i20 N 2023 sau 4
Subaru club Romania

i20 N 2023 sau 4

andea79

  • *
  • 4067
i20 N 2023 sau 4
« on: March 26, 2025, 21:33:26 PM »
nou maretz thread cu Hyundai i20 N (nu ca as fi mare fan threaduri cu alte masini pe forumul subaru dar avand in vedere ca subaru-urile cam dispar incet incet .. asta e)



jucarie luata cu scopul de a inlocui pejos 107 in oras si un pic de fun adiacent, fabricata in 2023 candva, prima inmatriculare in 03.2024 in jermania si ajunsa la mine in 03.2025 cu 4900km

prima impresie: e distractiva , nu la nivelul subaru  - mai degraba in alt fel dar e distractiva, mai vedem dupa ce dispare "hype-ul" de masina noua (la mine :) )

chestii care imi plac:

- faptul ca ai un singur buton (N-ul) sa dezactivezi la apasare scurta toate prostiile aferente masinilor noi (start stop, lane assist, chestia de franeaza singura si restul 7 sisteme din 3 litere cu camere si senzori care se baga peste sofer) - BIG LIKE

- tot pe butonul ala N mai ai de fapt 2 setari custom N1 si custom N2 , deci in total un soi de 3 harti N :) si la fiecare dintre ele poti preseta/salva chestiile activate/dezactivate cum ziceam mai sus + regim motor (vreo 3 feluri) + feeling directie (vreo 3 feluri) + sunet motor (vreo 3 feluri) + setari ESP (vreo 3 feluri)

- are tot felul de prostioare din astea distractive de copii: pops&bangs , rev match , launch ctrl, evacuare cu clapeta  - momentan sunt fun

- feelingul mi se pare ok, sta pe drum, iti da incredere & feedback

chestii mai meeh :

- motorului parca ii lipseste un pic de power/raspuns/something , nu ca ma asteptam sa fie extra mega super racheta (are 204 cai la 1200kg) dar sincer prima impresie este ca ceva lipseste/ar mai merge in zona aia :)

- as zice de frane ca sunt slabe (m-au speriat de 2 ori pe franari de la 120+) dar cred ca de fapt sunt all season-urile cu care a venit, le schimb zilele astea si mai vedem dupa.... daca nu ... RC5+ sau ceva de genul

- muulte butoane, dar macar sunt butoane fizice nu doar ceva tableta infipta acolo

- raza de bracaj muuult mai mare ca la pejos 107 :)


deci per ansamblu e faina, nu se va canibaliza clar cu subaru  -  ceea ce nu e rau, mai revin dupa mai multi km







dan_b

  • 1410
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #1 on: March 26, 2025, 22:12:28 PM »
Superb! Distractie placuta!
As vrea si eu un buton N...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 246
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #2 on: March 27, 2025, 00:39:45 AM »
Multi kilometri cu N-ul in orice pozitie vei vrea tu!

Interesanta masina, nu pare a mai fi o clasica prezenta coreana  ...
Deja astept parerile dupa ce vei face cunostinta cu ea mai bine.
« Last Edit: March 27, 2025, 00:40:16 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5283
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #3 on: March 27, 2025, 08:01:29 AM »
Si totusi, cum se compara (desi nu se compara, dar se compara) cele 800kg ale pejosului cu 1200kg ale asteia?
Schimbari de banda din scurt, demaraj de pe loc (se poate face abstractie de cuplul motor).

Motorul o fi cum zic toti online, sunet fad, rev hang, or daca are rev hang probabil are si raspuns lenes. Poate-i cum am vazut la a mea, acceleratie prea liniara. Dar a nimerit bine pentru rezolvare.

Cutia e lunga in draci?
Vesca daca schimbi anvelopele all season cu ceva UHP sau chiar SS, risti sa se duca naibii confortul, retin ca-s joase rau astea, 215/40 parca. Un inch in minus la jante ar putea fi o idee.
Si da, cel putin la mine sunt jalnice la franare all season.

Sa te tina si asta cel putin cat pejoul. Daca te-ar putea pasiona, foliere totala si tratament anticoroziv. Nu de alta, dar pentru non-hibride si non-electrice e pur si simplu ultima strigare :(
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4067
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #4 on: March 27, 2025, 09:54:18 AM »
Si totusi, cum se compara (desi nu se compara, dar se compara) cele 800kg ale pejosului cu 1200kg ale asteia?
Schimbari de banda din scurt, demaraj de pe loc (se poate face abstractie de cuplul motor).
momentan cel putin pejosul se simte clar mai rapid in oras :)) din cauza ca la i20N  ambreiajul e super usor de apasat (muult mai usor ca la pejos nu mai zic de subaru) si inca merg cumva cu grija/mila de el si cu pejosul clar nu ai nici o treaba de nimic doar ii dai sa sune ca prostul :) plus raza de bracaj ... anyway ma antrenez :)

