Echipa subarufanclub.ro a decis sa afle de ce noul Subaru Outback este preferata Americanilor, a Canadienilor si nu numai. Am accesat site-ul dealerului local si ne-am inscris la un Test Drive.
Criza sau profesionalism, puteti sa ii spuneti cum doriti, dar am primit un telefon de confirmare in cateva ore. Cei de la SMT au fost foarte draguti cu noi. Impresii si poze din timpul testului le puteti vedea mai jos.
Viata in Subaru Outback Primul lucru pe care il observi la noul Outback este ca a crescut fata de modelul precedent, acest lucru datorandu-se si faptului ca acum este utilizata platforma fratelui mai mare, Tribeca. Amatorilor de Off-Road care isi fac griji din cauza ampatamentului marit le spunem sa stea linistiti pentru ca si garda la sol este marita (20cm).
Dar noile dimensiuni ale modelului se fac simtite cel mai bine la interior unde suntem intampinati de scaunele mari imbracate in piele. Pasagerii locurilor din spate se bucura acum de mai mult loc la nivelul picioarelor, umerilor si capului. Bancheta rabatabila cu reglare a inclinarii spatarului permite o calatorie confortabila pentru trei adulti. Cotiera ce iese din spatarul ocupantului din mijloc este generoasa, cu diverse spatii de depozitare si ne incanta simturile cu aceeasi piele de calitate ca intr-o limuzina germana. Daca tot suntem la capitolul piele am dori sa mentionam calitatea excelenta a acesteia, iar efectul de piele perforata in combinatie cu nuanta de bej te duc instantaneu cu gandul la sectorul business.
Despre scaunul soferului putem spune ca ofera un suport lateral bun, este comod, este incalzit si ofera reglaj electric in 8 directii. Este imposibil sa spui ca nu stai bine sau ca nu ti-ai gasit pozitia perfecta la volan.
Si daca tot am ajuns la volan, spunem ca acesta este bine dimensionat si dotat cu utilele comenzi audio si Cruise Control. In spatele volanului se afla padelele pentru schimbarea manuala a vitezelor si un set de ceasuri bine dimensionate, usor de citit si cu un aspect neutru, ii spunem noi. Ceasul analogic de consum instantaneu ne-a captat atentia pentru ca se misca mereu ca nebunul insa aduce un plus de dinamism pe langa miscarile precise ale turometrului. Daca nu observati indicatorul de incalzire a motorului nu va speriati, Subaru a introdus un martor care se stinge in momentul in care temperatura motorului ajunge la valoarea optima. Amatorilor de intoarceri cu frana de mana le spunem ca nu exista levier, ci pur si simplu un buton care ne „avertizeaza” ca nu este Impreza.
Ne mutam atentia catre partea centrala si observam ca si aici Subaru mentine linia simpla de design. Avem un afisaj electronic care ne ofera informatii despre ora, consum, autonomie si temperature exterioara. In echiparea standard intra si un Radio-CD player cu magazine de CDuri, 6 incinte acustice, redare MP3 si mufa auxiliara. Sunetul este clar si bass-ul este suficient.
Ceva mai jos avem un sistem de climatizare dual zone de care nici nu ne-am atins. Si-a facut foarte bine treaba si singur. Extrem de util este parbrizul incalzit in zona stergatoarelor, suficient pentru a dezgheta jumatatea inferioara a parbrizului.
Incheiem capitolul prin a spune ca ne pare rau de vremea mohorata de afara. Tare mult am fi vrut sa incercam si trapa electrica (dotare standard). Despre aspectul exterior nu vorbim. Tine de gusturile fiecaruia. Metntionam doar jantele de 17” incaltate cu cauciucuri Yokohama.
Concluzie: O masina spatioasa, confortabila, ce ofera o vizibilitate foarte buna, dand impresia ca esti intr-un sedan de clasa compacta. Eeste ideala pentru calatorii. In oras lucrurile stau putin diferit, capota lunga si inclinata te poate induce in eroare, iar in partea din spate ar fi utili senzorii de parcare. Dar, cu putina obisnuinta se poate trece peste acest neajuns.
Subaru Ouback pe sosea Veti spune “Bine! Am inteles! Interiorul este confortabil si aproape luxos, nimic impresionant. Sunt si alte modele pe piata care ofera acelasi lucru.” Ei bine, trecem la capitolul la care Subaru sta cel mai bine, acela fiind comportamentul rutier.
