Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
Subaru club Romania

Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« on: November 27, 2024, 20:02:07 PM »
Iata ca deschid iar jurnal in sectiunea gresita. De prin iunie sau poate chiar mai devreme cautam ceva mai prietenos cu mediul urban si fara costuri mari administrative sau de intretinere. Din pacate nu am gasit nimic de la Subaru care sa bifeze tot ce aveam in cap, nici macar peste hotare. As fi facut un efort pentru Levorg, dar chiar nu pot cu 12 secunde pana la 100 pe un break de 1.5t. Daca aveam in Europa WRX-ul break, probabil ca eram cu dosarul de credit la AK si nu mai stateam la discutii. Crosstrek si BRZ-ul nou depaseau bugetul si nici una nu bifa tot ce voiam.

Am fost chitit si am exclus ulterior, dupa ce am testat sau m-am documentat mai bine: Kia Picanto si Rio cele GT line, Hyundai I10 n-line, Nissan Micra, Fiat 500 - toate ca variante pe langa XT, si Mini Clubman (eram aproape gata sa o comit cu un Cooper S cu All4 care era albastru inchis.. practic WRX-ul meu bugeye dar cu aproape 20 de ani mai nou), Countryman S cu pachet JCW si altele ca inlocuitor permanent pentru XT. Pot oferi impresii si motivul pentru care am renuntat la ele in alt topic sau in privat daca sunt interesati. Iar in final am hotarat ca raman la doua modele si care pica primul, pe acela il iau. Acestea sunt Honda Jazz si Mazda 2, ambele cu motorul de 1.5 din perioada 2017-2018, fix inainte de GPF si hibridizari si reduceri de putere. Ambele destul de rare in Romania.

Si uite asa s-a nimerit Mazda 2 de nicaieri, usor peste buget dar am negociat bine, avantajat si de piata de masini SH blocata.



Asadar, va prezint Mazda 2, noiembrie 2017, 1.5 benzina aspirat, 4 cilindri, cu injectie directa si 116 ponei, 6MT, 1050kg cu sofer si plinul facut, echipare Revolution Top + optional interiorul ce putea fi comandat contra cost doar pe echiparea asta, cotiera nemontata, covorase si tavita in portbagaj originale si vopseaua alb perlat (snowflake white - de aici si titlul) ca si extra peste echipare.



Echiparea Revolution Top vine cu tot ce are o masina moderna, de la inchidere automata cand te departezi de masina, keyless entry & go, scaune fata incalzite, climatizare automata, oglinzi pliabile automat sau manual, faruri full led care lumineaza similar cu masinile premium (si proiectoare led) cu functii de leave home/follow me home, senzori de ploaie, lumina si TPMS, cruise control normal, "navigatie" cu touch screen, Heads-up display, franare automata in caz de urgenta la viteze de oras (parca sub 40km/h), lane departure warning, blind spot monitor si rear cross traffic alert, senzori de parcare spate, geamuri electrice peste tot, jante pe 16 cu anvelope de bicicleta si alte dotari ce se regasesc pe mai toate masinile din clasa medie in sus de azi.
Echiparea aceasta este singura care vine cu aceasta aranjare in bord, cu turometrul mare pe mijloc si viteza afisata digital in colt si pe HUD-ul retractabil.




Am luat-o cu ~25.500km la bord, un singur proprietar, fost angajat Mazda care si-a configurat si comandat masina asa cum o vedeti. Revizii facute la reprezentanta cu toate consumabilele originale, mai putin ultimele 2 revizii dar cu factura facute tot cu uleiul si filtrul Mazda (va urma o postare despre acest ulei in viitor), la intervale de nici 5.000km uneori.


Cu plinul facut la Constanta, am ajuns la Bucuresti si am mai mers 2 saptamani pana am alimentat cu 32l de benzina parca si am avut un consum mediu de 7.3 l/100km
Am vazut ca obisnuia sa reseteze consumul intre revizii fostul proprietar, si nu a sarit de 7.5% niciodata, folosita doar in oras.

