Impresii Forester 2.0 XS
Subaru club Romania

Impresii Forester 2.0 XS

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Impresii Forester 2.0 XS
« on: May 31, 2010, 10:29:39 AM »
In acest weekend am avut ocazia de a testa noul Forester pe benzina in cadrul evenimentului organizat de SMT. In incinta drive-in cinema, organizatorii au amenajat un traseu special, suprafata fiind acoperita de pietris si pe alocuri noroi.

Prima observatie la adresa Foresterului a fost ca este o masina inalta, noroiul de pe praguri dandu-mi batai de cap, dar m-am linistit imediat ce m-am instalat in scaunele confortabile ce ofera in acelasi timp un suport lateral suficient.

Pentru ca vorbim de un traseu de macadam am cuplat reductorul. Ca toate modelele Subaru, ambreiajul tine jos si cursa este scurta. La fel este si cursa schimbatorului de viteze, care parea totusi sa agate putin. Initial am crezut ca nu a intrat in viteza, abia coborat din modelul echipat cu motorul pe motorina cu o cursa a schimbatorului destul de lunga. In ciuda asteptarilor mele (benzinar lenes, o sa fie mai slab ca dieselul), Foresterul s-a comportat neasteptat de bine, depasind chiar dieselul (si nu am fost singurul care a afirmat asta). Secretul consta in cuplarea reductorului. Cuplul la roata creste, turatia varia undeva intre 2500 si 3000 pe traseul acela (fata de 1800-2200 la diesel).

Mi-a placut mult ca desi este o masina inalta si te astepti sa fie grea, masina pare usoara si raspunde prompt tuturor comenzilor. In timpul testului nu am avut voie sa decuplam ESP-ul dar pentru un sofer neexperimentat nici nu a fost nevoie. Sistemul te lasa sa derapezi putin si atunci cand simte ca esti pe punctul de a te intoarce sau bruschezi volanul imediat actioneaza redresand masina. Mi-a placut insa ca nu a fost insistent ca la alte masini. A intrat o singura data si prompt, apoi m-a lasat sa imi vad de drum.

Singurul minus pe care l-am gasit in acest foarte foarte scurt test a fost la directie. Rotile transmit foarte bine volanului toate denivelarile, vibratiile, insa directia este prea moale, prea civilizata, desi in acelasi timp destul de precisa. Raspunsul insotitorului a fost "asa este setat sistemul de servodirectie". Probabil pentru a face masina mai usor de condus in oras. Pacat, Subaru! Nu as fi avut nimic de reprosat daca s-ar fi folosit o directie mai dura. :(

Drumuri bune va doresc!

Răspuns: Impresii Forester 2.0 XS
« Reply #1 on: June 01, 2010, 07:53:34 AM »
directia e moale la forester - foarte/exagerat de asistata..ca la masinute din parcurile de distractii...da te inveti si cu "raul" asta :P

cutia de viteze agata putin in primii 3-5000km apoi sentimentul dispare...(era masina noua?!)
once subaru ,  always subaru

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Impresii Forester 2.0 XS
« Reply #2 on: June 01, 2010, 08:54:41 AM »
Nu m-a deranjat tare cutia. Oricum masina avea pana in 20.000km si era de teste. Am apreciat insa cursa foarte scurta. Vorbesc de benzinar. La diesel chiar a fost ok cutia (nu mi s-a parut ca agata) si cursa schimbatorului (care era mai lunga) e ceva normal. Asa e la toate dieselurile.

Răspuns: Impresii Forester 2.0 XS
« Reply #3 on: July 01, 2010, 16:50:26 PM »
Directia este lafel si la legacy...vorba lui mihutz. Parca ai volan ieftin de pc si te joci nfs :D
de ambreaj e vorba si de la sofer la sofer, socrul meu este sofer profesionist si lucreaza in domeniu de 40ani si merge de nu se aude motorul(zici ca nu a pornit masina) in schimb eu merg mai agresiv cu patinarea ambreajului. Viata mai lunga pentru motor cred ca o sa am eu cu stilul meu pentru ca la diesel tre sa o calci sa <arda> dar o sa aibe viata scurta ambreajul (pana acum nu l-am schimbat) si invers. Prefer sa protejez motorul sa nu imi scoata la 50.000km numai fum negru decat sa am grija de ambreaj.
Fiecare sofer cu stilul lui