"Motorul o fi cum zic toti online, sunet fad, rev hang, or daca are rev hang probabil are si raspuns lenes. Poate-i cum am vazut la a mea, acceleratie prea liniara. Dar a nimerit bine pentru rezolvare."
pe N chiar se aude tare "motorul" - nu stiu inca cat e doar sunet fake dar cert e ca zgomot este in masina chiar prea mult, rev hang nu am sesizat inca ... dar este timp

"Cutia e lunga in draci?"  - mi se pare similara subaru, la unele intersectii cautam cu mana din reflex SI-Drive sa pun pe Intelligent (reflex pe care nu il am in pejos sau toyota sau altele) - deci undeva / cumva ma bagat in mood-ul de subaru

"Vesca daca schimbi anvelopele all season cu ceva UHP sau chiar SS, risti sa se duca naibii confortul, retin ca-s joase rau astea, 215/40 parca. Un inch in minus la jante ar putea fi o idee.
Si da, cel putin la mine sunt jalnice la franare all season."

da, 215/40/R18  - o dimensiune spectaculoasa in sensul ca nu prea gasesti anvelope, am comandat ceva Michelin PS5 nici prea prea nici foarte foarte ... vedem dupa ce le pun dar comfortul nu este neaparat o probl , imi place sa ma scuture :))


"Sa te tina si asta cel putin cat pejoul. Daca te-ar putea pasiona, foliere totala si tratament anticoroziv. Nu de alta, dar pentru non-hibride si non-electrice e pur si simplu ultima strigare :( "

da, chiar ma gandeam la astea, cel putin chestia anticoroziva acum pana e curata ... sa vad ce gasesc
« Last Edit: March 27, 2025, 09:55:05 AM by andea79 »

Muttley

  • 5283
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #5 on: March 27, 2025, 10:29:49 AM »
Folia e asa si-asa, adica se poate inlocui cu indreptare si vopsire in caz de nevoie. Cert e ca-i o avere o foliere completa.
Cu rugina e mult mai delicat.

Ori apelezi la cineva care face, in Brasov de exemplu e AK, sigur ai si in Cluj. Dar trebuie sa le pese. Sa demonteze ce e de scos, sa nu le scape nimic, si discutam de cavitati multe, zona de sub bara fata, e munca multa de demontat si remontat si tre' si interes.
Ori te descurci.
Nu recomand (abia peste cativa ani as putea sa emit pareri), doar zic ce urmeaza sa folosesc eu daca te ajuta.

Stanga e de suprafete, dreapta e de cavitati. Ambele pe baza de lanolina (grasime). Adica nu se intaresc si crapa. Cel putin asa ar trebui.

WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4067
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #6 on: March 27, 2025, 12:21:52 PM »
mda..deci nu stiu / mai studiez...cel mai probabil voi cauta pe cineva care face si ma suporta ca ajutor de bagator de seama in timpul procesului :)

Muttley

  • 5283
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #7 on: March 27, 2025, 12:57:21 PM »
Cel mai bine de departe in cazul tau  ^-^
Recomand iulie, canicula ajuta sa se insinueze zeama aia intre toate tablele suprapuse.

Daca ai chef, uite aici film artistic: https://youtu.be/EbIvELAXWmc?si=mfh_Qr2HFJ-RpsCu
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14136
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #8 on: March 27, 2025, 14:06:57 PM »
Sunt curios cum face boost asta. La 1.0  mi se parea ca trage de la 2000 pana la 6500 fara sa oboseasca. Asta mi s-a parut cel mai spectaculos la capitolul tehnica, la i20.


andea79

  • *
  • 4067
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #9 on: March 27, 2025, 14:27:00 PM »
pai ... de mers sus in ture merge cum merge :) dar pana in 2500-3000 eu simt un soi de lag, adica prinde viata de la 2500-3000 cum ziceam dar sub e cam ... meeh :)

andea79

  • *
  • 4067
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #10 on: March 30, 2025, 21:06:32 PM »
am pus vineri PS5uri, se simte muult mai bine masina pe accelerare, viraje & frana

mi-am dat seama ca trebuie sa apas pedala de acc la fund 100% ca sa fie mai vioaie (ce chestie :) ) - eu aveam cumva o deformare de la subaru unde de la 85% in sus e same shit deci nu ma chinuiam cu ea 100%

tot legat de frane, dupa 15 min de tziganeala prin padure am inceput sa simt fade puternic ... deci caut placute

am descoperit directia , aia care ma enerveaza la parcari/manevre pe motiv de raza bracaj mare, la distractie este surprinzator de sharp - again in contradictie oarecum cu subaru asta chiar merge unde vrei :))

Muttley

  • 5283
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #11 on: March 30, 2025, 21:32:25 PM »
Sunt unele zone in care masinile au evoluat dubios de mult in ultimii ani, si nu multi.
Partea ciudata e ca parte din ele sunt chestii de mecanica, ce au fost la indemana intotdeauna.

Distractie placuta, am o banuiala ca e mai misto decat lasi tu sa para  ::)
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4067
Re: i20 N 2023 sau 4
« Reply #12 on: March 30, 2025, 23:25:21 PM »
ba e fun, nu am zis ca nu e fun ... e un fun mai relaxat cumva ca subaru te mai sperie sometimes dar asta e... fun si relaxat same time :)