(aproape) Totul despre frane...
Subaru club Romania

(aproape) Totul despre frane...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #140 on: January 16, 2015, 11:59:05 AM »
Vezi ca e pe ebay uk unul foarte cunoscut... biggred4you. Are si site. Pentru Legacy si WRX are cu pistonase si kit-ul este ieftin.

calipers@biggred.co.uk
« Last Edit: January 16, 2015, 12:01:08 PM by MihaiFlorescu »

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #141 on: January 17, 2015, 20:39:17 PM »
Buna ! sincer nu miam notat cum se numeau , dar erau facute in spania ,,, asa am citit pe cutie , dar ca idee o sal sun pe amicu meu cu servisu sami dea detalii si le postez .

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #142 on: September 04, 2015, 14:02:23 PM »
Salut,
Si-a luat cineva http://www.autobip.ro/disc-frana-de-performanta-brembo-fd125000-ai-1754404.html ? M-ar interesa cum se comporta pe sti.

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #143 on: December 09, 2016, 12:23:54 PM »
Interesant, complet, didactic!

"Repartitia fortelor de franare pe punti iti da rezultate mai bune, nu dimensiunea sistemului de franare!"
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #144 on: January 15, 2017, 16:37:01 PM »
Mi-a luat 6 ani si conditiile speciale pentru a intelege pedala de frana de la Subaru.

Multi (inclusiv eu) s-au plans ca pedala este moale si ca daca vrei sa franeze tare trebuie sa te urci pe ea, ca la masinile xyz apesi putin si te scoate prin parbriz.

Ieri am sarit din outback direct in opel corsa, ca sa o mai dezmortesc la un drum prin oras, sa ii mai circul lichidele.
Am pus frana ca in outback in materie de cursa si presiune.
Primele 3 opriri au fost doar cu ABS-ul si mi-a luat ceva pana am reusit sa fiu suficient de bland cu pedala ca sa nu mai blochez rotile.

Deci Subaru ofera aceasta flexibilitate pentru a conduce relaxat si sigur in toate conditiile, nu doar asfalt curat.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #145 on: March 14, 2018, 14:51:36 PM »
M-a sunat un prieten ieri suparat foc ca i s-a spart un furtunas de frana chiar pe standul de la ITP si daca la inceput era ofticat ca isi pusese furtunase metalice de la Racing Nick, in final a ajuns sa isi dea seama ca daca nu le avea se putea termina urat. De la asta a ajuns sa se duca la Nicu Curse pentru a cauta set nou. Cel vechi avea deja 7 ani.

Detaliat: In drum spre ITP a simtit ca parca nu are frane cum stia el, dar a dat vina pe conditiile meteo (putina ploaie). Pe stand ii dadea 60% franare pe o parte pe fata si restul erau foarte bine. Au zis domnii ca ceva nu e ok, sa repete testul si poc, a pocnit furtunasul la roata care dadea 60%.

Si cum este asta un lucru bun? Pai se pare ca problemele incepusera dinainte de stand. I s-a explicat ca in cazul unui furtun normal se sfasie conducta si pierzi imediat toata capacitatea de a mai frana masina (Serban "celalalt" a patit asta cu un furtun pe spate). La cele metalice, captusala si invelisul acela de plastic (anticoroziv) au facut sa mai tina lichidul in sistem pentru cateva opriri in siguranta.

Morala: Avem in club masini din ce in ce mai vechi, trecute de 10 ani. Daca nu stiati, este trecut in carte ca furtunurile originale sa fie schimbate la maxim 10 ani. Pana acum majoritatea mergeau pe schimbat placute cu discuri si eventual culise. Unii (multi datorita insistentelor lui Wrangler) deja incep sa inteleaga si necesitatea kiturilor de reconditionare etrier, dar inca vad putini cei care se preocupa si de furtunasele de frana. Cred ca nu mai trebuie omise la masinile vechi.

