(aproape) Totul despre frane...
Subaru club Romania

(aproape) Totul despre frane...

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #260 on: May 12, 2022, 11:36:51 AM »
Nu erau blocate alea de jos. Am scos jegul ala de cauciuc. Nu zdrangane nu nimic .

Am curatat butucul , discul pe interior si exterior, roata la butuc si in zona de contact .

Culisele culiseaza  ok , totul a fost curatat obsesiv .

Urmeaza sa verific echilibrarea rotilor, ca sa o exclud, dar nu vibreaza la nicio viteza (fara frana) ...

Oricum se pare ca discurile sunt la finalul vietii, sigur au buza mai mare de 1 mm pe fiecare fata, deci peste 2 mm in total pe minus, ceea ce le face sa fie in zona de "replace".

Voi ce recomandati , sa ma chinui in continuare cu astea sa imi iau discuri sau sa trec pe 4 pot ?
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #261 on: May 12, 2022, 13:25:40 PM »
Pui discuri noi și moi și cauți cele mai agresive plăcuțe de strada sau chiar street+ cum sunt cele care țin și la un track day ocazional. In teorie o sa ai mai puține șanse de ovalizare dar însă schimbi discurile odată cu plăcuțele.

Am avut 4 pot pe wrx și băteau frânele dar la momentul respectiv costurile de înlocuire discuri și plăcuțe nu erau cu mult sub cele de STi. Așa că am luat 4pot brembo de STi cu discuri DBA și plăcuțe stoptech street+.
 Primul set de plăcuțe aduse din SUA a fost super ok, desi s-au terminat in 8.000km.
Al doilea set a fost ATE si după câteva mii au început să bată discurile. Apoi am vândut mașina, a mai incercat Mihai Stan un alt set de plăcuțe și apoi a schimbat direct discuri și plăcuțe că tot băteau cele vechi.

Deci, nu ești lipsit de probleme nici cu 4 pot iar prețul discurilor și al plăcuțelor este acum astronomic, dacă reușești să treci peste prețul de 4pot noi. Scapi de culise dar tot poți ovaliza discurile.

PS: verifica și aerisirea. Să nu ai ceva aer și să cupleze prost pistonasele.

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #262 on: May 12, 2022, 14:04:45 PM »
pe sistemu scap de dracu dau de tasu ...

ma duc la biserica bag niște acatiste, aleg niste discuri de pe piață, le urc sus cu placute noi , si ma rog sa nu  bubuie iar in cateva mii de km. Nu cred ca am cum sa aleg in mod real discuri mai moi sau mai tari atâta timp cât pe cutie poate scrie brembo sau ate iar inauntru e ceva contrafacut ... acum cateva luni au gasit un container cu piese de franare contrafacute in portul constanța...

pt o masina de stradă mi se pare exagerat de putin 8000 km  sa tina placutele. adica e posibil sa fac 8000 in cateva luni ... depinde câte deplasari am ...

pana la urma discurile astea erau aproape noi cand am luat masina și uite că au rezistat vreo 70.000 la mine, ceea ce e o realizare în sine. Păcat că din varii motive nu a frânat corect decât o mică parte din acești km si am schimbat 2 randuri de placute (uzate 50-60% fiecare)...

dar am prins in iarna 2-3 deplasări pe DN1A, care cred că le-a dat lovitura finală  :-[
« Last Edit: May 12, 2022, 14:06:21 PM by torvalds »
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #263 on: May 23, 2022, 21:02:29 PM »
Revin si arat, schimbat discuri si placute. Face fix la fel.

Verificat rotile pe fata , indreptat una, echilibrate din nou , putin plumb, cauciucurile nu sunt deformate. Face fix la fel.

Urmeaza bratele fata, care au o bucsa, aia din fata, care nu a fost schimbata niciodata.

Deci face la franare, vibreaza volanu si masina , nu vibreaza pedala, de la 80-100 kmh in sus . Ceva se intampla cand se "incarca" fata

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #264 on: May 23, 2022, 22:03:57 PM »
...
PS: verifica și aerisirea. Să nu ai ceva aer și să cupleze prost pistonasele.

Schimba lichidul, fa aerisirea corect.
« Last Edit: May 23, 2022, 22:04:41 PM by MihaiFlorescu »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #265 on: May 23, 2022, 22:06:46 PM »
Revin si arat, schimbat discuri si placute. Face fix la fel.

Verificat rotile pe fata , indreptat una, echilibrate din nou , putin plumb, cauciucurile nu sunt deformate. Face fix la fel.

Urmeaza bratele fata, care au o bucsa, aia din fata, care nu a fost schimbata niciodata.

Deci face la franare, vibreaza volanu si masina , nu vibreaza pedala, de la 80-100 kmh in sus . Ceva se intampla cand se "incarca" fata

Problema comuna la bmw e39 si e38 cu multilink pe fata.
O data ce se uzeaza bucsele (nu pivotii) de la bratele din fata, incep simptomele descrise de tine.

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #266 on: May 23, 2022, 22:10:50 PM »
Stiu de la e34 unde e la fel, toate cu multilink fac asa , dar aici nus multe brate e unu singur jos, ca la e46...

De lichid chiar mi-e sila sa  umblu, are 1 an  1 an si ceva , cum poate un lichid prost sa dea simptomele astea? 
Trebuie sa fie ceva mult mai grav , ceva e fucked up calumea  vreo bucsa , vreun tampon tre sa fie ceva .

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #267 on: May 23, 2022, 22:20:16 PM »
Daca nici cu bucșele nu o rezolvi, desi cele mari cedează mai des, atunci poți să te îndrepți spre alte zone.

Mereu uit ce model ai. Daca vrei putem continua cu păreri in jurnalul de bord.

