Sfat cumparare Forester second hand
Subaru club Romania

Sfat cumparare Forester second hand

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #780 on: April 10, 2018, 19:47:28 PM »
Salutare, sunt Adrian, și... de curând m-am gândit sa trec cu mașina de familie la japoneze. Momentan am un Audi A4 combi   cu motor diesel de 170 cp ce nu îmi mai ajunge ca spațiu. Microbul l-am luat de la un vechi fan Subaru ce a trecut de la o Impreza la vreo 4 Forester Sg (si se tot lauda cu ele pe Facebook). Sa revenim: vreau un Subaru Forester Sg sau Sh sau Outback.  O sa îl chinui vara pe drumuri forestiere de munte sau la mare la Vadu cu o rulota de 1100 kg în spate. Iar primăvară,toamna și iarna în oraș.  (vara scăpa de oraș ca am o cabrioleta).  Deasemenea țin sa va anunț   ca am 1.95 și sta cineva cu greu în spatele meu în Audi A4, iar copilul nu intra cu scaunul și nici nu vrea sa stea singur în spate. Și acum întrebările: 2.0 sau 2.5. Manuala sau automata sau manuala cu reductor. Și cea mai importanta care e cea mai mare la spațiu interior și cea mai sigura în caz de accident Forester Sg, Forester Sh, sau Outback. Sper sa înțelegeți ce am vrut sa spun și sa mai scap de dileme :) Bugetul de cumpărare e 7000-9000€
« Last Edit: April 10, 2018, 19:50:14 PM by rada_ady »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #781 on: April 10, 2018, 20:22:29 PM »
Vezi ca am ceva la vanzare potrivit pentru tine. Altfel, un SH daca vrei sa mai stea cineva in spatele tau. SG-ul e micut in spate.

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #782 on: April 11, 2018, 10:04:02 AM »
Vezi ca am ceva la vanzare potrivit pentru tine. Altfel, un SH daca vrei sa mai stea cineva in spatele tau. SG-ul e micut in spate.
Aseara am stat pe net pana spre dimineata. Cred ca o sa merg pe Forester SH (desi imi place SG-ul )  cu motor 2.0 aspirat. 2.5 e mai pretentios  din ce am citit . Outback-ul nu ii place sotiei (mie imi placea masinuta ta :) ) . Nu stiu daca sa aleg manuala cu reductor sau automata? Am vazut in Germania si Italia ca majoritatea au gpl iar voi nu recomandati sa achizitionez una bi-fuel ( eu chiar ma bucuram ca are gpl )

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #783 on: April 11, 2018, 10:11:36 AM »
Eu zic ca tractezi mai usor rulota cu un 2.5 decat cu un 2.0, mai ales ca are si reductor. Iar 2.5 nu este mai pretentios decat alt motor Subaru. La toate trebuie sa verifici uleiul si antigelul regulat.

Automata e buna, dar mai scumpa la intretinere.

Cu GPL ai topic dedicat. Ce sa zic, sunt si care nu au avut probleme. Nu stiu care este procentul cu/fara probleme.

leeloo

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #784 on: April 11, 2018, 10:28:13 AM »
Automata nu e mai scumpa la intretinere.  Ii trebuie doar un schimb de ulei/  filtru la fiecare 60 k km.   Costul e infim comparat cu un kit de ambreiaj care oricum cedeaza la un moment dat, fiind piesa de uzura.   Uleiul si filtru sunt aprox 70 de euro plus 1h la un service  pentru operatia in sine.  Si e odata la 60 k km, deci probabil odata la 3-4 ani. 
Tractarea e mai lina si mai facila cu o automata, nu mai ai socurile alea cand schimbi viteza la o manuala in timp ce tractezi.
( am tractat cativa ramasi in drum cu cutie automata si oamenii ramasera fermecati  de cat de lina a fost experienta. .. :) .   Trebuie verificat ce capacitate de tractare  ai la ambele versiuni, de regula e diferita intre manuala si automata.
O sa ia in schimb consum   de combustibil mai mare, la mers urban in special.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #785 on: April 11, 2018, 11:18:16 AM »
Dupa cum au detaliat si alti colegi, schimbul de ulei integral se face in mai multe etape. Deci un schimb de ulei = cam doua daca vrei ulei proaspat. Apoi daca o sa tracteze o sarcina la limita pentru Subaru nu cred ca se aplica regula de 60k. Conform manualului se schimba uleiul la 15 luni sau 24.000km daca tractezi.

