Politia Rutiera va introduce in trafic incepand cu data de astazi (1 Martie) un lot de 449 unitati Dacia Logan MCV echipate cu radare de ultima generatie, despre care se spune ca nu pot fi detectate de catre niciun detector de radar disponibil pe piata. Aceste autoturisme sunt echipate cu motoare 1.5 dCi de 85 CP si beneficiaza de geamuri electrice, ABS, aer condtionat, blocuri optice pe capota, sirena, girofa si proiectoare, difuzoare de 100 W pentru portavoce, etilotest, statie emisie-receptie fixa si mobila, precum si doua seturi de cauciucuri pentru vara si iarna.
Aparatele radar Bee III cu care sunt echipate aceste vehicule sunt fabricate in Marea Britanie si beneficiaza si de camere video mai performante, care pot filma si in infrarosu. Totodata, noile aparate radar sunt echipate cu un dispozitiv GPS care mentioneaza cu exactitate locul unde actiona aparatul in momentul suprinderii unui vehicul care depaseste viteza legala pe acel segment de drum. Noile radare ale Politiei Rutiere au capacitatea de a monitoriza ambele sensuri de circulatie si au autorizatie metrologica pentru a masura viteza unui vehicul chiar si atunci cand autospeciala de politie este in miscare. Sistemele radar de tip Python II, utilizate pe celelalte vehicule ale Politiei Rutiere, au capacitatea de a monitoriza un singur sens de mers si de a detecta viteza unui vehicul in timp ce radarul este in miscare, dar nu au autorizatie metrologica pentru a utiliza cea de-a doua functie.
Radarele Bee III functioneaza tot in banda K si sunt produse de compania Traffic Safety Systems din Marea Britanie. Raza de actiune maxima a acestor aparate radar este de 1.6 kilometri. Camerele video cu care sunt echipate acestea au un sistem optic mult mai performant, putand efectua un zoom de 26x si sunt dotate cu un sistem de filmare in infrarosu, oferind posibilitatea actionarii in conditii optime si in zone neiluminate.Aparatele radar stocheaza informatiile pe hard-disk si pot functiona in regim stand-by, perioada in care aparatul nu emite unde, lucru care il face aproape imposibil de detectat de aparatele de tip detector radar.
Noile radare Bee III au tehnologia POP, care este patentata de producator si reprezinta un mod de functionare foarte asemanator cu cel denumit instant-on, care a fost introdus de fabricat prin constructie in functiile aparatului, iar acesta este sistemul care permite masurarea vitezei unui vehicul fara a fi surprins de detectoarele radar. Practic, in modul POP aparatul Bee III emite o unda pentru o perioada de 67 de milisecunde, care ii este suficienta pentru masurarea vitezei cu care circula vehiculul tinta, iar detectorul de radar nu are suficient timp pentru a anunta soferul, sau daca il anunta este deja prea tarziu pentru a frana.Totodata, noul sistem radar care a intrat in dotarea Politiei Rutiere are o functie de achizitie automata a celei mai rapide tinte, respectiv poate sa tinteasca vehiculul cel mai rapid dintr-un grup de vehicule care circula paralel, iar detectarea vitezei unui vehicul in timp ce masina pe care este montat aparatul radar este in miscare se face in mod automat, nefiind necesara interventia politistului.
Radarele Bee II functioneaza in frecventa de 33.8 GHz /-100 MHz, care intra in incidenta deja cunoscutei benzi K. Apartenenta la aceasta banda este confirmata de eticheta antenei Radar cu care sunt echipate aceste dispozitive, care specifica banda K. Puterea radiatiilor este mai mica de 2 mW/cm2 la 5 cm distanta de antena, iar producatorul declara ca distanta de detectie este de 1 mila (1.6 kilometri) in cazul unui vehicul de marime medie, dar ea difera in functie de marimea vehiculului tinta, in functie de configuratia terenului, conditiile meteo si cele de trafic. Pretul unui autovehicul de acest tip este de 44.173.75 lei, cu TVA inclus, iar valoarea totala a fiecarei autospeciale, incluzand vehiculul in sine si echipamentele este de 142.964.89 lei cu TVA inclus, ceea ce inseamna aproximativ 33.000 de euro.
Inregistrarea video a noilor radare este pornita tot timpul, iar hard-disk-ul poate sa inregistreze circa 30 de ore de imagini video. Dupa umplerea acestui hard-disk, toate datele sunt copiate in Arhiva Politiei Romane. Inregistrarea este pornita tot timpul, iar aceasta poate fi considerata dovada intr-un proces.
Desi aceste radare sunt dificil de detectat, utilizarea detectoarelor de radar si a unitatilor GPS cu o harta actualizata a camerelor fixe din Romania nu este inutila. Cele 449 autospeciale vor lucra alaturi de vehiculele pe care le utilizau deja cei de la Politia Rutiera si au scopul de a completa flota actuala si nu de a inlocui vehiculele existente. Exista deja o serie de detectoare de radar care pot sa lucreze si cu functia POP a unitatilor radar, dar acestea sunt in gama de pret medie sau superioara, iar cei care si-au achizitionat un detector mai ieftin nu vor avea nicio cale de scapare de la amenda. Toate cele 449 de autospeciale sunt marcate cu insemnele politiei, iar cele din Bucuresti au numere de inmatriculare din seria B-18-Z??. Se pare ca 12 unitati echipate cu acest sistem de radar au ajuns in Bucuresti, iar toate autospecialele sunt inca in stadiul de testare, radarele urmand sa fie puse in functiune la un moment surpriza - potrivit declaratiilor lui Christian Ciocan.
via automarket si politisti.ro