Foreste - MY 2011
Subaru club Romania

Foreste - MY 2011

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #160 on: February 16, 2013, 23:31:58 PM »
Mda! Iti place sau nu, vorbesti despre o mentalitate pe care am observat-o si la tine si nu vad unde e aroganta aici.
Faptul ca nu iti convine, nu schimba cu nimic starea lucrurilor. Si pentru ca incepi sa arunci cu mizerii in mod gratuit, eu pun punct directiei in care merge discutia. Nu te duce la SMT, arunca in continuare cu kkt in ei si o sa fie bine si la vara cald. Eu ma gandeam ca fac bine impartasind impresiile personale. Daca facem din asta un subiect de mistocareala, incetez sa mai postez. Doar sa imi confirme cineva ca asta e un forum dedicat exclusiv "pasionatilor" si io nu sunt printre ei si stau cuminte in banca mea. Nu tin mortis sa inoportunez pe nimeni, dar nici nu accept sa vorbim aiureli si sa jignim aiurea.

Cred ca am demonstrat ceea ce mi-am propus: un drum la Auto Kino NU este mai ieftin. Acolo nu stiu sa se faca din proprie initiativa verificari de injectoare si upgrade de ECU in aceiasi bani. S-or face, dar nu am auzit io. Si daca este o aroganta din partea mea ca am incercat sa ma apropii in vreun fel de SMT si nu sunt de acord cu expresii de genul "sa ma rog de ei sa le dau bani" pentru ca pur si simplu eu nu am avut asa experiente cu ei, ei bine, in cazul asta imi asum: sunt arogant!!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #161 on: February 18, 2013, 09:02:30 AM »
Cum ziceam, revin azi cu cifre legate de revizia de 2 ani.

POL Distribution:
5+1 L Ulei Motul Eco-Clean C2 5W-30 = 216 RON

SMT Bucuresti (total = 919 RON):
 - Filtru ulei Subaru OEM [15208AA110] = 87.9 RON
 - Garnitura buson ulei Subaru OEM [11126AA000] = 4.35 RON
 - Filtru aer Subaru OEM [16546AA120] = 175.51 RON
 - Lichid de frana DOT4 = 46.87 RON
 - Bucse bara stabilizatoare spate Subaru OEM (2 buc.) [20464SC010] = 73.7 ron
 - Siguranta fuzibila 50A Subaru OEM [82211FC150] = 34.78 RON

 - Manopera (2.8 ore) = 486.08 RON
Operatiunile au inclus revizia, schimbarea bucselor spate, upgrade software si recalibrare injectoare.

Total revizie = 1135 RON
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #162 on: February 18, 2013, 09:52:14 AM »
Cred ca am demonstrat ceea ce mi-am propus: un drum la Auto Kino NU este mai ieftin. Acolo nu stiu sa se faca din proprie initiativa verificari de injectoare si upgrade de ECU in aceiasi bani. S-or face, dar nu am auzit io.

nu o lua ca pe un avantaj pe care ti l-au facut tie... deoarece sunt obligati sa faca update de soft cand le impune Subaru Europe (pt masinile in garantie)...

si mie mi-au facut update de soft la Impreza WRX-ul pe care l-am avut si era in garantie... se rugau de mine sa trec pe la ei pentru update de soft " ca e gratuit si ca nu voi pierde mai mult de 1-2 ore cu masina in service"... nu pot sa spun ca am pierdut mult timp la service, deci e ok...

vroiam doar sa spun ca nu crezi ca ti-au facut vreun mare avantaj ca au facaut update de soft. erau obligati sa te cheme si sa-ti faca.


« Last Edit: February 18, 2013, 09:54:42 AM by rzw75 »
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #163 on: February 18, 2013, 13:27:26 PM »
Asa e, ai dreptate!
Problema este ca la Auto Kino nu mi-au zis nimic de update ul asta in August trecut, cand am fost la revizie. Si tocmai ca se putea face inca de atunci. De la ultimul update XX...601 pe care l-am facut tot la SMT ca ei nu au fost in stare sa-l faca, au aparut 2 versiuni de soft. Si cum ultimele doua revizii le-am facut la ei, am sarit lejer peste aceste update uri.
Nu spun aici ca nu o sa mai merg la Auto Kino, doar ca unele chestii se pare ca se rezolva la SMT, altele sunt ok si la ei!

For the records, potriveala cheii nr. 3, cumparata odata cu masina nu s-a facut la Auto Kino oricat s-au straduit baietii de acolo. Tot la SMT a trebuit sa ajung!!! Am mai pierdut si vremea si un drum la Bv. pe chestia asta.
Nu sunt nebun si nici nu ma dau banii afara din casa, dar decat sa economisesc si sa imi aduc tot io aminte ce sa le cer (ceea ce evident ca nu stiu!!!), prefer ca macar odata la 2-3 revizii sa merg si sa mai fac ba un upgrade, ba o recalibrare ... !

