Foresterul 2.0 AT este o masina buna, capabila de iesiri in natura si confortabila.
Dar nu este o masina rapida. A nu se intelege ca este o lesinatura, dar scopul pentru care aceasta masina a fost conceputa este altul decat viteza si demarajul.
Legat de probleme "costisitoare" - ca fost proprietar de Forester SH ( dar alta motorizare), pot sa spun ca in aproape 200k km - esceptand problemele specifice dieselului - am schimbat asa:
- amortizoarele spate pe la 140-150k km;
- bucsi bara stabilizatoare - cu nemiluita ! Da astea-s ieftine ( in jur de 200 lei);
- un bec far (xenon) pe la 160k km;
- rulmenti spate ( o singura data - nu retin pretul, dar nu a fost ceva de speriat);
- bucsi, pivoti, semibielete directie - de vre-o doua ori in 200k km - la fel, nu retin pretul ( ca atare nu a fost ceva memorabil);
- sistemul de reglare al farurilor ( este doar pentru cele cu xenon) - o data sistemul din spate si o data cel din fata. Astea - daca nu ma insel -- au fost in jur de 1200-1500 lei/bucata ( gasesti doar OEM si se inlocuiteste tot ansamblul desi, de regula, problema este de la articulatia bratului care se ancraseaza datorita mizeriei acumulate in timp);
- discurile de frana - o singura data;
- placutele de frana nu le pun la socoteala - s-au schimbat de cate ori a fost nevoie;
- curea de accesorii ( de vre-o doua ori)
In afara de astea, din ce stiu de la baietii din service si de la alti posesori de Forester SH 2.0 benzina, singura problema mai des intalnita este sonda lambda ( dar asta-i ieftina, cca. 250 lei).
La diesel, pe langa cele de mai sus, am mai fost diverse: supapa EGR, ambreiajul, furtun intercooler, bujii incandescente ( nu ca la benzina nu ai avea de inlocuit bujii, dar sunt semnificativ mai ieftine si mai usor de schimbat), injectoare .... si sa nu uitam: bonus motorul !
Este insa foooooarte important modul in care a fost intretinuta masina.
O intretinere deficitara, in timp, poate duce la probleme mari !
- Uleiul din cutie neinlocuit la timp si cu ce trebuie poate conduce la "busirea" cutiei. Si asta nu-i ceva ce ti-ai putea dori ...
- Idem in cazul uleiului din diferential !
Spun asta, deoarece nu sunt rare situatiile in care, in service, se "uita" de uleiul din diferential sau de cel din cutie, Mai ales daca reviziile se fac la un service multimarca, din afara retelei de service Subaru, fara a se uita nimeni in manualul de service.
- Din pataniile unor colegi - ar fi recomandat ca imediat dupa achizitie, indiferent ce-ti spune vanzatorul, sa faci un schimb de distrbuitie. Asta nu-i chiar o operatiune ieftina, dar de poate scuti de probleme semnificativ mai complicate si mai scumpe !