Nu cred ca-i vorba despre ”faluty products”, mai degraba despre ”no marketing”. Si, as adauga eu, despre faptul ca in Europa nu au facut ceea ce le-a adus succesul in US - ”listening the client”. Adica, pe scurt, dezinteres.
Si dat fiind faptul ca vand aceleasi modele pe amble piete ... n-as zice ca-i o problema cu masinile in sine.
Daca ne uitam pe cifre, si luam ca punct de plecare anul 2009 (cand au intrat noile modele ”altfel”), vedem ca in 2009, in State se vindeau 216k Subaru, iar in Europa 46K. Adica, de 5 ori mai multe.
De atunci, in US vanzarile au tot crescut, iar in Europa ... dimpotriva !
Asa ca s-a ajuns ca in 2019, sa vanda in US 700k masini, iar in Europa 32k - de peste 20 de ori mai putin !
Deci, in 10 ani, in US vanzarile Subaru cu crescut cu 250%, in timp ce in Europa au scazut cu 25%.
PS: Nu am luat in calcul anul 2020 pe motiv de pandemie, ca situatia a fost si mai ”tragica” - in US Subaru a vandut de 30 de ori mai multe masini decat in Europa (600k vs 19k) !
Datele:
https://carsalesbase.com/us-subaru/https://carsalesbase.com/europe-subaru/