Sper ca nu ma intrebi de uleiuri, ca acolo-s zero.
Este aspirat, deci mai putini vapori trasi de admisie prin PCV, teoretic. Sunt sigur ca Muttley poate sa spuna mai bine daca e asa sau nu.
Eu pot doar sa spun doar ce am constatat la Ignis.
Dupa 5 mii km, catch canul arata asa, raport de comprimare relativ ridicat pentru 2004, de 11:1.
Desi muttli zice la la aspirat nu trebuie sa imi fac griji.
Eu zic doar ce am aflat in scurta-mi documentare, ca altfel habar n-am! Sunt la prima mea masina ever cu ID.
La un utilizator normal, e vorba de 100-150mii mile pentru a cere o curatare a porturilor de admisie. Parcursul asta creste spectaculos daca se schimba des uleiul, la urma urmei fiind o problema de ce bagi in admisie. Daca sunt vapori scarbosi, ai depuneri. Daca schimbi uleiul ca obsedatul, si pare-se a se aplica si aici, stai mult mai bine.
Iar daca nu vrei sa cureti niciodata, instalezi catch canuri, dar nu prea merita.
Insa principalul detaliu cu care am ramas e ca daca ai galeria de admisie in fata, in cateva ore ai facut porturile luna. Trebuie doar scoasa, o punga de soricei din plastic, o bormasina, o cheie sa invarti motorul de cateva ori si 1-2 beri.
Daca ai admisia in spate, cum e cazul la mine, motorul afara. Abia astept
In cazu' masinii din topicul asta, bere sa fie.
Edit:
Asta e cu injectia directa. Castigi la pompa si pierzi mai tarziu.
Nu chiar. Consumul mult redus e doar unul dintre avantaje. Mai ai precizia maxima a injectiei, care te ajuta cu knock-controlul. Astfel, poti creste raportul de comprimare spectaculos, la valori inimaginabile cu port injection. Si abia de acolo ai consum mic si performanta crescuta.
Pe langa depuneri, eu personal sunt speriat de pompa si injectoare, lucreaza alea la milioane de bari. Pe de alta parte, asa face si dieselul, deci nush csz...