receptorului de comanda ambreiaj. Care receptor apropos, e intern, integrat in rulmentul de presiune. D-aia zic ca-s ieftine piesele, ansamblu receptor-rulment de exemplu, sub 100e.



Suportul cutiei l-am detasat de pe cutie. Are 2 prezoane cu piulita si 1 surub. Pentru ca traiectoria de extragere a cutiei implica si translatie plana, am scos prezoanele. N-am avut tubulara torx sau ce natie o fi ala, asa c-am presat o tubulara de 7 (parca). Oricum, nu erau stranse tare.



Am reverificat de 7 ori ca toate sa fie detasate, sa nu fie obstacole, chestii.
Sustinut motorul cu un cric cu filet, cutia cu un cric mai mare echipat cu un suport de extragere cutii, si am desfacut restul suruburilor de pe flansa.



Aici au urmat 4 ore de chin, transpiratie si scarpinat in cap.
La mine cel putin, cutia a atins peste tot. Caseta de directie, suport cutie (am sfarsit prin a-l scoate de pe masina), cadru fata, lonjeron, ceva stut de apa de pe chiulasa.
Era iesita complet de pe motor, de-i vedeam varful arborelui de intrare. Dar nu cobora. Si nu stiu unde agata, nici acum.
Am frecat-o sus-jos, si-ntr-un final...



Continui azi dupa ce mi se usuca hainele de lucru. Nu-s murdare, dar aseara picurau transpiratie si ciuda din ele, asa c-au mers la spalat.

Si ca o comparatie, desi nu stiu daca isi are rostul...
Suruburile au fost date pe clipsuri. Multe clipsuri. E mai bine dpdv masa si emisii, recunosc, dar e delicat rau.
Masina e inghesuita si cu acces foarte dificil pe alocuri.
Nu sunt fan deloc la capitolul asta.

Ok, Subaru e cu aproape 20 de ani mai batran. Lumea se kk pe ea cu bujiile, ce sa spun, treaba de 40 minute in regim amator, o data la 60kkm.
In rest, accesul la un boxer longitudinal e pur si simplu logic, distribuit uniform si cu acces facil. Evacuare sub motor, admisie pe motor, distributie si accesorii in fata, transmisie in spate.
Repet, nu e justificata comparatia, clase diferite, generatii si mai si. Doar zic ca diferentele-s enorme.
« Last Edit: April 19, 2025, 10:56:07 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #123 on: April 23, 2025, 13:12:02 PM »
Spoiler la cald: in sfarsit, in a ț-jpea zi, testdrive in pauza de masa. Cacarea lumii, e fenomenal, incredibil.

Revinez 🥹
WRX SW 2002

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #124 on: Today at 09:45:45 »
Ziua a 2-a fu scurta, cum scoaterea unei cutii de viteze cu o zi inainte este, indiscutabil, a dracu' de obositoare.

Pe grup am citit ca indexarea unghiulara a selectorului pe cutie, gratie jocului flansei fata de suruburi, influenteaza fericita angajare a treptelor. Asa c-am facut semne, abia apoi am scos.



Suruburile, parte din ele, oxidate binisor. Neavand chef sau timp de zincare, spoiala cu email. Asta se usuca foarte greu, deci m-am ocupat din timp.



Si apropo, vopseaua asta, jprei, se gasea intr-o vreme peste tot, Dedeman, Hornbach, te impiedicai in ea. Dar era scumpa, probabil nu se vindea, asa c-a disparut din toate ofertele. Eu am cumparat de pe ebay, din Germania. Din nou, astia suntem.

Pe bucatica de manual de am gasit-o, cracanarea cutiei se face cu divais dedicat. Neavand asa ceva, am cracanat-o-n pasi, cu clesti potriviti si mult efort.



Si astfel, ajungeam unde aveam treaba.



Da, am gasit si magnetul. Pilitura fina, relativ normala as zice dupa 80kkm, relativ multa, n-as sti sa zic exact.



Desigur, diferentialul cu traiectorie de iesire blocata de alte pinioane. Stiam asta, iar dintr-un video japonez, mai stiam ca prin inlaturarea timoneriei de comanda marche arriere, se poate salta ansamblul astfel incat sa scoti diful.
Si a mers.