In plus, un ambreiaj e nimic pe langa un posibil convertizor, simering si alte nimicuri pentru auto. Apoi sa te ajuti cu frana de motor mi se pare mai convenabil cu o manuala decat cu AT.

Am vrut Outback automat inainte sa il cumpar pe cel pe care il am (MT). Colegii de forum si prietenii care au avut mi-au spus sa imi iau gandul si credeam ca sunt ei nebuni.
Mi-a fost de ajuns sa vad personal 2  "ingrijite" cum zice leeloo ca sa decid ca o manuala la care schimb ambreiajul o data in viata si posibil rulmentii din diff-ul central tot asa o data in viata (~500 lei cost) e o alegere mult mai buna pe termen lung. Multi "cunoscatori" de cutii automate dau vina pe "modelul invechit de cutie care schimba greu si cu socuri". Fals!
Am mers cu automate intretinute obsesiv si pot spune ca aproape nu se simte schimbul de trepte.

In acelasi timp se poate sa gaseasca o cutie manuala gata sa cedeze, sau poate sa gaseasca pe cineva care a avut grija de automata sa cum trebuie. Tine mult de noroc si de istoricul masinii.
Dar daca e sa "pice" cutia, o manuala se repara mai ieftin decat automata.
« Last Edit: April 11, 2018, 11:33:20 AM by MihaiFlorescu »

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #786 on: April 11, 2018, 14:00:32 PM »
Din ceea ce vad cutiile automate nu au probleme de fabricație.  Asa ca merg pe amândouă variantele. Greutateade tras e 2000kg cu dispozitiv de frânare. Rulota are 1100. Cu rulota fac maxim 3000km pe an.  Cu mașina probabil ca o sa fac 15-20000.  Înclin sprea automata pentru oraș. Fac naveta zilnic 50 km (București Otopeni si retur)

UXE

  • 1741
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #787 on: April 11, 2018, 14:42:23 PM »
2.5 XT?

Muttley

  • 5177
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #788 on: April 11, 2018, 14:50:07 PM »
Ce sa faci cu aia? Pana-n 2500-3000 de ture e lesinata, omul vrea sa traga garsoniera dupa el.
WRX SW 2002

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #789 on: April 11, 2018, 15:18:59 PM »
Ce sa faci cu aia? Pana-n 2500-3000 de ture e lesinata, omul vrea sa traga garsoniera dupa el.
mai bine 2.0 aspirat si cu banii economisiti imi intretin cutia automata :)) .
PS:garsoniera o tragi si cu un logan. oricum esti limitat la maxim 90- 100km/h  . Cu audi e ok de tras ca masina e joasa si grea si nu prea ii da voie la rulota sa balanseze.
Masina o iau in primul rand pentru  familie ; criteriile alegerii  fiind:
1 sa fie sigura ,
2 sa stea cineva in spatele meu
3 sa  aiba  costuri acceptabile la intretinere)
4 sa nu mai aiba garda de 10 -15cm fata de sol ca sa pot intra cu ea pe drumuri forestiere
5 sa ne placa  :))

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #790 on: April 11, 2018, 16:49:41 PM »
Xt-ul are cuplu de 320 NM la 2800 rpm
2.0 are cuplu de 186 NM la 3200 rpm

Ar fi mai bun XT-ul si de tras si de all rounder dar probabil consuma o idee in plus.

