Da, in Ro este ilegal sa montezi alt tip de bec decat cel standard cu care este dotata si implicit omologata in circulatie, de producator, masina respectiva.
Adica poti sa pui doar alte becuri halogen omologate si mai luminoase, dar sa fie tot de 55W, nu de 100W, nu led, nu xenon.
Asadar, legal vorbind, ai la indemana doar gama de extra light de la Philips, Osram etc, pe care le vei schimba mai des, estimativ pe la 4-6 luni, pt ca au filament mai subtire si de aici incandescenta mai mare, lumina mai buna.
Sau poti sa dotezi masina cu xenon oem, din cate stiu e singura varianta acceptata de Rar, sa modifici cu instalatie oem si atunci iti trece in carte xenon Subaru etc. Led nu, ca nu exista pe modelele astea.
Ani de zile m-am distrat cu becuri, pot sa scriu o lucrare de doctorat in materie. Problema e pe lupe - farurile cu lupe sunt praf in varianta cu becuri halogen - si atunci devine cumva obligatoriu sa incerci becurile extra light.
Nebunie...
Nu stiu cum e in alte tari, dar da, ar fi ideal sa iti omologheze variante de instalatii Led reglate, masurate etc. Cum e in State, unde atelierele fac masini de la 0 si mergi cu ele pe strada. Pt ca aia certifica orice, daca sunt atelier autorizat. Deci implicit faruri led pe un Mustang din 60.