Acel 7.3 include si o ora de stat cu motorul pornit, pentru ca a facut baita cu prima ocazie, si multe alte momente cand a stat cu motorul pornit pe loc mai mult timp... siii teste sa vad cum se misca si cum se aude sus in ture.  >:D  Pana acum nu a sarit de 9% nici in cel mai al naibii trafic de Bucuresti (de genul 3.5km in 30min cu plecare la rece) si cu i-stop dezactivat.







Spalata si decontaminata, dar voi repeta de cateva ori pentru ca este contaminata cu particule de fier ce au intrat in porii lacului si bineinteles ca va urma si un polish. Pana atunci, i-am luat stergatoare noi fata/spate, protectie ceramica pe parbriza de la Soft 99 (sistemul glaco), schimbat filtrul de polen si urmeaza si ulei + filtru de aer, intrucat au trecut in jur de 6.000km de la revizia din aprilie. Si daca i-am luat stergatoare noi, am polishat si bratele, sa arate pe masura kilometrilor si a starii generale a masinii, adica impecabila.




Fun fact. Am comandat doua filtre sa ma lamuresc de unde diferenta asa mare de pret. Bosh cel mai ieftin vs. mann cel mai scump. O sa iau doar mann de acum inainte. Pozele nu mai au nevoie de cuvinte.



O sa folosesc Bosh-ul pana in primavara cand incepe polenul. Se pare ca la ultima revizie i-a pus un filtru de polen nipparts, tot de o calitate inferioara.

I-am curatat putin interiorul de praf, dar mare lucru nu am avut ce sa curat. Doar la volan, schimbator si frana de mana (clasica) am avut ceva mizerie. O sa pun mai multe poze cu interiorul in viitor. 


Legat de ce vedeti in poza de mai jos, a fost ceva nou si pentru mine. Nu stiam ca au pus asa ceva pe generatia asta si mai ales pe o masina din clasa mica (acum inteleg pretul de lista de peste 20k de nou in 2017). Este un capacitor mic si usor (cat o cola la jumate) care se incarca in cateva secunde. Adica in 5-6 secunde de la minim la maxim. Iar cum folosesc des frana de motor, se incarca des. Se si descarca repede, adica in aproximativ 90s oprit la semafor avand climatizarea pornita si faruri si radio.
Este o solutie de la Mazda foarte misto. In loc sa puna 2 baterii mari si grele, masina are o baterie mica normala si acest sistem care se incarca foarte rapid cu energie, usor, care se si descarca repede si care alimenteaza toti consumatorii indiferent ca stai sau te deplasezi, scutind bateria si de incarcari si descarcari ce te fura la consum, plus reducerea de greutate. Functioneaza cu ajutorul unui alternator ce incarca capacitorul doar in frana de motor si nu influenteaza deplasarea la liber a masinii, cum fac sistemele mai noi ce trebuie sa incarce baterii mari si reduc mult din viteza de deplasare.
Se poate dezactiva din buton i-stop, dar nu si incarcarea acestui capacitor, intrucat el da curent in permanenta consumatorilor.



Cam atat ca nu mai am spatiu in postare. Revin cu alte poze si detalii despre cum se conduce. Toate de bine.

Stiu, masina de gagici.  Imi place maxim! Am primit si roti de iarna... gogosi. Anul viitor o sa pun anvelope de iarna pe rotile mari si o sa ii iau altceva pentru vara.
Partea cea mai tare este ca Mazda este similara cu Subaru. Este in lista furnizorilor de piese deja cunoscuti de la Subaru, si inclusiv in Romania se gasesc pe site-uri piese originale si accesorii de la reprezentanta, cu pret, cu poze, comanda online, tot ce vrei. O sa ii cumpar cate ceva, ca nu ma pot abtine.  :angel:
« Last Edit: November 27, 2024, 20:25:18 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #1 on: November 27, 2024, 20:23:30 PM »
Pe motor ai turnat apa, sau l-ai scos in halul ala la carpa?  ???
WRX SW 2002

dan_b

  • 1343
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #2 on: November 27, 2024, 22:08:37 PM »
Pai, distractie placuta, sa o folosesti sanatos! :)
Super tare partea de detailing, nu as avea asa rabdare, dar as apela cu incredere la serviciile tale daca ti-ai deschide business de genul :)

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #3 on: November 27, 2024, 23:29:55 PM »
Pe motor ai turnat apa, sau l-ai scos in halul ala la carpa?  ???