Sau mai bine un discovery 3 :)
« Last Edit: April 11, 2018, 19:15:08 PM by JAD »

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #791 on: April 11, 2018, 20:30:41 PM »
Xt-ul are cuplu de 320 NM la 2800 rpm
2.0 are cuplu de 186 NM la 3200 rpm

Ar fi mai bun XT-ul si de tras si de all rounder dar probabil consuma o idee in plus.

Sau mai bine un discovery 3 :)
Discovery 3,  Volvo xc 90,  sau bmw x5 nu merg ca benzinare. . Iar prin oraș de zi cu zi e mai ok ceva mai mic.

JAD

  • 133
  • Ex. Forester 2.5XT
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #792 on: April 11, 2018, 21:03:02 PM »
Daca esti setat pe Subaru benizna iti recomand cu caldura Outback-ul lui Mihai.
Vei avea nevoie de extra kick-ul motorului 2.5 vs 2.0 la rulota.
Spui ca ai 1.95 si vrei sa mai stea cineva in spatele tau, la SG nu e posibil e foarte stramt in spate, Outbac-ul e mai generos si in spate si in portbagaj.

Inca un motiv pentru care recomand Outback-ul lui Mihai e ca e ingrijita bine masina, cu piese bune, schimbate la timp in ateliere in care oamenii stiu ce fac sub supravegherea lui atenta si o vei putea folosi fara batai de cap timp indelungat.
La Subaru e un mare atu sa cunosti masina si istoricul cat de cat inainte de achizitie, altfel poti investi inca pe atat in reparatii intr-un timp relativ scurt, sunt masini foarte fiabile dar doar daca sunt intretinute bine.



PTR

  • 570
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #793 on: April 11, 2018, 22:24:48 PM »
 Daca tot a deschis JAD calea ... as mai adauga cate ceva...
 Sa zicem ca iei un Forester in partea de jos a bugetului scris. Pe spate ai amortizoare cu autoreglaj nivel care la un moment dat se duc.. iar daca nu au fost schimbate ... eu cred ca dupa primul an in care plimbi rulota o sa le schimbi. Ai doar 2 variante, Pedders si originale. Outback-ul in cauza are deja suspensia spate optima pt rulota. Daca proprietarul Foresterului nu a urmarit nivelul in vasul de expansiune (ceea ce o sa trebuiasca sa faci si tu mai ales vara ) si al nivelului de ulei..  o sa fie o ruleta ruseasca cu garnitura de chiulasa in cel mai bun caz. La Outback-ul in cauza ai schimbate garniturile si facuta si segmentarea.. chiar daca nu era urgenta. Dar pentru linistea sufleteasca au fost facute, si nu la dorel... Mai faci un calcul cu distributie, ambreiaj, frane si vezi cat se adauga la bugetul initial al Foresterului, asta daca nu ai certitudinea ca au fost facute. Daca esti interesat si de partea estetica se vede si in poze ca e aranjata bine..
 Nu e vorba ca e masina lui , dar singurul dezavantaj raportat la piata auto de la noi este capacitatea cilindrica... si mentalitati setate pe diesel si max 2000cc.. Si nici macar nu-l cunosc personal  :)
« Last Edit: April 11, 2018, 22:28:20 PM by PTR »

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #794 on: April 11, 2018, 22:44:15 PM »
Nu iau mașina din România. Nu mai vreau diesel. Știu de amortizoare. O sa merg pe Forester pentru ca Outback-ul nu îmi place nici mie nici soției. Ca altrrnativa am Mazda cx7, dar toți fug de acest model

