O oarecare explicatie cred ca` exista` .
Subaru american este conceput sa functioneze in parametri optimi intre 100 si max. 140/h, deoarece legislatia nu permite pe nicaieri viteze mai mari, iar aici aceste limite de viteza` se respecta` cu sfintenie deoarece amenzile sant usturatoare iar o depasire de peste 50-60 km/h se lasa` cu ridicarea permisului de conducere iar in unele state te poti trezi chiar inchis pentru conducere periculoasa` si confiscarea masinii !! Eu ma` ingrozesc cand citesc ca` voi acolo pe soselele acelea (care stim cu totii cum sant) mergeti cu 200-220 km/h
) .
Din aceasta cauza nu aveau rost sa` investeasca` in performante mai bune deoarece 99,99% dintre posesorii nord-americani nu au consum mai mare de 12L/100km si sant foarte multumiti cu aceasta. De aceea Subaru este printre putinii producatori din lume care mai produce inca` cutii de viteze cu doar patru trepte (ma` refer la automatice). Majoritatea masinilor au cinci sau sase trepte, insa` Subaru a considerat ca nici macar o a cincea viteza` nu e necesara` , cu atat mai putin o a sasea sau mai mult. Daca` el a fost proiectat sa` mearga` optim cu 120/h, orice depasire a parametrilor se "sanctioneaza` cu consum de benzina` ridicat si uzura` prematura`. (Iarasi ma` inspaimant cand citesc aici pe forum ca` in Romania se schimba` discurile si placutele de frana` dupa` 10-20mii km, distributia inainte de 100 mii km .....s.a. !! Aici nu se atinge nimeni de motor inainte de 100 mii, si o reparatie mai serioasa` la motor se face dupa` 300 mii km. !!! )
Si un BMW sau Mercedes care este proiectat sa` mearga` optim la 220km/h cu 15L/100, daca` ii dai in goarna` cu 300/h o sa` pape 25L/100 !