Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
Subaru club Romania

Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul

Forester

  • 3142
  • The other right!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #20 on: December 12, 2024, 17:08:08 PM »
Nu-mi dau seama, Amsoil-ul ala e cel 0w20? Daca da, si daca n-am cautat gresit, vad ca respecta API SN (RC).
Avand motor cu injectie directa nu ti-ar trebui un ulei SP (cu sludge protection)?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14096
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #21 on: December 12, 2024, 20:04:02 PM »
Este 0w-20, da. Si API SN, da. Am scris, la fel ca originalul. Este aspirat, deci mai putini vapori trasi de admisie prin PCV, teoretic. Sunt sigur ca Muttley poate sa spuna mai bine daca e asa sau nu.

https://www.misteroil.eu/en-eu/shop/product/1053/mazda-original-oil-supra-x

Am iesit la o tura mica prin oras. Se simte mai rafinat. In materie de zgomot, foarte foarte putin. Adica, e normal la orice ulei proaspat. Dar intre 2 si 3.000rpm si mai sus produce mai putine vibratii si pare ca vrea sa se tureze mai usor. Vorbesc la nivel de finete, nu ca ar vibra motorul :)
Oricum, era de asteptat sa se simta mai bine, fiind ulei proaspat. Cel vechi mirosea puternic a benzina. Dar rau, ca a inceput si cainele sa stranute de la 5m distanta.

PS: Oricum ma astept sa vad ceva probleme candva de la injectia directa. Sper cat mai tarziu. Desi muttli zice la la aspirat nu trebuie sa imi fac griji. Hyundai-ul l-am avut de nou, am facut prima revizie parca la 5k km si apoi toate pe la 8-10.000 maxim si doar la reprezentanta cu uleiul cerut de producator.... si la 60.000km tot am schimbat un injector si mi-au curatat supapele din cauza depunerilor. Si a mers si ala doar cu benzina de 100, si cand ieseam din oras vedea talpa bine.

Asta e cu injectia directa. Castigi la pompa si pierzi mai tarziu. In cazul meu mai aveam garantie 1 an (din cei 5), cate 2 revizii pe an mult sub intervalul dat de producator si nu am platit nimic la Hyundai.
« Last Edit: December 12, 2024, 20:45:17 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5206
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #22 on: December 12, 2024, 21:25:16 PM »
Sper ca nu ma intrebi de uleiuri, ca acolo-s zero.

Este aspirat, deci mai putini vapori trasi de admisie prin PCV, teoretic. Sunt sigur ca Muttley poate sa spuna mai bine daca e asa sau nu.

Eu pot doar sa spun doar ce am constatat la Ignis.
Dupa 5 mii km, catch canul arata asa, raport de comprimare relativ ridicat pentru 2004, de 11:1.



Desi muttli zice la la aspirat nu trebuie sa imi fac griji.

Eu zic doar ce am aflat in scurta-mi documentare, ca altfel habar n-am! Sunt la prima mea masina ever cu ID.
La un utilizator normal, e vorba de 100-150mii mile pentru a cere o curatare a porturilor de admisie. Parcursul asta creste spectaculos daca se schimba des uleiul, la urma urmei fiind o problema de ce bagi in admisie. Daca sunt vapori scarbosi, ai depuneri. Daca schimbi uleiul ca obsedatul, si pare-se a se aplica si aici, stai mult mai bine.
Iar daca nu vrei sa cureti niciodata, instalezi catch canuri, dar nu prea merita.

Insa principalul detaliu cu care am ramas e ca daca ai galeria de admisie in fata, in cateva ore ai facut porturile luna. Trebuie doar scoasa, o punga de soricei din plastic, o bormasina, o cheie sa invarti motorul de cateva ori si 1-2 beri.
Daca ai admisia in spate, cum e cazul la mine, motorul afara. Abia astept  :-\

In cazu' masinii din topicul asta, bere sa fie.





Edit:

Asta e cu injectia directa. Castigi la pompa si pierzi mai tarziu.

Nu chiar. Consumul mult redus e doar unul dintre avantaje. Mai ai precizia maxima a injectiei, care te ajuta cu knock-controlul. Astfel, poti creste raportul de comprimare spectaculos, la valori inimaginabile cu port injection. Si abia de acolo ai consum mic si performanta crescuta.