Inelele exterioare ale rulmentilor de diferential cad din carcase dupa incalzirea carcaselor. Easy.
Apare in poza si saiba de reglaj joc axial rulmenti.



Comparatie.



Acum era momentul in care evaluez diferenta de lungime axiala, cu impact pe joc.
Pentru asta, aveam sa masor, pe ambele diferentiale, distanta inel exterior - inel exterior. Diferenta ar trebui sa se regaseasca pe saiba/saibele de reglaj axial.
Mai intai am incercat cu sublerul ala imens. Am chemat un vecin, eu tineam diferentialele, el masura. A iesit diferenta de 0.5mm, enorm.
Asa c-am incercat singur cu sublerul imens. Au iesit cam la fel.
Treaba era tare ambigua, asa c-am schimbat abordarea.

Deci problema cu masuratorile e ca cusca de rulment depaseste nivelul inelului exterior, asta complica mult situatia, impreuna cu faptul ca rulmentii-s de diametre diferite.



Deci aproape imposibil de masurat cu sublerul mare, asa c-am schimbat.
Am descoperit ca toate cele 4 inele exterioare au aceeasi inaltime, fara abateri.



Or avand 2 inele in plus, as fi putut elimina problema custii care depaseste.



Prisma dreapta de pe masa e ca sa compenseze intervalul de masuratoare restrans al sublerului normal. Adica un fel de taburet, sa ajunga la raftul de sus.
Rigla, sau cala dreapta, e ca sa degajez diferentialul insusi si flansa coroanei.



Si asa au aratat masuratorile.



Praful de pe masa apare cand esti foarte ocupat cu masini, am zis sa zic.
No, am facut jdemii de masuratori, ca se adunau abateri din toate partile. Practic deja era statistica.
Concluzia, fericita de altfel - erau la fel. Sau poate cel nou sensibil mai lung (pana-n 0.1mm), ceea ce n-avea sa fie neaparat o problema in mintea mea, cum rulmentii vechi deja aveau uzura. Revin cu detalii aici.

Si ca fapt divers, nu retin daca am mai zis, aveam un teanc de saibe distantiere de pe la ceva rulment de roata de Iveco, din care ar fi urmat sa-mi croiesc saibe de reglaj.
Dar avusesem noroc si scapasem de partea asta.

Inca o comparatie. Aveam sa adaug +2kg pe puntea fata.



Cuplul de strangere suruburi coroana, am aflat de la amicul de pe grup, cat ala de strangere roata. Enorm. Am incercat cu vecin, nicio sansa, puteam sa tin coroana pana la 60Nm doar. Asa ca impact, cuplu aplicat necontrolat, aia e. Pus hard thread locker.
Marcajele cu vopsea sunt de fantezie, evident.



Chemat a 3-a oara vecinul, de data asta eu tineam pinioanele saltate, el inghesuia diful pe pozitie.



Am pus capacul, strans usor in 3 suruburi. Ideal ar fi fost in toate, la cuplu, dar eram prea zombie. Rotind diferentialul cu o planetara, n-am reusit sa simt agatari, asa c-am considerat ca e gata, adio saibe de reglaj.



Si somn de la 8 seara, cu bale pe perna.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #125 on: Today at 14:51:09 »
Ziua 3, duminica, 20 aprilie, Pastele.
M-am trezit pe la 4 - 5 dimineata, mi-am ciocnit ouale, si am iesit in curte intr-o liniste suuuupeeeeerbaaaaaaa!!!

Si daca tot era atat de superb, am spalat carcasa cutiei. Subaru apare-n poza, desigur, absolut si deplin deliberat, ca mi-e drag de el de dracii ma gaseste.



Imi cumparasem un buson magnetic, sigur am mai zis dar am memoria scurta. 21Nm la asta. Pentru ca nu vine cu thread sealant pe el, aveam eu ce trebuie.



Bun, iata la ce ma refeream adineauri. Jale!

Rolele si inelul exterior de la capatul indepartat al rulmentului radial-axial al arborelui secundar al cutiei de viteze, uf, ce fraza lunga.



Idem, rulmentii diferential.



