Subaru Forester 2007 - intretinere
Subaru club Romania

Subaru Forester 2007 - intretinere

dann

  • 160
Subaru Forester 2007 - intretinere
« on: December 21, 2011, 08:58:20 AM »
Salutare la toata lumea, de un an mi-am cumparat un subaru forester 2.0 din 2007, manual.
Eu cautam un outback second pe la noi, insa nu l-am gasit asa cum mi-am dorit eu, incepusem sa renunt la ideea de subaru, asta dupa ce am fost si la reprezentanta pentru a vedea modelele noi.
Insa din nimic am vazut anuntul cu foresterul, mi-a placut si l-am luat, la 87k km.
Acum am 101k km si pot spune ca-mi place foarte mult masina, sunt foarte multumit de ea si nu prea am ce sa-i reprosez.

Ce ma temeam in momentul achizitie(citind pe internet)? consum, cutie de viteza inexacta, ambreaj fragil, lipsa esp tc, costuri intretinere.
Acum, dupa 15k km, pot spune ca nici una din temeri nu ma deranjeaza. Sigur, consumul nu e de diesel, dar e unul decent as spune eu. Oras(consider complet irelevant) nu stiu exact, dar undeva la 14-15l/100km, autostrada 9-10l/100km iar exterior la noi 7.5-9l/100km.

Acum urmeaza o revizie mai mare. Pentru distributie, am avut 2 variante: piese originale reprezentanta, urmatorul schimb la 4 ani sau 105k km  sau contitech + INA schimb la 4 ani sau 65k km.
Pretul e de 2000ron cu piesele aftermarket (curea distributie + role + curele accesorii + pompa apa + manopera) iar pe original e dublu.
Am ales varianta ieftina din 3 motive:  - nu am incredere in oamenii de la reprezentanta din Timisoara(am avut 2 tentative sa colaborez cu ei)
                                                            - diferenta de pret
                                                            - avantajul "pe hartie" dintre cele 2 variante, adica numarul de km, nu ma ajuta cu absolut nimic.(masina va rula, in contextul actual ~15k km/an)

Aici hotararea este deja luata, insa mai am cateva nelamuriri.

1)Uleiul motor. Am informatii diferite si parca inexacte de pe pagina producatorului.
Anul trecut am pus Motul 8100 X-clean 5W30.
Acum am citit pe motul-romania si pe motul.com cum ca, pentru motor 2.0 dar din  '97 pana in prezent cel mai indicat este: X-cess 5W40 apoi X-clean 5W40
Iar pentru 2.0 din 2008 se recomanda X-clean 5W30. de fapt pentru toate motoarele mai noi se recomanda 5W30(eco-clean, eco-energy, x-clean).
In cartea tehnica scrie ca recomandat ar fi 0W20.

Eu inclin spre Motul 8100 X-clean 5W30 si voi trece pe 5w40 cand voi ajunge pe la 150k km ... daca aveti sfaturi, va rog sa-mi spuneti(de data asta mi-a consumat undeva la 300-400g ulei la 12k km).

2)uleiul din cutie + diferential spate se schimba la 60k km si 120k km. In cartea de intretinere scrie ca la 60k s-a schimbat, eu insa vreau sa fac acest schimb acum, putin mai repede.
Aici, cel mai indicat pare a fi Motul Gear 300 75W90, atat pentru cutie cat si pentru diferential spate. De asemenea lichidul pentru servo voi pune Motul Multi ATF, iar lichidul de frana DOT 5.1. Ma gandesc ca ar fi ok cele de sus, insa nu stiu exact cantitatile necesare. La cutie trebuie 4l, la diferential spate 0.8, dar nu am gasit niciunde sa scrie cantitatile pentru servo si pentru lichidul de frana.

3)filtrul de combustibil (sita din portbagaj) in carte scrie ca se schimba la 90k km. Am fost la reprezentanta la Brasov, unde mi-a spus ca acea sita nu se schimba. Mi-a spus ca au mai schimbat doar de la 250k km in sus. Filtrul e undeva la 400-450ron, destul de scump, de aceea nu vreau sa-l schimb degeaba. Daca stiti mai exact, va rog sa ma sfatuiti.

Si eu m-am lovit de problema pierderilor de putere intre 2000-3000ture. Am trecut pe petrom 99+ si totul a fost ok. Am mers vreo 4-5k km fara probleme. Apoi, mergand prin orase unde nu am gasit petrom 99+, am bagat petrom 95 si totul a mers de asemenea normal pana am ajuns inapoi in Timisoara. Increzator, am alimentat si aici cu 95, insa dupa 2-3 plinuri, au reaparut problemele. Acest ciclu s-a intamplat deja de 3-4 ori, asadar am renuntat in a mai baga de 95. Acum masina papa de 99+ si ii place. (Pentru aceasta problema am curatat clapeta de acceleratie, debitmetrul si am schimbat bujiile, insa se pare ca benzina era vinovata).