Pe langa depuneri, eu personal sunt speriat de pompa si injectoare, lucreaza alea la milioane de bari. Pe de alta parte, asa face si dieselul, deci nush csz...
« Last Edit: December 12, 2024, 21:29:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14096
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #23 on: December 20, 2024, 23:17:54 PM »
Ca tot scria muttley la el pe topic, pentru swift, masinile astea sunt facute la indigo pana intr-un anumit punct.

Ma regasesc in mai toate nemultumirle lui.

- La interior si mie imi lipsesc manerele din plafon. Am doar unul la pasager
- Volanul l-as fi vrut 1-2cm mai aproape
- Sunet de cutie/diff in treptele 1 si 2, dar mai ales in 1. Insa este incredibil raportul. Eu pot sa plec si cu a 2-a de pe loc. Treapta 1 e cam ca la Duster, pentru cei care au condus
- Umezeala la interior dimineata. Dar grav, cu picaturi pe parbriz. Dupa ce am eliminat mai multi posibili inculpati (parbriz, calorifer, filtru polen, uscatorul de la AC), am socotit ca probabil a varsat apa doamna de la care am luat masina in ziua cand am luat-o, sub scaunul pasagerului, unde era umeda mocheta. Am scos doua plastice, ridicat mocheta, uscat, bagat generatorul de ozon pentru a ucide orice dinainte sa apara. Din fericire, nici cap de surub ruginit.  Deci muttley, ia la verificat mocheta peste tot.

In rest, ajunsa la temperatura normala, cutia si motorul sunt super misto. VVT-ul ii da acel ceva pentru turele inalte si pare ca nu ramane fara aer niciodata si vrea mereu sa se tureze si sa traga si mai tare.
Timoneria e interesanta si inteleg de ce o lauda toti. Doar trebuie sa te adaptezi cursei putin ciudate, probabil gandita pentru volan pe dreapta. Treapta 2 e in jos si nu se simte ok daca tragi spre tine si jos, a 3-a e direct in fata, a 4-a in jos si usor dreapta si a 5-a zici ca e a 3-a ca pozitie.
« Last Edit: December 20, 2024, 23:24:53 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5206
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #24 on: December 20, 2024, 23:35:39 PM »
Sau, cu alte cuvinte, masina perfecta nu exista. Sau ma rog, exista, dar e cu ringland failure, consuma cat o cireada si trezeste toata regiunea.
*masina daily perfecta nu exista.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14096
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #25 on: December 20, 2024, 23:46:21 PM »
Impreza era aproape de perfectiune dar nu pot cu CVT-ul mai departe de granitele orasului. Imi pare rau acum ca nu am luat-o pe aia RS a lui Razvan. M-am bucurat cel mai mult de Imprezele aspirate, dar le mai trebuia ceva peste cei 125 de cai SOHC ca sa le tin mult si bine, mai ales in ture inalte. 2.5 ala de 156 era fix ce ii trebuia si nu era diferenta mare  la consum. Dar am zis ca vreau iar cai sa fie si de dat la altii...

Din generatiile noi, doar BRZ mi-as lua. Sa se termine cu noroiul si gropile de la intrarile in cartier si mai vedem.
« Last Edit: December 20, 2024, 23:59:57 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5206
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #26 on: December 21, 2024, 00:20:28 AM »
M-am uitat mult la BRZ si am si cautat o vreme, versiunea anterioara, de 2l, ca eu am o problema mare de principiu cu impozitarea.
Dar de fiecare data m-a dezumflat aspectul. Lunga, ascutita, joasa, coupe... Daca te uiti cu ochii stransi la una, o confunzi cu Corvette de 7 litri, dar ea abia are 200 cai lesinati. Prea ostentativa, n-am putut.
Mie unuia mi-ar placea un break urat, care vizual nu spune nimic dar are 400 cai. Aia e...  :-[
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14096
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #27 on: January 08, 2025, 19:03:26 PM »
Mno, nu tot ce vine din Japonia este monument tehnologic, mai ales cand ai un buget mic si drumul spre clientul final trece pe la fabrica din Mexic. Desi cele de mai jos nu au neaparat legatura cu locul in care s-a produs masina, in ciuda faptului ca certificatul de conformitate vine semnat si stampilat de Japonia cu adresa oficiala a marcii.

