Salutare
O sa incerc sa iti raspund la intrebarile tale, insa mai intai de toate am o remarca vis-a-vis de "barcutele" forester. Prima este referitoare la faptul ca atata timp cat suspensia de serie este buna, o poti folosi foarte bine in continuare, ea oferind o solutie buna intre comfort si performanta (retine ca Sebastian avea un forester de aprox 400 cp la care insa suspensia era cea de serie, si se intelegeau bine impreuna....cred ca el poate sa iti spuna mai mult). Daca intr-adevar ai probleme cu amortizoarele spate, si ai din cele cu auto-nivelare (self leveling) atunci nu iti recomand sa le schimbi decat cu unele identice sau, daca vrei altceva, schimba tot: amortizor+arc.
Daca te hotarasti la o suspensie sport, si nu doresti sa cheltui foarte multi bani iti recomand BC Racing
http://www.bc-racing.co.uk/. Daca ai mai mult banuti, mergi pe un Bilstein. Si un tein ar fi bun.
Nu uita insa ca niste bare stabilizatoare mai groase (si reglabile) pe fata si pe spate ajuta stabilitatea masinii destul de mult.
Pentru partea de franare, iti pot recomanda ce am pus eu: discuri de frana performante de la DBA; placute de frana ferodo ds 2500 si lichid de frana Castrol SRF sau mai ieftin Motul RBF 600/660. Poti pastra etrierii (eu nu vad mare imbunatatire prin trecerea de la 2 la 4 pistonase).
Evident, si in acest caz, o anvelopa performanta face diferenta.
Apropo de acest aspect, o imbunatatire a tinutei de drum apare prin alegerea unor alte dimensiuni a anvelopei: daca ai janta pe 16 toli, atunci optim ar fi 225/55/16.....daca ai jante pe 17 toli, atunci 235/45/17 ar fi o alegere buna.
In final, as dori sa iti recomand ca sa cauti o supensie noua, sau daca iei ceva sh, ar fi bine sa te duci sa iti aranjezi amortizoarele la tipul din comuna Rosu (langa apa nova) - cauta pe net si o sa il gasesti - asa cum vrei tu.
O zi buna.