Imediat ce am auzit ca vom testa varianta pe benzina echipata cu o cutie automata am zis “Ufff, cutie automata, masina lenesa, 4 trepte etc.” (eu, cel din spatele volanului fiind fan inrait al cutiei de viteze manuale). Ma urc in masina, imi zic in gand “parca e dragut schimbatorul”. Imediat sunt pus la current ca este vorba despre noua transmisie automata de la Subaru cu sistem de distributie variabila a cuplului si ca in modul manual are 6 trepte. „6 trepte? parca mai merge asa”.
Fan al cutiei de viteze manuale? cine? eu? Nu recunosc nimic! Cutia de viteze automata isi face treaba foarte bine atat in modul “Drive” cat si in modul “Manual”. In Drive, practic, nu exista viteze. Cuplul este reglat continuu astfel incat soferul nu simte absolut nici o vibratie, nici un balans. Simte decat acceleratia, o acceleratie lina sau o accelerare puternica, in functie de cat de greu este piciorul soferului. Acul turometrului variaza in continuu, dar poti sta linistit daca te preocupa consumul. La mers normal acul sta la 1500 RPM. Padelele din spatele volanului sunt foarte bine pozitionate si nu incurca deloc. Raspunsul cutiei de viteze in modul manual este destul de bun, treptele fiind schimbate mai rapid decat ar face-o oricine cu o cutie de viteza manuala. Si in acest caz schimbarea vitezelor se face foarte putin simtita.
Mai devreme ne plangeam de vreme, iar acum o apreciem. Noroc cu zapada asta ca asa mai avem si noi cate o groapa, o denivelare in asfalt ceva. Sa nu cumva sa le ducem dorul. Si uite asa facem trecerea catre suspensii care ofera o garda la sol constanta, indiferent de incarcare datorita sistemului Self-Leveling. Masina testata avea putin peste 4500 km in total si poate si acesta este un factor important, dar suspensiile pareau destul de rigide. Masina sta bine pe sosea si fara sa iti dai seama ajungi la viteze mult peste cele legale, faci slalom printe gropi si masina nu se inclina aproape deloc, directia se intareste si ai un sentiment de siguranta.
Motorul este evident un boxer. Capacitatea cilindrica este de 2500cmc si ofera o putere maxima de 167cp in timp ce cuplul maxim se alfa situat la valoarea de 229Nm.
Cum lucreaza motorul impreuna cu transmisia CVT? Bine as spune eu. Avand in vedere ca aceasta cutie de viteze este menita sa imbunatateasca emisiile de CO2 si consumul de carburant, este normal ca plecarea de pe loc sa fie putin mai lina, dar la o apasare ferma a pedalei de acceleratie masina pleaca puternic de pe loc.
Doar nu va asteptati de la o cutie de viteze automata si un benzinar sa aveti acceleratie la viteze mari si la turatii mici. Acul vitezometrului se misca incet sub 2500 de rotatii pe minut, dar cu o simpla actionare a padelei din partea stanga a volanului, motorul prinde viata si totul incepe sa treaca din ce in ce mai repede pe langa tine.
Nu pot sa ma mai ascund, vreau si eu asa ceva!
Am devenit fan al cutiei de viteze automata! Daca vrei sa mergi linistit, masina face totul pentru tine, doar trebuie sa tii piciorul pe acceleratie si mainile pe volan. Daca vrei sa mergi tare, treci in modul manual si mergi tare. Nu te mai doare piciorul de la atata ambreiaj si nu mai muti schimbatorul de viteze ca si cand ai amesteca in mamaliga.
Tractiunea integrala si-a facut simtita prezenta doar la plecarile de pe loc in forta si la accelerari mai puternice in giratoriile de pe DN. Controlul stabilitatii ori era oprit, ori nu s-a simtit. Desi era ud asfaltul, masina sta bine in curbe in ciuda gabaritului.
Concluzie: La final, va spunem ca suntem placut impresionati de comportamentul rutier (suspensii tari, raspuns bun al acceleratiei) si de consum (vezi poza). Din pacate, asteptam acel marait de boxer dar acesta se face simtit destul de putin si asta se intampla dupa ce acul turometrului depaseste valoarea de 4500 de rotatii pe minut. Franele sunt bine dozate si sunt eficiente in cazul unui condus normal (acesta fiind si rolul masinii), dar este loc de mai bine, mai ales daca esti adeptul vitezei. Este o masina perfecta pentru calatorii lungi ce s-a dovedit a fi placuta si in mediul urban.
Scuzati pozele putine, dar pe ploaia asta nici un caine nu iti vine sa il tii afara
Enjoy!