Patanie care mi-a mancat 3 zile, asa ca scuzati textul lung, dar ma descarc si eu.

Dupa concediu si atatea ploi si noroaie am spalat masina si m-am trezit iar cu umiditate crescuta in masina. Mocheta era aparent uscata si din intamplare dau peste un capacel de plastic in podea care facilita accesul la seria de sasiu. Deschid si vad acolo condens mult. Sar peste toate pipaielile si atingerile ca sa ajung la concluzie: izolatia toata uda sub mocheta pe partea dreapta, iar.


Scot plastice, scaunul pasagerului, incep sa usuc. M-am scarpinat in cap ba cu stanga ba cu dreapta... de unde o fi venind apa... le iau pe rand la verificat: burdufuri usi, parbriz, scurgeri in podea, stopuri, chedere, filtru polen, conducta de evacuare condens de la sistemul de aer conditionat... nici una nu s-a gasit cu probleme.
Spal iar masina pe etape si cu presiune, de jos in sus, element cu element si reveneam pentru verificari... totul uscat, pana cand nu stiu ce imi vine sa scot un pres de pe partea soferului sa vad ca are condens pe dedesubt... repet operatiunea cu scos scaun, mocheta fleashca! nici un vinovat. Mocheta si totul mai sus de podea uscat.

Azi, a 3-a zi de scarpinat in cap dau jos panoul de la stergatoare - curatel, dar am facut eu luna. Nimic in neregula!
Desfac carenajele sa curat mizeria din aripi, noroi dar nimic care sa fie asa jos si sa intre in masina. Sterg sa fie totul perfect uscat si dau iar cu jet si spal pe la roti si vad un firicel mic in interior... primul semn... de undeva din spatele acestei imbarligaturi de fire:


La cat e de mica masina asta, au pus astia la straturi de izolatie si la spume si polistiren si plastice captusite si un miliard de chestii prinse intre ele si de masina ca nu aveam cum sa scot toata chestia aia, dar in final se arata inculpatul:



Cablul de deschis capota trece prin sasiu si iese undeva in spatele carenajului stanga fata, da fix pe unde se scurge toata apa de pe parbriz si se pare ca i s-a busit burduful. Probabil ca anterior a fost deschis o singura data pe an pentru revizie si atat. Iar de cand e la mine am tot deschis sa spal, sa verific sa schimb uleiul sa ma mai uit la nu stiu ce, sa verific iar uleiul, sa verific starea bateriei si sa o incarc la full etc. asa ca probabil cablul a ciupit burduful.

Norocul meu este ca nu a apucat nici macar o agrafa de birou pierduta de fostul proprietar sau monezile sa fi ruginit, asa ca l-am prins in faza incipienta.
Acum sa vad cum o rezolv, caci solutia tehnica a fost ceva de genul "Am uitat sa ii punem deschidere la capota! Ah, dam o gaura aici si tragem un cablu."

Zilele viitoare sper sa mai tina vremea nesperat de calda si sa dau carenajul jos complet sa ajung pana la inculpat pe afara si sa il izolez.

In rest, ma bucur de consum de 7% in oras si parcari usoare  :laugh: Dar numai eu puteam sa patesc asa ceva la masina aproape noua... avantajul este ca toate clipsurile si suruburile erau virgine si inca flexibile, asa ca nu am rupt, zgariat si fortat nimic. O mica victorie pentr mine :)
« Last Edit: January 08, 2025, 19:08:51 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1299
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #28 on: January 08, 2025, 21:14:04 PM »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14096
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #29 on: January 19, 2025, 16:14:25 PM »
Am tot amanat rezolvarea intrucat alternam intre a duce la reprezentanta masina sa imi schimbe tot cablul sau a face ceva acasa pentru a rezolva definitiv problema.

Comandasem si cric nou intrucat ala vechi a vomitat tot uleiul dupa 3 zile de la umplere, dar mai aveam un cric mic luat acum multi ani din kaufland, inca functional si chiar ideal datorita dimensiunilor reduse ce lasa spatiu suficient pentru a pune capra langa.