Nu exista sa scoti la carpa 7 ani de praf, alge si alte treburi. Solutii alcaline cu inhibitor de rugina, alternator acoperit cu o carpa sa nu balteasca in el totusi sau cu un sac/punga, pensule si perii, presiune mica la clatire, uscat cu aer comprimat imediat dupa sau cu o suflanta de frunze sau ceva uscator din industria de detailing insistand la mufe, bobine, contacte, baterie etc. Si apoi pornit motorul si lasat sa se incalzeasca si sa mearga pana se evapora ce picaturi de apa au mai ramas.

Inainte de incalzit motorul, optional se poate utiliza si ceva solutie de plastice sau de vopsea care merge si pe plastic nevopsit, cea din urma fiind si recomandarea mea pentru ca au efect antistatic si nu lasa atat de mult luciu aceste produse de exterior, avand la baza formule chimice diferite fata de clasicul silicon de bord.
« Last Edit: November 27, 2024, 23:33:54 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #4 on: November 28, 2024, 06:30:39 AM »
Ok...

Intreb pentru ca la fel faceam si eu since forever, inmuiat cu solutii speciale si scumpe (aka detergent de vase), clatit cu apa la furtun, fara presiune. Dar asa mi-am busit mufa de alternator :(
Deci e singura metoda.
Ce voi schimba pe viitor e faptul ca dupa ce spal un motor, imediat dupa plec in Australia, sa se usuce bine pe drum  :-\
____________

Oricum, ma uit la pozele alea si nu inteleg de unde atata rabdare. Sau pasiune pentru a face masina ca noua, desi se umple de romania la primul drum.
« Last Edit: November 28, 2024, 08:26:16 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #5 on: November 28, 2024, 10:46:37 AM »
...
Oricum, ma uit la pozele alea si nu inteleg de unde atata rabdare. Sau pasiune pentru a face masina ca noua, desi se umple de romania la primul drum.

... zise cel care practic a reconstruit un subaru, a mângâiat fiecare filet, a măsurat fiecare unghi, a reconstruit si remodelat capace de chiulasa, le-a arătat japonezilor cum se fac anumite chestii (gen sa fie perfect modul in care se plimba bățul prin cutie), a invatat diverse meserii doar ca sa faca aceasta masina, si multe multe altele de care nu-mi amintesc pe loc...  ;D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5177
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #6 on: November 28, 2024, 10:55:24 AM »
Aia-i altceva, e functie, cum o faci, asa ramane. Eu zic de estetica, pe care o gasesc tare volatila. Si apreciez, da' nu-s nici la un sfert din nivelul lui Mihai.
WRX SW 2002

Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #7 on: November 29, 2024, 00:41:42 AM »
Deci asta a fost motivul vizitei scurte in Cta de la inceputul lunii?
Interiorul e cu piele alba? Ca ai mentionat ca era optional, dar nu l'ai aratat in poze
Misto alegere, sa te poarte fara probleme!
« Last Edit: November 29, 2024, 00:48:57 AM by andrei0241 »

dmp

  • *
  • 197
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #8 on: November 29, 2024, 09:37:02 AM »
Frumoasa!
Una dintre cele mai bune alegeri pentru oras.
Sa o conduci cu placere!
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #9 on: November 29, 2024, 10:29:59 AM »
Foarte frumoasa , Mihai. Sa va bucurati de ea !

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #10 on: November 29, 2024, 12:16:27 PM »
Felicitări pentru alegere Mihai! Să o folosiți cu plăcere!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #11 on: November 29, 2024, 13:17:38 PM »
Multumesc pentru urari, domnilor!

