In primul rand trebuie mentionat ca nu ai cum sa ajungi la un rezultat satisfacator fara contact fizic. Deci, orice solutie chimica se alege, trebuie insotita de o manusa de spalare, o pensula si o perie pentru anvelope ca un minim necesar.
Grosul il dai jos cu sampon auto daca sunt protejate jantele recent sau cu All Purpose Cleaner de la brandul preferat. La indemana sunt produsele de la Mafra si Sonax. Dilutia o explica fiecare producator in functie de ce vrei sa cureti, deci iti trebuie si o cana gradata, biberon vechi etc. ce se gaseste la indemana. Eu folosesc APC de la Bilt Hamber si alternativ Koch Chemie si pe vremuri si Pulimax de la MaFra, dar primele doua sunt mai puternice si mai economice, mai versatile in opinia mea. Aplicate, lăsate 1-2 minute apoi frecate cu mănușă sau cu pensula.
Pentru anvelope trebuie neaparat APC ceva mai concentrat si frecat bine cu peria, clatit si repetat de 1-2 ori mai ales daca treci ca mine prin noroaie.
Pentru ce nu a iesit se foloseste apoi o solutie dedicata de jante sau pentru indepartarea particulelor de fier. Tot asa, la indemana exista Sonax sau MaFra care sunt un amestec de mai multe solutii. Eu prefer sa folosesc ceva ce reactioneaza doar cu fierul (Iron & Fallout remover). Momentan folosesc ceva de la Bilt Hamber, doar ca fiind UK made si acum avand taxe, cred ca nu o sa mai renteze la pret si trebuie sa caut altceva.
Se aplica solutia, se asteapta 2-3-5 minute cat poti fara sa se usuce caci pateaza, apoi se agita cu manusa sau pensula. Se repeta procesul daca este cazul. O sa fie cazul pentru jantele ce nu au avut protectie niciodata. Poate si de 2-3 ori.
Avertizare! Aceste solutii miros urat si usuca pielea, deci obligatoriu purtati manusi.
Optional: Daca mai sunt puncte negre ce nu reactioneaza la solutia de mai sus, inseamna ca sunt puncte de bitum, nu de fier. Se foloseste atunci un Glue & Tar remover.
Ultimul pas este sa se foloseasca argila de decontaminare pentru acele cateva puncte ramase ici colo. Eu folosesc tot o argila de la Bilt Hamber, dar exista numeroase produse disponibile si la noi.
O ultima clatire si uscare si gata.
Apoi protectia preferata. Eu am de multi ani un borcan de Rim Wax de la SmartWax (Chemical Guys). Nu se mai termină... Face treabă bună și nu are rost sa iau altceva.
Andrei știu că folosește hi-temp wax de la Finish kare, fiind iar o ceară cunoscută, de încredere și buna.
Rezultate:
Apoi capacele un mic polish foarte fin cu un produs All-in-one și burete fin...
Iar jantele un strat proaspăt de ceară apoi pe suport cu ele până la toamnă..