Daca puteti va rog sa ma ajutati cu intrebarile de mai sus ... va multumesc.

Referitor la masina, daca ar fi sa aleg, as cumpara tot forester din nou. Cred ca ar fi momente cand mi-as dori 2.5xt, dar per total 2.0 ma coafeaza mai bine. Pacat ca nu mai exista 2.0xt.

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #1 on: December 21, 2011, 09:51:59 AM »
felicitari pentru alegere! Forester e o masina cu adevarat speciala!
sa pui poze cu ea :)
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #2 on: December 21, 2011, 10:26:06 AM »
Bun venit! Despre uleiuri, cel mai bine ar fi sa intrebi la motul. Si apropo de Motul, vezi ca avem un parteneriat cu ei. Cauta in sectiunea firme partenere. Eu as merge pe 5W-40 mai ales daca zici ca iti mananca ulei.

Despre filtrul de benzina, filtrul de benzina nu este acea sita. Uite o poza cu filtrul de benzina:



Probabil le era lene sa stea sa il schimbe asa ca ti-au bagat textul cu sita. Pentru schimbarea lui trebuie rabatata bancheta, scos suruburi, bornele de la baterie...ehe.
« Last Edit: December 21, 2011, 10:28:09 AM by MihaiFlorescu »

celalalt

Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #3 on: December 21, 2011, 11:25:22 AM »
Mie mi-au spus la SMT ca nu se schimba decat cand se ancraseaza,sau ceva de genul.Pt ca nu are filtru,sau nu se poate numi filtru.Are un tifon care opreste bucatile mari(ca la culmea zgarceniei).Pentru distributie,mergi pe varianta eftina,cu stampila de la service,ca sa ai garantie in caz de doamne fereste.
Bafta si felicitari de achizitie.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #4 on: December 21, 2011, 11:39:20 AM »
Fals! Nu e vorba de nici un tifon. Ala e la sita care tine mizeria cu granulatia mare la distanta si acea sita este prezenta, daca nu ma insel, la toate modelele. Uite cum arata filtrul de fapt:



Si e din hartie...

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #5 on: December 21, 2011, 12:18:05 PM »
Bine ai venit pe forum!
Eu am modelul din 2003 si am filtru de benzina clasic amplasat la motor...
Kit-ul de distributie este si al meu aftermarket, dar mi-a spus la service ca tine 90 kkm.
Despre ulei ce sa-ti spun... eu folosesc Selenia 10W40. Tinand cond ca nu este turbo nu-i problema!
Ca sa nu piarda putere intre 2000 si 3000 ture o tin numai peste 3000 tot timpul  ;D
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #6 on: December 21, 2011, 14:45:29 PM »
o sa incerc sa mai pun poze :)

legat de ulei, ca si consum, eu credeam ca 300-400g la 12k km e foarte foarte decent

legat de filtrul de combustibil, are cineva un cod al produsului? adica mecanicul de la service mi-a spus ca modelul nu are filtru de combustibil, doar sita din portbagaj.(imi cer scuze dar nu vad poza trimisa in postul 3, posibil sa fie din cauza proxy-urilor de la lucru ... daca acolo m-ar edifica ... ma uit deseara de acasa)
la fel am mai citit si eu pe net cum ca de la modelele de dupa 2005 nu mai are filtrul.
daca as avea un cod, probabil ca m-ar ajuta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #7 on: December 21, 2011, 15:30:49 PM »
Codul pentru filtrul de benzina din rezervor este 42072FE020 si costa 60$ pe site-ul oficial cu piese OEM Subaru din SUA. Nu garantez ca acest cod este bun, intrucat masinile din Europa sunt fabricate in Japonia si nu in SUA, dar eu am mai incercat niste coduri pentru alte produse si au fost corecte (la modul ca m-am dus la SMT si am comandat in baza codurilor, iar produsele erau pe stoc si erau cele corecte).

Daca nu sunteti siguri, puteti suna la SMT la piese de schimb, le dati codul si ii intrebati daca au produsul pe stoc si daca este ce credeti voi ca este.

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #8 on: December 22, 2011, 09:00:16 AM »
@Stefan cand am cautat kit pentru distributie, am gasit gates cu urmatorul schimb la 60k km si contitech cu urmatorul schimb la 65k km. pretul era aproximativ acelasi. poate ca ai alt producator sau cine stie.

