Cansumul de combustibil la un astfel de model nu reprezinta punctul forte sau de maxim interes.
Subaru IMPREZA WRX este o masina grea, are o tractiune masiva motoarele sunt relativ mici 2000/2500cc iar la STI totul e mai greu pe partea de transmisie si franare fapt care atrage si un consum ceva mai mare.
As putea spune ca am avut acasa ambele modele daca echivalex Foresterul XT cu un WRX.
In mod cert Foresterul consuma mai putin decat STI-ul avea un motor de 2500cc cu un cuplu mai bun in partea de turatie joasa si o trasmisie ceva mai usoara, asta pana cand a primit totul de la STI.
Cronologic vorbind am sa va expun cateva consumuri obtinute de mine:
STI 2004
- 10,0% minim la drum cu viteza mica maxim 120km/h
- 12.5% mergand amestecat cand 140km/h constant cand varfuri de 180-200
- 16,5% mergand destul de tare cu varfuri de 250
- 13,5% in oras mers superlinistit dar cu trafic moderat
- 17,0% in oras tras de ea dar nu maxim
- 50,0% in Bucuresti forja totala un plin 80km faceti calculul dar ce mai conteaza ...
Consumurile de mai suns sunt cu motorul de serie, injectoare si turbina de serie.
Dupa modificare consumurile au scazut cu cca un litru la suta de km parcursi cu exceptia momentului de forja maxima.
Forester 2.5XT 2006
in varianta de serie
- 10,0% la drum daca nu depaseai 120km/h
- 12,0% la drum pana in 150km/h
- 14,4-17% pentru oras in functie de exploatare
dupa resoftare cu transmisia de fabrica consumul a scazut
- 9-10% mergand la drum pana in 150km/h
- 13,5 - 15,5% in oras
dupa montarea transmisiei de STI consumurile au crescut in medie cu 1,5l la suta de km parcursi.
- 12,5% la drum la 160km/h dar si cu varfuri mai mari
- 15,5% la viteze constante de peste 200km/h pe autostrazi
- 17,0% mers foarte repede pe autostrazi ...