Eu merg cu o tableta si in paralel cu navigatia de pe masina (Garmin, cu RO.A.D 2008). Dar de obicei imi fixez obiectivul si apoi vad eu cum si daca ajung acolo. De cele mai multe ori imi fac traseul pe Google Earth si apoi il import pe tableta, dar trebuie sa recunosc ca inca nu am apucat sa folosesc vre-unul din ele, deci nu stiu cum merge.
In zona Clujului am fost cam peste tot pe o raza de 40-50km, dar nu stiu cat va ajuta asta pe voi care sunteti in zona Bucurestiului.
Ca traseu care am vrut sa-l fac in vara asta si nu am mai ajuns, este de la Barajul Rausor (jud. Arges) pana la 2400m in zona varfului Iezer. Din cate am studiat, ar fi destul de lejer dupa ce iesi in creasta. A fost facut traseul cu un Forester SG, si Outback, acum vreo cativa ani (cautati pe youtube, "forester iezer" si cred ca-l gasiti). Dar trebuie luat in calcul ca este un traseu de 45-50km si pe unde urci pe acolo cobori. Ar fi ceva varianta de coborare prin alta parte, dar nu cred ca se preteaza pentru Subaru. Recomandarile celor de pe forum 4x4 erau sa ai minim AT-uri si sa nu mergi singur (motiv pentru care nu am mai mers nici eu, nu am avut cu cine).
Alte trasee interesante care le am in vedere poate pentru 2016 sunt in zona Muntilor Fagaras si anume sunt 2 trasee, diferite, care urca pana in zona alpina, in jurul altitudinii de 2350m si de acolo in 4 ore se poate ajuge (pe jos, normal) pe varful Moldoavenu (2544m) si altul pe varful Negoiu (2535m). Despre acestea nu am gasit informatii cum ca ar fi fost facute cu Subaru, dar se zicea ca sunt decente.
Legat de capacitatile masinii, si aici ma refer la varianta diesel, problema cea mai mare mi se pare fragilitatea ambreiajului si aici ma refer la porniri in panta peste 15% cu obstacole, este cam imposibil sa nu-l patinezi. In rest nu prea am avut probleme sau zone pe unde am fost si sa renunt la trecerea acestora. Ii drept ca si daca ma duc pana acolo sa fac, sau ma nimeresc pe un traseu, nu ma dau batut cu una cu doua.
Cea mai mare problema care am intalnit-o a fost, culmea, pe o coborare, care am abordat-o cu viteza prea mica, pe niste argila semiuda, pe care AT-urile mi-au adunat-o in pasajele rotilor pana cand pur si simplu nu se mai invarteau. Va dati seama cam cum te simti cand patinezi ambreiajul ca sa cobori
. A trebuit sa scot cu lopata argila din pasaje ca sa pot pleca de pe loc. Si asta era un traseu care-l facusem si vara si iarna pe toate tipurile de vreme. De data aia asa s-a nimerit.