Istoric masina:
- 80 mii km.
- proprietar doamna, cel mai probabil deplin dezinteresata de schimburi ulei cutie, ce conform producator, in conditii grele de exploatare, se face la 40 mii km.
- proprietar doamna, am mai zis ca se pare ca mergea subturat rau, deci turatie redusa arbore primar, cu posibil impact pe lubrifiere cutie (aici doar presupun).
- Suzuki probabil sufocat de cacaturi cu emisii, deci foloseste monograd 75, ulei super subtire.

Puteam sa fac ceva? Nu prea, asa ca mi-am ciocnit iar ouale si am continuat. Daca se imprastie, cutie noua.

A urmat partea cea mai neplacuta mie, curatarea siliconului. Lemn, ca e mai moale decat aluminiul, aspirator, ca silicon in interior, carpa cu carb cleaner la final, in treceri repetate.



Am realizat ca nu i-am facut o poza cu goliciune in partea stanga. Rezolvat.



Mai in urma ziceam ca m-a chinuit cracanarea semicarcaselor. Asa c-am dat cu vaselina d-aia buna pe dowel pins.
In mod normal i-as fi scos ca sa-i curat pe bormasina si smirghel, dar unul dintre ei are traiectoria blocata. Daca nu mai desfac niciodata cutia, si mai bine.



Iar asta a fost, inexplicabil, partea cea mai placuta.
Cica silicon anaerob. Asa c-am deschis gugl.

Quote
Anaerobic sealants, such as flange and thread sealants, strengthen joints and seals in systems with mechanically locked structures. They create seals through the hardening of resins and chemical compounds, but only in the absence of air. As long as anaerobic sealants are exposed to air, they will not harden or cure.

Urma sa aflu ulterior ca-ntr-adevar, nu se usuca nici sa-i oferi oua.

Bai, dar se aplica atat de misto, e practic o seringa. Totusi, ciudat, se manipuleaza cel mai bine cu manusi.
Spun iar, mi-a placut maxim.



Blocator mediu, 23Nm.



Odata stranse jumatatile, elixirul rosu a vomitat atat de frumos la imbinari, ca aute ce de-a poze i-am facut.



Explicatie functionare bloc selector viteze. Ori macar ce inteleg eu, poate ma aflu-ntr-o mare eroare.

- rosu - face clic-clic, suge maneta in treapta sau o arunca afara. Adica bila pretensionata cu arc.
- albastru - deget selector, actioneaza tijele de selectie.
- galben - NPS (neutral position switch). Palpatorul, pe liber, calca-n canalul ala si se retrage. In viteza, e apasat.
- verde - surub cu varf de ghidaj, intra in canalul antirotatie de pe cusca aia ambutisata care, cumva, cred ca are rol de evitare a selectarii simultane a doua trepte (blocare cutie, se face kkt intr-o milisecunda).



Eram atat de zen si-n armonie deplina, cu liniste, fara manele de la vecini, soare and sheet, incat am pozat si cum am scos siliconul cu betigase de urechi din gaurile filetate.



Ca apoi sa bag selectorul si, cumva, sa se roteasca bratul ce comanda selectia. Adica intrase-ntr-o treapta, dar restul componentelor erau aiurea. Ok, hai sa-l scot imi zic. Dar de unde, ca era blocat acolo...
Dupa 10 minute de twister, ok, hai sa scot NPS-ul si clic-clic thingie, poate vad mai bine inauntru.
Si da, o tija de selectie era rotita. Cu o surubelnita, am reusit s-o scot din viteza si sa scot selectorul.
Curatat siliconul, refacut, rescobit in urechi cu betigasul. Indexat marcajele de le facusem, strans la cuplu.

Ma apuc sa remontez NPS-ul si... se rupe.
Am reusit sa-l dau afara fara span cu un patrat vechi de antrenare care a intrat perfect.



Deschid manualul, ma rog, ce pagini aveam, si vad in dreptul lui "do not reuse". Nu pot sa pun captura, i-am promis lui Alex din Brasov ca tin pentru mine, ma tin de cuvant.
Fmm Suzuki, cu senzorii tai de unica folosinta si cu manualele secrete imi zic, apoi montez restul elementelor cu thread sealant. Se vad in poza clic-clic si surubul de antirotatie cusca.
Gaura senzorului o astup cu o bucata de furtun de servodirectie de Subaru (rezista la Dexron 3, poate si la GL4) si un surub de cardan de STI.



