Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
Subaru club Romania

Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #20 on: December 12, 2024, 17:08:08 PM »
Nu-mi dau seama, Amsoil-ul ala e cel 0w20? Daca da, si daca n-am cautat gresit, vad ca respecta API SN (RC).
Avand motor cu injectie directa nu ti-ar trebui un ulei SP (cu sludge protection)?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #21 on: December 12, 2024, 20:04:02 PM »
Este 0w-20, da. Si API SN, da. Am scris, la fel ca originalul. Este aspirat, deci mai putini vapori trasi de admisie prin PCV, teoretic. Sunt sigur ca Muttley poate sa spuna mai bine daca e asa sau nu.

https://www.misteroil.eu/en-eu/shop/product/1053/mazda-original-oil-supra-x

Am iesit la o tura mica prin oras. Se simte mai rafinat. In materie de zgomot, foarte foarte putin. Adica, e normal la orice ulei proaspat. Dar intre 2 si 3.000rpm si mai sus produce mai putine vibratii si pare ca vrea sa se tureze mai usor. Vorbesc la nivel de finete, nu ca ar vibra motorul :)
Oricum, era de asteptat sa se simta mai bine, fiind ulei proaspat. Cel vechi mirosea puternic a benzina. Dar rau, ca a inceput si cainele sa stranute de la 5m distanta.

PS: Oricum ma astept sa vad ceva probleme candva de la injectia directa. Sper cat mai tarziu. Desi muttli zice la la aspirat nu trebuie sa imi fac griji. Hyundai-ul l-am avut de nou, am facut prima revizie parca la 5k km si apoi toate pe la 8-10.000 maxim si doar la reprezentanta cu uleiul cerut de producator.... si la 60.000km tot am schimbat un injector si mi-au curatat supapele din cauza depunerilor. Si a mers si ala doar cu benzina de 100, si cand ieseam din oras vedea talpa bine.

Asta e cu injectia directa. Castigi la pompa si pierzi mai tarziu. In cazul meu mai aveam garantie 1 an (din cei 5), cate 2 revizii pe an mult sub intervalul dat de producator si nu am platit nimic la Hyundai.
« Last Edit: December 12, 2024, 20:45:17 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #22 on: December 12, 2024, 21:25:16 PM »
Sper ca nu ma intrebi de uleiuri, ca acolo-s zero.

Este aspirat, deci mai putini vapori trasi de admisie prin PCV, teoretic. Sunt sigur ca Muttley poate sa spuna mai bine daca e asa sau nu.

Eu pot doar sa spun doar ce am constatat la Ignis.
Dupa 5 mii km, catch canul arata asa, raport de comprimare relativ ridicat pentru 2004, de 11:1.



Desi muttli zice la la aspirat nu trebuie sa imi fac griji.

Eu zic doar ce am aflat in scurta-mi documentare, ca altfel habar n-am! Sunt la prima mea masina ever cu ID.
La un utilizator normal, e vorba de 100-150mii mile pentru a cere o curatare a porturilor de admisie. Parcursul asta creste spectaculos daca se schimba des uleiul, la urma urmei fiind o problema de ce bagi in admisie. Daca sunt vapori scarbosi, ai depuneri. Daca schimbi uleiul ca obsedatul, si pare-se a se aplica si aici, stai mult mai bine.
Iar daca nu vrei sa cureti niciodata, instalezi catch canuri, dar nu prea merita.

Insa principalul detaliu cu care am ramas e ca daca ai galeria de admisie in fata, in cateva ore ai facut porturile luna. Trebuie doar scoasa, o punga de soricei din plastic, o bormasina, o cheie sa invarti motorul de cateva ori si 1-2 beri.
Daca ai admisia in spate, cum e cazul la mine, motorul afara. Abia astept  :-\

In cazu' masinii din topicul asta, bere sa fie.





Edit:

Asta e cu injectia directa. Castigi la pompa si pierzi mai tarziu.

