Asa e : benzina la Subaru (si nu numai) este sfanta. Dar experienta din cadrul echipei Subaru a facut ca motoarele cu alimentare in GPL sa fie comparate, in cadrul alimentarii cu combustibil alternativ,cu motoarele pe benzina BMW,care sunt cele mai bune de cativa ani. Modelul pe care-l am are o instalatie din fabricatie si nu una aftermarchet. Sunt o sumedenie de diferente intre ele care trebuiesc mentionate. Costul este diferit(cel aftermarket poate fi de 5-6 ori mai ieftin),iar cel instalat de Subaru nu este chiar pentru ''sarmani''! Din 2007 toate motoare Subaru pe care sunt montate instalatii GPL sunt modificate pentru a nu conduce la o usura precoce si la o inregistrare la fiecare 30.000 km ca la motoarele pe GPL anterioare. O instalatie montata ulterior se poate instala pe oricare motor de benzina,dar riscurile cresc,sunt pe pielea proprietarului si motorul isi pierde garanzia de multe ori(daca este in garanzie si nu este instalata la reprezentanta), nu mai pun costul pentru inregistrarea anuala a supapelor(sau la fiecare 30.000 km) pentru ca tind sa fie pline de rezidurile cauzate de GPL.
Subaru folosea pana acum 5 ani instalatiile de la ICOM,dar dadeau cateva probleme,de atunci monteaza pe cele de la BRC si acum e totul OK.
Probleme cu instalatia actuala nu am avut si nici nu cunosc ca cineva din cei pe care-i cunosc cu motoare Bi-fuel (sunt multi)sa le aiba. Problema principala o da calitatea GPL-ului,care in Italia lasa mult de dorit(mai ales in centru-sud)in comparatie cu Franta si Germania, unde nu sunt probleme nici de felul asta.
Cea pe care o am acum este din 2007 si am cumparat-o acum 2 luni cu 18.000 euro la 105.000 km. Am facut 7 mii km si merge brici.La prima vedere pare scumpa,dar masina e toata o papusa,concesionaria printre cele mai tari din Italia si km certificati in autostrada. Ce mai, e ca noua. Modelul nou se gaseste noua la 46.000 euro(FULL) sau la km 0 la 32-35.000 euro(cu sau fara piele si CVT).