leeloo

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #795 on: April 12, 2018, 13:02:23 PM »
daca o iei din afara, garantat are schimbate amortizoarele spate la anii aia. 
Treaba e foarte vizibila, se vede din avion daca are fundul lasat.
La mers zilnic in oras  cutia automata pentru mine e binecuvantare, de cand am inceput sa conduc regulat o automata prin 2008, nu am mai cumparat ever vreo manuala, si cel putin masini personale nu ma mai intorc  niciodata la manuala. 
Bineintels, pe  orice subaru din anii aia cutia e o gluma proasta ca tehnologie. E  4 trepte,  ( e an 1989 ca tehnologie folosita pe subaru pana in 2011 )  lag maricel, dar isi face treaba.   
Are cateva parti bune daca te intereseaza iesiri offroad.  Treaba asta am studiat-o indelung inainte de cumpara masina.  Cam toate versiunile Subaru  automate  cu cutia asta, inclusiv Forester nu au diferentia central ci  sistemul ATS , practic e un ambreiaj multidisc  umed,  foarte solid si fiabil, care are functie de blocare completa. ( deci functioneaza ca un diferential blocabil cand pierde aderenta si va transfera 50-50 fata spate  )  In general, strict la offroad AWD -ul de pe cutiile 4eat  e considerat un sistem superior comparat cu versiunile prezente pe cutie manuala. . ( exceptia e STI, care e alta mancare de peste )
  Pot aparea probleme, dar am auzit doar prin Australia, si nici acolo nu e ceva frecvent. Baietii traverseaza desertul la 50 de grade gen in conditii de offroad destul de dur   si cutia se incinge, dar ai un martor in bord, iei o pauza si esti  ok.   IN europa e putin probabil sa intalnesti aceleasi conditii ca in Australia.
 Ai un buton de HOLD, foarte util cand cobori pante mari, cu HOLD  activat si mutata manual  pe treapta 1-2 frana de motor e destul ok.   Si nici nu va face upsift automat, o chestie buna.  Cam asta e partea legata de offroad.
   Ce inseamana 4 trepte. pai la 120 km/h  cu motorul 2.0   stai undeva la 2800 rpm.   Daca mergi drumuri lungi pe autostrada la viteze de peste 120 km consuma de rupe.  Si  nu ca in loc de 9 o sa consume 10.  Ci daca o tii la 130 in loc de 120 o sa consume 12. 
La mine nu e problem, oricum merg ca o baba in general,  limita in belgia e oricum 120 km/h, iar in germania am aceleaisi viteze medii  ca in romania pe drum  national, din cauza de aglomeratie si lucrari peste tot. . 
    La depasiri iei in calcul si lag-ul cutiei si  esti ok.    In oras nu sunt probleme, motorul   e  destul de elastic.   
  La drive test, e usor, nu trebuie sa ai nici un soc.  Daca ai vreun soc in coditii de mers normal, fugi de ea si cauta alta.

UXE

  • 1741
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #796 on: April 12, 2018, 13:51:21 PM »
3 sa  aiba  costuri acceptabile la intretinere)

La ce sume te-ai gandit? Sau ce inseamna costuri acceptabile pentru tine?

