FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
Subaru club Romania

FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !

NVG8

FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« on: January 09, 2011, 12:48:13 PM »
Toti stim ca aceste filtre permit o mai buna circulatie a aerului de admisie in motor dar in acelasi timp sunt mai permisive cu particulele de praf din atmosfera. Am vazut unele teste din care reiese ca la capitolul filtrare sunt mai putin eficiente decat cele standard.

Care sunt filtrele care ofera performanta si protectie in acelasi timp, daca exista asa ceva...

Care este parerea celor care folosesc si au folosit aceste filtre?
Forester 2.0 x

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #1 on: January 09, 2011, 14:33:22 PM »
Experienta:
- 3 ani si 35.000km filtrul biconic OMP de tip direct mount

Pro:
- sunet
- acceleratie imbunatatita
- raspuns mai bun al acceleratiei
- comportament mai bun al motorului pe timpul verii la temperaturi inalte
- economie din faptul ca nu se schimba la fiecare revizie, ci doar se spala

Contra:
- iarna se incalzeste greu motorul
- se murdareste foarte usor in tara noastra (7-8.000km)
- se uzeaza relativ repede pentru ca se spala des (cam de 3 ori pe an daca se circula preponderent in zona urbana)
- dirty job (pentru cei carora le place sa se mozoleasca pe maini pentru ca toate filtrele se stropesc cu un unlei special inainte de a fi remontate)

Riscuri:
- eu de fiecare data cand am spalat filtrul am verificat eficienta lui cu un servatel umed. Nici un fir de praf vizibil.
- nu am avut probleme pe perioada folosirii
- nu a afectat garantia intrucat l-am montat la dealer

Sfat: Achizitionati numai filtre de la companii cunoscute si evitati filtrele no name cum sunt cele din targ.
« Last Edit: January 09, 2011, 17:12:00 PM by MihaiFlorescu »

NVG8

Răspuns: FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #2 on: January 09, 2011, 18:20:37 PM »
Ce inseamna direct mount?
Se afla in compartimentul motor, este in aripa sau ecranat cumva pentru a trage aer rece?
Forester 2.0 x

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #3 on: January 09, 2011, 18:40:29 PM »
Am uitat sa mentionez. Acel filtru l-am avut pe un Ford Fiesta. Motorul era aranjat in asa fel incat filtrul de aer intra direct in debitmetru fara nevoia de alte conducte. Eficienta unui astfel de filtru depinde foarte mult de pozitionare. Inca o data am fost norocos cu motorul acela intrucat debitmetrul se afla chiar in dreptul grilei de sus "in bataia directa a vantului".

Pe Impreza am un filtru original de STi (modelul roz) ceva mai permisiv decat cel de impreza normala dar cand se murdareste si acesta ma gandesc sa trec la unul de tip short ram (conducte scurte). Va sta in compartimentul motor. Exemplu:


Personal sunt impotriva filtrelor de genul ciuperca pe masinile de strada sau a celor montate in aripa. Ciuperca e cea mai permisiva si e buna pentru cei care se duc pe circuit sau in tarile cu putin praf. Cele montate in aripa mi se par lipsite de flux de aer si e si riscant cu apa. In plus sunt conductele mai lungi si cotite. Cel mai scurt traseu si cel mai drept este cel mai bun. Ca sa nu mai zic ca daca nu il prinzi bine sau se loveste de ceva si se desprinde e posibil sa mergi fara filtru si tu sa nu iti dai seama ;)
« Last Edit: January 09, 2011, 18:44:19 PM by MihaiFlorescu »

NVG8

Răspuns: FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #4 on: January 09, 2011, 19:35:20 PM »
Ce parere aveti despre montarea filtrului  prins direct pe corpul ansamblului clapetei renuntand la conducta?
Ar ramane de rezolvat problema  celorlalte conexiuni la conducta respectiva si senzorii...
A incercat cineva?
Forester 2.0 x

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #5 on: January 11, 2011, 09:38:25 AM »
E aproape imposibil de mutat acolo din cauza cablurilor de la senzori prea scurte. In plus, nu ai aer destul acolo decat daca iti pui o capota de la un model turbo, dar atunci trebuie sa ii faci filtrului un invelis ca sa nu se ude. Prea complicat! Am impresia ca am vazut treaba asta pe un forum din afara dar s-a chinuit tipul respectiv destul de mult. In final e cheltuiala prea mare.

draculasti

FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #6 on: August 14, 2011, 22:46:53 PM »
Salut ! Eu folosesc un SRI ( short ram intake) dezvoltat de tunerul COBB,care vine in combinatie cu un filtru conic tot de la ei.E u filtru " semi umed " ,sa-i zic asa ,deoarece foloseste un spray uleios ,care se aplica dupa spalarea si uscarea filtrului .Stiu ca sunt pareri diferite despre aceste filtre ,eu incerc sa dau cu spray cat mai putin ,deoarece am inteles ca nu e bine sa fie prea uleios.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #7 on: October 17, 2011, 12:09:18 PM »
Am si uitat de topicul asta. Mi-am luat o admisie Blitz LM. Nu pot sa imi dau cu parerea despre el pentru ca mi-a intrat masina pe Limp mode (safe mode) din cauza faptului ca filtrul vine si cu o alta carcasa de debitmetru si volumul de aer circulat este mult mai mare.

Pot doar sa spun ca se aude bine :D  doar ca la mers in trafic bara la bara temperatura in admisie creste cam mult. In mers, e putin mai scazua (2-3 grade) decat inainte :)

Răspuns: FILTRE DE AER HIGH FLOW - PRO SI CONTRA !
« Reply #8 on: October 28, 2011, 20:00:45 PM »
Din pdv al filtarii discutia este intradevar interesanta, doar ca firme care se respecta o fac corect.
Din pdv al cresterii de putere situatia e chiar interesanta deoarece nu la orice pom laudat poti sa te duci cu sacul.
Admisia in intregul ei are un rol primordial in functionarea motorului.
Folositi piese de calitate si dyno.