Dupa ce am dat jos carenajul si spalat tot pana sus, am observat ca burduful nici nu este rupt. L-am asezat iar si nu mai picura dar era umed in jur (pe exterior, intre burduf si caroserie, nu pe unde trece cablul prin burduf), in conditiile in care am spalat direct cu furtunul. Deci bine dar nu suficient.

La sugestia lui Muttley de a bricola o palarie pe post de protectie, am gasit prin casa un cot pe care as fi vrut sa il pun intreg, dar necesita demontarea cablului si oricum cablul o ia in sus, nu in jos, deci cu risc de a tine apa fix unde nu trebuie, asa ca am facut o palarie din el. Am degresat zona cu IPA, izolat cu ceva silicon de exterior, flexibil care stiu ca este foarte rezistent la temperaturi, la vibratii etc. Si am izolat intai burduful, apoi i-am pus palarie.

In final, am dat toata zona cu ceara, inclusiv zona de jos a aripii intrucat nu are nici un punct de rugina si sper sa ramana asa mult timp. In plus, ajuta si la evacuarea apei, pastrand zona cat se poate de uscata.

Am uitat sa ii fac un picurator cablului, intrucat are panta spre interior, dar fiindca a vazut si el ceara, ma astept ca daca ajunge apa pe el, sa cada, nu sa se prelinga pana la burduf. Mai urmaresc, dar sper ca asta sa fi fost singura problema.

Montat carenajul si dat cu protectie dupa ce a fost spalat si degresat, pentru spalari mai usoare in viitor.

La interior ce sa zic, nu ca avea neaparat nevoie, dar daca tot am avut scaunele scoase, am aspirat si periat tot, curatat bine consola centrala unde nu prea aveam acces din cauza scaunelor si aplicata protectie pe toate plasticele, ca acum chiar zici ca e abia iesita din fabrica. Si a mai stat cu generatorul de ozon inca 40 min inainte sa asez iar mocheta.














Nu e cel mai frumos bricolaj al meu dar important este ca e functional. Iar pozitia a fost criminala cu aripa pe pozitie. A fost cea mai migaloasa lucrare avand in vedere ca siliconul este dens si lipicios, deci greu de intins.
« Last Edit: January 19, 2025, 16:27:40 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5206
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #30 on: January 19, 2025, 21:56:57 PM »
Abia la pozele astea se vede clar problema.
Mvai, ce fel au gandit-o...
WRX SW 2002

NicNic

  • 227
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #31 on: January 19, 2025, 23:17:02 PM »
Mihai, ai facut testul cu apa, dupa lucrare?
Sa verifici daca mai poate intra apa ce s-ar prelinge chiar pe cablul respectiv ...

E tare ciudata solutia lor constructiva.
Maca o presetupa pe cablu, sper ca este, da?
« Last Edit: January 19, 2025, 23:18:54 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 14096
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #32 on: January 27, 2025, 15:21:44 PM »
Daca tot a fost nesperat de cald in weekend, am scos scobitoarea din ochi. Restul (caroseria) mai poate astepta, intrucat albul asta perlat ascunde foarte bine finele urme normale de la spalat si uscat nepotrivit.








Au iesit perfect? Nici pe departe. Dar diferenta este imensa, atat ca aspect, cat si la felul in care lumineaza noaptea aceste faruri full LED. Iar defectele ramase pot fi observate doar de la o apropiere de sub 50cm sau cu farurile aprinse de la 2-3m apropiere.
Puteam sa le fac sa fie perfecte? Desigur. Dar asta insemna sa indepartez o buna parte din lacul de pe "sticle" si atunci ar fi fost mai rau pe termen lung si oxidarea ar fi avut loc si mai rapid.
Poate pe viitor ii pun si folie, desi nu imi dau seama cum s-ar pune pe forma asta si cu suprafata neregulata/texturata in unele zone unde lumina trebuie imprastiata (la semnal). Poate din mai multe bucati de folie...
« Last Edit: January 27, 2025, 15:26:14 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1361
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #33 on: January 27, 2025, 16:44:55 PM »
Arata bine, dar da, trebuie folie sau lac UV - exista si lac UV.
Si eu ar trebui sa polishez putin farurile, au inceput sa faca pata fix pe directia lupei si cred ca deja afecteaza vizibilitatea. Dupa doar 4 ani, mi se pare cam scurta rezistenta, dar asta e.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.