Foreste - MY 2011
Subaru club Romania

Foreste - MY 2011

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel - MY 2011 (TT)
« Reply #320 on: June 06, 2014, 07:43:26 AM »
52700 km
Ieri la plecare s-au aprins si au ramas asa "Check Engine" + "VDC off".
Stiind de problema lui marr cu EGR ul, m-am cam ingrijorat nitel. Insa dupa verificare, codul erorii era legat de una dintre bujii. Explodata, that'is!
Altminteri motorul merge/trage fara probleme. Pretul bujiei la SMT: cca. 280 RON fara manopera / buc.

Edit: Marr, la tine a fost aceeasi problema pe la 90 k km parca. Si ai avut busite vreo 3 din 4. Totusi, la nici 60 k km. e cam devreme sa crape, da ... nah!  WTF!?
« Last Edit: June 06, 2014, 07:50:40 AM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #321 on: June 06, 2014, 10:13:31 AM »
Foreste, si la mine a crapat o bujie si mi-a ars si un releu.
Asta pe la 70k.
Apropos, vezi ca bujiile intra pe garantie, inclusiv pe cea extinsa.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #322 on: June 07, 2014, 00:12:01 AM »
R U shure? Tocmai mi-a zis Dani ca NU!! :(
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2255
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #323 on: June 07, 2014, 06:22:51 AM »
La mine, când cu bujiile, nu s-a aprins nimic in bord.
Mi-am dat seama ca e o problema dar când, la temperaturi extreme ( - 25) nu mai pornea.
Pana la -10, pornea fără probleme si-ntr-o bujie, doar din compresie.
Odată pornit motorul, nu mai contează dacă bujiile sunt funcționale sau nu.

Prin urmare, la tine a fost si altceva decât o bujie nefuncțională.

Si ca sa te " încurajez" - bujiile astea " noi" țin cam un an / 30.000 km !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #324 on: June 08, 2014, 16:35:38 PM »
R U shure? Tocmai mi-a zis Dani ca NU!! :(

Foarte sigur !

Marr, de regula becurile indica si un releu ars.
Cred ca face scurt bujia cand crapa.
« Last Edit: June 08, 2014, 16:37:09 PM by Aldos »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #325 on: June 08, 2014, 22:38:43 PM »
[...]
Foarte sigur !

Marr, de regula becurile indica si un releu ars.
Cred ca face scurt bujia cand crapa.
Da, exact asta e problema. Plus ca pe spate nu mi se mai aprinde pozitia stanga de atunci. marti sau chiar miercuri o sa pot sa ajung sa vad ce si cum.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #326 on: November 10, 2014, 18:36:37 PM »
Revizie 44 luni sau +9.6k km. (59.8k km)
Prestator: SMT – Bucuresti

Ulei motor Motul 8100 EcoClean 5W-30 (6l) = 219 RON
Ulei cutie viteze Motul MotylGear 75W90 (5l) = 204 RON
Filtru ulei Knecht OC982 = 35 RON
Filtru aer Knecht LX2672 = 90 RON
Filtru Combustibil Knecht KC83 = 97 RON
Filtru habitaclu Knecht LA461 = 107 RON
Lichid frana TRW DOT4.1 PFB401 = 35 RON

[ total consumabile: 787 RON ]


Manopera revizie SMT = 406 RON (!!!)

REVIZIE 60k incluzand schimb ulei cutie viteze, ulei motor, lichid de frana, filtre, recalibrare injectoare, verificare versiune soft ECU, baterie, frane si amortizoare.
Bateria mai are cca 63% viata, iar amortizoarele fata / spate mai au 82% / 73% (dupa mai bine de 3.5 ani).

Total revizie = 1193 RON

Legat de un subiect mai vechi, Nelu de la SMT a desfacut si curatat scurgerea de la stalpii-fata. A scos de acolo, si NU exagerez, cel putin 300g de pamant si resturi organice. E nebunie cu scurgerea asta!!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #327 on: November 11, 2014, 12:02:57 PM »
Eu as fi mers pe astea:

Filtru ulei Knecht OC982 = 31 RON
Filtru aer Knecht LX2672 = 48 RON
Filtru Combustibil Knecht KC83 = 57 RON
Filtru habitaclu Knecht LA461 = 96 RON

Total = 232

Multi km in continuare, fara probleme !

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #328 on: November 11, 2014, 21:33:42 PM »
LOL
Ale mele sunt preturi de Promotor International. E mai aproape. :)

In alta ordine de idei, i-am facut si geometria ca se cam tocisera inegal anvelopele pe fata si a iesit cu o mica abatere. Corectata!
I-am pus rotile de iarna si astept primii fulgi. Poetic, that'is!

6j de mii and counting! No news is good news!
« Last Edit: November 11, 2014, 21:37:13 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #329 on: December 19, 2014, 15:33:49 PM »
[...]
Legat de un subiect mai vechi, Nelu de la SMT a desfacut si curatat scurgerea de la stalpii-fata. A scos de acolo, si NU exagerez, cel putin 300g de pamant si resturi organice. E nebunie cu scurgerea asta!!