« Last Edit: February 18, 2013, 13:38:21 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #164 on: February 18, 2013, 14:23:18 PM »
Daca nu ar fi fost probleme cu service-urile Subaru aceasta discutie nu ar fi avut loc.
Spiritele se incing doar din vina firmei si a mentalitatii oamenilor angajati.
Cel mai bine ar fi sa gasim o metoda prin care sa comunicam japonezilor toate micile neplaceri pe care le intampinam in Romania.
Daca ii asaltam cu mail-uri individuale si apoi cu o plangere din partea comunitatii vom obtine sigur un raspuns.
Probleme sunt la toate marcile auto dar utilizatorii sunt lasi si nu iau atitudine. De fapt asta e metoda romaneasca veche, ne plangem dar nu facem nimic pentru a indrepta lucrurile.

Concluzie: trimis mail-uri constant atat individuale cat si ca forum.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #165 on: February 18, 2013, 14:28:09 PM »
Picatura chinezeasca... aplicata pe japonezi!  :D
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #166 on: February 18, 2013, 14:31:06 PM »
Foreste, scuze de offtopic!

Vanzarile Subaru in Romania din cate stiu eu abia daca au depasit 500 unitati in cel mai bun an, in timp ce in 2012 au fost pe la jumatate. Deci raspunsul Japonezilor va fi: Ce e Romania? Unde e Romania? Avem noi reprezentanta in Romania? Raspunsul este NU. Grecia cumpara de la japonezi si vinde si tarisoarelor in curs de dezvoltare cum suntem noi. Deci noi nu existam pentru ei. Avem membri pe forum mai multi decat unitatile vandute de Subaru in Romania in ultimii 3 ani.

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #167 on: February 18, 2013, 14:31:29 PM »

Concluzie: trimis mail-uri constant atat individuale cat si ca forum.

eu nu am nervi si timp pentru asta.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #168 on: February 18, 2013, 14:37:04 PM »
[...] Cel mai bine ar fi sa gasim o metoda prin care sa comunicam japonezilor toate micile neplaceri pe care le intampinam in Romania. [...]

Malakay, unde esti? Tu stii cel mai bine cum se vorbeste cu japonezu': "alo! bai koae, ia uite frate ... "

 :D
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #169 on: February 18, 2013, 14:43:57 PM »
Intrebare: Cum le  arati japonezilor ca esti din Romania?
Raspuns: Te iei cu mainile de par!
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #170 on: February 18, 2013, 15:25:14 PM »
[...] Cel mai bine ar fi sa gasim o metoda prin care sa comunicam japonezilor toate micile neplaceri pe care le intampinam in Romania. [...]

Malakay, unde esti? Tu stii cel mai bine cum se vorbeste cu japonezu': "alo! bai koae, ia uite frate ... "

 :D
total gresit !!!
aloo coisane care e treaba !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

celalalt

Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #171 on: February 18, 2013, 15:27:12 PM »
 ;D ;D ;D ;D ;D

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #172 on: February 19, 2013, 09:40:13 AM »
Dupa update-ul de ECU, motorul trage uniform (adica trage mai bine!!) la turatii sub 2000. Inainte avea un prag in jurul lui 1800-2000 la care imi parea limitat, se "gatuia" putin si odata depasit, incepea sa traga bine.
Desi din diagrama data de fabrica, teoretic trebuia sa traga liniar imediat dupa 1700 rpm.
Acum imi pare mai uniform. Sper sa nu fie placebo!  Astept un drum mai lung sa imi dau seama de diferente.

edit: Cred ca ar trebui sa fac un dyno.
« Last Edit: February 19, 2013, 12:01:05 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #173 on: February 22, 2013, 07:03:21 AM »
Foreste, scuze de offtopic!

Vanzarile Subaru in Romania din cate stiu eu abia daca au depasit 500 unitati in cel mai bun an, in timp ce in 2012 au fost pe la jumatate. Deci raspunsul Japonezilor va fi: Ce e Romania? Unde e Romania? Avem noi reprezentanta in Romania? Raspunsul este NU. Grecia cumpara de la japonezi si vinde si tarisoarelor in curs de dezvoltare cum suntem noi. Deci noi nu existam pentru ei. Avem membri pe forum mai multi decat unitatile vandute de Subaru in Romania in ultimii 3 ani.

Mihai, aici cred ca te inseli substantial. Cand am avut primul Forester in 2003 si sotia s-a rasturnat cu el am avut un circ de zile mari cu Radacini. Dupa 5 saptamani de la incident nu numai ca nu aveau piesele, dar nici nu stiau cand le vor avea pe toate. I-am scris directorului Subaru pe Europa, explicandu-i ca Radacini face un mare deserviciu brandului Subaru si ca n-am intalnit niciodata un astfel de compartament la companiile japoneze (lucram pe atunci in industria auto, in mod frecvent cu Honda si Nissan).