Morala2: Desi blamate furtunasele cu insertie metalica pentru ca nu vezi starea cauciucului, de fapt ofera un plus de siguranta pentru cand ai cu adevarat nevoie. La urma urmei, ce anume poti vedea la un furtunas de frana normal, ca oricum are striatii pe el si daca e sa fie crapatura mare, pai ca sa o vezi trebuie sa fie deja prea tarziu. Deci eu sunt PRO furtunase metalice.
« Last Edit: March 14, 2018, 14:55:46 PM by MihaiFlorescu »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #146 on: March 14, 2018, 16:18:00 PM »
alta problema este ca, majoritatea care monteaza furtune cu insertii metalice, nu se asigura ca sunt montate corect si sa nu atinga in amortizor sau alta piesa, iar in timp se freaca de amortizor, in general, si crapa
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #147 on: March 14, 2018, 17:12:03 PM »
Eu am montat un set de la Goodridge tocmai gandindu'ma ca dupa 9 ani cele originale si'au cam trait viata.
Speram si la o pedala de frana mai ferma, dar la mine sigur exista o problema si'n alta parte, o sa inlocuiesc pompa sa vad daca ea e de vina sau "asa face toate", desi imediat dupa inlocuire lichid sau aerisire pedala e sensibil mai ferma inca de la inceputul cursei

leeloo

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #148 on: March 14, 2018, 19:32:17 PM »

cateva lucruri explicate.
Daca masina are 10 ani le inlocuiesti cu unele normale, la o masina de strada nu are nici un sens, de fapt sunt mai periculoase, mai ales la o masina cu care mai iesi si de pe asfalt.
« Last Edit: March 14, 2018, 19:49:12 PM by leeloo »

Muttley

  • 5133
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #149 on: March 14, 2018, 19:45:31 PM »
de fapt sunt mai periculoase

Corect!!!
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #150 on: March 14, 2018, 20:15:51 PM »
Tocmai ce dadeam exemplu ca nu sunt

leeloo

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #151 on: March 14, 2018, 21:26:32 PM »
ala a avut noroc ca a fost simpla fisura
Cel mai des se rupe la fitting-ul ala, cum explica tipul si pierzi instant lichidul.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #152 on: March 14, 2018, 21:30:04 PM »
Nu stiu ce zice tipul ala, eu le stiu de la prieteni pățiți in ambele situații si mai rau a fost cu cele stock.

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #153 on: March 14, 2018, 21:46:09 PM »
Cand se rup la fitinguri da, apare pierdere mare de lichid, insa daca e doar un punct, prin constructia celor SS acel punct nu se va mari decat foarte putin, pe cand la cele de cauciuc, daca cedeaza, cedeaza pe suprafata mare imediat

In tara, un set Goodrigde vad ca e 555ron, iar cele 4 furtune pe original sunt 560 ron, deci pretul nu e in favoarea vreunei cariante

leeloo

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #154 on: March 14, 2018, 21:59:56 PM »
pai ce sa se rupa ?
Eu nu am auzit in  ca e vreo mare problema cu furtunele astea stoc, gen pica pe capete si cimitire pline de morti de la cedat frane.
Eu chiar nu stiu pe nimeni sa fipatit asa ceva la o masina normala si intretinuta la minim macar.


« Last Edit: March 14, 2018, 22:00:48 PM by leeloo »

Muttley

  • 5133
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #155 on: March 14, 2018, 22:12:35 PM »
Nici eu. Am pe cealalta masina furtunuri fabricate in 1988. In Romania :D
Dar nu vreau sa arat cu degetul spre furtunurile reising, fiecare cum crede si cum se excita.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #156 on: March 15, 2018, 09:43:56 AM »
Important este ca se schimba, de oricare ar fi ele.

leeloo

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #157 on: March 15, 2018, 09:47:18 AM »
corect, am avut masini vechi si trebuie schimbate tot ce e cauciuc/ plastic pe ele, sunt ieftine  si te pot scuti de foarte multe probleme.

puiu

  • 785
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #158 on: May 05, 2018, 12:17:21 PM »
Ca kit de reparatie etrier, recomandati vreun producator anume?
Pentru GC din 97 2.0 transpirat de 115 cai AT.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #159 on: May 05, 2018, 14:20:31 PM »
Subaru, singurul care garantează etanșeitate și potrivire 100%