Fara dar si poate, in stilul Myth Busters am plecat la acest Test Drive pentru a verifica cele doua mari controverse. Boxer diesel cu sunet de benzina si cutia manuala imprecisa. In randurile ce urmeaza cititi concluzia la care am ajuns noi.
Viata in Subaru OutbackFara prea multe comentarii, interiorul acestui model este asemanator celui pe benzina testat tot de noi. Singurul lucru saritor in ochi este turometrul care ne avertizeaza asupra faptului ca avem de a face cu un diesel.
Subaru Ouback pe soseaIntroducem cheia in contact si...3...2...1...DA! E diesel!... ba nu e. Mentionam ca nu am consumat bauturi alcoolice si nici stupefiante inaintea sau in timpul testului. In cateva cuvinte spunem ca se aude un sunet de diesel la pornirea motorului si apoi se linisteste. Nu se simt vibratii, decat se aude un sunet PARCA de diesel (motorul era si rece – a se vedea poza cu martorul albastru aprins). Plecam la drum si imediat observam ca ambreiajul tine foarte jos, lucru apreciat de noi.
Abia coborati dintr-o benzinara cu o cutie automata, parca ne urcaseram pe un taur. 350 Nm? Nu e de mirare ca e „best in class”. Majoritatea dieselurilor de putere similara au o valoare a cuplului intre 300 si 320 Nm. In zadar am incercat sa vedem cat de jos intra turbina pentru ca pe de o parte pe la 1500 RPM display-ul dintre ceasuri ne atentiona ca trebuie sa schimbam intr-o treapta inferioara si pe de alta parte, motorul mentinea turatia la valoarea mai sus mentionata pentru o secunda sau doua si abia apoi acul o lua la vale iar. De ce spun ca am incercat in zadar? Pentru ca de la 1500 la 1800 cand spun cei de la Subaru ca avem cuplul maxim, acul urca foarte repede (atat timp cat imi ia sa duc acceleratia la podea – cursa lunga) si apoi incepe sa urce spre 4.000 de ture ca un nebun dupa care se mai linisteste putin.
Una e buna si sigura: motor boxer diesel, fara vibratii si ca un sunet asemanator dar ceva mai greoi ca al unui Ford Fiesta pe benzina. Ce-i al lor e al lor. Merita tot respectul pentru ce au realizat.
Urmeaza partea grea. Cutia de viteze. Treapta intai am mancat-o imediat si deja imi doream inca 1500 de ture in ciuda faptului ca viteza pana la care am ajuns era mare pentru un diesel (fara a atinge zona rosie a ceasurilor). Pana aici e bine. Apasam ambreiajul si trecem in treapta a 2-a (cursa schimbatorului putin cam lunga), a 3-a scurt (si deja ne apropiem de viteza la care se dau toate punctele de penalizare pe aceeasi amenda), a 4-a? Nu inca.. mai stam.. dau cu cotul in spatarul scaunului...e in viteza? Caraitul cutiei ma anunta ca nu trebuia sa ridic piciorul de pe ambreiaj, mai trag putin de schimbator si gata. Suntem in treapta a 4-a. Treapta a 5-a are cursa foarte scurta si a 6-a medie. O prima concluzie ar fi aceea ca treptele 1,3 si 5 sunt bune, dar 2,6 si mai ales 4 sunt problematice. Desi ambreiajul este apasat la podea, treapta a 4-a are o piedica inainte de a intra complet in viteza asa ca trebuie sa tragi ceva mai tare de schimbator si pierzi timp destul de mult. Lucru total neplacut.
Ei bine, doar nu va asteptati sa reinventam roata si sa afirmam contrariul a ceea ce au spus altii. Comportamantul rutier general este acelasi ca si in cazul variantei pe benzina, cu mentiunea ca tractiunea integrala este mult mai apreciata in acest caz. Cuplul mare ar putea invarti rotile din fata la nesfarsit, dar acesta este transferat catre puntea spate la plecarile puternice, lucru bine simtit in timpul testului.
Concluzia generala: Subaru!? Va rugam, putem avea Dieselul cu o cutie CVT!?!?!? Raspunsul, pentru moment, este nu.
Sursa ultimei poze este auto.ro, dar este aceeasi masina pe care a testat-o si echipa subarufanclub.ro