M-a sunat un prieten ieri suparat foc ca i s-a spart un furtunas de frana chiar pe standul de la ITP si daca la inceput era ofticat ca isi pusese furtunase metalice de la Racing Nick, in final a ajuns sa isi dea seama ca daca nu le avea se putea termina urat. De la asta a ajuns sa se duca la Nicu Curse pentru a cauta set nou. Cel vechi avea deja 7 ani.
Detaliat: In drum spre ITP a simtit ca parca nu are frane cum stia el, dar a dat vina pe conditiile meteo (putina ploaie). Pe stand ii dadea 60% franare pe o parte pe fata si restul erau foarte bine. Au zis domnii ca ceva nu e ok, sa repete testul si poc, a pocnit furtunasul la roata care dadea 60%.
Si cum este asta un lucru bun? Pai se pare ca problemele incepusera dinainte de stand. I s-a explicat ca in cazul unui furtun normal se sfasie conducta si pierzi imediat toata capacitatea de a mai frana masina (Serban "celalalt" a patit asta cu un furtun pe spate). La cele metalice, captusala si invelisul acela de plastic (anticoroziv) au facut sa mai tina lichidul in sistem pentru cateva opriri in siguranta.
Morala: Avem in club masini din ce in ce mai vechi, trecute de 10 ani. Daca nu stiati, este trecut in carte ca furtunurile originale sa fie schimbate la maxim 10 ani. Pana acum majoritatea mergeau pe schimbat placute cu discuri si eventual culise. Unii (multi datorita insistentelor lui Wrangler) deja incep sa inteleaga si necesitatea kiturilor de reconditionare etrier, dar inca vad putini cei care se preocupa si de furtunasele de frana. Cred ca nu mai trebuie omise la masinile vechi.
Morala2: Desi blamate furtunasele cu insertie metalica pentru ca nu vezi starea cauciucului, de fapt ofera un plus de siguranta pentru cand ai cu adevarat nevoie. La urma urmei, ce anume poti vedea la un furtunas de frana normal, ca oricum are striatii pe el si daca e sa fie crapatura mare, pai ca sa o vezi trebuie sa fie deja prea tarziu. Deci eu sunt PRO furtunase metalice.