Da Andrei, acesta era scopul vizitei la Constanta la inceput de noiembrie :) Imi pare rau ca nu ne-am nimerit cu programul.

De azi avem si numere, alese de fii-mea care a spus ca pe astea o sa si le puna la 18 ani cand o sa aiba masina (imi place optimismul ei). Asa ca le-am luat sa fim siguri ca nu dispar in urmatorii aproape 8 ani :)



Si interiorul. In afara de 2-3 cute fine la scaunul soferului, de la urcat/coborat totul este ca nou. Inca ma gandesc daca sa iau ceramica pentru piele sau merg in continuare cu ce crema am. Fostul proprietar zicea ca a dat pielea cu crema in mod regulat si se vede. Interiorul asta a cantarit foarte mult in decizia de achizitie. Piele pe fetele de usi, putin pe bord, iar scaunele au piele pe laterale si spate in timp ce pe mijloc este textil. E fix ce cautam.













Se comporta foarte foarte bine glaco pe parbriz. O sa aplic pe toate geamurile pe toate masinile. Sa vedem cat tine, caci efect similar am mai vazut dar nu si durabilitate.

« Last Edit: November 29, 2024, 13:24:46 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2261
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #12 on: November 29, 2024, 13:48:31 PM »
Fain agregat, domnu Mihai !
Sa o folositi cu placere si costuri reduse. Si fara incidente !

O singura intrebare, daca nu deranjez- daca-i masina pentru oras, nu era mai ok o cutie automata ?

PS: Acum am realizat ca, si la tine, doamna conduce masina mai mare !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1343
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #13 on: November 29, 2024, 15:08:37 PM »
Foarte frumos interiorul! Chiar zen.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #14 on: November 29, 2024, 15:35:01 PM »
Pentru intretinerea pielii eu folosesc produse Geist : am luat kit-ul de curatare si protectia Repel. Am aplicat-o de vreo 2 luni , cred , lasa in urma o piele mata si moale .

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #15 on: November 29, 2024, 16:40:57 PM »
Fain agregat, domnu Mihai !
Sa o folositi cu placere si costuri reduse. Si fara incidente !

O singura intrebare, daca nu deranjez- daca-i masina pentru oras, nu era mai ok o cutie automata ?

PS: Acum am realizat ca, si la tine, doamna conduce masina mai mare !

Multumesc! Pur si simplu imi era dor de o manuala si nu am vrut sa uit, asta pana devin prea comod sau batran si trec definitiv la automata sau la sofer. Plus ca la categoria aceasta trebuia sa ma limitez la 90cp si in cele mai multe cazuri la cvt sau dubluambreiaj uscat. Cam asta se pune pe masinile mici. Doar mazda mai noua are cutie clasica, cu convertizor, dar performantele sunt mult reduse.
Insa da, am mai mers si cu Foresterul si este alt nivel de confort masina aia... cu totul. Nu credeam ca o sa ajung sa spun asa ceva.

Cat despre doamna, eu speram ca o sa vrea sa mearga mai mult cu asta mica, dar a zis ca tot mai mult ii place a ei, chiar daca e mai greu de parcat. Si, din pacate, s-a obisnuit si ea cu automata, desi pana la Audi nici nu voia sa auda de asa ceva.
Cum scria Matli pe facebook, timpul trece, prioritatile si preferintele se schimba....

Partea interesanta este ca asta mica a scos la lumina unele calitati ale XT-ului pe care nu le mai vedeam/simteam pentru ca ma obisnuisem cu ea.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #16 on: November 29, 2024, 16:44:08 PM »
Pentru intretinerea pielii eu folosesc produse Geist : am luat kit-ul de curatare si protectia Repel. Am aplicat-o de vreo 2 luni , cred , lasa in urma o piele mata si moale .

Am "un balsam" de la Autoglym. Chiar hidrateaza bine pielea daca o lasi sa isi faca treaba. Doar ca lasa un usor luciu, chiar daca ei zic ca pielea ramane mata dupa stergere.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #17 on: December 12, 2024, 16:29:17 PM »

I-a venit timpul si lu' asta mica pentru schimb de ulei. Asta asa, ca sa il stiu eu schimbat si pentru ca au trecut putin peste 6.000km de la ultima revizie din aprilie.



