Salutare.
Este primul model hybrid de la Subaru. Aici discuția poate fi împartita in doua: 1) modelul Forester și 2) sistemul e-boxer
Despre Forester, doar de bine. E mare, vedere ca din acvariu, materiale mult mai bune, antifonare peste tot, confortabila și arată bine.
Modificări și la poziția de condus..vezi bine peste capotă. Cam cum era la SG, ceea ce a lipsit in ultimii ani de la Forester. De exemplu se vede mai bine in fata decât din SH-ul meu.
Despre e-boxer, este prima tentativa reală de a vinde la scara largă un sistem hybrid, de la Subaru. Au mai fost niște variante dar nu s-au bucurat de succes și nu au fost în Europa. Nu are rost sa intram in detalii.
Despre noul sistem, încă nu a trecut testul timpului, as zice eu. De apreciat că intervenția sistemului și pornirea motorului termic se fac fara vibrații și așa cum vei vedea prin jurnalele de bord, colegii reușesc să obțină consum bun. Un alt plus este că se simte cuplul in plus și fac din mașină ceva utilizabil. La cat de mare este, doar cu motorul termic de 2l ar fi fost de nivelul anilor 2000 și abia ar fi mișcat.
Eu am descoperit și minusuri pentru mine și nu vreau sa fie modelul desconsiderat in urma celor ce vor urma, deși nu cred că am eu atâta influenta. Mergeți să îl testați înainte. Nu vă încredeti doar in ce spun eu.
Electricul nu are putere să întoarcă mașina în loc. La un unghi de bracare dat pornește si termicul. Poate exista și alt motiv, dar e ciudat sa vrei sa faci întoarcere din 3 mișcări și să pornească și să se oprească motorul termic de 2 ori până termini manevra. Bateria era la peste 50%.
In depășiri are nevoie de termic și este zgomotos la 3500 sau mai mult insa surpriza vine când ai revenit pe banda și vezi acul turometrului cum cade de la 3500 la 0. Am înghețat. Cum și ce e in motorul ăla să reziste la așa ceva constant? Și când credeam că nu e tot, daca vrei sa faci o alta depășire și este mort termicul, te trezești că pornește direct in 3500 ture prima data și apoi sare și în 4500. Deja am crezut că a fost o întâmplare, dar nu. Acum nu știu ce ulei și ce pompe a pus Subaru ca să nu meargă pe uscat un motor pe care îl oprești și pornești de la 3500 la 0 și invers dar eu am un deja-vu. Se cheamă Boxer Diesel.
Ok, ne-am jucat cu I/S și nu am văzut diferența. Am renunțat.
La mers liniștit rău și anticipat și ajutat sistemul, mai eviți astfel de momente, dar e dubios rău setat. Per total pornește și oprește termicul mult prea des și fără motiv.
Și în final am observat că în spate o să stea soacrele. Țiuie bateriile când se incarca precum un încărcător de la o unealta electrica atunci când aparatul are acumulatorul încărcat la maxim. E ca atunci când îți țiuie un timpan. Deja dupa 5 minute am zis că mă apucă durerea de cap și voma.
Cer scuze daca am supărat. Sper că așa se comporta un model cu ceva probleme și nu sunt așa toate. Deși asta avea 450km. Poate își dau drumul după rodaj, nu știu... Sper sa vina update de soft și o chemare în service pentru insonorizare mai buna a bateriilor din portbagaj.
Sper ca Subaru să primească acest feedback și să corecteze. E păcat de conserva că e chiar mișto. Dar punctul forte al lui Subaru, adică motor+AWD este acum punctul cel mai slab.
Ar merita discutat și aflat mai multe de la utilizatori și de la reprezentanta ce ai de ce face așa sau daca au fost setări greșite.
Nu am testat dual x-mode. Nu știu ce să zic.
Cât despre service, abia știu oamenii de Subaru. Cred că mulți nu știu că există Subaru hybrid... Deci doar prin rețeaua autorizata.
Sau iei un Levorg cu motorul aspirat de 2.0