Salutare la toata lumea, de un an mi-am cumparat un subaru forester 2.0 din 2007, manual.
Eu cautam un outback second pe la noi, insa nu l-am gasit asa cum mi-am dorit eu, incepusem sa renunt la ideea de subaru, asta dupa ce am fost si la reprezentanta pentru a vedea modelele noi.
Insa din nimic am vazut anuntul cu foresterul, mi-a placut si l-am luat, la 87k km.
Acum am 101k km si pot spune ca-mi place foarte mult masina, sunt foarte multumit de ea si nu prea am ce sa-i reprosez.
Ce ma temeam in momentul achizitie(citind pe internet)? consum, cutie de viteza inexacta, ambreaj fragil, lipsa esp tc, costuri intretinere.
Acum, dupa 15k km, pot spune ca nici una din temeri nu ma deranjeaza. Sigur, consumul nu e de diesel, dar e unul decent as spune eu. Oras(consider complet irelevant) nu stiu exact, dar undeva la 14-15l/100km, autostrada 9-10l/100km iar exterior la noi 7.5-9l/100km.
Acum urmeaza o revizie mai mare. Pentru distributie, am avut 2 variante: piese originale reprezentanta, urmatorul schimb la 4 ani sau 105k km sau contitech + INA schimb la 4 ani sau 65k km.
Pretul e de 2000ron cu piesele aftermarket (curea distributie + role + curele accesorii + pompa apa + manopera) iar pe original e dublu.
Am ales varianta ieftina din 3 motive: - nu am incredere in oamenii de la reprezentanta din Timisoara(am avut 2 tentative sa colaborez cu ei)
- diferenta de pret
- avantajul "pe hartie" dintre cele 2 variante, adica numarul de km, nu ma ajuta cu absolut nimic.(masina va rula, in contextul actual ~15k km/an)
Aici hotararea este deja luata, insa mai am cateva nelamuriri.
1)Uleiul motor. Am informatii diferite si parca inexacte de pe pagina producatorului.
Anul trecut am pus Motul 8100 X-clean 5W30.
Acum am citit pe motul-romania si pe motul.com cum ca, pentru motor 2.0 dar din '97 pana in prezent cel mai indicat este: X-cess 5W40 apoi X-clean 5W40
Iar pentru 2.0 din 2008 se recomanda X-clean 5W30. de fapt pentru toate motoarele mai noi se recomanda 5W30(eco-clean, eco-energy, x-clean).
In cartea tehnica scrie ca recomandat ar fi 0W20.
Eu inclin spre Motul 8100 X-clean 5W30 si voi trece pe 5w40 cand voi ajunge pe la 150k km ... daca aveti sfaturi, va rog sa-mi spuneti(de data asta mi-a consumat undeva la 300-400g ulei la 12k km).
2)uleiul din cutie + diferential spate se schimba la 60k km si 120k km. In cartea de intretinere scrie ca la 60k s-a schimbat, eu insa vreau sa fac acest schimb acum, putin mai repede.
Aici, cel mai indicat pare a fi Motul Gear 300 75W90, atat pentru cutie cat si pentru diferential spate. De asemenea lichidul pentru servo voi pune Motul Multi ATF, iar lichidul de frana DOT 5.1. Ma gandesc ca ar fi ok cele de sus, insa nu stiu exact cantitatile necesare. La cutie trebuie 4l, la diferential spate 0.8, dar nu am gasit niciunde sa scrie cantitatile pentru servo si pentru lichidul de frana.
3)filtrul de combustibil (sita din portbagaj) in carte scrie ca se schimba la 90k km. Am fost la reprezentanta la Brasov, unde mi-a spus ca acea sita nu se schimba. Mi-a spus ca au mai schimbat doar de la 250k km in sus. Filtrul e undeva la 400-450ron, destul de scump, de aceea nu vreau sa-l schimb degeaba. Daca stiti mai exact, va rog sa ma sfatuiti.
Si eu m-am lovit de problema pierderilor de putere intre 2000-3000ture. Am trecut pe petrom 99+ si totul a fost ok. Am mers vreo 4-5k km fara probleme. Apoi, mergand prin orase unde nu am gasit petrom 99+, am bagat petrom 95 si totul a mers de asemenea normal pana am ajuns inapoi in Timisoara. Increzator, am alimentat si aici cu 95, insa dupa 2-3 plinuri, au reaparut problemele. Acest ciclu s-a intamplat deja de 3-4 ori, asadar am renuntat in a mai baga de 95. Acum masina papa de 99+ si ii place. (Pentru aceasta problema am curatat clapeta de acceleratie, debitmetrul si am schimbat bujiile, insa se pare ca benzina era vinovata).
Daca puteti va rog sa ma ajutati cu intrebarile de mai sus ... va multumesc.
Referitor la masina, daca ar fi sa aleg, as cumpara tot forester din nou. Cred ca ar fi momente cand mi-as dori 2.5xt, dar per total 2.0 ma coafeaza mai bine. Pacat ca nu mai exista 2.0xt.