Nu chiar. Consumul mult redus e doar unul dintre avantaje. Mai ai precizia maxima a injectiei, care te ajuta cu knock-controlul. Astfel, poti creste raportul de comprimare spectaculos, la valori inimaginabile cu port injection. Si abia de acolo ai consum mic si performanta crescuta.

Pe langa depuneri, eu personal sunt speriat de pompa si injectoare, lucreaza alea la milioane de bari. Pe de alta parte, asa face si dieselul, deci nush csz...
« Last Edit: December 12, 2024, 21:29:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #23 on: December 20, 2024, 23:17:54 PM »
Ca tot scria muttley la el pe topic, pentru swift, masinile astea sunt facute la indigo pana intr-un anumit punct.

Ma regasesc in mai toate nemultumirle lui.

- La interior si mie imi lipsesc manerele din plafon. Am doar unul la pasager
- Volanul l-as fi vrut 1-2cm mai aproape
- Sunet de cutie/diff in treptele 1 si 2, dar mai ales in 1. Insa este incredibil raportul. Eu pot sa plec si cu a 2-a de pe loc. Treapta 1 e cam ca la Duster, pentru cei care au condus
- Umezeala la interior dimineata. Dar grav, cu picaturi pe parbriz. Dupa ce am eliminat mai multi posibili inculpati (parbriz, calorifer, filtru polen, uscatorul de la AC), am socotit ca probabil a varsat apa doamna de la care am luat masina in ziua cand am luat-o, sub scaunul pasagerului, unde era umeda mocheta. Am scos doua plastice, ridicat mocheta, uscat, bagat generatorul de ozon pentru a ucide orice dinainte sa apara. Din fericire, nici cap de surub ruginit.  Deci muttley, ia la verificat mocheta peste tot.

In rest, ajunsa la temperatura normala, cutia si motorul sunt super misto. VVT-ul ii da acel ceva pentru turele inalte si pare ca nu ramane fara aer niciodata si vrea mereu sa se tureze si sa traga si mai tare.
Timoneria e interesanta si inteleg de ce o lauda toti. Doar trebuie sa te adaptezi cursei putin ciudate, probabil gandita pentru volan pe dreapta. Treapta 2 e in jos si nu se simte ok daca tragi spre tine si jos, a 3-a e direct in fata, a 4-a in jos si usor dreapta si a 5-a zici ca e a 3-a ca pozitie.
« Last Edit: December 20, 2024, 23:24:53 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #24 on: December 20, 2024, 23:35:39 PM »
Sau, cu alte cuvinte, masina perfecta nu exista. Sau ma rog, exista, dar e cu ringland failure, consuma cat o cireada si trezeste toata regiunea.
*masina daily perfecta nu exista.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #25 on: December 20, 2024, 23:46:21 PM »
Impreza era aproape de perfectiune dar nu pot cu CVT-ul mai departe de granitele orasului. Imi pare rau acum ca nu am luat-o pe aia RS a lui Razvan. M-am bucurat cel mai mult de Imprezele aspirate, dar le mai trebuia ceva peste cei 125 de cai SOHC ca sa le tin mult si bine, mai ales in ture inalte. 2.5 ala de 156 era fix ce ii trebuia si nu era diferenta mare  la consum. Dar am zis ca vreau iar cai sa fie si de dat la altii...

Din generatiile noi, doar BRZ mi-as lua. Sa se termine cu noroiul si gropile de la intrarile in cartier si mai vedem.
« Last Edit: December 20, 2024, 23:59:57 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5177
Re: Mazda 2 Revolution Top aka Fulgul
« Reply #26 on: December 21, 2024, 00:20:28 AM »
M-am uitat mult la BRZ si am si cautat o vreme, versiunea anterioara, de 2l, ca eu am o problema mare de principiu cu impozitarea.
Dar de fiecare data m-a dezumflat aspectul. Lunga, ascutita, joasa, coupe... Daca te uiti cu ochii stransi la una, o confunzi cu Corvette de 7 litri, dar ea abia are 200 cai lesinati. Prea ostentativa, n-am putut.
Mie unuia mi-ar placea un break urat, care vizual nu spune nimic dar are 400 cai. Aia e...  :-[
WRX SW 2002