@Mihai am sa sun la SMT sa vad daca respectivul cod se potriveste

inainte de a afla de la voi despre cei 35% reducere la produsele motul, am cerut o oferta pentru uleiurile:

8100 x-clean 5W30    - bidon 5L - 178 ron
gear 300 75W90        - bidon 1L - 76 ron (am nevoie de 5)
multi ATF                  - bidon 1L - 49 ron
DOT 5.1                   - bidon 0.5L - 28 ron (am nevoie de 2)

Total undeva la 650ron (preturile difera de la o zi la alta in functie de euro)

Am pus o intrebare si mi s-a spus ca se accepta sa trimit cardul scanat pe mail si mi se acorda reducerea de 35% (important probabil pentru cei din afara Bucurestiului) doar ca preturile pe care mi le-au dat au deja o reducere de 30%. Asadar am facut deja comanda iar transportul va fi platit de motul, eu platesc doar produsele. Legat de card am sa-mi fac si eu si voi beneficia de reducere pe viitor.

legat de ulei voi pune si acum 5W30, poate de la urmatorul schimb voi pune 5W40

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #9 on: December 22, 2011, 09:02:14 AM »
va spuneam ca nu sunt multumit de reprezentanta din Timisoara, sa va spun si de ce:
cand am luat masina am observat ca se abureau geamurile mai tot timpul si banuiam clapeta de aerisire ca e blocata pe recirculare. am fost la reprezentanta si i-am intrebat daca acea clapeta se vede sau nu la diagnoza. mi-au confirmat ca se vede si i-am rugat sa-mi faca diagnoza doar pe partea respectiva. au spus ca oricum ar face diagnoza eu o voi plati pe toata ca atare mi-au facut o diagnoza completa

rezultatul a fost ca au testat clapeta si se deschide si se inchide normal, nu am nici o eroare iar fisa de rezultat au considerat ca e irelevant sa o mai scoata. prin urmare tot ce am primit a fost bonul de 100ron si sfatul lor sa las masina sa-mi curete evacuarea de la clima, estimau in jur de 200ron.

le-am "multumit" si mi-am promis sa nu mai dau pe la ei. am ajuns acasa, am deschis torpedoul si am constatat ca motorasul nu deschidea clapeta. dupa deschiderea motorasului, am observat ca erau multe rotite de plastic iar una avea cativa zimti rupti.

am comandat piesa (care vine numai pe original) de la un service si dupa o luna mi-au spus ca nu pot sa mi-o aduca. Nu am reusit sa-mi tin promisiunea si m-am reintors la reprezentanta intr-o zi lucratoare in jur de ora 12. Am stat 2-3 minute pe acolo, pana la urma a venit o doamna si mi-a spus ca daca vreau sa comand o piesa sa revin a II-a zi ca astazi putin probabil sa mai prind pe cineva.

pana la urma am luat piesa de la un alt distribuitor, iar problema mea a fost rezolvata.
de asta nu prea-mi vine mie sa mai trec pe acolo.

celalalt

Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #10 on: December 22, 2011, 09:19:31 AM »
Timisoara?sau Bucuresti? ;D

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #11 on: December 22, 2011, 09:40:16 AM »
Timisoara ... am mai fost la Brasov si a fost chiar ok

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #12 on: December 22, 2011, 15:30:11 PM »
am sunat pentru filtrul de benzina la SMT la piese, i-am dat seria de sasiu iar raspunsul a fost ca masina nu are filtru de combustibil, doar sita din rezervor, care nu se schimba

l-am rugat sa verifice codul respectiv si mi-a spus ca intradevar este un filtru, dar nu este pentru masina mea
 :o

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #13 on: December 23, 2011, 15:41:37 PM »
am ajuns si eu la concluzia ca Mihai are dreptate
Intradevar pare ca exista filtrul de benzina la forester 2007 si e legat exact de pompa de benzina ca in poza de mai sus.

inca nu sunt sigur daca acela e codul bun pentru modelul 2.0 pe care-l am eu.
eu am gasit ca acest cod (42072FE020) este pentru 2.5 aspirat, iar 42072SA000 e pentru 2.0 aspirat LPG

probabil pe saptamana viitoare voi merge la un service sa scoatem filtrul sa pun mana pe el si sa spun, da exista  ;D
am sa vad atunci exact codul

am citit ca baietii din state aveau aceeasi problema, unii dealeri le spuneau ca nu are filtru, altii ca il are dar nu se schimba, iar in cartea tehnica scrie ca se schimba la 60k mile.

am sa mai citesc zilele astea, dar momentan sunt decis sa-l schimb ... ce nu inteleg eu este, de ce subaru spune ca acest filtru nu se schimba? sau chiar ca nu exista?

