Cifra octanica, din cate stiu eu, reprezinta viteza cu care amestecul de aer cu benzina arde volumetric. Adica, o benzina cu CO mai mare e mai putin predispusa la "knocking", arde mai "rece" in piston, are randament mai bun etc.
Problema la benzinarii este ca, in general, si am cunostinte care lucreaza la benzinarii, benzina de 100 e mai "aditivata" de ei cu mai multa apa. Apa se baga in majoritatea benzinariilor in tank-uri si se fura restul, dar in aia de 100 e mai multa.
Apa in carburant, in timp, face multe-multe probleme, de la depuneri de apa pe fundul rezervorului, la vapori si condens de apa in rezervor, umezirea filtrelor de benzina, temperaturi mai mari la blocul motor din cauza apei care ramane pe peretele cilindrului si il incazeste mai tare, batai la avans din cauza autodetonarii (motivul sunt petele de temperatura de care vorbeam, din cauza apei/impuritatilor care raman pe peretele cilindrului si pastreaza temperaturi ridicate care auto-aprind amestecul inainte de scanteie), randament mai prost, putere mai mica si ne-lineara.