Martor Cruise clipeste
Subaru club Romania

Martor Cruise clipeste

Martor Cruise clipeste
« on: December 19, 2011, 01:36:31 AM »
Acum vreo 2 saptamani s-a intamplat prima oara. Mergem, trafic normal, a inceput sa clipeasca Cruise. Am ajuns acasa, oprit, plecat dimineata, totul OK. Dupa vreo 3 zile, din nou, aceeasi situatie.
Doar Cruise clipseste, nimic altceva.
Any idea?

F2.5XT MY2007

Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #1 on: December 19, 2011, 01:45:34 AM »
Am avut si eu asa ceva la a mea acum vreun an. Am fost la reprezentanta`  si mi-au gasit senzorul de la ulei stricat . L-au inlocuit si gata. In cartea tehnica` mai scria ca`  daca clipeste cruise-ul,  mai poate fi prost insurubat busonul de la benzina`, dar nu a fost cazul  la mine.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #2 on: February 15, 2012, 17:01:21 PM »
Il citez pe dann: "Dupa o oprire in service s-a constatat o eroare inregistrata la a 2-a sonda lambda. S-a sters eroare si nu a reaparut inca." Costul era de 200 euro, dar cum eroare nu a reaparut nu merita schimbata inca.

celalalt

Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #3 on: February 15, 2012, 18:28:39 PM »
Am patit eu asa dar era cica de la clapeta de admisie murdara.Cica trebuie curatata.Daca a fost vrajeala doar pretenasul Bart ne poate spune ;)

dann

  • 160
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #4 on: February 16, 2012, 19:44:46 PM »
multumesc Mihai de sfaturi si de ajutor
intradevar, s-a aprins martorul de motor (galben) + martorul de cruise clipea
am facut 100km pana la Salzburg, cei de la reprezentanta mi-au facut o diagnoza si au spus ca e o eroare la a II-a sonda lambda.
au spus ca fie e ceva la conectori fie e sonda lambda 2 (costul spunea ca e undeva la 200euro sa schimbe sonda, dar nu o au pe stoc si vine in cateva zile)
au desfacut si au pus la loc conectorii si mi-au resetat eroarea, am mai facut de atunci 1000km si nu s-a mai aprins

am cerut pret in tara si e undeva la 1000 ron ... momentan astept sa vad daca mai apare sau nu
diagnoza in Salzburg m-a costat 19 euro

dann

  • 160
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #5 on: February 17, 2012, 14:37:18 PM »
revin cu detalii:

codul erorii: P0137 Lambdasonde 2 def.

eroarea a aparut la mers normal pe autostrada, viteza undeva la 100km/h (era un viscol cumplit si ningea puternic)
masina papa in tara doar petrom 99+, iar de dincolo doar OMV super 100 (de 95 nu-i place si are pierderi de putere intre 2000 si 3000 de ture)
nu stiu daca poate sa aibe legatura cu benzina dar, cu 150km inainte sa apara eroarea, am facut un plin din regiunea Silvretta de Shell super power sau asa ceva, e o zona libera intre Elvetia si Austria iar pretul a fost foarte bun, 1.2euro vs 1.65euro pt OMV

astept sa vad daca mai apare eroarea, pana atunci nu cred ca are rost sa schimb nimic

mvilt

  • 109
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #6 on: February 19, 2012, 12:43:36 PM »
Salut,

Tocmai mi-am luat si eu un Subaru forester 2.0 158 cai si vad ca am aceeasi problema.
La rece (mai putin de 0 grade) mi se aprinde becul de catalizator (banuiesc ca ala este) si imi clipeste cruise control-ul. Dupa ce se incalzeste motorul bine (adica condus minim 15 minute), daca opresc motorul si il repornesc nu mai am probleme. E foarte dubioasa eroarea mai ales ca nu imi dau foarte clar seama defapt de ce se intampla... singurul numitor comun pe care l-am descoperit este temperatura sub zero grade si masina lasata minim 24 de ore nepornita.
Stie cineva exact cam care este defectul? (adica pe bune sa fi reusit sa remedieze problema?)