Avand relativ recente oaresice aventuri cu NPS de Subaru dupa conversia de la WRX la STI, am zis sa vad ce stare normala are. Neavand multimetru, ca oricum n-as sti sa-l folosesc, a mers foarte bine un incarcator vechi, adaptat cu crocodili pentru zincare piese mici.
In fine, era normal inchis, circuitul se deschide in treapta. Aia-nseamna ca-n lipsa lui, masina ar fi crezut ca-i in treapta tot timpul. Adica de bine.
La Subaru, NPS-ul facea diferentiere de turatie relanti, aparent si comportamentul la tip-in era diferit. Aici banuiam si ceva contributie la SS.
Oricum, concluzia era simpla: continui si mai vad eu alta data, cu cutia pe masina.



Bucse rigide de fixare brida cabluri de comanda.
Nu eram deloc convins ca le vreau montate, dar am zis ca daca le-am cumparat, fie.
In kit sunt 3 suruburi mai scurte din inox. Voiam sa le folosesc, pana am vazut ca-s cu antrenare pe 13mm, un fel de blasfemie la japoneze.
Asa c-am ingreunat masina cu suruburile originale si lungi. Am folosit saibele zincate din kit insa, ca sa scurtez suruburile. Suruburile originale deja aveau saibe la discretie pe ele. Adica am ingreunat masina grav.



Simeringul mic intra cu un inel interior de rulment de roata spate de STI.



Simeringul mare cu inel exterior de STI, dar cel mai bine a functionat un inel vechi al diferentialului tocmai scos. Intra ala cu joc de microni in cazul meu.
Din pacate, definitia tehnica e cam aiurea, ca nu exista limita de insertie. Coaxialitatea e greu de controlat, iar cota de introducere n-am masurat-o pe cel vechi. Am aproximat la ochi in baza unei poze din urma, am probat si estimat cu capacul antipraf presat pe planetara, sper ca mi-a iesit rezonabil.



Rulmentul de presiune, corp comun cu cilindrul receptor, asta s-a montat usor. N-am stiut cuplul, am aplicat un 8Nm clasic pentru M6 in aluminiu.



Volantul, mi-a picat mecla sa vad in ce hal e.



Discul si placa, la fel, ca noi. N-am masurat adancimea niturilor, desi aveam valorile. N-avea sens, oricum inlocuiam. Insa oricum, se vedea la ochi ca nu e uzura deloc.
Incredibil pentru asemenea parcurs...



Nu cunosc detalii, dar banuiesc ca:
- K14C e motor de Vitara, masina grea in comparatie. Un acelasi ambreiaj pe o masina mult mai usoara e supradimensionat si longeviv;
- fosta proprietara, i-am uitat numele, nu i-a dat omor deloc. Bai, dar deloc...

Nu aveam centrator in cutiile pieselor noi, asa c-am construit unul.



3 scule simultane intr-o poza. Dinamometrica, centrator, divais complex (aka surubelnita) de tinut motoru' locului.



Ocazie cu care observam c-am matrasit conducta de apa ce ocoleste nu tot motorul, ci toata masina, naibii. Serios, e ditai sarpele aia.



Aici m-am suparat putin, dar mai tarziu, cu poze demonstrative, aveam sa aflu c-asa-i ea, probabil ceva degajare pentru alte modele. M-am bucurat real.

Si daca tot ajunsesem in punctul ala...



Doar ca...
N-am scris in urma, cutia am coborat-o fara suportul ala dedicat. Mi-am asumat riscuri, dar aia fu, altfel nu mergea.
Acum, aveam sa aflu ca ansamblul cric + suport + cutie nu intra sub masina.
Alternativa era undeva in spatele garajului, insa nu avea loc pe langa masina, s-o aduc in fata.

Ca urmare, dupa 1-2 ore de demontat macaraua pentru transportul fulminant de 4m si remontare, eram pregatit.