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #797 on: April 12, 2018, 14:12:55 PM »
daca o iei din afara, garantat are schimbate amortizoarele spate la anii aia. 
Treaba e foarte vizibila, se vede din avion daca are fundul lasat.
La mers zilnic in oras  cutia automata pentru mine e binecuvantare, de cand am inceput sa conduc regulat o automata prin 2008, nu am mai cumparat ever vreo manuala, si cel putin masini personale nu ma mai intorc  niciodata la manuala. 
Bineintels, pe  orice subaru din anii aia cutia e o gluma proasta ca tehnologie. E  4 trepte,  ( e an 1989 ca tehnologie folosita pe subaru pana in 2011 )  lag maricel, dar isi face treaba.   
Are cateva parti bune daca te intereseaza iesiri offroad.  Treaba asta am studiat-o indelung inainte de cumpara masina.  Cam toate versiunile Subaru  automate  cu cutia asta, inclusiv Forester nu au diferentia central ci  sistemul ATS , practic e un ambreiaj multidisc  umed,  foarte solid si fiabil, care are functie de blocare completa. ( deci functioneaza ca un diferential blocabil cand pierde aderenta si va transfera 50-50 fata spate  )  In general, strict la offroad AWD -ul de pe cutiile 4eat  e considerat un sistem superior comparat cu versiunile prezente pe cutie manuala. . ( exceptia e STI, care e alta mancare de peste )
  Pot aparea probleme, dar am auzit doar prin Australia, si nici acolo nu e ceva frecvent. Baietii traverseaza desertul la 50 de grade gen in conditii de offroad destul de dur   si cutia se incinge, dar ai un martor in bord, iei o pauza si esti  ok.   IN europa e putin probabil sa intalnesti aceleasi conditii ca in Australia.
 Ai un buton de HOLD, foarte util cand cobori pante mari, cu HOLD  activat si mutata manual  pe treapta 1-2 frana de motor e destul ok.   Si nici nu va face upsift automat, o chestie buna.  Cam asta e partea legata de offroad.
   Ce inseamana 4 trepte. pai la 120 km/h  cu motorul 2.0   stai undeva la 2800 rpm.   Daca mergi drumuri lungi pe autostrada la viteze de peste 120 km consuma de rupe.  Si  nu ca in loc de 9 o sa consume 10.  Ci daca o tii la 130 in loc de 120 o sa consume 12. 
La mine nu e problem, oricum merg ca o baba in general,  limita in belgia e oricum 120 km/h, iar in germania am aceleaisi viteze medii  ca in romania pe drum  national, din cauza de aglomeratie si lucrari peste tot. . 
    La depasiri iei in calcul si lag-ul cutiei si  esti ok.    In oras nu sunt probleme, motorul   e  destul de elastic.   
  La drive test, e usor, nu trebuie sa ai nici un soc.  Daca ai vreun soc in coditii de mers normal, fugi de ea si cauta alta.
mulțumesc de răspuns. Asta așteptăm.  Un ok cu explicații de la cineva cu cutie automata. Viteza maxima ma sperie însă. Obinsuiesc sa merg cu 140-150 pe autostrada

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #798 on: April 12, 2018, 14:17:05 PM »
3 sa  aiba  costuri acceptabile la intretinere)

La ce sume te-ai gandit? Sau ce inseamna costuri acceptabile pentru tine?
o mașină ce nu depășește 1500e pe an

leeloo

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #799 on: April 12, 2018, 14:52:06 PM »
poti sa mergi si cu 180 de km, pe ora, dar iti asumi consumul  .
Versiunea manuala la viteze mai mari sigur e mai frugala, dar pana la urma  Forester e un ladoi cu aerodinamica de caramida  si tractiune integrala permanenta, si orice varianta cumperi ,   acolo e penalizarea mare. 
Colegii cu manuala poti  te lamureasca  cam cum e cu consumul la viteze mari.
La automata iti spun eu, ai sarit de 120 constant, mai  esti ceva incarcat  cu bagaje, 3-4 insi in  masina.. 12 linistit.. 
Mergi mai usor, scapi cu 9 si ceva. 

Nu prea vad eu in Romania unde mergi cu 140 150 pe sute de km, nu stiu daca exista  mai mult de 100 si ceva de km de autostrada legati,  dar tu stii mai bine ce drumuri ai de facut...

Legat de costuri...
Eu am luat model  2006  deci mai  veche.  Eu o voi folosi la concedii, pe coclauri,   deci trebuie sa fiu sigur ca  mecanic va fi ok.
Am hotarat sa ii fac distributia, kit complet cu tot cu pompa de apa,  neavand istoric clar, sa schimb tot ce tine de frane,   discuri si placute , tamburi spate, toate  articulatiile  fata ,
Atrea au costat cam 600 de euro.
MA mai astept la vreo 400 manopera.    Dupa asta, teoretic nu ar mai trebui sa crape nimic, decat uzura normala  si revizii.. , macar vreo 60 k km..
Sa vedem daca am noroc.. :)
« Last Edit: April 12, 2018, 15:11:37 PM by leeloo »