dann

  • 160
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #7 on: February 20, 2012, 15:25:29 PM »
problema probabil ca este legata de sonda lambda 2, exact ca si la mine.
eu momentan nu mai am eroarea, am avut-o doar o data si nu a mai aparut. raspunsul celor din Salzurg l-am scris mai sus. sper sa te ajute

daca nu mai apare, eu o voi lasa asa, ca nu merita sa o schimb

in mare cred ca un test de diagnoza ti-ar spune eroarea. de asemenea, cred ca ar fi interesant de vazut daca masina reuseste sa-si faca testele de catalizator. adica de exemplu la mine, eu sunt curios daca in cei 1000km cati am facut de cand nu mi s-a mai aprins martorul a mai facut testul sau nu. sa vad poate reusesc saptamana asta sa verific acest lucru

sa ne anunti te rog daca ai cumva o solutie finala. daca mai fac eu ceva, am sa anunt. vorbim

mvilt

  • 109
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #8 on: February 21, 2012, 01:44:19 AM »
Mi sa raspuns din partea Subaru ca eroarea respectiva este data de senzorul de oxigen (sonda lambda) care ar cam trebui schimbat. Au zis ca in general senzorul se schimba la fiecare 60-80 mii km deoarece se strica / are depuneri si incepe sa inregistreze gresit si incepe sa iti aiureasca mixul de combustibil/aer de unde si consumul crescut.

dann

  • 160
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #9 on: February 22, 2012, 09:08:20 AM »
tu ai avut tot eroarea P0137 ?
eu pe asta am avut-o si am pus ieri diagnoza pe masina si totul pare ok
rezultatele sunt in parametrii normali, de asemenea testul de catalizator s-a efectuat dupa ce mi-a aparut eroarea si totul e normal si acolo

eu am sperante ca nu o sa mai apara. daca mai apare, probabil ca sonda trebuie schimbata.

daca tu spui ca doar la rece iti apare, inceraca sa faci o diagnoza pornind cu motorul rece, sa vezi ce valori ai si sa-l lasi pana se incalzeste motorul cu tool-ul pornit sa vezi daca se schimba valorile
acuma daca ai vorbit la service si ti-au zis ca e dus senzorul asa o fi, nu ma pricep prea bine

mvilt

  • 109
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #10 on: February 22, 2012, 18:17:24 PM »
Nu mai stiu exact care e eroarea, maine am programare la ora 16:00 la service si iti spun.

Simptome ale senzorului de oxigen dus sunt urmatoarele:
- Bec catalizator aprins + indicator cruise care se aprinde si se stinge (eroarea apare si dispare aleatoriu, ea avand incidenta mai desa la un motor rece)
- Consum crescut si noxe mult crescute (senzorul de oxigen fiind dus incepe sa iti aiureasca injectia si arzi mult mai mult cumbustibil si probabil pici ITP-ul)

mvilt

  • 109
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #11 on: February 23, 2012, 22:43:28 PM »
Salut,
Am rezolvat problema cu martorul motor+cruise control relativ repede la SMT (extrem de scump dar in 1 ora deci foarte rapid).
Eroarea la diagnoza a fost P0032. Adica senzorul oxigen (sonda lambda) decedat.
Am schimbat senzorul oxigen + Curatat clapeta acceleratie, curatat admisie cu cost total piese + manopera = 2300 lei

Deci in concluzie problema era de la sonda lambda si oricine care are un consum crescut plus la motor rece sau aleatoriu (aparent) i se aprinde indicatorul de motor + cruise de vina e senzorul de oxigen.

Dupa ce am luat masina de la service am mai avut drumuri prin bucuresti de inca vreo 80 de km si pot spune sincer ca se vede clar la consum (si la cum accelereaza) adica am scazut de la un 20L/100 la un 10-11L/100. (estimare aproximativa pentru ca mi sa aprins becul de rezerva exact cand am plecat de la service si am bagat 10L si am mai facut inca 90.6 km pana sa se aprinda din nou).

