Daca-ntradevar va este draga masina de nu e voie, un prim pas ar putea fi lecturarea atenta a manualului utilizatorului. Ma astept sa aiba in jurul a 1000 pagini pentru modelul asta.
Acolo, la capitolul intretinere periodica, ar trebui sa fie informatii complete despre intervalele de schimb.
Cateva exemple:
- lichidul de frana, ignorat de majoritatea, se inlocuieste la 2-3 ani, fiind mare amator de umezeala.
- filtre de aer motor, habitaclu, se verifica si inlocuiesc relativ des, functie de cantitatea de praf din atmosfera, care in tara asta e insemnata.
- ulei cutie si/sau ulei diferentiale. Dat fiind specificul si riscurile asociate modelului, se schimba mult mai des decat prevede manualul.
- antigelul motor. Cel de prim montaj (fabrica) se prea poate sa mearga lasat mai mult, trebuie vazut ce precizeaza manualul. Insa odata inlocuit, frecventa de inlocuire devine fixa si durata scade, la cativa ani.
- bujii motor.
Si dupa cum vi s-a indicat, pentru uleiul de motor si filtru ulei motor, puteti linistita injumatati intervalul de schimb recomandat.
Daca nu exista un istoric clar si sigur al interventiilor anterioare, se va presupune ca operatiile de intretinere nu s-au facut si se vor face de urgenta.
Personal, din nou, in ideea ca relatia cu masina e una speciala, as recomanda grav de tot un tratament anticoroziv. Reprezentanta Subaru din Brasov ofera serviciul asta.
Si da, reprezentantele Subaru sunt cea mai buna varianta de departe. Exista la Brasov, Bucuresti, Cluj, si am impresia ca si la Sibiu.
Iar la inspectie se for verifica articulatii, frane, anvelope (vechimea lor e la randu-i importanta) si alte componente mecanice care pot cere inlocuire.