Mihai, multumesc.

celalalt

Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #14 on: December 23, 2011, 16:23:45 PM »
Sa ne lamuresti ca si eu am aceeasi curiozitate.La fel mi s-a spus si mie si am luat-o de buna.Presimt o cearta cu martzafoii daca se dovedeste ca trebuia schimbat.

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #15 on: January 03, 2012, 10:27:44 AM »
Dupa mai multe cautari, cu raspunsuri variind de la "nu exista filtrul" pana la exista dar vine si se schimba doar ansamblul complet sita-pompa-filtru, am sunat la Tubman Cluj, unde un domn care parea ca stie foarte bine ce spune mi-a spus ca da, intradevar exista filtrul dar nu e considerat ca fiind consumabil
mi s-a spus ca din experienta pe care o au ei, nu se justifica schimbarea lui

prin urmare, am decis sa nu-l schimb, cel putin deocamdata ... daca l-a schimbat cineva, sunt curios si eu sa stiu daca era intradevar murdar sau era acceptabil

legat de filtru, inca nu stiu sigur daca e 42072FE020 sau 42072SA000, dar inclin sa cred ca e vorba de a II-a varianta, iar pretul e undeva la 350ron

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #16 on: January 12, 2012, 14:30:20 PM »
asa cum spuneam si in primul post, m-am decis pe distributie aftermarket
curea contitech, role+intinzator ina si pompa apa hepu (cu dinti de metal)

piesele au ajuns la service, masina a fost desfacuta si ... surprize
setul comandat a venit cu 4 role iar pompa de apa avea un singur stut (peste tot unde am intrebat la piese aftermarket, era vorba de acelasi set)

doar ca pe masina sunt 5 role iar pompa de apa are un stut pe o parte si altul pe cealalta
rola se poate comanda separat, iar pompa de apa ... ei bine nu exista decat pe original (exista cu un singur stut, exista cu 2 stuturi pe aceeasi parte si exista cu 3 stuturi, 2 pe o parte si 1 pe cealalta - fiecare pentru alt motor, mai putin 2.0 aspirat )
asadar am comandat pompa pe original

mi s-a propus sa schimb distributia fara pompa, dar prefer sa nu risc.

asadar, pentru cei care vor sa schimbe distributia sa tina cont si de acest aspect in momentul in care se decid asupra pieselor folosite, daca sa ia pe original sau aftermarket
pret piese pe orginal undeva la 3000ron, pret piese pe aftermarket undeva la 1500ron, iar pretul care mi-a iesit mie, cu piese aftermarket + pompa original, undeva la 2000ron

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #17 on: January 12, 2012, 14:39:14 PM »
cateva impresii legate de masina, care are 102kkm respectiv 4 ani si 3 luni

antigelul era foarte foarte murdar
rolele huruiau toate (desfacute si rulate in mana ... pana la desfacere nu am auzit nimic)
cureaua nu dadea semne de uzura majora
pompa de apa de asemenea intr-o stare foarte buna
uleiul din cutia de viteze destul de curat
uleiul din diferential spate era galbui, nu parea in forma buna

si 2 nelamuriri ... 1) in motor spune ca intra 4l ulei ... si data trecuta si acum au intrat 4.5l ? nu e o diferenta cam mare?
                           2) in cutia de viteze scrie ca intra 4l si au intrat 3.5l ... si aici diferenta pare cam mare

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #18 on: January 12, 2012, 14:47:24 PM »
Din cate stiu eu in motor intra 4.5 si in total cam 4.7-4.8 cu filtrul de ulei. In cutie la fel, stiam ca intra 3.5 si 0,7 in diff-ul spate.

dann

  • 160
Răspuns: Subaru Forester 2007 - intretinere
« Reply #19 on: January 30, 2012, 11:53:37 AM »
am schimbat pana la urma tot ce spuneam mai sus si am ramas cu o problema
lichidul de servo am pus Motul Multi ATF, a intrat 0.5L, iar acuma, dupa schimb, se aude scherlaitul de la pompa de servo in momentul in care volanul e la maxim

ma gandeam sa schimb lichidul cu cel original subaru, doar ca se gaseste la bidon de 4l undeva la 640ron !!!

desi nu sunt intr-o buna relatie cu ei, cred ca sunt nevoit sa merg pana la reprezentanta :)
sper sa nu mai am surprize neplacute