P.S. nu conteaza daca esti cu motorul rece sau cald sau ai eroarea exact cand ajungi acolo pentru ca erorile raman in calculator inregistrate.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #12 on: February 23, 2012, 22:48:51 PM »
Fara suparare, parearea mea este ca te-au ars!  :(
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

mvilt

  • 109
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #13 on: February 24, 2012, 01:18:27 AM »
La buzunar clar m-au ars dar m-am uitat la senzor ca mi l-au dat pe cel stricat... si intr-adevar avea niste depuneri pe el... cu mare siguranta nu mai detecta nimic de mult. Multi bani dati... macar am rezolvat problema.

mvilt

  • 109
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #14 on: March 06, 2012, 21:16:52 PM »
Salut,
Pana la urma trebuia schimbata sonda lambda dar nu asta era problema care mi-o arata masina. Evident cei de la SMT nu s-au prins pentru ca si dupa ce am schimbat-o tot eroarea P0032 o dadea dar i-am dat de cap impreuna cu Boddo. Era senzorul de viteza al masinii care se afla pe cutia de viteze care era crapat si cam desurubat si abia mai facea contact.
Problema era ca masina trebuie bagata in safe mode la diagnoza ca sa iti dea eroarea corecta ceea ce la SMT nu i-a dus capul. Oricine are problema asta le recomand cu caldura sa le spuna celor de la SMT sa bage masina in safe mode la diagnoza pentru ca sunt batuti in cap.

P.S. Mersi Boddo!!!

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #15 on: March 06, 2012, 21:23:57 PM »
A fost mai scump ca la SMT?  ::)
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Fab

  • 794
Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #16 on: June 30, 2012, 22:27:54 PM »
Mi s-a aprins si mie azi in timp ce mergeam in afara cu ~100km/h: check engine, ESP (VDC) off si criuse licare. Am mers 20km usor pana acasa insa tot nu s-au stins. Luni o duc la service sa o puna pe tester.
Masina e Impreza 2.0R 2008, nu Forester.

Edit: cod P0420... Ceva pe la evacuare din ce vad pe net.

Citit cod cu metoda asta:

Quote
Read the codes yourself. 2005+ models display all the engine/transmission/abs/vdc codes on the dash.

Just perform this sequence within 10 seconds:

1. Turn key to ON position (just before START)
2. Turn headlights ON
3. Press Trip button 4 times
4. Turn headlights OFF
5. Press Trip button 4 times
6. Turn headlights ON
7. Press Trip button 4 times
8. Turn headlights OFF (optional)
« Last Edit: June 30, 2012, 23:17:22 PM by Fab »

Răspuns: Martor Cruise clipeste
« Reply #17 on: July 29, 2016, 22:54:30 PM »
Ai rezolvat problema? Ce soluție ai găsit?

Re: Martor Cruise clipeste
« Reply #18 on: August 26, 2019, 17:27:34 PM »
Salutare! Este prima mea postare aici :)
Abia am cumparat un forester 2.0 at 2007 si de cateva zile ma sacaie si pe mine aceeasi pb. Ideea este ca nu este in permanenta aprins martorul+cruise. O zi se aprind, alta nu. Am alimentat cu 95 de la Mol chiar inainte primei afisari a martorilor. Astept sa termin benzina asta si dupa alimentez cu ceva mai bun de la OMV. Daca nici asa nu se potilesc “martorii lui Forester” merg la service. Sunt curios daca a rezolvat cineva fara service pb asta.
PS: foarte important: dupa prima aparitie am cautat pe youtube si am gasit un filmulet. In el intructiuni : deschide buson benzina , lasa-l deschis cateva secunde. Zis si facut si ce sa vezi? Martorii nu mai zic nimic aprox 1 zi. Iar se aprind cateva ore , dupa 2 zile off.
Forester 2.0 AT 2007 + GPL

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Martor Cruise clipeste
« Reply #19 on: August 26, 2019, 19:14:34 PM »
Este un topic foarte vechi. Poate o sa fac curat si pastrez doar ce este relevant. Poate fi orice. Acesta este doar modul in care masina semnaleaza ca are o problema. Ce problema? Poti afla cu o diagnoza.