S-a repetat povestea de la demontare, atingea peste tot. Cu diferenta ca aveam mai mult spatiu de manevra de data asta, o macara e mult mai potrivita.
Dupa ore intregi de chin, erau atasate. Revin la parerea ca e oribil de greu la masina asta a se scoate cutia.

Pentru ca fierbeam sa scot masa, cricuri, macarale si alte minuni de pe ea, am montat noul suport Cusco, parte stanga.



Si m-am dus sa dorm, deja muncisem 17 ore in ziua aia. Incheiasem, poate, cel mai misto Paste din viata mea.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #126 on: Today at 17:53:58 »
Ziua 4, banuiam c-avea sa mearga repede. Aveam precedentul motorului de la Subaru, unde s-au adunat toate laolalta neasteptat de rapid.

Am inceput jos, pentru ca voiam sa inmoi aerisitoarele de etriere cu degripant, insa pana acolo erau altele la rand.

Planetara scurta e cu clips. Stiu din manualul de service de Subaru (ca la Suzuki n-am, fmm) c-astea, in mod ideal, se inlocuiesc. Evident ca n-aveam cu ce, asa c-am zis sa ajut montajul cu assembly lube pe varf si clips.
Apoi, doar de verificare, sau mai degraba pentru referentiere, am verificat sa existe distanta antipraf/simering. Aici, reamintesc, simeringul are limita de introducere.



La capatul celalalt:
- vaselina grafitata ca sa nu corodeze alea p-acolo si sa iasa la ciocan data viitoare. A nu se subestima sarea de pe drumurile noastre.
- la demontare, mi-am notat pe ce parte sa vina piulitele. Practic, le-am inversat, la recomandarea tehnicianului de pe grup, astfel incat zona indoita antidesfacere sa fie pe alt sector de cerc.
- strangerea, desi la un cuplu imens (idem Subaru), s-a facut ok si in aer.
- am deformat cu cantul chestiei din poza, ca sa arate curat si fara muchii. Probabil merge cu doua ciocane, dar n-am.



La planetara lunga, unde repet, limita de insertie nu exista, iar adancimea am estimat-o la ochi dupa o poza, se pare c-am avut noroc.
Daca, in functionare, arborele mai intra, iar capacul freaca in simering, sper doar sa nu treaca prin el. Altfel, daca isi face putin loc, cred ca-i ok.



Amortizoarele pe portfuzete, ca de obicei, le strang cu semipuntea in sarcina. Astfel castig putin camber negativ din jocurile suruburilor.



^ tot in poza asta ^ se vede gradul de uzura al placutelor care, cel mai probabil, sunt de fabrica. Deci daca femeia asta ar fi si intretinut masina, ori n-ar fi parcat-o iarna in garaj subteran si umed, etc, samd, ar fi fost ca noua, in ciuda vechimii si parcursului.
Aia e, tombola SH cred, cu bune si rele.

Mno, d-aia am inceput jos, ca sa inmoi aerisitoarele.



Lichidul, din nou, cel mai sigur de fabrica.
Cu seringa n-am scos mai nimic, se vede nivelul ramas din vas. Banuiesc ceva pereti separatori intre cele doua circuite de franare (cred ca are doua) si circuitul de comanda ambreiaj.



Si pentru ca-s idiot, mi s-a parut mie o idee buna sa scot lichidul ramas pe la etrierele spate... Am zis idiot?
Iar ca sa fiu sigur ca-s idiot pana la capat, cu vas usor presurizat.



Cand am vazut ca iese doar aer (vai, cat de idiot), am trecut la aerisit ambreiajul. Aici a mers repede si simplu, cu rezultate bune.
La fel ca la Subaru, actionarea pedalei a devenit semnificativ mai usoara cu lichid proaspat. La Subaru un lucru bun, aici parca apas in gol.
Nu stiu cat e si contributia arcului diafragma nou, insa banuiesc ca zero.



Apoi, cu putinul lichid ramas, am trecut la aerisit franele. Surpriza, pentru ca idiot, tot iesea aer. Am zis ca mai vad eu... Deci maaaaare idiot!

Din vechiul si ruptul contactor NPS am taiat mufa, ca s-o folosesc pentru protejarea si fixarea mufei de pe cablaj.
Se pare ca acces exista pentru montarea celui nou, chiar bun as zice.