Din cate am reusit sa gasesc pe net, Mazda are parteneriat cu Idemitsu pentru uleiuri si acestia le produc unul branduit Mazda Supra-X, cu normele API SN • ILSAC GF-5. Daca la Subaru cautam si nu gasim Idemitsu, la Mazda cam multi se plang de el ca devine zgomotos motorul, ca isi schimba vascozitatea mult intre revizii, etc.
AMSOIL (signature series 0w-20) indeplineste cerintele normelor de mai sus iar diferentele care m-au facut sa il aleg sunt:
- HTHS este 2.7 fata de 2.6 la uleiul Mazda
- La temperaturi inalte are 2-3 grade rezistenta in plus
- La rece ramane fluid pana la -53 grade C fata de -41 sau -44 in functie de sursa informatiei (nu ca o sa vedem asa ceva, dar asta imi spune cat de sensibil la frig este uleiul)
- NOACK volatility 12,6 - 13,8 la Mazda Supra-X in functie de ce laborator a facut testul si 10 la AMSOIL in fisa
- TBN am gasit 6,8 - 8,2 la Mazda dupa diverse laboratoare din SUA si Europa si 12,6 la AMSOIL pe hartie

Schimbat des, cum obisnuiesc sa fac la toate masinile, uleiul de la Mazda probabil ca era ok. Nu temperaturile inalte ma ingrijoreaza intrucat motorul se incalzeste destul de greu, mult mai greu ca la Subaru sau la Audi. Dar asta inseamna ca este predispus la degradare din cauza condensului si a benzinei, intrucat la drumuri scurte prin oras nu prea are timp sa se incalzeasca si sa se evapore ce nu trebuie sa fie in el. Combinat cu un TBN extrem de mic, rezulta ca nu are viata lunga, deci si protectia se duce rapid.

La filtru e alta treaba. Similar cu Subaru, de la acelasi producator, se gaseste pe toate drumurile, asa ca filtru original o sa fie mereu.


Filtrul de aer era mult prea curat ca sa il schimb. Se vede ca aerul e altul la Constanta.  :'(



La ultima revizie unde se pare ca a schimbat si placutele de frana, a apelat la alt atelier, nu la reprezentanta si vad ca a mers pe filtre MANN peste tot. E bine, dar totusi o sa raman la filtrul de ulei original, intrucat nu stiu in ce fel diferentele de constructie pot afecta functionarea. La filtrul aftermarket se vede ca perforatiile sunt mai mari in interior, garnitura patrata fata de garnitura rotunda, si altele.





Toata operatiunea a durat o ora pentru ca masina este joasa :) si la asta schimbul se face traditional prin cadere libera. Noroc ca are o gura de vizitare in scut, suficient de mare cat sa poata fi dat jos si filtrul fara probleme. Trebuie sa imi iau niste rampe sa o pot urca putin mai sus.
Revin cu impresii despre ulei la primavara.

In alta ordine de idei, pe dedesubt totul uscat si fara rugina pe baie sau pe alte componente. Cat am putut sa vad prin gura de umplere cu ulei, motorul este impecabil la interior, nici o tenta de galbui pe metalul expus, deci se vede ca a avut parte de schimburi dese.
« Last Edit: December 12, 2024, 20:33:28 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #18 on: December 12, 2024, 16:40:31 PM »
Nu vreau sa te influentez.
Nu mi-as bate capul cu filtrul de ulei, e totusi un aspirat nepretentios. Mann, din experientele mele pe masinile daily, e cel mai bun. Mahle si altele aveau supapa unisens de retinere slaba, si mi se lasa cu bataie de compensatori hidraulici de joc supape la porniri.
Dar pune OEM daca zici ca-s pe toate drumurile.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #19 on: December 12, 2024, 17:06:50 PM »
75lei filtrul original. Pentru 20-30 lei economie nu are sens sa pun aftermarket.