Salut
Eu am un forester SG 2.5 xt adus din state, avand cutie automata 4eat (spre deosebire de cele europene care au cutia 5eat de la prodrive). Pot sa iti spun urmatoarele:
- stock este mai lenta decat manuala.....dupa cateva modificari simple (turboback fara cat, sti tmic, harta stage2 de la cobb tuning) masina atinge suta in aprox 5 sec.
- cutia 4eat e cea mai rezistenta din gama (peste cutia in 6 trepte de sti) si cu un convertizor de cuplu si inca cateva imbunatatiri (pana in 1000 eur cu tot) cutia va tine 500-550 cp (daca cauti pe net vei vedea ca singurul subaru operational cu peste 1000 cp are cutie 4eat)
- este mai lejer de condus si ai ambele maini pe volan tot timpul
- teoretic consuma mai putin (cuplul variaza electronic 90/10 pana la 60/40 intre puntile fata/spate fata de 50/50 la manuala) insa depinde de stilul de mers....eu nu reusesc sa scot media sub 15 l/100
- exista opinii ca pe zapada mare are un dezavantaj automata, insa tinand cont ca o mare importanta in acest caz o au anvelopele si eu nu am vazut un test comparativ auto/man cu acelasi set de anvelope, nu pot confirma; insa iti confirm ca nu vei praji ambreiajul la urcari de pante sau ascensiuni pe teren dificil in treapta mica de viteza
- eu o folosesc si in buc si in afara....calutii alearga peste tot, nu se plictisesc ever....asa ca iti pot spune ca foresterul meu se simte bine atat in vit 4 la 60 kph dar si in vit 2 la 140 kph
In final, cred ca nu sunt diferente majore intre auto si manuala, in ambele cazuri vei avea o masina pe care sa te bazezi in orice situatie si care va produce frustrari in randul nemtoaicelor...
)
Seara buna in continuare.