Multumesc Marr, tocmai de asa ceva am nevoie, comparatii directe venite din experienta.
Intre timp, am mai citit si pe forumuri straine despre potentialele probleme ale dieselului, am fost si am testat varianta pe benzina, si pe sosea si pe drum de pamant si prin noroi, si incep sa inclin catre aceasta.
Consumul nu era din start un considerent foarte important pentru mine, iau masina ca sa o folosesc mai mult la drumuri in week-end si in vacante. Cred ca am sa fac in jur de 15000 km/an cu ea. Iar la o buna parte din aceste drumuri am sa am un consum foarte mic pentru ca mergem mai multi oameni si impartim banii de benzina.
Singurul motiv pentru care aveam rezerve fata de motorul pe benzina era ca ma temeam ca e mai lesinat. Dar dupa cum am spus i-am dat blana putin pe sosea si mi s-a parut ca se misca acceptabil.
Marr, in legatura cu calculul tau cred ca mai sunt cateva elemente de luat in considerare:
- problema cu arborele cotit care daca nu e acoperita de Subaru (in caz ca as lua un Forester fara revizii ca la carte) sa zicem ca e 10k (nu stiu exact cat e, pun cifre pentru exemplificare) si dupa cum zicea cineva in acest thread apare la 10-15% din motoarele din perioada respectiva, rezulta un cost asteptat de 1000-1500 Euro, fara sa punem la socoteala aversiunea la risc, destul de mare in cazul meu
- pe forumuri straine se plangea lumea ca sunt foarte frecvente si problemele cu DPF - de aici un calcul asemanator
- in calculul tau mi se pare ca nu ai inclus diferenta de 500 Euro de la revizii
In plus am citit pe forumuri straine se plangeau unii ca ambreiajul cam brusc al modelului diesel, cuplul mare si lipsa unui reductor pot crea probleme la urcarea pantelor sau la pornirea in noroi sau zapada.
Asadar ma uit si la modelul pe benzina - de fapt va si rog sa imi dati o parere in legatura cu exemplarul pe care l-am vazut, dar deschid un topic separat ca sa nu il poluez pe asta:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2119.0