Cum'zic: da! Deși e trecut de 3 a.m., dar cum nu am somn … :
Io am luat mașina de nouã și am respectat câteva reguli simple. In rest: A, P & B.
Dacã chiar te intereseazã modelul diesel, fii gata sã te alãturi Clanului Ciudaților, posesori de Boxer Diesel. Noi ãștia suntem niște hopleși, ciudãțenii ale Pleiadelor. Pe de alta parte, in plin trend Diesel – VAG (prin anii 2010), și pentru cã singurul calcul de TCO pe care e în stare sã îl facã este legat inevitabil de consumul la suta de kilometri, românul a pus ochiu’ pe Boxerul Diesel. Benzina nu a avut asa succes, dovada lista de MY2009+ de pe Autovit, majoritatea Diesel. Cine și-a luat totuși motor pe benzinã în perioada aia (și eu știu cel puțin 3) nu simte nevoia sã se despartã încã de mașinã. Dar ... pe de altã parte nici eu de a mea.
Forester din generațiile SH, SJ nu sunt iconice așa cum sunt cele din anii anteriori, dar sunt o alegere mai bunã în primul rând grație remodelãrii caroseriei și mutãrii modelului într-o clasã de siguranțã la impact net superioarã modelelor anterioare. Pentru mine ãsta a fost un criteriu foarte important.
Boxerul Diesel are problemele lui, însã are și unele plusuri fațã de benzinã între care: cuplu bun și datoritã ãstuia o accelerație fermã și pentru mine suficient de liniarã, dar și cu putere limitatã la cei 147 CP (mã rog, pânã ajung ei la roatã, îi mai manâncã lupii), comportamentul bun în sarcinã (pante, light offroad) și evident, consumul, pe care eu l-aș pune chiar ultimul.
Face zgomot specific, e clar mai zgomotos la turații mici decât benzina și îți lasã o plajã îngustã, de maxim 1500 rpm în care sã simți cã face ceva, dar … bagi într-a’ntâia pleci dupã loc în pantã.
Ca recomandare, ia în calcul doar modele dupã 2011 dacã este luatã din Ro (verifica VIN ul sã fie SIGUR dupã februarie 2011, atunci a ajuns primul transport cu motoare "bune") sau sã aibã deja motorul schimbat (iar aici se impune o discuție mai detaliatã). Pentru liniștea ta ca și cumpãrãtor, sunt unii care aratã cu degetul la cât de prost (putin fiabil) este Boxer Diesel, in condițiile în care ei au schimbat unul sau douã motoare pe benzinã. Subaru este o marcã de încredere, depinde strict de cum te porți și ce vrei de la mașinã. O mașinã abuzatã va crãpa inevitabil. Eu numesc asta ”sindromul BMW” sau ”da-i cã poate, pânã nu mai poate”
Vezi cât de serios se prezintã raportul reviziilor și sã fie pe bune. Eu și mulți alții de aici de pe forum, le facem pânã în 10k km.
Verificã sã fie cât mai puțin (spre deloc) modificatã mecanic / software și mai ales sã aibã DPF ul împreunã cu cât mai multe piese acolo unde i le-a pus japonezu'. Am vazut mulți cu idei de imbunãtãțire care în final au facut sex neprotejat cu motorul, deși japonezul recomandã în 17 silabe o ingenuã relație platonicã. Mai trist este cã nici motorului nu i-a plãcut.
Dacã prima generație (2009 - 2010) a avut o eroare de proiectare/ producție, fiind totodatã și primul motor boxer diesel și ca atare conceput de la zero, dupã 2011 problemele se tot dovedesc a fi proprietarii care se simt cu un STI sub cur și exact acolo îi mãnâncã sã le tot modifice. Nu este un motor simplu și poate tocmai de aia fiecare modificare fãcutã dupã urechea câte unui "expert" duce la probleme și mai departe la neîncredere din partea benzinoșilor.
Odatã cu reviziile, trebuie bibilit puțin mai mult decît o fac cei de la service și pentru asta eu am deja repere clare care trebuiesc bifate înainte sã plec de la rampã.
Costurile de întreținere nu sunt mari cu consumabile aftermarket, iar aici o sa tot ai timp sa vezi ce și cum. Bine, nu îți imagina cã se comparã cu întreținerea unei Skoda Fabia sã zicem (știu eu unu' care nu sare de 80-100 eur la revizie), unele repere sunt ceva mai scumpe daca ajungi sã le schimbi, însã per total meritã costurile, cel puțin în cazul meu.
Sã îl iei, sã nu îl iei … nimic nu este mai edificator decât un drum la volanul fiecãrui model: diesel și benzinã. Eu pânã nu l-am condus, nu prea voiam sa îmi iau așa mașinã spartanã, fãrã nici un fel de gizmo-uri, bașca și fãrã bec în torpedo. Dupã primii kilometri m-am dumirit cã avea numele meu ștanțat pe pistoane.
… sper cã te-am ajutat sã îți faci o pãrere mãcar.