Ma plimbam astazi pe afara cu cainele si analizam problema si cred ca ma insel in ceea ce priveste provenienta ei... Un lucru important pe care nu l-am precizat este ca atunci cand se inchide clapeta scoate un fum ALB. Poate daca citea cineva chestia asta, imi dadea o metaforica palma peste ceafa sa ma trezesc.
In concluzie: amestecul este sarac chiar cu clapeta inchisa. Ma gandesc ca ECU inchide clapeta in incercarea de a regla amestecul in lipsa combustibilului (sau a presiunii necesare).
In manualul de reparatii zice clar: fum alb = verificare pe circuitul de combustibil nu de aer...
Au fost mai multe chestii care au indus in eroare un neștiutor ca mine: Daca o pornesc si sta la relanti, comportamentul motorului este normal, chiar dupa ce se inchide clapeta relanti-ul este tot normal; Daca merg cu ea, accelereaza mai greu, dar accelereaza fara nici o intrerupere sau zvacnire, iar daca trece de 2000 rpm baga chiar si boost.
Concluzia mea de necunoscător care doar a citit manualul de reparații este ca problema e de la sub-pompa (electrica) de motorina, care daca nu mai funcționează tot greul rămâne pe pompa de presiune (dependenta de turația motorului, fiind angrenata de o roata dințata prin lanț) careia ii este greu la turatie mica sa traga motorina tocmai din rezervor.
O sa ma programez la SMT pt un diagnostic exact.