Avand in vedere ca masina e dusa la 420 de cai cu o turbina Blouch 3.0 XTR si interne forjate si camasi (printre altele ma rog) -> adica chestii care genereaza pe de o parte presiune mare si blow by mare si pe de alta parte consum de ulei la rece pana se "dilata" pistoanele -> consumul este mult sub ce ma asteptam zic eu si momentan am un pic peste 15 000 km.
In timpul verii completez maxim 100ml per 1000km (in functie de cate o chinui) si asta pentru primii 3500 - 4000 km, apoi pana la 5000km cand schimb uleiul mai completez vreo 4-500ml.
Ziceam undeva pe forum ca am observat chestia asta un pic dubioasa pe parcursul a 3 schimburi de ulei succesive, la fiecare schimb primii 3500-4000km consuma putin si apoi incepe sa consume -> presupun ca uleiul devine foarte diluat cu benzina si ... trebuie schimbat.
Iarna, sincer inca nu stiu
pentru ca va fi prima iarna completa cu acest motor , ma astept la un consum un pic mai mare decat cel din vara avand in vedere ca motorul se va incalzi mult mai greu .. dar vom vedea
Oricum eu prefer abordarea in care bag mai mult ulei dar consider ca motorul este mai protejat. Se stie ca mare parte din uzura motorului are loc la pornire si mai ales iarna la temperaturi joase si din acest punct de vedere as folosi ulei cu primul indice minim. Daca ar exista Motul 300V 0w40 din asta as folosi iarna ...