Organizatia independenta Euro NCAP a anuntat ca a adaugat in lista de teste de siguranta la care este supusa o masina si rezultate care au in vedere modul in care sistemul ESP se comporta atunci cand este activat in situatii limita.
CUM TESTEAZA Euro NCAP?Testele de control al stabilitatii vizeaza comportamentul masinii in asa-numitul test al elanului, in care masina care ruleaza cu 80 km/h schimba brusc banda si revine apoi imediat pe banda initiala. Manevra se repeta de mai multe ori pentru fiecare masina, organizatorii testelor ridicand viteza de rulare a masinii sau unghiul de virare de fiecare data. Mai mult, testele sunt efectuate cu si fara ESP-ul cuplat in cazul masinilor care permit decuplarea sistemului. Organizatorii noteaza ulterior raspunsul directiei si viteza la care robotul programat sa vireze scapa masina de sub control.
PRIMELE REZULTATEConform primelor rezultate publicate de Euro NCAP, care au ca subiecte 40 de modele testate de EuroNCAP in cursul anului 2009, toate masinile au reusit sa treaca testele. Cu toate acestea, Euro NCAP a indreptat critici asupra modelelor Subaru Impreza si Alfa Romeo MiTo din cauza faptului ca
butonul de decuplare a ESP-ului poate fi apasat accidental (pe Impreza) sau din cauza faptului ca masina a picat testul in modul de rulare Dynamic (in cazul lui MiTo).
via Automarket...oricum virajele sunt abordate cu ESP-ul decuplat. Cei care au proiectat masina au stiu de ce l-au pus acolo.
De ce sa mai iei mana de pe volan ca sa decuplezi ESP-ul cand o simpla apasare cu genunghiul este retata unui viraj ce promite senzatii maxime?