Sub scutul ala NVH despre care am zis in prima zi, pentru ca ala e cu burete la interfata cu carcasa cutiei, aveam cam multa coroziune pe aluminiu. Asa c-am spalat cu jprei de frane si am acoperit cu ce ceara de cavitati aveam p-aici. Apoi am pus scutul la loc, desi tare ma tem ca, vreodata, il scot definitiv. Grame inutile.



ASTA e cea mai imbecila schimbare posibila. Ei o promoveaza ca ajutand cu umplerea. Pe naiba, o prostie sinistra, punga cu ulei. Nu ai control pentru ca flexeaza tot, nu vezi nivelul ramas.



Suzuki declara 1.45l reumplerea. Pe de alta parte, eu deschizand-o, am scurs tot-tot. A intrat foarte mult, peste 1.5l.
Eu cumparasem 3 pungi, adica ~2.85l, sa ajunga 2 schimburi. Ma gandesc sa nu-l tin mult p-asta, fiind diferentialul nou, plin de roti melcate si, probabil, generator de span. Un fel de ulei de rodaj.
Se pare ca mai iau o punga...
Dar apoi ori ma intorc la Ravenol, desi ma indoiesc, nu m-a impresionat, ori trec iar pe Redline MTL. La vechiul Sport albastru retin c-a fost fain ala.
Orice, numai nu pungi.

Cusco si pe dreapta, suportul de motor.



Apoi, daca terminasem, un film frumi.



Ziua 4, ultima de mini-vacanta de Paste, nu a fost ultima, desi asa se contura. De ce? Ghiceste cineva din sala? Pentru ca-s idiot!

Ma apuc sa dau masina jos de pe rampele pe care se afla, ca altfel la asta nu intra cricul, si bine c-am avut reflexul sa trag frana de mana, altfel daramam casa. Zero frane. Bine, incepeau sa fie la a 5-a pedala, ashea, dar erau mai mult pneumatice decat hidraulice.
Era gol pe strazi, am iesit, am mers incet, n-am simtit nimic, m-am intors.
Si am facut poze.

Macaraua asta, desi e o imensa consumatoare de spatiu pe care nu-l am, e poate cea mai buna scula ever. Au beneficiat ambele de ea, cu prisosinta.



Si ce credeam ca nu mai apuc sa pozez vreodata, cum evacuarea de la Subaru e la vanzare.
Trei terminatii Ulter identice, acelasi cod de producator. Distributia cam disproportionata, dar csf...



Deci avea sa fie si ziua 5. Nu mai zic ca-s idiot, ca ma repet.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5302
Re: 2019 Swift Sport
« Reply #127 on: Today at 17:55:16 »
Eu inca de atunci, din seara aia, i-am scris hotarat lui Alex, amicul cu piesele: "bos, maine nici nu descui bine magazinul si-mi comanzi doua bidoane de RBF d-ala, ca N-ARE FRANE!!!".

Seara, dupa program, ma duceam agale in garaj sa rezolv.
Pe scurt: de la ora 18 pana la ora 1 dupa miezul noptii, adica 7 ore, m-am uitat la ce e in poza asta. Cooooontinuu!



Cu presiune in vas, desigur.
Cred ca se vede clar pe disc cam ce frana aveam. Pe fata n-a iesit aer.
Al 2-lea bidon il luasem pentru ca-s lenes si-mi place sa-mi fac stocuri. Dar de unde, ca aproape l-am terminat si p-ala...
La 1 noaptea n-am mai avut rabdare si m-am carat. Desi inca venea aer pe spate, avea frana normala. Parca, putin mai mare cursa de inceput, dar ma mai joc la vara, ca oricum scot etrierele de pe ea si va cere reaerisire.

Abia acum era gata si putea fi condusa.
__________________________

Ziua urmatoare, adica ieri, miercuri, in pauza de masa, m-am dus la plimbare. Am nenorocit-o juma' de ora, nu ma puteam opri.
Asadar, impresii.