Ziua urmatoare m-a sunat directorul de la Radacini, foarte agresiv, intreband cum mi-am permis sa transmist mesaje la japonezi fara sa vorbesc cu el!!! Dupa inca 2 zile am primit raspunsul in scris de la japonezi si un Outback de la Radacini cu care sa ma dau pana imi fac masina. Totul OK insa au zbarcit-o din nou dupa 2 luni, cand masina mea inca nu era gata si mi-au luat OUtback-ul la care aveau client si mi-au dat un Matiz. Am scris din nou la japonezi si nu stiu ce s-a intamplat, insa dupa inca cateva luni Radacini nu mai era dealer pe Romania. Probabil au mai scris si altii, insa ce e clar ca daca se sesizeaza multa lume japonezii o iau foarte in serios.

N-am nici o parere despre service-ul SMT, n-am fost niciodata acolo, insa la nivel de stoc de piese este mult peste ce era Radacini. Cei care aveau Subaru in 2003-2005 stiu probabil despre ce vorbesc.



BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #174 on: February 22, 2013, 10:35:34 AM »

Mihai, aici cred ca te inseli substantial. Cand am avut primul Forester in 2003 si sotia s-a rasturnat cu el am avut un circ de zile mari cu Radacini. Dupa 5 saptamani de la incident nu numai ca nu aveau piesele, dar nici nu stiau cand le vor avea pe toate. I-am scris directorului Subaru pe Europa, explicandu-i ca Radacini face un mare deserviciu brandului Subaru si ca n-am intalnit niciodata un astfel de compartament la companiile japoneze (lucram pe atunci in industria auto, in mod frecvent cu Honda si Nissan).

Ziua urmatoare m-a sunat directorul de la Radacini, foarte agresiv, intreband cum mi-am permis sa transmist mesaje la japonezi fara sa vorbesc cu el!!! Dupa inca 2 zile am primit raspunsul in scris de la japonezi si un Outback de la Radacini cu care sa ma dau pana imi fac masina. Totul OK insa au zbarcit-o din nou dupa 2 luni, cand masina mea inca nu era gata si mi-au luat OUtback-ul la care aveau client si mi-au dat un Matiz. Am scris din nou la japonezi si nu stiu ce s-a intamplat, insa dupa inca cateva luni Radacini nu mai era dealer pe Romania. Probabil au mai scris si altii, insa ce e clar ca daca se sesizeaza multa lume japonezii o iau foarte in serios.

N-am nici o parere despre service-ul SMT, n-am fost niciodata acolo, insa la nivel de stoc de piese este mult peste ce era Radacini. Cei care aveau Subaru in 2003-2005 stiu probabil despre ce vorbesc.


Daca toate nemultumirile ar fi reclamate japonezile s-ar gasi solutii.
Din pacate romanii au ramas cu fricile din Epoca de Aur si nu pot sa faca nimic pentru a-si rezolva problemele.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #175 on: February 23, 2013, 06:43:15 AM »
As mai adauga ca sunt cateva lucruri esentiale cand se face o sesizare la un producator, eu le-am aplicat si se pare ca a functionat:

- trebuie intotdeauna discutat mai intai cu cei pe plan local, e posibil ca problema sa fie inteleasa si rezolvata. Nu intotdeauna o singura runda de discutii cu mecanicul sau chiar seful de service e destul, trebuie transmise nemultumirile si mai sus.
- daca asta nu functioneaza, se poate scrie la japonezi insa individual, cu o problema concreta. Nu cred ca mesajele generice de grup organizat, de genul "toti suntem nemultumiti de un oarecare aspect" au impactul dorit.
- problema trebuie sa aiba o oarecare importanta si sa reflecte o oarecare disperare justificata, e greu sa mergi la producator cu maruntisuri.
- nu cred ca producatorul s-ar implica in aspecte comerciale legate de politici de pret etc. Eu am o mare nemultumire legat de preturile masinilor, care sunt cu 50% mai mari decat in US, sau ale componentelor si accesoriilor care sunt cu 50% mai mari decat in restul Europei. Insa aici cred ca sunt aspecte de volum de vanzari care producatorul le lasa la latitudinea importatorului.
- producatorii japonezi sunt foarte sensibili la tot ce inseamna calitate produs si servicii, garantii etc. pentru ca acesta este atuul lor numarul 1 fata de producatorii europeni si americani. O problema clara de garantii nerezolvata si tergiversata ar trebui sa-i alarmeze imediat.
- si nu in ultimul rand mesajul trebuie sa fie bine scris in engleza ca sa fie clare care au fost problemele.

Sper sa fi fost de ajutor.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #176 on: February 25, 2013, 16:16:39 PM »
un punct de rugina, in stadiu incipient, in interior, pe suportul de scaun dreapta.
inceputul sfarsitului iubirii ???
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #177 on: February 25, 2013, 16:28:56 PM »
e din capitolul ''asa face toate'' la prinderile de scaun apare rugina !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #178 on: February 25, 2013, 16:47:24 PM »
asta stim... ca la toate apare rugina pe sinele de prindere... dar atat de repede ?!!!

la Foresterul meu nu e rugina inca... ;) dar la Outback aveam...

oricum, de rezolva foarte usor... am facut asta la Outback intr-o zi cand am facut revizia la Autokino Bv
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #179 on: February 25, 2013, 16:55:38 PM »
Nici la mine nu e... si e cu 10 ani mai batrana masina.