Stiu de la e34 unde e la fel, toate cu multilink fac asa , dar aici nus multe brate e unu singur jos, ca la e46...

De lichid chiar mi-e sila sa  umblu, are 1 an  1 an si ceva , cum poate un lichid prost sa dea simptomele astea? 
Trebuie sa fie ceva mult mai grav , ceva e fucked up calumea  vreo bucsa , vreun tampon tre sa fie ceva .



Pai daca ai aer și nu cuplează uniform pistonasele sau nu este făcută în ordinea  corectă aerisirea e posibil sa ai dezechilibru. Parca era drepta față, stânga spate, apoi nu mai știu.. sigur e pe aici pe undeva pusă ordinea.

Altfel mai poate fi suportul acela antirasturnare sau cum ii zice (dog bone), din cutie ceva daca e automata mai ales, cap de planetară,rulmenți diff central, suport cardan etc.  Deși toate acestea ar trebui sa dea semne și în alte situații și mai rar pe frânare la viteza.
« Last Edit: May 23, 2022, 22:21:48 PM by MihaiFlorescu »

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #268 on: May 23, 2022, 22:28:11 PM »
E mai ok aici , sa se gaseasca informatia usor, ca sa nu citeasca lumea jurnale aiurea.

Legacy H6 5EAT.



Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #269 on: May 23, 2022, 23:13:59 PM »
Stiu de la e34 unde e la fel, toate cu multilink fac asa , dar aici nus multe brate e unu singur jos, ca la e46...

De lichid chiar mi-e sila sa  umblu, are 1 an  1 an si ceva , cum poate un lichid prost sa dea simptomele astea? 
Trebuie sa fie ceva mult mai grav , ceva e fucked up calumea  vreo bucsa , vreun tampon tre sa fie ceva .
Culmea ca la e34 nu am avut problema asta, cu toate ca am tot avut brate uzate :)
Numai la e39 si la e38 m-am tot lovit de vibratii la franare din cauza bucselor mari de la brate.
« Last Edit: May 24, 2022, 00:21:38 AM by Ilie »

MyKe

  • 217
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #270 on: May 23, 2022, 23:46:37 PM »
Nu te duce prea departe cu schimbările de piese. Ție nu ți se retrag plăcuțele, încă mai cred că problema e undeva la pistonașe, portetrier, culise (tăblițe?) sau bolțuri.
‘23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #271 on: June 09, 2022, 18:23:04 PM »
Bun, deci am schimbat bratele pe fata . Facea la fel.

Am facut geometria . Nicio schimbare...
Am  verificat tamponu antibalans , avea un mic joc , l am inlocuit cu altu de test. Face fix la fel.


Am permutat rotile de pe fata pe spate. Face fix la fel.

Legat de pistonase care nu s-ar retrage. Piatonasele au 1-2 ani. Le am schimbat camd erau ruginite si intr adevar unu era mai lenes, dar nu facea asa.

Cand am schimbat placutele acum , 2 sapt  pistonasele au intrat usor inapoi, fara a folosi presa , dor parghie cu surubelnita.

Port etrierul este curatat, la fel si mizeriile alea de culise.
Tablele sunt si ele curate . Am
Verificat si cu ele unse cu vaselina si cu ele neunse.

Vibratia este evidenta la peste 80-90 kmh.



Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #272 on: June 09, 2022, 18:52:59 PM »
Pune in semnatura ce masina ai ca mereu uit si caut postarile tale. Legacy H6 automat? Astea mai aveau draci la cardan. ucosmin a tot povestit, dar la el erau pe acceleratie nu pe franare. Si a avut si el tot asa probleme cu franele.

Ori e posedata, ori daca pe frane ai schimbat absolut tot, sa nu fie ceva pe partea de transmisie. O planetara?
« Last Edit: June 09, 2022, 18:54:35 PM by MihaiFlorescu »

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #273 on: June 09, 2022, 21:57:41 PM »
Planetara sau cruci cardanice uzate aduc vibratii in accelerare..problema de Volvo.
Apa sfintita?

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #274 on: June 09, 2022, 22:49:17 PM »
Mda, tre sa ma uit mai atent in zona etrier/ pistonase . Oricum  fiind discuri  si placute noi, orice anomalie ar trebui sa se vada usor ...Something is fishy in philadelphia.

Da ! picatura care va umple paharul va fi cu apa sfintita ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #275 on: June 09, 2022, 22:57:51 PM »
O fi si asta unul din motivele pentru care vad stickerul asta pe masini  ???

https://vanzari-icoane.com/shop/pangar/suvenir-religios/semn-religios-de-protectie-pentru-masina-cruce-aurie/

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #276 on: June 10, 2022, 10:02:36 AM »
Acum nu știu ce e mai interesant ... ca există siteul pentru vanzarea de astfel de articole bisericesti, că tu știi de el, sau că te gândești să iți pui ... cu referire la garniturile de chiuloase. stii cum e aia ”its funny cause its true” :)
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #277 on: June 10, 2022, 19:41:30 PM »
Suficient sa vezi una in trafic si sa iti pui intrebarea..google are un raspuns pentru oricine.
Cumva, drobul meu de sare aka garniturile de chiuloasa nu au inca simptome.
Imi imaginez cum e in papucii tai..iti doresc sa'i dai de cap curand :)

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #278 on: June 10, 2022, 21:34:58 PM »
Poate totuși sunt cauciucurile deformate de la statul pe loc.Au burta pe porțiunea pe care au stat mai mult timp nemișcate.
La viteza se  simte pe frânare și vibrează.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #279 on: June 10, 2022, 22:37:29 PM »
Anvelopele ar trebui sa se simta mereu, nu doar pe franare, mai ales la plecare dimineata pe primii km. Am avut, am patit asa cu gume vechi si ieftine.