Dar mai intai, introducere.
Eu stiam doar ce citisem pe grup si pe forumuri, ca e senzatie.
Totusi, aveam transmisia de STI cu acelasi tip de diferential, helical, si pe spate, si pe fata. Si parca n-am sesizat mare sfaraiala comparat cu transmisia de WRX, cu open fata si discuri anemice spate. Deci eram putin retinut in asteptari.
Insa stiam sigur ca tractiunea, cu anvelope de 195 mai ales, pe umed mai ales, si in jegul nostru de iarna in special, e catastrofala si inexistenta. 250Nm, greutatea de perna cu puf de gasca si 1WD nu ajuta deloc.

Partile bune... niciun zgomot nou, doar cele vechi. Nici urma de torque steer, ori mai degraba de autoindreptare a directiei, ce mi-a zis cineva ca se va intampla. Nup, e ca inainte.

Partea misto: adio rupt aderenta si interventia controlului tractiunii in treapta 2 la gaz plin in linie dreapta. Desi aici contribuie si anvelopele mai mari, pe ambele dimensiuni.

Partea incredibila acum.
Inainte: curba luata tare, gaz plin, masina se duce drept, intr-o subvirare de vaca.
Acum, si insist pe nuanta de "incredibil": curba luata (si mai) tare, de data asta la limita subvirarii. Gaz plin, masina se duce in fuckin curba!
Deci e nenatural, e pe dos, e misto de nu pot sa cuprind cu vocabularul.
Tot ce stiam, tot ce-mi intrase in reflex dupa 25 de ani de condus fwd, s-a dus pe fereastra.
In plus, pentru ca gaz, spatele se incarca. Adica e eliminata si tendinta de supravirare. Cand tragi linie, masina se agata in asfalt si se duce de nebuna unde iei de volan. Cu conditia sa accelerezi blana.
Spiciles si atat.

In concluzie:
- recomand fostei proprietare si altora cu acest stil de condus? Cu ambreiaj ca nou, cu frane neuzate, cu mers subturat? Cu strazi curate de Germania? Nu, n-are niciun sens, enorm de multi bani aruncati. Dar in astfel de cazuri recomand versiunea nesport, eventual aia aspirata in 3 pistoane si 70 de cai sau cat o avea.
- dar daca se conduce frumusetea asta de model de masina de cat e in stare... Ce sa zic... e diferenta de la cer la pamant.

_____________________

Bucse rigide schimbator - nu simt nimic. Cica restul de bucse, alea din habitaclu, se simt mai bine. Nu ma grabesc, e cu plastice, urasc plasticele casante, las sa vina canicula.

Tampoane motor/cutie Cusco - abia astept sa le scot. Nu-s atat de rele precum bieleta de cuplu cu poliuretan, dar tot hardcore si astea. Aia e, am incercat, Cusco am si pe Subaru, dar Subaru nu e Suzuki se pare.

NPS lipsa - nu simt nimic schimbat, nici la relanti, nici la plecari de pe loc. Dar nu mai functioneaza SS. Ma bucura asta de n-am cuvinte.
Totusi, pentru ca asa-s setat, l-am comandat azi.
Iar ca sa am transport gratuit, mi-am luat, pentru prima oara in viata mea, stergatoare de parbriz OEM. Nu de alta, dar mi se pare ca arata foarte misto alea, la mine-s inlocuite cu altceva.





Asadar si in sfarsit... Sfarsit!

A, ba nu, edit. Lista demigiuri:
1) am zgariat o janta cand am indreptat indoiturile piulitelor de planetara. O retusez, dar oricum se fac praf la iarna.
2) am zgariat farul stang cu un nenorocit de fermoar. Eroare de baza. Nu e zona functionala, aia e.
3) cand am mutat cutia din fata masinii in spate, am frecat aripa stanga cu ea. Zgariata si indoita. Abia se vede, don' care.
4) senzor spart. Buna idee, adio Stop-Start.
5) conducta apa indoita. E de la producator se pare.
6) am zgariat capota pe interior cu bratul macaralei. Se pare ca vor fi stickere si la asta. Desi inca n-am niciunul, japonezii nu baga in ambalaje.

Acum, ca am condus-o, regret ceva din toata lista asta? Nope  ^-^
« Last Edit: Today at 18:07:39 by Muttley »
WRX SW 2002