Salutare.
Avem în familie o Impreza 1.5R, model 2008. Mașina a fost dusă la revizii numai la reprezentanță. Din păcate, experiențele n-au fost cele mai bune. Ca atare, nu prea mai am încredere în ei.
Ar trebui să schimb distribuția și, din câte am aflat căutând pe net, e un prilej bun de a schimba și bujiile (datorită accesului greoi sau, cel puțin, asta am înțeles eu). Numai că, pur și simplu, n-am încredere că mi le schimbă și, pe de altă parte, am lucruri mai importante de făcut decât să mă joc de-a detectivu'.
Așa că o să apelez la un prieten, care are service. Acolo știu că n-o să fie astfel de probleme (până la proba contrarie, evident
).
Așadar, spuneți-mi, vă rog (dacă știți), care este lista completă a consumabilelor care trebuiesc schimbate la revizia de 90.000 km. De asemenea, ce uleiuri îmi recomandați (motor + transmisie) și ce bujii?
Distribuția o să o schimb tot la prietenul meu, în timp ce, pentru altă problemă, o să fiu nevoit să apelez la reprezentanță.
De ceva timp, „cârâie” când selectezi treapta a treia. Șeful de service Subaru mi-a spus că e un sincron și că n-ar trebui să fie o problemă majoră (cică 180 RON pentru sincronul în sine + manoperă - care va fi mare, că deh). OK, am zis, doar că mi-a lăsat de înțeles că, fiind vorba de desfacerea cutiei, o să se mai „găsească” ceva stricat/de schimbat...
Jenibil, dar cam asta-i realitatea. Și nici nu mă miră, din moment ce, pentru un singur parasolar, mi-au cerut aproape 600 RON...
Văzând sau, mai bine-zis, auzind toate acestea, am preferat să merg așa, mai ales că acea „cârâială” nu se manifestă tot timpul. În oraș nu face, probabil pentru că nici nu apucă să se încălzească uleiul din cutie (da, merg pe distanțe foarte scurte). La drum lung, în schimb, suferă din greu. Și, apropo, mi-e și silă să mai întreb dacă au schimbat uleiul din cutie la 60.000 km (am văzut pe forumul ăsta că ar trebui schimbat). Mie de zis ceva în sensul ăsta nu mi-au zis... Și mă găndesc că fenomenul se manifestă mai puternic când ulei e mai cald pentru că nici nu e destul ulei în cutie și diluat fiind nu-și face treaba ca lumea...
În fine, știu că presupun multe și că nici nu mă pricep. Dar asta-i situația în care mă aflu, pur și simplu. Vreau să dau banii pe un service făcut ca lumea și n-am la cine.
Rezumând, aș avea nevoie de:
1. lista completă a consumabilelor care trebuiesc schimbate la revizia de 90.000 km. De asemenea, ce uleiuri îmi recomandați (motor + transmisie) și ce bujii?
2. un sfat cum să procedez cu reparația cutiei.
Vă mulțumesc pentru eventualele răspunsuri!