NGK sunt stock la WRX si e posibil sa fie tot asa la XT. Eu am asta am pus si senzatia initiala era ca porneste mai repede masina. Au aproape 2 ani acum si parca masina ezita si am avut si un misfire pe cilindrul 1, semne ca nu prea mai merg bujiile astea. Am sa pun Denso Double Platinum sa vad cum sunt.
3 sfaturi iti dau dupa ce am rasfoit forumurile doua zile:
1) la NGK iridium pe fiecare pagina dintr-un subiect de 20+ pagini era cineva care spunea ca dupa ce a montat NGK Iridium ii apar erori de "misfire" (detonatii). Motivul il constituie flama mica data de distanta mica dinte electrozi. Acest lucru le face sa reziste mai mult timp ca restul bujiilor (chiar si 7 ani), dar e posibil ca uneori sa nu aprinda bine. Platina are un "gap" mai mare, tin mai putin decat iridium (aprox 2-3 ani), dar scanteia e mai mare si pe acestea le recomanda cam toata lumea. Cele mai bune ca aprindere si cele mai ieftine sunt cele din cupru, au o deschidere mai mare dar trebuie schimbate anual. Sunt foarte bune, unii le pun inainte de un track day si le schimba imediat dupa. Dezavantajul la Subaru este ca trebuie sa dai jos jumatate de masina ca sa schimbi bujiile si nu e comod sa faci asta in fiecare an.
2) ai mare grija sa fie de motor de 2.5 Chiar daca scrie ca sunt de forester turbo, intreaba sa fie de 2.5 turbo si nu de 2.0. Cele de 2.5 sunt mai lungi
3) sa nu alegi prostii de genul "one step colder" sau ceva de genul asta. alege gama de temperatura stock. Cele "reci" sunt pentru motoare mult modificate si se recomanda trecerea la o temperatura mai mica la fiecare 75-100 cai in plus fata de stock.. si nici atunci nu e obligatoriu
Sa nu te astepti la miracole de genul consum redus de carburant, pentru ca diferenta de obicei este foarte mica. Eu mi-am luat bujii de la autokarma, 225 lei setul. Acelasi set era cu 40 lei mai scump la alpadrino. Mai poti incerca la racing nick sau chiar la coastadeest.