Ok, am facut revizia la SMT.
+9k km, adica vreo 32500 pe bord.
O atmosfera destinsa la SMT, am discutat destul de mult cu cativa baieti de acolo. Am asistat nestingherit la unele operatiuni, nu am mai stat la "acvariu". Am putut sa discut liber cu mecanicul (Ionut) de cate ori am avut cate ceva de intrebat.
M-au primit cu uleiul meu (Motul 8100 Eco-clean C2 5W30), am schimbat filtrul de ulei si pe cel de aer - Subaru OEM.
Nu cred ma puteti suspecta pe mine vreodata ca ii laud gratuit, insa acum chiar a fost altceva!!!
In plus, au fost facute urmatoarele operatiuni:
- la cerere - verificare ulei inainte de schimbare, in vederea estimarii consumului. A rezultat un consum de 2-300g in acesti 9k km.
- la constatarea / recomandarea SMT
- schimbarea lichidului de frana (cica la 2 ani) si verificarea pe banc frana,
- recalibrare injectoare,
- upgrade soft ECU de la versiunea XX...601 la XX...603 (mai erau niste litere-cifre in fata insa nu le-am retinut),
- bucse bara stabilizatoare (spate).
Filtrul de aer era NEGRU in cca. 4k km de utilizare. Am fost uimit spre socat de viteza cu care se umple de praf in 70% oras / 30% drum lung. Imi e clar de acum ca trebuie schimbat la maxim 5k km.
De asemenea, au constatat ca placutele de frana fata sunt cam duse, desi pe astea inca nu le-am schimbat (mai au 5k km) si aici vine partea interesanta. Am discutat o vreme cu Elvis de la garantii si am concluzionat ca se pot schimba atat placutele si discurile de frana, cat si bucsele cu altceva AM si pierzi doar garantia piesei cu pricina, care pana la urma mi se pare o treaba de bun simt, pe principiul "vrei sa iei EBC sau POWERFLEX? ... iei si garantia pentru piesa respectiva tot de la ei!"
Restul de date si cifre sunt pe factura si comanda si eram prea obosit sa le mai verific, le-am lasat la birou. Revin luni cu detalii.
...
acum:
250 lei pt manopera la un simplu schimb de ulei si filtre ?!!!!
nu sunt sanatosi la cap... de fapt nu sunt ei de vina...
Nu mi s-a parut mult overall. Diferenta reala (la total) fata de Auto Kino, nu e asa de mare.
Astept vesti bune!
Si eu ma pregatesc luna viitoare
Mergi cu incredere si vorbeste cu tipul cel nou, Dani Simion. Nu am nimic sa le reprosez la revizia asta.
[...]
Pai Foreste are bani mah....
CENZURAT ... CENZURAT ... CENZURAT ...[...]
Cam toate vulcanizarile folosesc urmatoarea tehnica la strangerea cu cheia dinamometrica:intai strang cu pistol pneumatic la 200Nm si pe urma vin cu o cheie reglata de ei la o anumita valoare (pana in 150Nm).
Cheia face "klank" de fiecare data, clientul este fericit, vulcanizatorul isi ia banii iar filetul prezonului incepe sa se strice.
Fata de cei 100Nm recomandati pentru prezoanele de Forester SG si SH diferentele sunt cam mari.
La AutoSoft am aflat prima data ca se foloseste cheia reglata la maxim 110 Nm.