Saptamana asta aniversam 8 ani impreuna.
La multi ani, Foreste!
La ceas de aniversare sa ii uram lui Foreste traditionalul "Fa cinste cu o bere ca ti-oi mai cere una la revizia de 1 milion de km!"
sau cum ar fi spus Seneca: "
Ad multos annos!"!
Stiindu-te un infocat filolatin imi incep remarcile la actiunea postata de tine print-o celebra expresie a cezarilor:
De gustibus et coloribus, non disputandum.
Ca atare, pentru cei care inca mai cred ca expresia "
Fiat lux!" se refera la o biecunoscuta marca italieneasca la care s-a asociat cuvantul
lux ca sa para
de bogati le propun a lua in considerare urmatoarele enunturi:
1. Din nestiinta, superficialitate si probabil pentru ca m-am aliniat corului de "specialisti" care canta prohodul motorului Diesel conceput de SUBARU, am fost tentat a crede ca tehnologia japoneza reprezinta un experiment nefericit. Total eronat si imi cer scuze si pe aceasta cale pentru eventuale prejudicii de imagine pe care le-as fi putut crea din cauza unei gandiri rudimentare.
2. In diferite ocazii am avut prilejul de ma intalni cu prieteni, vecini sau cunostinte care exploateaza modelele SH si SJ cu motor Diesel. Mai precis, am numarat 8 astfel de proprietari care isi conduc modelele Diesel cu cutie de viteze manuala inca de prin anii 2011.
Un prieten isi foloseste SH-ul pentru a merge la vanatoare, doi dintre vecinii mei isi tracteaza peridocurile, o vecina foloseste SJ-ul pentru deplasarile zilnice (exclus concediu) iar ceilalti 4 (doua SH-uri si doua SJ-uri) le exploateaza non-stop intrucat sunt daily car, holiday car, rescure car, fan car etc.
3. Ce este important de subliniat din discutiile cu cei enumerati mai sus sunt urmatoarele aspecte:
- masinile au fost cumparate din showroom, la 0 km sau cu peste 30K Km la bord de la persoane de incredere care le-au exploatat civilizat
- atat in perioada de garantie cat si dupa s-a mers doar la service-ul reprezentantei
- in afara de consumabile nu au inlocuit nicio piesa importanta (ma refer la motor, cutie de viteze, cutie de transfer si diferentiale)
- la intrebarea "Ce masina urmeaza dupa SH/SJ?" raspunsul a fost transant "Noul model SUBARU cu motor Diesel!". De remarcat dezolarea pe care au manifestat-o in momentul in care au auzit ca SUBARU a renuntat la proiectul Diesel.
Am cautat intr-o culegere mai veche de expresii din limba latina un proverb cu care sa inchei apoteotic depesa:
"Beatus, qui prodest, quibus potest" ("Fericit este cel care se face util prin ajutorul acordat cuiva").