Am (re)vazut azi ghiveciul lui Alex si am zis sa il pun si aici dupa ce in prealabil m-am mai scuturat nitel de ras.
(link original)
« Last Edit: May 14, 2021, 01:01:09 AM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #330 on: December 22, 2014, 10:28:47 AM »
La mine, când cu bujiile, nu s-a aprins nimic in bord.
Mi-am dat seama ca e o problema dar când, la temperaturi extreme ( - 25) nu mai pornea.
Pana la -10, pornea fără probleme si-ntr-o bujie, doar din compresie.
Odată pornit motorul, nu mai contează dacă bujiile sunt funcționale sau nu.

Prin urmare, la tine a fost si altceva decât o bujie nefuncțională.

Si ca sa te " încurajez" - bujiile astea " noi" țin cam un an / 30.000 km !

Daca nu se aprinde nimic in bord si nu iti dai seama decat foarte tarziu cum se poate verifica daca mai functioneaza sau nu?

Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #331 on: December 22, 2014, 11:27:54 AM »
Bujiile incandescente se pot testa pe pozitie cu un multimetru, din cate retin, insa la Forester s'ar putea sa nu fie usor accesibile toate bujiile, datorita constructiei
« Last Edit: May 14, 2021, 01:02:27 AM by Foreste »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #332 on: December 22, 2014, 17:43:30 PM »
Din cate stiu, la boxer diesel sunt 2 feluri de bujii incandescente: una cu camasa metalica si alta cu camasa ceramica. Asta din urma se raporteaza in bord in caz de defect din cate stiu si am vazut, asa ca nu tre' sa mai stai cu sarma! (oricum, tre sa recunosc ca e tare ingineru' pacii cu scanteia lui. Cum explica si arata el asa meticulos! :) )
Una din aia cu camasa metalica am si eu de dat daca o vrea cineva, am mai anuntat.
« Last Edit: December 22, 2014, 17:46:37 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #333 on: June 05, 2015, 17:54:02 PM »
Mai pun doo randuri la prezentul jurnal. No news = good news.
Am schimbat filtrele aer / habitaclu cum fac de regula la +5k km. In rest: A.P. & B.
65k and counting ... (na ca sunt 3 randuri!)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #334 on: July 01, 2015, 11:12:09 AM »
Stiu, un pic mai tarziu, dar eu sunt nou pe forum ... frumoase poze, Iar filmuletul de pe Valea Doftanei m-a facut sa ma mai felicit inca o data pentru alegere :D

Numai bine!
Forester SH 2.0D 2011

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #335 on: July 01, 2015, 15:34:11 PM »
Multumesc de aprecieri.
E o masina buna, cu minusuri, insa plusurile compenseaza din plin, cel putin pentru mine.
Nu as mai lua alt brand acum.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #336 on: July 16, 2015, 11:40:38 AM »
Salut,

La revizia de 60k vad ca ai pus la consumabile si lichid de frana, dar nu imi dau seama daca ai pus o sticla sau doua de 0.5l.
Ti-a asjuns si la ambreiaj? trebuie sa schimb uleiul de transmisie, pare ca nu a fost schimbat la 60k si as vrea sa schimb cam toate lichidele.
Uleiul de la sevodirectie nu l-ai schimbat? Stii cumva care ar fi necesarul si pentru asta? In manual am gasit la capacitati ca ar fi 0.7l, dar in paranteza e pus ca pentru motorul de 2.5l. Banuiesc ca 1l ar trebui sa ajunga.

Multumesc,
Gabi
Forester SH 2.0D 2011

MihaiFlorescu

  • *
  • 14030
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #337 on: July 16, 2015, 12:42:30 PM »
Nu o sa gasesti mecanic de subaru sa recomande schimbarea lichidului de servo. E foarte sensibila instalatia la ulei si daca nu il nimeresti corect (sau chiar si daca il pui pe cel indicat) e posibil sa ai probleme cu pompa. Sunt multi care pana la urma au ajuns sa schimbe pompele de servo din cauza asta.

Lasa-l asa ca nu e panica. Al meu are 14 ani in instalatie si mi-au zis si unii care reconditioneaza pompe de servo si casete de directie sa nu il schimb si sa nu umblu la directie decat atunci cand pica.
« Last Edit: July 16, 2015, 12:44:28 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Forester Diesel (TT) model 2011
« Reply #338 on: July 21, 2015, 10:39:52 AM »
a crapat cotul de la intercooler. fizic. la 50k km.
de acum schimb orice tub crapa, cu model siliconic.
am luat un cot HOSE E45-70SH si merg maine sa il schimb.
Am trecut si eu saptamana trecuta prin cateva emotii. Se auzea un suierat peste 2000rpm, apoi pierdere de putere apoi CheckEngine si VSC off. In final m-am linistit, de vina a fost un furtun de la turbina. L-am schimbat la Radacini. Cam scump (original vreo 650 lei) dar am rezolvat problema. Nu am timp de alergat dupa alte solutii. (Forester SH MY09, 75000km)

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #339 on: July 21, 2015, 11:35:16 AM »
@ Florio:
nu mai stiu exact ce cantitate a fost, eu am avut un p/n si stiu ca am luat un singur bidon, parca.
legat de lichidul de servo, am aceeasi convingere cu Mihai. If ain't broken don't fix it!

@ vic:
m-a costat vreo 200 ron cu tot cu manopera. plus ca e cu/din silicon, ai acolo si p/n. Stai pe aici pe Forum ca mai scutesti din bani. :)
plus ca: Radacini?!? C'mon!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste